Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksytkö sen, että puolisollasi on kavereina exiä ja vanhoja säätöjä?

Vierailija
22.11.2018 |

Siis entisiä seksisuhteita, mutta nykyään enää kavereita. Onko sulle ok, että he viestittelevät, ehkä myös tapaavat? Miksi on ok? Miksi ei ole ok?

Kommentit (1142)

Vierailija
741/1142 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät toimi samoin. Miehen ex jotain... ei ollut asiasta kertonut edes omalle miehelleen. Kavereita siis vaan kaljalla käyneet joskus :) (yli kymmenen vuoden parisuhde tähän mieheensä, lapsiakin)

Sitten jossain vaiheessahan tuli se tahtoisitko panna mua vielä...;)

No, ei tahtonut.

Ainakaan sillä kertaa.

En hyväksy ja syystä :) vaikka vähän huvittaakin koko homma.

Mitäköhän muuta ajoi takaa kun hyvää seksiä?

Testata omaa haluttavuuttaan?

Vai jäikö jotain kesken?

Sama mun miehellä. Tosin peitellyt ja vähätellyt että humalaisen puheita. Samoin ei ole perunut sen naisen kanssa sopimaansa tulevaisuutta vanhana jossain päin Suomea mikä heille tärkeä paikka (en mainitse jos lukee, molemmille lapsuusajan paikka).

Ikäänkuin minä ja mun hyväntahtoisuus olis halpaa ja hän vaan odottaa että kuolen ensin. Olen vuoden vaan vanhempi mutta viysailee asiasta usein. Myönnän että oudoksuttaa. Ja se nainen on kuulemma sellainen että tulee aina olemaan sen elämässä, niin sanoi. Siksi ei ole valmis muuttamaan mun kanssa pois suomestakaan vaukka sellanenkin unelma sillä aina ollut ja oisin valmis.

Että niin hyviä kavereita.

Vierailija
742/1142 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi. Onneksi avomies ei ole suomalainen, eksät lähinnä Irlannissa ja Belgiassa hahah.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eksien kanssa kaveeraajat on herkkiä sietämään yhtään kysymystä edes liittyen heidän ihmissuhteensa soveliaisuuteen/sopimattomuuteen?

Jos makoilee sohvalla eksän kainalossa tai halailee ja yöpyilee ym. niin auta armias jos ihmettelet mihin sellasta toimintaa tarvitaan?

Miksi alkaa nuoha että oot vaan sairaan mustasukkanen ja miks aina tenttaat (vaikka vaan yks kysymys...? Tai oikeastaan vaan tiedustelu miksi tällaista toimintaa joka on ihan vaan parisuhteeseen kuuluvaa läheisyyttä...) Kävikin ilmi mun ystävättäreltä että se kun ollut aina vähän hmm. . samalla ajatuksella, niin sen elämässä oli ollu samaan aikaan 4 perhettä tai niitten perustamista menossa vaikka vastasyntynyt vauva (tästä aikaa jo 14 tai 15 vuotta) ja jankutti miehelleen aina ett älä viitti :( olla tollanen mustis :( ajat vaan mut pois, sitäkö haluut, etkö luota

Nyt sitten sain kuulla millanen se oli ollu sen elämä. Hyvin peitti multakin sen ja nyt mulla mies joka ihan niin samankaltanen ett entiiä. Jos silläkin useempi perhe tai haluis elää kuin siat pellossa. Yhtään ei kestä ett kysyn onko ihan tarpeen noi ystävät jotka on koko ajan mielipiteineen meiän elämässä.

Ja justku oon oppinu ett mun mies pitää vaiks maksalaatikosta niin se alkaa sanoon ettei tykkääkkään kun lasagnesta (ja just on paripäivää sitten eksänsä laittanu lasagnekuvan instaan ja kehunu ett ainaki se osas ruokia tehä).

Just nää arkuset tyklämisasiat on mulle yks ihana asia kun saan yllätettyä miehen jollai mitä se sanonu tykkäävänsä ja sit se onki naama rutussa ett oisit tehny tai ostanu vaikka lasagnea

Vierailija
744/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eksien kanssa kaveeraajat on herkkiä sietämään yhtään kysymystä edes liittyen heidän ihmissuhteensa soveliaisuuteen/sopimattomuuteen?

Jos makoilee sohvalla eksän kainalossa tai halailee ja yöpyilee ym. niin auta armias jos ihmettelet mihin sellasta toimintaa tarvitaan?

Miksi alkaa nuoha että oot vaan sairaan mustasukkanen ja miks aina tenttaat (vaikka vaan yks kysymys...? Tai oikeastaan vaan tiedustelu miksi tällaista toimintaa joka on ihan vaan parisuhteeseen kuuluvaa läheisyyttä...) Kävikin ilmi mun ystävättäreltä että se kun ollut aina vähän hmm. . samalla ajatuksella, niin sen elämässä oli ollu samaan aikaan 4 perhettä tai niitten perustamista menossa vaikka vastasyntynyt vauva (tästä aikaa jo 14 tai 15 vuotta) ja jankutti miehelleen aina ett älä viitti :( olla tollanen mustis :( ajat vaan mut pois, sitäkö haluut, etkö luota

Nyt sitten sain kuulla millanen se oli ollu sen elämä. Hyvin peitti multakin sen ja nyt mulla mies joka ihan niin samankaltanen ett entiiä. Jos silläkin useempi perhe tai haluis elää kuin siat pellossa. Yhtään ei kestä ett kysyn onko ihan tarpeen noi ystävät jotka on koko ajan mielipiteineen meiän elämässä.

Ja justku oon oppinu ett mun mies pitää vaiks maksalaatikosta niin se alkaa sanoon ettei tykkääkkään kun lasagnesta (ja just on paripäivää sitten eksänsä laittanu lasagnekuvan instaan ja kehunu ett ainaki se osas ruokia tehä).

Just nää arkuset tyklämisasiat on mulle yks ihana asia kun saan yllätettyä miehen jollai mitä se sanonu tykkäävänsä ja sit se onki naama rutussa ett oisit tehny tai ostanu vaikka lasagnea

En saa tosta viestistä oikein mitään selvää. Mutta siis kyllähän meillä eksien kavereillakin on kaveruudessa rajat! Kyllä yökyläily ja sohvalla halailu on aika erikoista eikä se kaveruuteen sinänsä kuulu. Joissain erikoistilanteissa voi kuulua, mutta että ihan jatkuvasti, niin ei. Ja kyllä, sekä minä että mies olemme eksien kanssa kavereita. Minä olen jopa hänen eksään tutustunut ja yhdessä käymme hänen luona kylässä. Minun paras ystävä on vastakkaista sukupuolta eikä meillä ole koskaan ollut mitään juttua. Minulla on ollut lapsesta saakka ystävinä niin miehiä kuin naisia, ja koen sen rikkaudeksi. Koen myös siksi ymmärtäväni paremmin sekä miehiä että naisia. Vastakkainen sukupuoli ei ole mikään ihmeellinen stereotyyppinen, myyttinen, tuntematon, pelottava asia, vaan he ovat ihmisiä.

Vierailija
745/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija

50/743

klo 10:11 | 23.11.2018

Itse ihmettelen sitä, että joku haluaisi pitää erityisesti yhteyttä eksään. Vanhat suhteet on vanhoja, enkä halua mitään kaverisuhdetta vanhojen kumppaneiden kanssa. Mies ajattelee samalla tavalla.

Itse ajattelen, että kyseessä on jonkinlainen riippuvuuskuvio. Ei osata päästää ihmisistä irti.

VASTAA LAINAA Ilmoita asiattomaksi

90

alas

24

Totta.

Ihminen ei elääkseen ja voidakseen hyvin tarvitse kaikkea sitä draamaa jota tautien levittäjät aikaan saa. Kaikki peitellään kaveruuden taa vaikka kyseessä on yksi fetissi muiden joukossa. Jollei seksiä niin fantasioita kaveruuden varjolla. Tämä on se puoli asiaa joka näyttäytyy ylimääräsinä läheisyyden ja uskoutumisen osoituksina. Niillä vahvistetaan sitä ettei pettäminen tihku esiin.

Vierailija
746/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on se puoli asiaa joka näyttäytyy ylimääräsinä läheisyyden ja uskoutumisen osoituksina. Niillä vahvistetaan sitä ettei pettäminen tihku esiin."

Valitettavasti totta.

Liian monta hyvältä vaikuttanutta parisuhdetta on kariutunut siihen ettei toinen osapuoli saa ees kysyä vaan heti huudetaan ett oot mustasukkanen hullu. Ja roita on valmis kun toinen koittaa sanoa ett oishan mulla kai oikeus ees ottaa puheeks toi.

Ja sit vedetään kaikki jo selvitetyt asiat syytaakaksi kysyjälle niskaan.

Vaikka ne jo selviä ett on ihan luonnollista ett on irti sellasista miehistä joista kehunut ett olis mieheks jollei olis sitä sun tätä (vaikka pettäny kaverin kaa tai vaikka ollu juoppo ja mustasukkanen väkivaltanen hullu tai tai)... Eli leimakirves on heilahtanu ja asia niin arka ettei saa eea kysyä onk ok toi yökyläily tai halailu jne etc ihan ok

Vierailija
747/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Koska just toi mitä kerroin mun elämästä. Ne on pääsääntöisesti valheita ja sumuverho pettämiselle se läheisyys ym jne

Eipä noi mitä sanoin hyviks aluiks ihmisuhteina oo olleet ees oikeita koska toinen ollu koko ajan pää pivissä kaikkien miesten kanssa ja suunitellu elämääkin niien kanssa lapsen hankkimisesta ainakin alkaen

Vierailija
748/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksynkö? No mun mielestä mulla ei tarvii olla tuohon mielipidettä.

En jaksa jauhaa itsestään selvästi asioista ja mun mielipiteillä ei oo p.sk.ankaan väliä koko tässä sh.tissä. Jos joillain on tahto ja halu olla tekemisissä ihmisten kanssa jotka osoittaa mielenkiintoa (vaikkapa toistuvaa kaveruuden hakua tai tahtoo ylläpitää kontaktia sinuun vastakkaisen sukupuolen edustajana) ja sulle kerrotaan vaikka kumppanin toimesta ett toi näyttää kyllä olevan kiinnostunut susta, pitäis siin kohtaa kavahtaa ja kauas. Pitäis olla mielenkiinto huolehtia omasta kumppanistaan siin kohtaa. Ja sen tunteista.

V.tt.miten tyhmiä kaikki näyttäis olevan. Onhan se nyt selvää kun tietää kuin paljon eroja tulee joka vuosi jo sen perusteella kuinka jokainen on lähtökuopissaan jos tilaisuus tekee varkaan ja se kiinnostava kaveruus senkun vaan syvenee

Varsinkin jos oot ollut jonkun eksässään kanssa on off ja ette ole saaneet katkaistua suhdetta koskaan kokonaan. Ja tietty varsinkin jos ootte olleet pitkäänkin välillä irti toisistanne niin on offit vaan tekee parisuhdetta herkästi jollei tee pesäeroa (kirjaimellisesti) kaikin tavoin.

En sano etten hyväksy. Kysyn miks pitäis? Mun pitää saada kunnon vastaus miks pitäis hankkia sellasia uusia kaveruuksia tai olla sellaisissa parisuhteen ulkopuolisissa ihmissuhteissa. Tai miksi mun kumppanin pitäis? Hyväksyä tai olla hyväksymättä, käytännössä kun kyse on siitä että kannattaako? Se riski, onko sen väärtti?

Ja jos jopa haaveillut tai jutellaan tulevaisuudesta. Tai muuten vaan oltu syvällisesti (pun intendet) tai sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin hankkiudutaan jotka privaatisti. Tai vaikka ilman syvällistä. Miksi pitäis yhtään aivosolua siihen leikkiin jossa kuitenkin tulee tunteiden roihahteluja vaikka vaan päissään? Elän mieluummin simppeliä elämää vailla draamaa. Varmistan mun kumppanille ihan alusta pitäen heti kun näistä jutellaan tarkemmin kunnolla, ett mulla ei ole varallekaan suunnitelmia kenenkään kanssa. Minulla ei ole tarvetta itsetuntoni pönkittämiseksi kaveerata ihmisten kanssa joilla jokin ihailu tai erityinen asema minulle heidän elämässään. En siis tarvitse jalustaa. Ennemmin oon tekemisissä mun oikeiden kaverien kanssa jotka ei ole olleet, eikä siksi tule olemaan mitään muuta. Siksi en huoli vastakkaista sukupuolta kavereiksi koska kaikilla tuttaville joilla ollut, mennyt elämän kalenterit ja kaikki uusiks juuri niiden säätämisten kanssa kun alkanut pettäminen, ensin henkisesti sitten laajemmin.

Mun maailmassa on vapaus kysyä mitä toi on toi meininki, ja oikeus saada kunnollinen vastaus. Varsinkin mun kuuluu saada vastaus siihen ett mihin tollasta tarviit? Pärjäätkö ilman vai tuleeko ahdistus jo ajatuksesta?

Ja keskustelu pitää voida käydä hyvässä hengessä. En hyväksy että nuo kysymykset esittämällä minut olisi oikeutus kenenkään leimata tai syyllistää mistään. Varsinkaan mustasukkaisuudesta.

Vierailija
749/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla eksän kanssa kaveri? Ei tietenkään pidä, ei se mikään laki ole, mutta on se ihan luonnollista olla kaveri hyvän tyypin kanssa. Miksi tai mihin kavereita ylipäänsä tarvii? Joku kylmä ihminen toki vastaa, että ei niitä tarvi mihinkään. Jos pitää kieltää kumppania olemasta tekemisissä jonkun kanssa, niin suhde on jo pilalla. Koska terveessä suhteessa, terveellä itsetunnolla varustetut ihmiset luottaa toisiinsa ja tietää, että pettäminen ei ole kieltämisestä kiinni. 

Vierailija
750/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä roistoksi jos kiinnostaa vakaa parisuhde?

Miks pitää väittää määräajaksi jos haluaa kysyä missä mennään?

Tai millaisia asioita/ihmisiä kumppani tai partneri arvostaa?

Miksi leimataan heikoksi itsetunnosta jos on kiinnostunut partneristaan ja sen elämänarvoista?

Vaikka kysymällä minkälaatuisen parisuhdesidoksen kumppani haluaisi?

Tai miten merkityksellisiä partnerin nykyiset ihmissuhteet on hänelle?

Ei pitäisi myöskään olla minkään ahdistuksen aihe jos kysymys koskee kumppanin jotain yksittäistä ihmissuhdetta, ja siihen liittyviä tulevaisuudennäkymiä? tai tunteita?

Vierailija
751/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää väittää määräajaksi jos haluaa kysyä missä mennään?

Korjaan:

Määräämiseksi

Vierailija
752/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt niiltä, jotka sanovat, että entiset kumppanit ovat niin arvokkaita, ettei heistä luovu.

Mikä on nykyisen kumppanin arvo? Minkä vuoksi olet hänen kanssaan? Miksi nykyinen ei voi olla se, josta ei luovuta? Miksi ei voi mieluummin karsia hiukan niitä entisiä ja pitää sen nykyisen?

Miksi mieluummin luovut nykyisestä?

"Mikä on eksissä arvokkaampaa kuin siinä ihmisessä johon olet nyt rakastunut ja valinnut ja joka on valinnut sinut ja elää sinun rinnallasi ja jaatte yhteisen elämän? Miksi et halua tulevaisuutta hänen kanssaan? Miksi haluat elää menneisyydessä?

Jos rakastat nykyistä kumppaniasi niin kohtele ja arvosta häntä myös sen arvoisesti!

Jos et rakasta anna hänelle vapaus etsiä joku joka rakastaa häntä.

Niinpä. Älä teeskentele rakkautta ihmiseen jonka näet ja tiedät kärsivän siitä ettet osaa sitoutua, ja sitoutumisesi johonkin sinut jo hylänneeseen tai jonka olet sylännyt, tai yhdessä päättäneet jättää toisenne, on suurempaa, ja hallitsevaa. Anna sen eksän vallan sinusta viedä mukanaan ja jätä se joka olis arjessakin valmis sitoutumaan sinuun täysin. Älä edes yritä teeskennellä yhteistä arkea silloin kun tiedät että eksäsi kanssa on tähänkin saakka tiet aina yhdistyneet jossain kohtaa.

Lakkaa valehtelemasta miten tärkeä eksä on sulle. Kerro se puolisollesi. Siitä pystyy alkamaan puhdas ja raikas ilma ja mahdollisuus aukeaa täydelliseen ymmärtämiseen molemmin puolin mikä on sydämen tila kummallakin."

Niin. Ja vastaus aloittajalle: järjetön on se mies/nainen joka ei heikkouttaan tunnusta ja perhettään puolusta, eikä suostu näkemään tuhoja joita torajyvä aiheuttaa (vieras ies).

Vierailija
753/1142 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok.

Vierailija
754/1142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hyväksyisin, mutta eipä ole ollut mitään erityistä syytä olla exien kanssa yhteyksissä, vaikka ihan asiallisissa väleissä ollaan sekä minä että mies omiensa kanssa. Poikkeus on tietysti mieheni pojan äiti ja tuskin häneenkään oltaisiin yhteyksissä ellei lapsen takia olisi pakko.

Vierailija
755/1142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytkö kumppaniksesi ääliön, joka yrittää hallita sinua ja sinun kontakteja muihin ihmisiin?

Vierailija
756/1142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole edes kavereina ex puolisot.  Mikä kerran menee, se mennä joutaa. 

Virallisesti on vain yksi ex. Ei olla oltu sen koommin edes oikeastaan edes puhe väleissä. 

Erosta on vuosia. Ei janota vanha suola. 

Entinen vaan kiertoon, ei roikuta menneessä. 

Vierailija
757/1142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en roiku kirjoitti:

No ei ole edes kavereina ex puolisot.  Mikä kerran menee, se mennä joutaa. 

Virallisesti on vain yksi ex. Ei olla oltu sen koommin edes oikeastaan edes puhe väleissä. 

Erosta on vuosia. Ei janota vanha suola. 

Entinen vaan kiertoon, ei roikuta menneessä. 

Aattele. Mulla on useampikin exä kaverina, mutta vanha suola ei janota pätkääkään. Ei mua, eikä exiä.

Vierailija
758/1142 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitäis olla mielenkiinto huolehtia omasta kumppanistaan siin kohtaa. Ja sen tunteista.

...En sano etten hyväksy. Kysyn miks pitäis? Mun pitää saada kunnon vastaus miks pitäis hankkia sellasia uusia kaveruuksia tai olla sellaisissa parisuhteen ulkopuolisissa ihmissuhteissa. Tai miksi mun kumppanin pitäis? Hyväksyä tai olla hyväksymättä, käytännössä kun kyse on siitä että kannattaako? Se riski, onko sen väärtti?

...Minulla ei ole tarvetta itsetuntoni pönkittämiseksi kaveerata ihmisten kanssa joilla jokin ihailu tai erityinen asema minulle heidän elämässään. En siis tarvitse jalustaa.

...

Varsinkin mun kuuluu saada vastaus siihen ett mihin tollasta tarviit? Pärjäätkö ilman vai tuleeko ahdistus jo ajatuksesta?

Ja keskustelu pitää voida käydä hyvässä hengessä. En hyväksy että nuo kysymykset esittämällä minut olisi oikeutus kenenkään leimata tai syyllistää mistään. Varsinkaan mustasukkaisuudesta.

"

En mä sellaisesta tykkää mut joudun hyväksymään. Mun tunteille ei oo tilaa ja rauha maassa jos vaan oon täysin hipihiljaa koko aiheesta.

Miten saa sit aikaan mitään keskustelua jos toinen hyökkää heti haukkumaan mustasukkaseks hulluks?

Miks on niin arka aihe ettei saa edes kysyä mitä ajattelee sen maailman tärkeimmän ihmisen toimista? Ei lähde edes pohtimaan onko ihan rehellistä tai asiallista? Ja se toinen vetää kuin jostain näkymättömästä narusta milloin muka arvioimaan kiinteistöä ja sijoituksia uudelleen tai muka jokin hyvä lainatarjous (joita sentään katsottiin puolison kanssa yhdessä ettei sillä ole oikeasti edes valtuuksia sellaisiin korkoihin ja ihmettelin)... Mun puoliso vaan kuittasi asian sillä että se vaan haluaa nähdä ja siksi valkoinen valhe peittämään sitä lounaskutsua. Ja että se on ihan normaalia ja hänestä ok...

Ja kuitenkin oisin halunnu hänen juttelevan ees hetken ett onko nyt ihan tolaltaan jos tarvii peitellä koskei ihan fiksulta vaikuta. Sanoi ett niin se on aina tehnyt ja se on hälle ihan ok.

Ett se ikäänkuin on vaan tapa, ja kokee ett se sillä osoittaa hälle kuinka paljon se haluaa tavata koska tekee houkuttelevalta tarjouksen kuin mihin oikeesti rahkeet riittää..

Ja edelleen. Mun mielestä pitäis voida jutella, vaikka se suuttui tuosta ettei mun mielestä ole ihan rehellinen jollei onnistu avoin tapaamiskutsu.

Tämäkin vahvistanut mulle ettei ole ok.

Joudun hyväksymään vaikka tuntuu että jotakuta kyllä korjataan ja pi**araja näkyy jo puolivälissä silmiä...

Vierailija
759/1142 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin kaveeraan kaikkien mun ex-naisten kanssa ja harrastetaan seksiäkin aina kun siihen on paikka... siis melkein aina, eikä se minusta ole mitenkään outoa. Mut toisaalta onko noi silloin kuitenkaan exiä, jos niiden kanssa on, vaikkakin vaan seksin merkeissä.. Vaikeata toisaalta sanoa onko niistä kukaan nyxä.. Mutta kaikkiaan mulla ainakin on kivaa

Vierailija
760/1142 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Miksen hyväksyisi. Ne tietää minut etten petä niitä ja ne ei petä mua. Mun puoliso tosin ei tiedä meidän seksistä eikä kuulukaan. Se on mun ja mun eksien välistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme