Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää miehen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2018 |

Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.

Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.

Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.

Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.

Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.

Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.

Neuvoja?

Kommentit (235)

Vierailija
81/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala ap:n mies rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!

Mitä pahaa pilkku on sinulle tehnyt?

Vierailija
82/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli heti mieleen sellainen kodittoman ihmisen tyyli, jossa on vedetty mahdollisimman paljon kerroksia päälle (ymmärrettävää jotta tarkenee) välittämättä mm. värien yhteen sopivuudesta tai oikeasta koosta. Joka tapauksessa tämä on ilahduttava ketju ja ap luo kerronnallaan mehukkaita mielikuvia :)

Parhaana kommentti "käytännöllinen mies joka pärjää kelissä kuin kelissä". Varmasti, siitä ei jää epäilystä :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta sellaisista ikuisesti yläasteikään jumittuneista miehistä, jotka eivät suostu käyttämään toppatakkia, pipoa ja hanskoja tai ylipäätään mitään ulkoiluvaatteita, EDES HUPPUA, vaikka olisi kuinka kylmä... Joten äkkiseltään olisin vain ylpeä miehestä, joka pukeutuu sään mukaan. Tietysti siinäkin voi säilyttää tyylin tai näyttää kammottavalta, sekin on totta.

Vierailija
84/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kannattaa vaihtaa pinnallisempaan mieheen, kun selvästi status edellä tässä mennään.

Vierailija
85/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti, näin niin kuin pohjoisessa asuvana, kuulostaa järkevältä pukeutumiselta. Eikä täällä tarvi pahemmin miettiä mitä muut miettii... ketään ei pahemmin kiinnosta. Enemmän pyöritellään silmiä, jos ei olla pukeuduttu sään mukaisesti. Mutta voin kuvitella, että jossain muualla tuolla tietenkin voi olla paljonkin merkitystä.

Me ei asuta pohjoisessa. Ja olen myös sitä mieltä, että sään mukainen pukeutuminen kannattaa ulkoaktiviteeteissa. Tässä ei nyt kuitenkaan ole siitä kyse.

Kyllä minä vedän talvella toppavaatteet päälle yhdessä baariinkin lähtiessä. Tietysti hyppään niistä narikassa pois, toppahousujen alle kun on kätevää pukea esim. minihame. Ei tarvitse kotimatkalla hytistä kylmissään.

Vierailija
86/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuli heti mieleen sellainen kodittoman ihmisen tyyli, jossa on vedetty mahdollisimman paljon kerroksia päälle (ymmärrettävää jotta tarkenee) välittämättä mm. värien yhteen sopivuudesta tai oikeasta koosta. Joka tapauksessa tämä on ilahduttava ketju ja ap luo kerronnallaan mehukkaita mielikuvia :)

Parhaana kommentti "käytännöllinen mies joka pärjää kelissä kuin kelissä". Varmasti, siitä ei jää epäilystä :'D

Kiitos tästä. Keskityin niin paljon kuvamaan vaatetyyliä, että jäi sanomatta ääneen juurikin tuo mielikuva joka sinulle tuli, mies näyttää päihdeongelmaiselta.

Ironista sinänsä kun ei käytä edes alkoholia ja elää muutenkin terveellisesti.

Kokonaisuus on vain sen tyylinen, että näyttää siltä kuin vaatekappaleet olisi saatu lahjoituksena kierrätyskeskuksesta, dyykattu roskiksesta ja/tai varastettu.

Vierailija
87/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä nyt ihan suoraan vaan sanoisin sille miehelle mielipiteeni. Että vaatteet on kuin viisivuotiaalla. Että en suostu lähtemään ihmisten ilmoille jos mies ei hommaa aikuisten vaatteita itselleen. Kysypä huviksesi mitä miehesi olisi mieltä jos ostat itsellesi vaikkapa Frozen-paidan, Minni Hiiri -sukat ja askeltaessa vilkkuvat lenkkarit?

Kuulostaa, että miehelle on asiasta jo sanottu ja että mies on yhä edelleen tyytyväinen omaan pukeutumiseensa. Minusta siis Ap:n sietäisi katsoa peiliin ja todeta, että on valinnut itselleen vääränlaisen miehen, jos kerran häntä häpeää.

Vierailija
88/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti, näin niin kuin pohjoisessa asuvana, kuulostaa järkevältä pukeutumiselta. Eikä täällä tarvi pahemmin miettiä mitä muut miettii... ketään ei pahemmin kiinnosta. Enemmän pyöritellään silmiä, jos ei olla pukeuduttu sään mukaisesti. Mutta voin kuvitella, että jossain muualla tuolla tietenkin voi olla paljonkin merkitystä.

Me ei asuta pohjoisessa. Ja olen myös sitä mieltä, että sään mukainen pukeutuminen kannattaa ulkoaktiviteeteissa. Tässä ei nyt kuitenkaan ole siitä kyse.

Kyllä minä vedän talvella toppavaatteet päälle yhdessä baariinkin lähtiessä. Tietysti hyppään niistä narikassa pois, toppahousujen alle kun on kätevää pukea esim. minihame. Ei tarvitse kotimatkalla hytistä kylmissään.

Sinulla sentään on baarissa jotkin muut vaatteet, etkä istu sisällä rukkaset tanassa, rukan pipo päässä sidottuna naruilla leuan alle.

Vierailija
89/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käskemällä käsken miestä hävittämään rumat vaatteet ja jos ei auta, hävitän ne itse. Pitäisi reikäpaitojakin ihmisten ilmoilla, jos en puuttuisi asiaan.

Olen ostanut hänelle trendikkäämpää vaatetta jopa niin, että tytärkin ihmettelee, miten nuorekkaan näköinen mies on.

Joskus on näkynyt näitä uuden tyttöystävän suorittamia muuttumisleikkejä miesten ulkonäölle ja toisinaan on saanut silmät kauhusta pyöreinä katsoa, kun vaatekaappi ja tyyli on laitettu aivan uusiksi ja mies itsekään ei tiedä miten päin olla. Aivan eri asia on, jos vaatteet ihan todella ovat kymmenen vuotta vanhoja ja rikkinäisiä ja ihminen itsekin toivoo vaatteiden hankkimisessa apua, mutta ei toisen tyyliin pidä mennä puuttumaan.

Vierailija
90/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse käytän töissä pukua ja siihen sopivaa ulkotakkia ja toki päähinettä sekä hanskoja. Asutaan kuitenkin ihan meren rannassa ja on ihan törkeän kylmä viima niin on kyllä säänmukainen kerrospukeutuminen kotona lasten kanssa ulkoillessa tarpeen. Tyyli voi toki ajoittain näyttää hassulta, mutta vaihtuu tilanteen mukaan.

Vierailija
91/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Keskityin niin paljon kuvamaan vaatetyyliä, että jäi sanomatta ääneen juurikin tuo mielikuva joka sinulle tuli, mies näyttää päihdeongelmaiselta.

Ironista sinänsä kun ei käytä edes alkoholia ja elää muutenkin terveellisesti.

Kokonaisuus on vain sen tyylinen, että näyttää siltä kuin vaatekappaleet olisi saatu lahjoituksena kierrätyskeskuksesta, dyykattu roskiksesta ja/tai varastettu.

Ja et todellakaan huomannut tätä aikaisemmin? Pääset tästä ongelmasta kun kerrot nämä kaikki asiat mitä olet tänne vuodattanut. Minä pidän ongelmaasi täysin mitättömänä, mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
92/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tällaisia silmien pyörittelijöitä! Minula on aina kuuma olin sitten etelässä tai pohjoisessa. Pukeudun sillä tavalla, että itselläni on hyvä olla (tietysti muutkin sopivaisuussäännöt yms huomioonottaen) ja en tikahdu kuumuuteen. Miksi ihmeessä se muita korpeaa? Keskittyisitte omiin asioihinne.

Vierailija
93/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi. Kun mieheni ei kulje työvaatteissa, hänellä on urheiluvaatteet päällä. Käyttää vieläpä treenishortseja vaivaannuttavan pitkään syksyllä. Yhteisiä menoja varten olemme ostaneet yhdessä pari paitaa ja farkkuja, mutta hän ei niitä pue päälleen kuin erillisetä kehotuksesta. Mies on ihana ja rakastava, mutta tämä turhauttaa minua enemmän kuin itsekkään pidän kohtuullisena. Hävettää hänen ja itseni puolesta.

Tässä on oiva esimerkki, miksi naiset hakevat useimmin eroa. Lisäksi tässä tulee toteen se että mies on naiselle, ennen kaikkea statussymboli.

Vai niin. Kerropa lisää viisauksia, jotka olet keksinyt omasta tyhjästä päästäsi! Kiinnostuksella odotan, oi Suuri Persu!

Vierailija
94/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä että ap tahtoo erota ja tällä hän oikeuttaa sen itselleen. Näin naiset toimivat. Suhteen alussa määritellyt speksit eivät kohta enää päde, vaan pitäisikin olla jotakin muuta.

Noin ajattelee mies, jolle eron syyksi riittää se, että muija lihoo 2 kg ja leikkauttaa hiuksensa.

Ymmärrän tuon pukeutumisnolouden, itselläni oli äijä, joka ei kinä oppinut pukeutumaan kuin mies. Nyt hän on proffa ja edelleen samanlainen törkyinen maalaisäijä kuin silloinkin, vaikka joutuu edustamaan ja välillä telkkariin. Hirveä.

En eronnut hänen pukeutumisensa vuoksi, vaikka se ärsytti, vaan juomisen ja hänen omahyväisyytensä. Kun mikään määrä ei riitä... mulle riitti. Ja Jonnelle tiedoksi; jätin uuden auton, jätin pianon, jätin lähes kaiken irtaimiston. Otin sen, minkä olin vanhemmiltani saanut, vaatteeni ja käyttötavarani. Hän puolestaan yritti tyhjentää pankkitilini, mutta sen onnistuin estämään.

Vierailija
95/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.

Saamari! :D Vedin kahvit väärään kurkkuun kun nauratti ap:n teksti niin kovin! Voin kuvitella miehen seisomassa eteisessä kädet ojossa ja vaimo kiskoo rukkasia käsiin. Sitten vielä nopea tsekkaus, että kuomat on oikeissa jaloissa ja räkä pyyhitty nenästä.

Me ollaan valmiit lähtemään kauppaan!

Vierailija
96/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta millainen paskamyrsky nousisikaan, jos mies hävittäisi naisten vaatteita, tai kertoisi naiselle kuinka naisen pitää pukeutua että miellyttäisi miestä. Olette niin kaksinaismoralistisia että oikein hävettää puolestanne

Muistan muutamankin keskustelun, joissa on haukuttu naisten pukeutuvan lastenvaatteisiin. Älä viitsi sekaantua, kun menet tunteella nollasta sataan arvatenkin tuollaisen vässykkämiehen nallekuosiseen paituliin pukeutuneena muijana tai äitinä.

Ei tämä ole moraalikysymys. Asiaton pukeutuminen on ongelma, etenkin jos asuu jossain muualla kuin korvessa.

Vierailija
97/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun pohjoisessa enkä tiedä yhtään miestä, joka pukeutuu kuten ap:n mies. Käytännöllisesti ja sään mukaan voi pukeutua myös näyttämättä isolta lapselta.

Miksi mies ei osta vaatteita esim. Partioaitasta (tai ainakin vastaavia merkkejä) kun haluaa kuitenkin käyttää niihin rahaa. Käytännöllisiä mutta tyylikkäitä.

Uskoakseni on ostanutkin osan sieltä, ehkä sitten pikkulapsille tarkoitetusta mallistosta..

Mutta osa ongelmaa saattaa olla myös vaatteiden huono istuvuus, en tiedä valitseeko tarkoituksella liian isoja, että jää kasvunvaraa vai mistä on kyse.

Mitä näissä vaatteissa on pikkulapsi tai taapero mallistoa? Laadukkaita ja hyvin ommeltuja vaatteita. Tosin, eivät ole pintamuotia tai lapsityövoimalla valmistettuja. Olisiko ap. peiliin katsomisen paikka? Vai haluatko ryhtyä miehesi äidiksi?

https://www.partioaitta.fi/search/?q=Miehet&ms=true

En kaikkia selannut, mutta ensimmäiset kolme sivua näyttivät ihan hyviltä.

En tiedä tarkalleen mitä vaatteita ja milloin mies on hankinnut ne partioaitasta.

Miehen tyyli on enemmän tälläinen:

https://www.etola.net/UserFiles/71e153ea-ebe9-4774-bb16-1a52808c972e/Sh…

Auttaa jos kuvittelee puvun vielä epäsopivan kokoisena, huonosti istuvana, kaulurilla, rukkasilla ja lasten tarrallisilla toppasaappailla.

Apua, kuolen!!!! Etola-mies!!! Hiekkalapio toiseen, tlaktoli toiseen käteen ja menoksi!

OIkeasti otan osaa. Voi olla, ettei tässä muu auta kuin ero. Kun ärsyyntyy tuollaisista asioista eikä toinen näe niissä mitään ongelmaa, voi olla että kohta hiertävät isommatkin jutut, kuten seksi. Kohta et enää kestä hänen läheisyyttään, koska mielessäsi hän on jättiläisvauva. Eikä hän käsitä sitä...

Vierailija
98/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä häpeäisin naiseni pinnallisuutta. Minua ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat, vaan se mitä kumppanini ajattelee ja arvostaa.

Jos sinua kiinnostaisi kumppanisi ajatukset, osaisit katsoa peilistä, näytätkö Etola-mieheltä tai pulihenkilöltä. Haluaisit näyttää hänen silmissään tyylikkäältä, et isolta vauvalta tai veneen alla asuvalta, koska varmaan haluaisit joskus seksiäkin. Eikö?

Nythän käyt tätä keskustelua pelkältä teoriapohjalta, koska käytännössä sinä et seksiä saa, eikä sinulla ole kumppania.

Vierailija
99/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä häpeäisin naiseni pinnallisuutta. Minua ei kiinnosta, mitä muut ajattelevat, vaan se mitä kumppanini ajattelee ja arvostaa.

Jos sinua kiinnostaisi kumppanisi ajatukset, osaisit katsoa peilistä, näytätkö Etola-mieheltä tai pulihenkilöltä. Haluaisit näyttää hänen silmissään tyylikkäältä, et isolta vauvalta tai veneen alla asuvalta, koska varmaan haluaisit joskus seksiäkin. Eikö?

Nythän käyt tätä keskustelua pelkältä teoriapohjalta, koska käytännössä sinä et seksiä saa, eikä sinulla ole kumppania.

Kun minulla ja miehellä oli taannoin vaikeaa, oli joku yhteinen ystävä neuvonut miehelleni, että vaimo oli ehkä tyytyväisempi, jos hän uusisi vaatekaappiaan. Luojan kiitos, ettei uudistanut. Minä olen valinnut itselleni juuri tällaisen joidenkin mielestä "pulihenkilön", koska tykkään sellaisesta tyylistä miehellä. Olennaista on mielestäni se, että ihmiset pukeutuvat vaatteisiin, joissa tuntevat olonsa hyväksi ja omaksi itsekseen, ja että kumppaniksi otetaan ihminen, jonka kanssa ei hävetä näyttäytyä.

Vierailija
100/235 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kuse..nkeltaiset toppalappuhaalarit ja pinkki pitkähihainen thermal paita.

Sit jotkut ruskeet maiharit.

Laitat tyynesti päällesi, kun meette prismaan miehen kanssa.

Voipi olla että joku nauraa teille...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi