Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6577)

Vierailija
701/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni naisista kannattaisi tätä Tanskan ehdotusta, jossa huoltajuus jaetaan aina 50-50 tai 60-40? Selvästi useimmat miehet kannattaa.

Minulle olisi sopinut, että lapset jäävät isänsä luokse asumaan ja minä muuta pois, kun mies alkoi puhumaan erosta. Siihen loppui eropuheet, kun ukko tajusi, ettei elämä muutukaan helpoksi eron myötä, vaan työmäärä lisääntyisi räjähdysmäisesti hänelläkin.

Vierailija
702/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäillä, että mies ei halua lapsia juuri minun kanssani. Ollaan seurusteltu jotain 3 vuotta ja hän on tosi omistautuva ja ihana kummisetä parhaan kaverinsa pojalle, lasten suosikki kaikissa suvun tapahtumissa ja muutenkin vastuullinen, hyväpalkkainen mies. Kun olen lapsista yrittänyt puhua, naamalle tulee heti sellainen ahdistunut, välttelevä ilme ja hän pyrkii lähtemään keskustelusta milloin milläkin verukkeella. En saa oikein mitään vastausta siihen, miksi emme voisi jättää ehkäisyä pois. Olemme noin kolmekymppinen pariskunta ja itse koen, että lasten olisi hyvä aika tulla vuoden, parin sisään. Kauheasti tuntuu mies iloitsevan juurikin muiden lapsista, mutta menee ihan lukkoon kun omia pitäisi tehdä. Olen suunnitellut jättäväni pillerit syömättä ja katsoa, raskaudunko vahingossa ja mitä siitä seuraa, mutta tiedän sen olevan epäreilua. Pitäisikö minun ahdistaa mies seinää vasten ja tivata, eikö minun kanssani lapsia haluta vai missä mättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan rehellisiä jos ollaan niin pelottaa että millaiseksi tuo muutenkin vähän epätasapainoinen tyttöystävä muuttuisi jos alettaisiin odottaa lasta. Kovasti ailahtelevainen ja masennukseen taipuvainen luonne, mutta silti puhuu koko ajan enemmän lapsista. Rakastan häntä, mutta en haluaisi noita mt-geenejä lapselleni siirtää. Mielestäni pärjäisimme paremmin ilman lapsia. Tuntuu muutenkin, että hän on nyt innoissaan vain siitä ajatuksesta että olisi raskaana. Se vaan on aika lyhyt aika ja täytyy sen vauvan syntyäkin, mutta haaveilee vaan kuinka ihana se maha olisi ja lukee netistä kuinka tukka tuuheutuu ja iho paranee ja heittelee kommentteja tyyliin: "no ei haittais olla syömättä sushia inhoon sitä muutenkin". Tuntuu että tämä on nyt se uusin obsession kohde eikä mitään muuta, toivottavasti menee pian ohi. 

Vierailija
704/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut epäillä, että mies ei halua lapsia juuri minun kanssani. Ollaan seurusteltu jotain 3 vuotta ja hän on tosi omistautuva ja ihana kummisetä parhaan kaverinsa pojalle, lasten suosikki kaikissa suvun tapahtumissa ja muutenkin vastuullinen, hyväpalkkainen mies. Kun olen lapsista yrittänyt puhua, naamalle tulee heti sellainen ahdistunut, välttelevä ilme ja hän pyrkii lähtemään keskustelusta milloin milläkin verukkeella. En saa oikein mitään vastausta siihen, miksi emme voisi jättää ehkäisyä pois. Olemme noin kolmekymppinen pariskunta ja itse koen, että lasten olisi hyvä aika tulla vuoden, parin sisään. Kauheasti tuntuu mies iloitsevan juurikin muiden lapsista, mutta menee ihan lukkoon kun omia pitäisi tehdä. Olen suunnitellut jättäväni pillerit syömättä ja katsoa, raskaudunko vahingossa ja mitä siitä seuraa, mutta tiedän sen olevan epäreilua. Pitäisikö minun ahdistaa mies seinää vasten ja tivata, eikö minun kanssani lapsia haluta vai missä mättää?

Se, että mies tykkää leikkiä muiden lasten kanssa jossain häissä tms. ei tarkoita sitä, että hän omia haluaisi. Ja _todella_ huono idea on lopettaa ehkäisyn käyttö mieheltä salaa kuten itsekin totesit. Ei vastoin toisen tahtoa voi lapsia tehdä. Kuulostaa siltä, että asiasta pitää käydä rehellinen keskustelu. Voit kertoa lapsitoiveistasi miehelle ja asettaa rajan, minkä jälkeen ehkäisy jätetään pois, mutta tästä sopimuksesta pitää sinunkin pitää kiinni. 

Vierailija
705/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan rehellisiä jos ollaan niin pelottaa että millaiseksi tuo muutenkin vähän epätasapainoinen tyttöystävä muuttuisi jos alettaisiin odottaa lasta. Kovasti ailahtelevainen ja masennukseen taipuvainen luonne, mutta silti puhuu koko ajan enemmän lapsista. Rakastan häntä, mutta en haluaisi noita mt-geenejä lapselleni siirtää. Mielestäni pärjäisimme paremmin ilman lapsia. Tuntuu muutenkin, että hän on nyt innoissaan vain siitä ajatuksesta että olisi raskaana. Se vaan on aika lyhyt aika ja täytyy sen vauvan syntyäkin, mutta haaveilee vaan kuinka ihana se maha olisi ja lukee netistä kuinka tukka tuuheutuu ja iho paranee ja heittelee kommentteja tyyliin: "no ei haittais olla syömättä sushia inhoon sitä muutenkin". Tuntuu että tämä on nyt se uusin obsession kohde eikä mitään muuta, toivottavasti menee pian ohi. 

Joo täällä sama homma kun avovaimon paras kaveri odottaa esikoistaan. Kyttää netistä raskausoireita ja jää kirppareilla hipelöimään vauvanvaatteita samalla mulle merkitsevästi hymyillen. Ovat kuulemma kaverin kanssa naisissa miettineet kuinka ihanaa olisi jos olisivat samaan aikaan raskaana. Mä olen ymmärtänyt ettei se raskausaika naisista yleensä mitenkään kivaa ole mutta taidan olla väärässä? Ja raskaus päättyy aika pian synnytykseen....

Vierailija
706/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kyllä tää raskauden ihannointi nykyään! :D Ennen vanhaanhan se maha yritettiin piilottaa niin hyvin kun pystyttiin ja lopussa se nainen pysyi yleensä kotona katseilta piilossa jos ei ollut niin köyhä että loppuun asti piti töitä tehdä. Näyttäyty vasta sitten kun vauva oli syntynyt. Nyt on vaikka minkäläista alastonkuvausta ja voimaantumista ja raskausjoogaa ja mahat pystyssä melkein paljaana kuljetaan ylpeinä kaupungilla. Vinkiksi naisille: ei se raskaus teitä ketään varsinaisesti kaunista! Eikä varsinkaan mitä tulee raskauden jälkeen jos ei tee töitä kroppansa eteen...tätä miehet pelkää varmaan enemmän kun kehtaavat myöntää! Omalla tyttöystävällä on hyvä kroppa enkä haluaisi katsella miten se eka paisuu muodottomaksi ja sitten lösähtää kasaan...mutta kai synnytyksestä voi palautuakkin jos tekee töitä sen eteen. Suosittelen ei ne miehet muuten jaksa kattella!

Vierailija
707/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kyllä tää raskauden ihannointi nykyään! :D Ennen vanhaanhan se maha yritettiin piilottaa niin hyvin kun pystyttiin ja lopussa se nainen pysyi yleensä kotona katseilta piilossa jos ei ollut niin köyhä että loppuun asti piti töitä tehdä. Näyttäyty vasta sitten kun vauva oli syntynyt. Nyt on vaikka minkäläista alastonkuvausta ja voimaantumista ja raskausjoogaa ja mahat pystyssä melkein paljaana kuljetaan ylpeinä kaupungilla. Vinkiksi naisille: ei se raskaus teitä ketään varsinaisesti kaunista! Eikä varsinkaan mitä tulee raskauden jälkeen jos ei tee töitä kroppansa eteen...tätä miehet pelkää varmaan enemmän kun kehtaavat myöntää! Omalla tyttöystävällä on hyvä kroppa enkä haluaisi katsella miten se eka paisuu muodottomaksi ja sitten lösähtää kasaan...mutta kai synnytyksestä voi palautuakkin jos tekee töitä sen eteen. Suosittelen ei ne miehet muuten jaksa kattella!

Taidat olla trolli? Ihan kaikki ihmiset sieltä ällöttävästä muodottomasta mahasta ovat syntyneet ja ihan kaikkia on äiti ruumiissaan ne 9kk kantanut. Uskomatonta että näin luonnollisesta asiasta jaksetaan valittaa! Miksi naisten pitäisi mahaansa piilotella? Nyt eletään vuotta 2018 eikä lasten saaminen ole mitenkään hävettävää edes yksin, päin vastoin - koko ketjun aihe on Suomen alhainen syntyvyys!

Vierailija
708/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo täällä sama homma kun avovaimon paras kaveri odottaa esikoistaan. Kyttää netistä raskausoireita ja jää kirppareilla hipelöimään vauvanvaatteita samalla mulle merkitsevästi hymyillen. Ovat kuulemma kaverin kanssa naisissa miettineet kuinka ihanaa olisi jos olisivat samaan aikaan raskaana. Mä olen ymmärtänyt ettei se raskausaika naisista yleensä mitenkään kivaa ole mutta taidan olla väärässä? Ja raskaus päättyy aika pian synnytykseen....

Juuri tuo "yhdessä raskaana" -meno on pelottavaa. Oman tyttöystäväni kanssa suunnitellaan lasta ja kun meni parhaalle kaverilleen siitä sanomaan, niin nyt yrittävät nekin lasta että voisivat naiset sitten yhdessä olla raskaana ja lapsista tietty parhaat kaverit kanssa ja kaikki vauvajutut tehdään yhdessä. Sori vaan, mutta minähän se tuleva isä olen, ehkä minunkin kanssa voisi niitä vauvajuttuja tehdä. En kaipaa muutenkaan mitään yhteen hitsautunutta naiskaksikkoa tähän kuvioon, tämä on minun ja tyttöystäväni projekti. No, kaveri on ylipainoinen ja niin on miehensäkkin eli ehkä se raskautuminen ei ole hänelle niin helppoa. Toivotaan!

Vierailija
709/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni naisista kannattaisi tätä Tanskan ehdotusta, jossa huoltajuus jaetaan aina 50-50 tai 60-40? Selvästi useimmat miehet kannattaa.

Minä kannatan, jos mies hoitaa lapset hyvin. Jos minä ja mies oltaisiin päädytty eroon, niin olisin miettinyt kaksi kertaa haluanko lapset miehelle viikoiksi. Kun mies oli vastuussa lapsista kokonaisen päivän tai viikonlopun, mies pakkasi lapset autoon ja ajoi vanhemmilleen. Anoppi hoiti lapset, teki ruuat ja piti päivärytmistä kiinni nukkumiseen ja mies touhuili omiaan. Jos mies oli kotona, lapset riehuivat ja mies katsoi telkkaria. Ruokana oli ranskalaisia ja makkaraa, hampaanpesut ja vitamiinit oli unohtuneet joka kerta eikä lasten nukkumisesta tullut mitään. Sillä on tarkoituksensa, miksi ruoka ja nukkumaanmeno hoidetaan tiettyyn aikaan.

Vierailija
710/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia. Olet pinnallinen kusipää.

Vierailija
711/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omakohtainen kokemukseni tosiaan on, että useimpien poikien ja nuorten miesten maailmaan ei lasten saanti tai isyys kuulu oikeastaan millään tavalla. Itse en koskaan kokenut tulevani isäksi, vähän samaan tapaan kuin täällä Suomessa ei tarvitse ihan arkipäiväisesti pohtia esimerkiksi järvessä uidessa, tuleeko hain syömäksi. Se ei siis ole missään vaiheessa käynyt vähääkään mielessä. Ei isyydestä tai lasten saannista juuri puhuttu kotona, päiväkodissa, koulussa, ei missään. Yläasteella oli ehkä kerran kotitaloustunnilla joku harjoitus lapsinuken kanssa, miten sitä hoidetaan tms. Tietysti aina on tiennyt, miten vauvoja tehdään, ja mistä lapset tulevat.

Mutta personoituna kokemuksena en ole ikinä tuntenut haluavani lapsia, tai että minusta yleensä voisi tulla isä. En ymmärtänyt, miksi silloiselle tyttöystävälle - nykyiselle vaimolle - oli niin kovin tärkeää saada lapsia. Siitä tuli hänelle jonkinlainen ylitsepääsemätön este minkään asian edistymiselle. Ja kun en kokenut siinä mitään huonoakaan, koska parisuhde oli muuten hyvä ja se hänelle oli tärkeää, kaksi lasta sitten nykyään on.

Ei pidä käsittää väärin, etten välittäisi. Lapseni ovat tärkeä osa elämääni, olen mielestäni hyvä isä, olen käynyt yksin neuvolassa, pitänyt isyysvapaat ja ollut pitkään vanhempainvapaallakin koska se oli mahdollista. Vietän heidän kanssaan paljon aikaa, ja teen kaikkeni heidän eteensä. En missään tapauksessa luopuisi lapsistani, ja rakastan heitä paljon. Mutta jotenkin en koe edelleenkään mitään erityistä sen suhteen, voin aivan hyvin kuvitella lapsettoman rinnakkaistodellisuuden.

Olen vielä lisääntymisiässä, mutta en tule enempää lapsia tekemään. En nykyisen vaimoni, tai eron tai kuoleman sattuessa mahdollisen uuden puolison kanssa. En oikeastaan edes pidä muista lapsista kuin omistani. Ei siinä auta valtion tarjoamat touhutonnit mitään, jos ei tunnu oikealta. En todellakaan ala kenenkään muun - varsinkaan jonkun valtion- takia tekemään lisää lapsia.

Melkein sama. Ja kun asiasta ollaan keskusteltu niin suurimmalla osalla miehistähän se on näin. Käytännössä nainen päättää, että tehdään lapset ja mies sitten hyväksyy sen. Ja sitten kiintyy niihin lapsiin. En tiedä yhtään parisuhdetta jossa mies nimenomaan haluaisi niitä lapsia... Ehkä jossian ökysuvuissa missä pitää saada perijöitä?

Varmasti monella näin. Mutta - samalla minä olen 35v. velanainen ja edelleen yksin siksi, että ne harvat miehet, joihin olen tutustunut, ovat välttämättä halunneet lapsia.

Viimeisin tapailukumppani alkoi 2kk tuntemisen jälkeen vihjailla, että lapset ovat erittäin tärkeitä ja vähintään kaksi pitäisi hankkia mahdollisimman pian.

Samoin ystävissäni noin puolet pariskunnista kertoo, että mies halusi aloittaa perheen perustamisen naista ennen.

Jaa, tulee vähän toivoton olo, monet naiset, jotka haluavat lapsia on todella vaikeata löytää sellaisen kumppanin, joka myös haluaisi lapsia. Näyttää siltä, että jos nainen haluaa lapsia, niin mies näkee sen "ylihaluamisena" ja jos nainen ei halua lapsia, niin sitten miehet innostuvat, että pitää saada lapsia, kun nainen ei inise, että haluaa lapsia. Eivätkö miehet voi tajuta, että jos nainen sanoo että hän ei halua lapsia, niin hän ei todellakaan niitä halua ja jos nainen haluaa lapsia, niin hän todellakin niitä haluaa. Sanotaan, että miehet ovat suoraviivasempia. Eivät ole! Todella rasittavaa.

Tätä se naisten mulukkutalkoilu on saanut aikaan. Ei ole kovin äidillinen ajatus naisesta, jonka kolosta pitäisi tulla oma lapsi ja sitä ok ollut venyttämässä toisinpäin soikeaksi satakuntamiestä.

Kyllä. Ihan tutkittu biologinen fakta on, että värkki venyy aivan eri tavalla, jos sitä sorkkii sata miesta kerran kuin jos asialla on yksi mies tuhat kertaa. Tietysti näin.

😂

Venymisestä ei ole kyse.

No älä sitten kirjoita venymisestä.

"sitä ok ollut venyttämässä toisinpäin soikeaksi satakuntamiestä."

Noin tuolla luki. Mutta tokihan mi esasiamiesten kanssa keskustellessa tulkintavastuu on kuulijalla. Pitää ymmärtää ettei tietenkään tarkoiteta mitä kirjoitetaan vaan ihan jotain muuta.

Ok. Ollut panemassa satakunta eri miestä ja sieltä välistä sitten pitäisi tulla se oma lapsi.

Jotenkin ylittää ymmärryksen nämä tyypit, jotka mehustelevat satoja miehiä panneilla naisilla. Siis ihan oikeesti, uskooko joku aivan tosissaan, että peruspirkot tuolla painavat tukka putkella panemassa kaikkea mikä liikkuu? Kyllä pitää olla poikarukkien sekaisin...

Vai onko heillä nimeonmaan jokin kumma fetissi mahdollisimman monen miehen kanssa maanneisiin naisiin? Sellaisia voisi heille löytyä maksullisista, vink vink.

Tottakai 100 on hieman kärjistettyä, mutta ei epärealistista. Aina kun täällä on aiheesta kyselyjä , löytyy huomattava määrä naisia joilla 100-200 kumppania. Lisäksi suuri suomalainen seksitutkimus osoittaa, että naisilla on yliedustus ihmisistä , joilla on ollut 30-40 kumppania. Itsekin tiedätte, että on jarrumiehiä teilläkin riittänyt karusellivuosina jos sen jälkeenkin..

Vielä enemmän on naisia, joiden mielestä seksi kuuluu vain parisuhteeseen. Itse en ole koskaan halunnut yhden yön suhteita enkä ymmärrä, miten kukaan nainen sellaisia haluaa. Joku parin minuutin ähkintä ventovieraan kanssa saa ajatuksenakin aikaan vain puistatuksia. Mies, joka ei osaa ajatella mitään muuta kuin seksiä, ei taas ymmärrä tuota. Näillä miehillä aivoista 98% on seksin ajatteluun, joten muulle aivotoiminnalle ei ole tilaa.

Vierailija
712/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kannatan, jos mies hoitaa lapset hyvin. Jos minä ja mies oltaisiin päädytty eroon, niin olisin miettinyt kaksi kertaa haluanko lapset miehelle viikoiksi. Kun mies oli vastuussa lapsista kokonaisen päivän tai viikonlopun, mies pakkasi lapset autoon ja ajoi vanhemmilleen. Anoppi hoiti lapset, teki ruuat ja piti päivärytmistä kiinni nukkumiseen ja mies touhuili omiaan. Jos mies oli kotona, lapset riehuivat ja mies katsoi telkkaria. Ruokana oli ranskalaisia ja makkaraa, hampaanpesut ja vitamiinit oli unohtuneet joka kerta eikä lasten nukkumisesta tullut mitään. Sillä on tarkoituksensa, miksi ruoka ja nukkumaanmeno hoidetaan tiettyyn aikaan.

Jos mies hoitaa lapset hyvin? Millä se todistetaan? Tässä ajatuksena on siis että lapsen asuminen on aina tasapuolinen. Eli kumpikaan vanhempi ei saa lasta enemmän kuin 60%.

Vierailija
713/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee taas ilmi se, että kun mies hoitaa lapsia niin se ei naiselle kelpaa. Mitä sitten jos välillä syö makkaraa ja ranskiksia ruokana tai jotkut vitamiinit unohtuu? Onko naisen luona sitten luomut kasvisruoat ja omegaöljyt ja hammaslankaimet ja armeijakuri nukkumaanmenon suhteen? Eikö lapset saisi ikinä riehua (veikkaan että nyt tarkoitit kova-äänistä leikkimistä mitä lapset harrastavat) ilman että siihen pitää puuttua joka välissä? Ja onko se nyt ihan kauheaa, jos lapset viettää aikaa mummolassa? Jos standardit ei olisi joka asiassa noin kovat, ehkä sitä eroa ei olisi tullut.

T. Isä, naimisisssa

Vierailija
714/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi naisille: ei se raskaus teitä ketään varsinaisesti kaunista! Eikä varsinkaan mitä tulee raskauden jälkeen jos ei tee töitä kroppansa eteen...tätä miehet pelkää varmaan enemmän kun kehtaavat myöntää! Omalla tyttöystävällä on hyvä kroppa enkä haluaisi katsella miten se eka paisuu muodottomaksi ja sitten lösähtää kasaan...mutta kai synnytyksestä voi palautuakkin jos tekee töitä sen eteen. Suosittelen ei ne miehet muuten jaksa kattella!

Ihan miesnäkökulmasta voin sanoa päinvastaista eli omasta mielestä raskaana oleva nainen on todella kaunis: pehmeä, hehkuva ja naisellinen. Puhut myös ihan kuin kaikki naiset automaattisesti jäisivät ylipainoisiksi synnytyksen jälkeen. Imettäminen vei nopeasti raskauskilot ainakin oman vaimon kohdalla ja siihen se lisäpaino on käsittääkseni myös tarkoitettu. Jos syö raskaana terveellisesti ja liikkuu niinkuin pitäisi, ei niitä kiloja edes niin paljon tule. Miehenä ja isänä voi myös varmistaa, että naiselle jää aikaa liikkua myös synnytyksen jälkeen. Oma vaimo on timmissä kunnossa kahden raskauden ja synnytyksen jälkeen mutta on kyllä aina ollutkin hoikka ja syönyt terveellisesti. Jos mättää koko raskausajan pullaa tyyliin "syön nyt kahden edestä" ja sama meno jatkuu synnytyksen jälkeen, varmaan jää kilot pysyviksi. 

Vierailija
715/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu että 2% isistä saa lähivanhemmuuden. Siis 2% kaikista isistä tulee lähivanhempi vai 2% isistä jotka hakee lähivanhemmuuta saa sen?

2% niistä isistä, jotka hakevat tätä.

Vierailija
716/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista on maailmalla niitä jotka pääsee kyllä entisiin mittoihinsa tai lähelle ainakin synnytyksen jälkeen. Suominainen taas, joka on lyhyt ja paksu alun alkaenkin, ei viitsi sieltä sohvalta nousta mitään tekemään paitsi lämmittämään eineksiä mikrossa. Ei missään muussa kulttuurissa ole normaalia lakata välittämästä itsestä ja omasta olemuksesta täysin heti kun tulee äidiksi. Nämä pullerot lykkimässä lastenvaunuja lähikauppaan ja takaisin on kyllä katukuvan äideistä joka toinen. Miksi on niin vaikeaa tehdä vaikka pidempiä lenkkejä sinne vähän kauempana olevaan kauppaan?

Vierailija
717/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa naisista on maailmalla niitä jotka pääsee kyllä entisiin mittoihinsa tai lähelle ainakin synnytyksen jälkeen. Suominainen taas, joka on lyhyt ja paksu alun alkaenkin, ei viitsi sieltä sohvalta nousta mitään tekemään paitsi lämmittämään eineksiä mikrossa. Ei missään muussa kulttuurissa ole normaalia lakata välittämästä itsestä ja omasta olemuksesta täysin heti kun tulee äidiksi. Nämä pullerot lykkimässä lastenvaunuja lähikauppaan ja takaisin on kyllä katukuvan äideistä joka toinen. Miksi on niin vaikeaa tehdä vaikka pidempiä lenkkejä sinne vähän kauempana olevaan kauppaan?

Joo huh huh taas...lapsia ei Suomeen synny koska suomalaiset naiset ovat niin lihavia? YLI puolet miehistä on ylipainoisia Suomessa, naisista taas kolmasosa! Eikä siinä lapsiperhearkea pyörittäessä aina kuule pääse minnekään salille trimmaamaan pyllyä.

Vierailija
718/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-aasikko parturi tarjoaa varauksen aikana lapsia miesasiakkaalle, asiakas vaihtaa laadukkaampaan... Parturiin. Kuitenkin tarjoaa vielä esim. Annankadulla alapäätään ja seurailee miesasiakasta (siis silloin entistä asiakasta), yrittää epätoivoisesti ärsyttää miesasiakasta, kostopornoa, yeittää jopa jättää. Yksi perässä vellominen riittää.

Täystyhmän naikkosen kanssa ei hurahdeta kun ei edes kysytty perään itkemään loveaan ja kusemaan housuun.

Fiksut naiset ovatkin täysin eri asia.

Vierailija
719/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä laillako miehet ajattelevat omasta tyttärestään, joka on raskaana, että on sitten ruma tytär rumine raskausvatsineen? Kun ukiksi tulee niin ohjeet tyttärelle ovat luokkaa ruokavalio ja treeniohjelma?

Vierailija
720/6577 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on puhuttu että 2% isistä saa lähivanhemmuuden. Siis 2% kaikista isistä tulee lähivanhempi vai 2% isistä jotka hakee lähivanhemmuuta saa sen?

2% niistä isistä, jotka hakevat tätä.

Mitä järkeä siis edes yrittää? Isille ei lähivanhemmuutta anneta vaikka olisi kuinka mukana lapsen kasvatuksessa. Ei varmasti ole syynä vain se että miehet ei osallistu lapsen kasvatukseen. Sossutädit eivät halua erottaa lasta äidistä.