Maikkarin uutinen poniratsastuksesta
Nyt molemmat lapset haluavat aloittaa poiniratsastuksen.
Miten minä pienillä tuloillani ja saamillani lapsillisillä tuon maksaisin? Isää tai valtiota ei kiinnosta. Eriarvoisuus vaan lisääntyy.
Kommentit (12)
Kaikkea, mitä haluaa, ei voi saada. Kerro se lapsillesi, ne ei kuole siihen ja niistä kasvaa ihan hyviä kansalaisia ilman poniratsastustakin.
Oma 4-vuotias poikani haluaa olla miljardööri. Miksi yhteiskunta ei anna rahaa?
Ystävän lapsi harrasti tosissaan esteratsastusta. Hänelle oli todella masentava tieto että hänen vanhempansa eivät ikinä pysty hankkimaan hänelle voittajahevosta alle.
Ensiksikin: ratsastusharrastus ei ole mikään kansalaisen perusoikeus. Toiseksi: lapsen on hyvä oppia sietämään pettymyksiä.
Lapselle kannattaa sanoa että ratsastus on kallis laji eikä nyt ole varaa maksaa siitä. Kun olette isompia, voitte mennä töihin ja maksaa itse ratsastustuntinne.
Miksi isä ei osallistu lasten harrastuskustannuksiin?
Ehkä kannattaa kannustaa lapsia opiskelemaan enemmän kuin vanhempansa ja tekemään ahkerasti töitä jotta pystyy toteuttamaan unelmia. Näin mä oon omalle lapselleni sanonut kun on kinunut jotain johon mulla ei oo varaa.
Älä huolehdi. Kasvavat pian ja ratsastavat toisenlaisella.
Sanot lapsille ettei ole varaa tai alat pohtia miten saisit tulotasoasi nostettua. Hevostelu ei ole ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi isä ei osallistu lasten harrastuskustannuksiin?
Aina sama laulu, näillä mammoilla lasten isät ei osallistu koskaan yhtään mihinkään. Kiguli on jotenkin löytänyt tiensä toosaan mutta muuten koko ukkoa ei tunnu olevan olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa kepparit niille.
On oikein hyvää liikuntaa kun kepparilla omin jaloin liikutaan. Samoin kuin potkupyörät pikkunaperoilla.
Hommaa kepparit niille.