Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!

Vierailija
21.11.2018 |

Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.

Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!

Kommentit (6535)

Vierailija
6521/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isän rooli ei ole mieluisa ja siksi monet jättää lapset tekemättä:

-käy töissä

-hoida lasta

-tee kotitöitä

-omat menot pitää jättää minimiin

-kuskaa lasta tarhaan

-kuskaa lasta harrastuksiin

-yöunet jää vähiin

Lapsettomana ja/tai sinkkuna kun asuu niin pääsee todella paljon helpommalla.

Äitiysvapaata lukuun ottamatta nuo on ihan samoja asioita, mitä äiti joutuu tekemään, jos hankkii lapsia.

Niin ja tämän takia naisistakaan kaikki ei halua lapsia. Noin 20% naisista jää lapsettomiksi.

Miehet ketkä ei halua lapsia ei halua tuohon isän muottiin.

Siksi onkin ihan hirveän hyvä, että nykyään ei ole lapsen hankkim

"Kondomi on paras ja luotettavin ehkäisyväline.

Ja miehenä olen myös onnellinen siitä että nykyään ei ole sosiaalista pakkoa hankkia lapsia.

Lapsia minä en halua.

M30"

Selibaatti on ainoa oikea ehkäisy tällaisille miehille.

Vierailija
6522/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30-vuotias 162cm pitkä mies täällä.

Tarvitseeko muuta sanoa?

Tunnen miehen, joka on suunilleen 160cm. Tyylikkäin tyyppi, mitä tiedän. Hänellä oli vaimo, joka oli 175cm pitkä ja tytär. Nykyään on leski. 

Vaimo kompastui häneen ja teloi itsensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6523/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nuo pihtarit ei anna ! Minä kyllä mielelläni siittäisin. Ja Paavo sanoo samaa.

Vierailija
6524/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on realiteetit hukassa ja sitten kun ne alkavat löytymään onkin jo myöhäistä.

Todellisten vuorovaikutustaitojen puute ja heikko itsetunto koskevat nykyään molempia sukupuolia.

Filtterit, some, selfiet, minä - minä - minä kulttuuri, laiskuus sekä "tyhmyys".

Vierailija
6525/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on hyvä esimerkki siitä millaisia ämmiä suomalaiset miehet nykyään ovat.

Vierailija
6526/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaslisti kirjoitti:

Sitä on olemassa viidakkorumpu. Siellä kumajaa sellaista, että naiset etsii miehen, jonka kanssa tehdä lapsi, mutta lapsen synnyttyä erotaan, että saa etsiä toisen miehen ja maksattaa lapsen kulut isällä. Kiinnostavuus on tasan nolla. Kun siihen lisätään se, että eroamisen todennäköisyys lisääntymisikäisen naisen kanssa on nykyisillä trendeillä tai prioriteeteilla lähes 100% kanssa tai ilman lapsia, ei koko hommassa ole enää mitään järkeä. Suurin osa lapsista syntyy vahingon takia, osa koska nainen hankkiutuu raskaaksi tarkoituksella. Ainoat sällit, joiden tiedän erikseen haluavan lapsia ovat ne, joilla ei muuten onnista markinoilla eivätkä nämäkään erikseenniitä halua, vaan se menee enemmän syöttinä. Sori vaan, mutta sadoista sälleistä yksikään tuntemani ei ole koskaan erikseen halunnut lapsia, se on aina vaimon pamauttama yllätys.

Miehille tulee yllätyksenä, että naisen kanssa sek siä harrastaessa, nainen voi tulla raskaaksi?

Vierailija
6527/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaslisti kirjoitti:

Sitä on olemassa viidakkorumpu. Siellä kumajaa sellaista, että naiset etsii miehen, jonka kanssa tehdä lapsi, mutta lapsen synnyttyä erotaan, että saa etsiä toisen miehen ja maksattaa lapsen kulut isällä. Kiinnostavuus on tasan nolla. Kun siihen lisätään se, että eroamisen todennäköisyys lisääntymisikäisen naisen kanssa on nykyisillä trendeillä tai prioriteeteilla lähes 100% kanssa tai ilman lapsia, ei koko hommassa ole enää mitään järkeä. Suurin osa lapsista syntyy vahingon takia, osa koska nainen hankkiutuu raskaaksi tarkoituksella. Ainoat sällit, joiden tiedän erikseen haluavan lapsia ovat ne, joilla ei muuten onnista markinoilla eivätkä nämäkään erikseenniitä halua, vaan se menee enemmän syöttinä. Sori vaan, mutta sadoista sälleistä yksikään tuntemani ei ole koskaan erikseen halunnut lapsia, se on aina vaimon pamauttama yllätys.

Miehille tulee yllätyksenä, et

Tällä erikoinen tuttavapiiri. Satoja miehiä ja kaikki yhtä uunoja.

Vierailija
6528/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

riikka purrakin kehottaa nyt synnytys talkoisiin. vaikkakin hänen puolueen takia monet ovat varmasti niistä haaveista luopuneet

Vierailija
6529/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tarvitaan nainen jonka kanssa elämä sujuu.

Vierailija
6530/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä nyt huono ihminen kun en lapsia ajatellut tehdä? En tee lapsia koska ne sitoo liikaa eikä niiden hoitaminen kiinnosta.

Haluan elää onnellisen ja tyytyväisen elämän.

Me olemme täällä vain kerran joten miksi tämä elämä pitäisi tuhlata johonkin vauvan hoitoon? 😀

Eli siis olen mies ja ikää 30v

Et ole ja ei pidä. Sitähän tässä on koko ketju sanottu. Hyvä että teet elämässäsi juuri sitä mitä haluat. 

En jaksanut selailla viestiketjua läpi kokonaan.

Hyvä että minua ei pidetä huonona ihmisenä ja näin sen asian pitääkin olla 💪

Aina voin kyllä siittää lapsia naisille jos ne niitä haluaa...

Jos sä et niitä itse halu

"Eli en saa tehdä lasta naiselle jos nainen haluaa lapsen? En ymmärrä mikä järki sun viestissä on."

Eri, mutta yksinkertaisesti: Jos saat lapsen, MYÖS sinun täytyy pitää hänestä huolta. Tajuatko?

Vierailija
6531/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia, koska menee rahaa ja kaikki kiva loppuu siihen. Ei esim. pääse kavereiden kanssa ryyppäämään silloin kun haluaa.

Eikä sinunlaisesi impotentti voisi lapsia saadakaan.

Vierailija
6532/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana yksineläjänä tuntuu että koko ajan tulee uusia syitä sille miksei perhearki kiinnosta. Yksi on nykyteknologia, älyluurit ja nettimaailmat. Tiedostan hyvin niiden vaarat ja koukuttavuudet, tuntuisi vaivanloiselta edes ajatella sitä kuinka niitäkin joutuisi nykyisin stressaamaan "kun ei minun lapsuudessan ollut". Samalla huoli siitä ettei lapsella olisi aikuistuessa töitä tai ajautuisi väärille teille, stressaa myös ihan ajatuksen tasolla. Ja miten se parisuhde kestäisi? Jotenkin näen vain kamalia puolia ja pohdin yhä enemmän talouttakin, kun alkanut pääsemään enemmän rahan makuun  viime vuosina.

Olen siis 35-vuotias mies. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä epämukavampi olisi ajatus omasta perheestä, vaikka myös yksinäisyys pohdituttaa usein minua. Koen että elämäni on nyt paremmin järjestyksessä kuin koskaan ja olen voinut viimein alkaa myös säästämään. Pelko olisi että parisuhde ja lapset siihen kylkeen

Lisääntyminen ja parisuhteet ovat vapaaehtoisia valintoja. Eivät välttämättömyyksiä.

Ne eivät korvaa omaa upeaa elämää, vaan voivat toimia lisukkeina jo valmiiksi upealle elämälle.

Onnellisuus tulee elämään monella tavalla. Ihminen itse vastaa omasta onnellisuudestaan. Se ei ole puolison eikä vauvan vastuulla. Jokainen on oman onnensa seppä.

Vierailija
6533/6535 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää, että mies haluaisi lapsen. Eiköhän suostu vain naisen mieliksi.

Vierailija
6534/6535 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja isä saavat ja HOITAVAT lapsia. Mu nattomat ja aivottomat lapsen tasolle jääneet miehet eivät tee kumpaakaan.

Vierailija
6535/6535 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea ymmärtää, että mies haluaisi lapsen. Eiköhän suostu vain naisen mieliksi.

Itse kyllä nauttisin vanhemmuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi