Hävettää miehen pukeutuminen
Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.
Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.
Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.
Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.
Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.
Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.
Neuvoja?
Kommentit (235)
Pirre is that you kirjoitti:
Osta kuse..nkeltaiset toppalappuhaalarit ja pinkki pitkähihainen thermal paita.
Sit jotkut ruskeet maiharit.
Laitat tyynesti päällesi, kun meette prismaan miehen kanssa.
Voipi olla että joku nauraa teille...
Varmaan nauraisi muutenkin, mutta välttelen miehen kanssa prismaa ja muita marketteja joilta löytyy lasten vaatteita, ettei mukaan tarttuisi laadukkaita reiman talvihaalareita.
Vierailija kirjoitti:
Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.
Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.
Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.
Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.
Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.
Neuvoja?
Vaihda itsellesi oikea MIES!
Vierailija kirjoitti:
Apn kannattaa vaihtaa pinnallisempaan mieheen, kun selvästi status edellä tässä mennään.
Ei olla ainakaan tästä syystä eroamassa. Mies on kertakaikkisen ihana, mutta ei haittaisi jos pukisi päällensä vaikka sen kulahtaneen hupparin ja farkut siksi aikaa kun esittelen hänet tuttavilleni, laadukkaiden lasten kurahaalareiden sijasta.
Mun miehellä oli ihan järkyttävä tyyli, kun tavattiin. Oltiin juuri ja juuri 20v. silloin. Mies asui vielä vanhemmillaan ja käytti 10v. vanhempien isoveljiensä vanhoja rumia vaatteita. Ihmettelen, ettei oma nuoruuden pinnallisuus saanut juoksemaan karkuun ja lujaa, vaikka hävetti esitellä uutta poikaystävä kavereille. Mies oli köyhistä oloista ja itse rikkaan perheen kakara ja kaverit myös. Se kloppi vanhoissa rytkyissä sai kyllä aikaan inhoavia reaktioita kavereissa.
Häpesin niin, että aloin ostamaan miehelle uusia vaatteita. Pikkuhiljaa tyyli muuttui ja nykyisin on ihan keskiverto kolmekymppisen näköinen. Mutta minun mieheni halusi muuttaa tyyliään. Maalaiskunnassa köyhässä perheessä kasvaneena ei ollut oikein koskaan osannut etsiä kivoja vaatteita saati mennä ostelemaan niitä. Minun myötä sai rohkeutta.
Jos sinun miehesi ei halua muuttaa tyyliään, et voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon nähdessäni olin jo valmis leimaamaan AP:n taas yhdeksi turhan häpeäjäksi, mutta nyt täytyy kyllä myöntää, että kuulostaa pahalta.
Ihminen joka on noin pinnallinen ansaitsee elää elämänsä yksin.
KäKi kirjoitti:
Minä pidän AP:n tyyliä puhua miehestään halveksittavana. Noin ei puhuta läheisestä ihmisestä
TÄMÄ!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvoja?
Kannattaa antaa toisen olla arkena sellainen kuin on. Sitten jos on juhlat sanot, että noissa kurahaalareissa et btw tule.
Hauskasti kuvailit kyllä, semmosia me kaikki ollaan, eskarilaisia lopulta.
Mun mies käyttää samoja farkkuja kuin 10v sitten. Ei luovu niistä ennen kuin ovat käyttökelvottomat, ympäristökysymys kuulema. On ne nyt jo osin riekaleina mutta ei niin ei. Ja flanellipaita ja toppaliivi. Toinen näyttää sellaselta redneckiltä vaikka ei ole yhtään semmonen. Annan olla. Mut juhliin en niissä sitä päästä.
Et sinä sitä päätä mitä meis pukee päällensä oli juhlat tai ei.
Ihminen joka puhuu kumppanistaan noin ei häntä rakasta.
Itse olen niin kauhea palelemaan, että pitää olla jo aika paksut toppavaatteet jo alkutalvesta. Ihmisten ilmoilla ollessa yritän vähän pukeutua paremmin tai edes "piilottaa" sen liiallisen pukeutumisen ( pitkikset, välihousut farkkujen alla jne). En voi tälle mitään ja en halua palella. Joku ulkotyö olisi varmaan ihan painajainen ja olisin talvella niin topattu, ettei kädet enää taipuisi :)
Ennen niin komea, seksikäs, siisti ja tyylikäs mies kulkee nykyisin rähjäisissä ja likaisissa vaatteissa. Samat haisevat paskat päällä päivästä toiseen. Kulahtaneita ja reikäisiä. On siis niin luotaantyöntävä ja olen sanonutkin hyvällä ja pahalla eikä mitään vaikutusta. En tiedä miksei välitä ja on antanut mahankin kasvaa kunnon pullataikinaksi. Pukeutuu samoin joka paikkaan ja kiva mennä mihinkään yhdessä kun toinen kulkee tahraiset vaatteet päällä. Kaupassakin kurottaessaan pyllyrako pilkistää koko komeudelta eikä mies edes välitä :(
Kauluri.... KAULURI :D :D :D
Ei vittu.
Ihanaa, ap, että avauduit tästä aiheesta. Minulla on samanlainen mies. Aivan ihana mies, huolehtivainen, turvallinen, hellä, rakastava enkä missään tapauksessa vaihtaisi häntä pois. Mutta se pukeutuminen. Tapasimme eilen kaupungilla baarissa ja se ympäristö sai minut taas huomaamaan juuri tuollaiset asiat hänessä. Hän ei ollut käynyt suihkussa vaikka oli tehty treffit kaupungille. Baariin tultuaan hän riisui pipon, toppahanskat (marraskuussa Helsingissä ja hän oli joutunut kävelemään autoltaan vain noin 300 m!) ja kaulurin. Ylikasvanut tukka jäi sojottamaan pystyssä. Takki oli nyt puhdas mutta aiemmin hän kulki siinä pesemättä sitä vaikka oli kaatanut sille kahvia. Jalassa tarralenkkarit. Takin alla ruudullinen flanellipaita ja sen alla pitkähihainen kerrastopaita (mikä ei toki muille näy). Housut ylhäällä henkseleillä.
Ja ulkoillessaan hän käyttää myös sitä turvaliiviä JA heijastimia.
Kiitos vielä kerran, että osoitit etten ole ainoa jonka mies kulkee todellakin tarralenkkareissa.
Aiii että tää oli kyllä aivan huippu juttu!! Siis kaikki sympatiat sulle ap, minä myös koin erään entisen heilan kanssa hieman häpeää hietsussa v.-08 kun 35v. mies vetää päähänsä sellaisen liepeellisen hellehatun, juuri samanlaisen kun nykyään pienellä pojallani on, mutta ilman sitä mehiläisen kuvaa... Tiedän tunteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apn kannattaa vaihtaa pinnallisempaan mieheen, kun selvästi status edellä tässä mennään.
Ei olla ainakaan tästä syystä eroamassa. Mies on kertakaikkisen ihana, mutta ei haittaisi jos pukisi päällensä vaikka sen kulahtaneen hupparin ja farkut siksi aikaa kun esittelen hänet tuttavilleni, laadukkaiden lasten kurahaalareiden sijasta.
Odota sitten kevättä ja esittele vasta sitten kun lämpötila on +10 ja uskaltaa olla ilman toppahaalaria. Ilmastonmuutos toimii puolellanne ja voidaan taas olla pitkällä syksyssä, kun teidän on taas aika vetäytyä seurapiireistä. Talvella lähikaupassa piipahtaessa sinuakaan ei voi tunnistaa jos hankitte identtiset kypärämyssyt.
Vierailija kirjoitti:
Aiii että tää oli kyllä aivan huippu juttu!! Siis kaikki sympatiat sulle ap, minä myös koin erään entisen heilan kanssa hieman häpeää hietsussa v.-08 kun 35v. mies vetää päähänsä sellaisen liepeellisen hellehatun, juuri samanlaisen kun nykyään pienellä pojallani on, mutta ilman sitä mehiläisen kuvaa... Tiedän tunteen!
Kun täällä nyt näitä avautumisia on, niin enemmän kyllä olen nähnyt naisissa niitä rusettipipon käyttäjiä, jotka pukeutuvat trikookaksosiksi taaperon kanssa. Mitähän heidän miehensä asiasta miettivät ja onko ok heittää lastenvaatemerkeiltä hankitut mammavaatteet kaatopaikalle?
Miehes kuulostaa aika betalta, ei millään pahalla. Päiviä lasketaan, ennen kuin tumma ja tulinen pitkä komistus tulee kalvosinnappien, laakerikenkien ja istuvassa Navyn sinisessä puvussa varastamaan sut tuolta kuravelli-betamieheltä. Pikimusta sänki rahisee vasten kaulaasi, kun Lattari-bisnesmiehen 22 senttinen paljas tana uppoaa edestakaisin sisääsi. Siinä ei paljoa enää ManBaby käy mielessä, muuna kuin säälin ja myötätunnon sävyttämänä nostalgiavälähdyksenä. Vaikea kuvitella että tuollainen nössykkä pitäisi ketään naista poissa vieraista - ei siis millään pahalla. Niin paljon parempaa on tarjolla, jos olet edes siedettävän näköinen ja omaat aistillisen kehon.
Kyllä sinun miestäsikin hävettää sinun kouvolatukkasi.
Vierailija kirjoitti:
Kauluri.... KAULURI :D :D :D
Ei vittu.
Kuuluu myös armeijan varustukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne siellä lähikaupassa välitä miltä te näytätte.
Ei se lähikaupassa käynti vaivaa muuten kuin, että kauppa on todellakin lähikauppa toisella puoleen tietä. Siellä käymiseen menee korkeintaan kolmasosa siitä ajasta kuin mies pukee päällensä.
Miten vaatteiden pukemiseen voi mennä niin pitkä aika, puoli tuntia? Pakko kysyä, käykö mies muutenkin jotenkin hitaalla eli onko henkisesti/älyllisesti jälkeenjäänyt tai muuten jäykkä ja yksioikoinen persoona? Myös lapsenomaisesta pukeutumistyylistäkiinni pitäminen ja vuodenaikaan ja lähikaupassa pistäytymiseen nähden liioiteltu varustautuminen tuntuisi viittaavan siihen.
Mun ex varmaan häpesi minua silloin aikanaan, siis ennenkuin minuun iski se "Ei hitto, toltako oikeasti näytän" -herääminen. Esimerkkinä ainoat talvikenkäni olivat pitkävartiset vaelluskengät joita käytin kaiken kanssa ja menin collegeissa ihan joka paikkaan, farkkuja taisi olla yhdet. Mies itse vaihtoi aina olovaatteet vähän siistimpiin jos lähdettiin vaikka kauppaan. Minä en todellakaan. Olen siis nainen.
No, "herätyksen" jälkeen iski kyllä pieni ostomania ja nyt on vähän liikaakin kaikkea. Pitäis laittaa osa myyntiin, kunhan joskus viitsii. Mutta enpähän ole enää ruokoton ja joka tilanteeseen on sovelias vaate. Ja nykyään on tilannetaju. Käytän usein jopa hametta tai mekkoa, ennen en todellakaan käyttänyt.
Rumat vaatteet oli oikeastaan sellaista enemmänkin tiedostamatonta itsensä alentamista. Siinä suhteessa mulla oli TOSI huono itsetunto. En viitsinyt yrittää koska pelkäsin etten kuitenkaan kelpaa, ja olinkin siinä osittain oikeassa.
Ei varmasti ole mitenkään verrannollinen ap:n miehen tapaukseen, mutta kerroin nyt kuitenkin.
Stetsoni peittäisi mukavasti miehesi pulipään