Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää miehen pukeutuminen

Vierailija
22.11.2018 |

Mies pukeutuu kuin päiväkoti-ikäinen lapsi.

Päälle puetaan kauluri(!), toppapipo-ja hanskat (muistuttavat kurarukkasia), jo varhain syksyllä ennen pakkasia. Vain haalari puuttuu, mutta säänkestävä takkikin on kuin 0-5vuotiaiden osastolta jättikoossa.

Paidat ovat korkeakauluksisia rumanvärisiä fleecejä ja kaikki vaatteet istuvat huonosti, ovat liian isoja jne. Housut sentään menettelevät, ainakin jos pitää raksatyylistä.

Lähikauppaan lähtiessä miehellä menee puolisen tuntia pukea kauluri päälle ja kiinnittää kenkien tarranauhat, mikäli jalkaan eivät sitten mene kirkkaan siniset toppasaappaat. On ollut hilkulla, etten itse ala kiskomaan miehelle rukkasia käsiin nopeuttaakseni lähtöä, saatika alkanut irroittelemaan popoja jalasta kotiin tullessa.

Yritin vihjata miehelle siistimmistä (aikuisten!) Vaatteista ja mies loukkantui verisesti. Vaikka päältä päin ei uskoisi, miehen kaikki vaatteet ovat kalliita ja tarkkaan harkittuja. Luulisi että niillä summilla saisi ihan hyvän näköisiäkin vaatteita kestävyydestä tai tarkoituksenmukaisuudesta tinkimättämä.

Ärsyttää myös oma hävetys, en ennen uskonut että kiinnostaisi pätkääkään miten muut pukeutuvat, mutta ilmeisesti raja menee isossa miehessä, joka pukeutuu kuin eskarilainen.

Neuvoja?

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on punaisten varsikuomien lisäksi myös se huomioliivi kun lähtee iltakävelylle pimeällä :D

Ja ne kuomien pitkät varret on sitten lahkeiden(eli ulkkareiden lahkeiden) päällä!

Tuosta huomioliivistä kymmenen pistettä ja papukaijan merkki👍

Hyvin näkyy autoilijan silmään täälläkin alueella,missä jalankulkijat ja pyöräilijät kulkevat tien laidassa,ilman erillistä siihen tarkoitettua tietä.

Papukaijan merkki :D

Vierailija
202/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä ei ole kovin hyvää käsitystä vaatteista ja mikä näyttää hyvälle. Jotkut muutamat osaavat asian hyvin ja nuoret kiinnittävät kasvavasti enemmän huomiota, mutta monelle kuhan omasta mielestä on tarpeeksi hyvä, oli sitten liian iso tai pieni, niin se kelpaa jokatapauksessa. Tuo tyyli ei muuten ole uniikkia vaan joitakin vuosia sitten sellainen metsänmökki rento kasuaali-tyyli oli enemmän muodissa. Ei mieskään sitä ajatellut maailman komeimpana vaan enemmänkin mukavana piittaamatta ulkonäköön riippuvista tekijöistä. Minun rumaa kokonaisuutta ei saisi hyvännäköiseksi sitten millään, eikä minullakaan ole juuri mitään tyylikäsitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauluri.... KAULURI :D :D :D 

Ei vittu.

Miksi näin monelle juuri tuo kauluri tuntuu olevan pahin deal breaker miehen vaatetuksessa? Eihän se edes näy takin alta.

Vierailija
204/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisin miehen pukeutumaan juhlavasti juhliin?

Olemme pian menossa miehen hyvän ystävän häihin. Kyseessä eivät ole mitkään prameat ja muodolliset iltajuhlat, vaan rennompi tilaisuus, eli vihkiminen iltapäivällä maistraatissa ja sen jälkeen vastaanotto bistrotyylisessä ravintolassa. Olen kuitenkin täysin varma, että sulhasella tulee olemaan tumma puku.

Mies ei pidä pukuun pukeutumisesta, ja häntä on muutenkin vaikea saada taivuteltua juhlavampaan pukeutumiseen. Arkisin hänellä on farkkuja, huppareita, t-paitoja ja lenkkareita.

Minusta on hirvittävän noloa, jos mies tulee juhliin farkuissa, maihareissa ja jossain värillisessä kauluspaidassa (ei ns. ”dress shirtissä”) eikä ota edes irtotakkia. Jos sulhanen, yksi hänen parhaista ystävistään, on ykköset yllä, ja hän tulee suunnilleen arkivaatteissa. Olen yrittänyt sanoa, että laittaisi puvun ja valkoisen paidan, ja vaikka jättäisi solmion pois jos se ahdistaa. Aion itse pukeutua pitsiseen kotelomekkoon ja korkkareihin, ja tuntuu hölmöltä, jos mies siinä rinnallani on arkikamppeet päällään.

Mitään vinkkejä? Onko joku onnistunut pukemaan miehensä pukuun vastusteluista huolimatta? :D

Minä sulhasena haluaisin, että frendini pukeutuu ihan omaan tyyliinsä. Olisi kiusallista omana juhlapäivänä katsella miten kaverilla on selkeästi epämukava olla hienoissa vaatteissa. En haluaisi, että häistäni jää ensimmäisenä mieleen ahdistunut olo

Vierailija
205/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä on kypäräpipo jemmassa piirongin laatikossa paukkupakkasia varten?

Vierailija
206/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan talvilakissa lippa ja korvaläpät:D?

Vierailija
207/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauluri.... KAULURI :D :D :D 

Ei vittu.

Miksi näin monelle juuri tuo kauluri tuntuu olevan pahin deal breaker miehen vaatetuksessa? Eihän se edes näy takin alta.

Niin ja niitä on saatavilla melkein kaikista kaupoista Suomessa joissa nyt ylipäätään vaatteita myydään. Takin alla se näyttää pooloneuleen kaulukselta. Tavallinen tuote ja noin halveksittu nuorten keskuudessa. No aivot ei ole vielä kehittyneet täyteen kapasiteettiin.

Vierailija
208/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa reikä siihen takkiin, hävitä kauluri ja koira vois kusta niille kengille. Ja sitten eiku vaatekaupoille.

Vierailija
209/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulla ainakin on. Aika tyhmä pitää olla jos ei ole, vaikka viettää paljon aikaa ulkona pakkasilla.

Vierailija
210/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan talvilakissa lippa ja korvaläpät:D?

Ei ole vielä tullut vastaan sellaista talvilakkia missä ei olisi. Ja aika paska talvilakkihan sellainen olisikin.

Vierailija
211/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti/metsuripukeutuminen on uusi musta.

Vierailija
212/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti huomioliivien käyttäjistä: autoilevana liikun varsin paljon pimeään aikaan ja täytyy sanoa että kun havaitsen tienvierikulkijan huomioliivissä ajatukseni on aivan jotain muuta kuin että näyttääpä pöljältä liivissään. Ajatus on että fiksua, sinä näyt.

Vierailija
213/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaako etu nimi teellä ja sukunimi jiillä...

Vierailija
214/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on ihan tosiasia, että pukeutumisella on väliä. Esimerkiksi toppapuku on ulkohommissa ihan ok ja välttämätönkin, mutta ei vaikka työhaastatteluun kuuluvaa pukeutumista. Ap:n mies on varmasti sisältä kultaa, mutta kaikki ne hänen hyvät puolensa voivat jäädä ap:n perheeltä ja läheisiltä huonon puketumisen varjoon. Sekin on totta, että ensivaikutelmaa on vaikeaa korjata jälkeenpäin.

Vierailija
215/235 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs täällä taas joukkoloukkaannuttiin!

Kauluri ja kurahousut, voi luaja :D :D

Ap, en osaa auttaa, mutta siis ainakin minä olen puolellasi, ymmärrän ongelman ja toivotan voimia.

Kauluri on kyllä erinomainen kapistus, jos on puhetyöläinen tai artisti ja haluaa säilyvän kauniin äänen.

Minäkin käytän aina talvella kauluria, en jaksa tapella jonkun kaulahuivin kanssa.

Vierailija
216/235 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hankala paikka.

Vierailija
217/235 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
218/235 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän sama ongelma.  Mies on aivan ihana ja hyvä isä mutta käyttää  yhä samoja sinapinvihreitä ja harmaita puuvillapooloja sekä ruskeita farkkuja kuin suhteemme alussa 11v sitten , minkä lisäksi kääntää ysärityyliin pipon pois korvilta. Kerran meidän piti tavata  yhdessä kahviossa ja muistan miten minua nolotti mennä sisään kun näin lasin läpi miehen isstumassa  siinä poolossaan ja päälaelle rullatussa pipossaan , pullaa kahvissa uittaen .

Vierailija
219/235 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käveleekö hän sillatavalla vähän jalat harallaan pikkuaskelin töpöttäen ja kädet irti vartalosta ja kääntelee päätä vähän töksähtäen?

Etpä taidakaan seurustella miehen kanssa vaan miehen alun kanssa. Odota 20 vuotta tai ainakin 17 vuotta ja kokeilkaas sit uudestaan. 

Nuorekkaat miehet on mukava asia, mutta...krhm...noin nuorekas taitaa kuulua vielä sinne päivähoidon piiriin.

Vierailija
220/235 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta minulla ainakin on. Aika tyhmä pitää olla jos ei ole, vaikka viettää paljon aikaa ulkona pakkasilla.

En tiedä AP:N miehen ammattia , mutta mieheni on mesuna raksalla ja talvipukeutuminen on vakava asia.

Kauluri, kunnon rukkaset , topatut raksahousut joissa hensselit,  Huomiovärinen toppatakki ja lampaanturkiksinen suojakypärän alla pidettävä ns. lentäjänlakki. Huomiovärinen toppaliivikin löytyy.

Vaikka hän ei työskentele niin paljon ulkona kuin rakentajat, niin kunnolla saa kyllä pukeutua.