Suomen alhainen syntyvyys - miesnäkökulmaa kaivataan!
Tuntuu, että nyt kun mediassa puhutaan paljon alhaisesta syntyvyydestä ja pelotellaan sillä, niin naisia syyllistetään joka paikassa ihan kohtuuttomasti. Artikkeleista jää helposti kuva, etteivät koulutetut naiset kaipaa elämäänsä lapsia ja lykkäävät niiden hankintaa kunnes on monen kohdalla jo myöhäistä.
Musta kuitenkin tuntuu, että monissa parisuhteissa mies on se, joka sitä lapsenhankintaa haluaa lykätä. Ainakin omalla kohdalla ja monien kavereidenkin kanssa on näin: katsotaan vähän myöhemmin, ei vielä, työ täytyy olla ensin pisteessä X, pitää olla X määrä rahaa, tai auto, tai talo...tuntuu, että noita syitä olla hankkimatta lapsia löytyy loputtomiin! Haluisinkin siis kuulla, mistä se lapsettomuus parisuhteessa olevien miesten kohdalla johtuu? Halutaanko että kaikki olisi ns. valmista ennen vauvaa, ollaanko suhteessa väärään ihmiseen, onko omat harrastukset ja kaverit vielä tärkeämpiä, pelottaako oman elämän menetys, oma isyys tai onko huonoja lapsuusmuistoja? Painaako taloudelliset vai tunnesyyt enemmän? Eikö vaan haluta lapsia muttei kehdata sitä vauvakuumeilevalle kumppanille sanoa? Keskustelua, kiitos!
Kommentit (6577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on paljon valtaa asiaan suoranaisesti, mutta kuten täällä on jo mainittukin yhteiskunta tukee isyyttä huonosti. Erityisesti huoltajuuskiistat, lasten riistäminen isiltä ja tietenkin elatusmaksut ovat aivan järkyttäviä vääryyksiä yhteiskunnassamme.
Isille kuuluisi paljon enemmän valtaa lastensa suhteen.
Valtaan kuuluu myös vastuu. Miten paljon mies on panostanut isyyteen vai onko hän jättänyt kaiken isyyteen liittyvän vaimon vastuulle?
#miesvihanäkyväksi
Sanoivat itse ketjussa että eivät halua osallistua ja ei kiinnosta ja sen on naisen homma. Kysymys on ihan aiheellinen.
Aivan kuten naiset ovat itse sanoneet haluavansa asua lesbokommuunissa.
Mutta tuossa on kyse siitä oletuksesta että mieshän ei koskaan tee mitään.
Yleistävä ja leimaava puhe on miesv ihaa.
Naiset eivät puhuneet lesboista yhtään mitään. Sama kuin minä sanoisin, että koska et halua lapsia niin olet homo. Ei siinäkään olisi mitään järkeä ja olisi loukkaavaa sinua kohtaan.
Tuolla oli puhetta naiskommuunin eduista. Siemen muumimukilla, Cryosista, tai kunnallisella eikä miehiä tarvittaisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tämän keskustelun perusteella tehdä johtopäätös, että miehet ovat seuraavaa mieltä:
- ei ole miehen oma, jos ei osaa itse kieltäytyä lapsenteosta.
- sukupuoliroolit pitäisi saada takaisin. Ennen kaikki oli paremmin, kun mies pystyi välttämään vastuun paheksuntaa aiheuttamatta. Nainen kuuluu kotiin! Raiskaus avioliitossakin oli vanhoina hyvinä aikoina sallittu, onhan nainen omaisuutta, jota tulee saada käyttää, miten haluaa.
- julkisen puolen työt ovat turhia, eikä hoitajille, opettajille, lääkäreille, poliiseille, varhaiskasvattajille ym tule maksaa koulutusta ja kuormitusta vastaavaa palkkaa. Ei, vaikka alojen houkuttelevuus vähenee koko ajan, eikä aloille tällä hetkelläkään ole tarpeeksi tekijöitä. Sairaanhoitajista 90% on työuupuneita ja harkitsee alanvaihtoa. Ei se mitään, hyväntekeväisyytenä nuita voidaan tehdä.
- perhevapaissakin jokin mättää pahasti. Nainen, joka hoitaa lasta kotona on loinen, joka elää miehen rahoilla. Kotityöt ja lapsenhoito ei ole mitään työtä!!! Eikä voi mies jäädä kotiin lapsen kanssa, se on pakottamista ja täysin luonnotonta!!! Kyllä naisen pitää lapsi hoitaa!! Eikö..
- nainen ei kerta kaikkiaan kykene hankkimaan elantoaan itse. Joka hetki menee etsiessä sopivaa miesuhria, jonka voi kyniä putipuhtaaksi.
Nuo kaiki näyttävät tekstiltä jonka nainen on kirjjoittanut uhriutuen ja esittäen väitteitä mitä miehet sanovat, tekevät, ja ajattelevat.
Se on miesv ihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kattokaa peiliin jos ihmetyttää miksei mies halua lapsia. Parempi kysymys olisi, miksi haluaisi? Isän asema yhteiskunnan pohjalla.
Itsellä 2 lasta, enää en mene ilmaiseksi siivoojaksi ja kokiksi miehelle. Seurustella voisin, mutta asuttaisiin erikseen.
Koska kaikki miehet...
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Miehet nimittelevät vastasyntyneen kanssa kotona olevaa naista kaikilla mahdollisilla rumilla nimillä ja väittävät, että nainen ei tee mitään muuta kuin makaa päivät sohvalla. Tuosta puheesta voi aloittaa asenteiden korjaamisen.
#miesvihanäkyväksi
Kyllä, kaikki miehet tekee just noin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liian heikkoja siittiöitä tarjolla ja siksi niitä pitää tilata mm Tanskasta.
#miesvihanäkyväksi
Sama teksti munasoluista olisi naisvihaa, vaikka laittaisi 100 lähdettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se poika miehen mallia tarvitsee kun nykyisin ei ole sukupuolirooleja? Mun mielestä kasvattajan sukupuolella ei ole merkitystä tämän takia.
Siksi, koska nykyäänkin pitäisi olla sukupuoliroolit.
Ei pitäisi. Miksi pitäisi olla? Tämä keskustelu on esimerkki siitä, minkälaista ristiriitaa pakotetut sukupuoliroolit aiheuttaa.
Miksi sukupuolten pitäisi olla samanlaisia?
Jos ei ole sukupuolirooleja niin ulkonäkökeskeisyys kasvaa kun ulkonäkö jää sukupuolten ainoaksi eroavaisuudeksi.
-eri
Itsekö päättelit? Pitääkö sinusta siis muiden ihmisten tehdä asiat tietyllä tavalla vain siksi, että se kuuluu naiselle tai miehelle? Aina voit haaveilla siitä, että muut ihmiset eläisi sinun mielesi mukaisesti, mutta se ei tarkoita, että heillä siihen velvollisuutta olisi.
Vierailija kirjoitti:
Näitä palstoja kun lukee ja miesten oikeita todellisia mielipiteitä niin ei halua enää parisuhdetta. Ihan sairasta nykyään mielipiteet naisista.
#meisvihanäkyväksi
Sama teksti naisista aihauttaisi vastalauseiden tulvan. Tämä kommentti saa tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vain pieni osa miehistä on naisille riittävän sytytäviä kelvatakseen ilman että taustalla on naisen elämänsuunnitelmat kuten biologisen kellon tikitys, halua saada keskiluokkainen elämä kun muillakin on, tms.
Ei tarvetta miehelle = ei halua miehelle. Mies on pitkälti kuin työkalupakki. Tarpeellinen tai sitten ei.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on paljon valtaa asiaan suoranaisesti, mutta kuten täällä on jo mainittukin yhteiskunta tukee isyyttä huonosti. Erityisesti huoltajuuskiistat, lasten riistäminen isiltä ja tietenkin elatusmaksut ovat aivan järkyttäviä vääryyksiä yhteiskunnassamme.
Valtaan kuuluu myös vastuu. Miten paljon mies on panostanut isyyteen vai onko hän jättänyt kaiken isyyteen liittyvän vaimon vastuulle?
#miesvihanäkyväksi
Sanoivat itse ketjussa että eivät halua osallistua ja ei kiinnosta ja sen on naisen homma. Kysymys on ihan aiheellinen.
Naiset eivät puhuneet lesboista yhtään mitään. Sama kuin minä sanoisin, että koska et halua lapsia niin olet homo. Ei siinäkään olisi mitään järkeä ja olisi loukkaavaa sinua kohtaan.
Tuolla oli puhetta naiskommuunin eduista. Siemen muumimukilla, Cryosista, tai kunnallisella eikä miehiä tarvittaisi mihinkään.
Mikä noista asioista tekee naisesta lesbon? -eri
Tässä vastaus AP:lle. Miehet ei halua lapsia koska erossa menettävät lapset ja maksavat isoja elareita koko loppu elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Mikä noista asioista tekee naisesta lesbon? -eri
Ei lesbokommuunissa asuminen tee naisesta lesboa. Pelkäätkö että homous tarttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liian heikkoja siittiöitä tarjolla ja siksi niitä pitää tilata mm Tanskasta.
#miesvihanäkyväksi
Siis jos hedelmöitysklinikoiden mukaan naisten munasolujen laatu olisi vuosikymmeniä huonontunut (niin kuin on hyvin saaattanut käydä) ja munasoluja pitäisi tilata muualta, niin tämän sanominen olisi naisiin kohdistuvaa vihaa?
Nyt on palstapeteltä loppuneet argumentit :D Tulee enää pelkkää miesv ihaa! ;)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tämän keskustelun perusteella tehdä johtopäätös, että miehet ovat seuraavaa mieltä:
- sukupuoliroolit pitäisi saada takaisin. Ennen kaikki oli paremmin, kun mies pystyi välttämään vastuun paheksuntaa aiheuttamatta. Nainen kuuluu kotiin! Raiskaus avioliitossakin oli vanhoina hyvinä aikoina sallittu, onhan nainen omaisuutta, jota tulee saada käyttää, miten haluaa.
- julkisen puolen työt ovat turhia, eikä hoitajille, opettajille, lääkäreille, poliiseille, varhaiskasvattajille ym tule maksaa koulutusta ja kuormitusta vastaavaa palkkaa. Ei, vaikka alojen houkuttelevuus vähenee koko ajan, eikä aloille tällä hetkelläkään ole tarpeeksi tekijöitä. Sairaanhoitajista 90% on työuupuneita ja harkitsee alanvaihtoa. Ei se mitään, hyväntekeväisyytenä nuita voidaan tehdä.
- perhevapaissakin jokin mättää pahasti. Nainen, joka hoitaa lasta kotona on loinen, joka elää miehen rahoilla. Kotityöt ja lapsenhoito ei ole mitään työtä!!! Eikä voi mies jäädä kotiin lapsen kanssa, se on pakottamista ja täysin luonnotonta!!! Kyllä naisen pitää lapsi hoitaa!! Eikö..
- nainen ei kerta kaikkiaan kykene hankkimaan elantoaan itse. Joka hetki menee etsiessä sopivaa miesuhria, jonka voi kyniä putipuhtaaksi.
Vastauksesi ja koko keskustelun perusteella voi tehdä vain yhden päätelmän.
1. Naiset osaavat uhriutua tehokkaasti
2. Välillä minua hävettää olla nainen näiden naisten joukossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#miesvihanäkyväksi
Siis jos hedelmöitysklinikoiden mukaan naisten munasolujen laatu olisi vuosikymmeniä huonontunut (niin kuin on hyvin saaattanut käydä) ja munasoluja pitäisi tilata muualta, niin tämän sanominen olisi naisiin kohdistuvaa vihaa?
Kyllä, sillä se olisi yleistämistä.
Kokeile vaika tehdä aloitukset munasolujen laadun heikkenemisestä ja sperman laadun heikkenemisestä.
Katso kumpi häviää bittiavaruuteen hyvinkin nopeasti, ja kummassa haukutaan estottomasti miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi ja koko keskustelun perusteella voi tehdä vain yhden päätelmän.
1. Naiset osaavat uhriutua tehokkaasti
2. Välillä minua hävettää olla nainen näiden naisten joukossa
Huomaa vielä että tuo viesti johon vastasit saa tykkäyksiä ja sen kyseenalaistaminen saa nuolia alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on palstapeteltä loppuneet argumentit :D Tulee enää pelkkää miesv ihaa! ;)
Niitä esimerkkejä toivottiin oikein jankkaamalla.
Ja nyt nimittelet? Onko siis ok että otan termin palstanarttu taas käyttöön?
Huomatkaa, en aloittanut nimittelyä, mutta jos taas menette tuolle linjalle niin sopii minulle.
Vierailija kirjoitti:
Ainoat kunnolliset, kunnialliset, työteliäät, vastuuntuntoiset ja miehekkäät herrasmiehet joita tunnen ovat jo lisääntyneet ja iältään enemmän isoisä- kuin isämateriaalia, valitettavasti.
#miesvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Tässä vastaus AP:lle. Miehet ei halua lapsia koska erossa menettävät lapset ja maksavat isoja elareita koko loppu elämänsä.
Tässä se on järkevä syy jättää lapset tekemättä, vaikka niitä haluaisi.
Pakkohan se on eroa pelätä jos naimisiin menee ja lapsen tekee. Se kun on luonnonlaki, että niin käy, ihminen on tuossa tilanteessa voimaton.
Samanlaisia tilanteita ovat myös: Jos menen saunaan, poltan itseni kuikaaseen kuitenkin, joten en koskaan mene saunaan. En voi siihen tapahtumaan mitenkään itse vaikuttaa.
En koskaan kiipeä puuhun, tulen tippumaan sieltä kuitenkin, itse en voi tilanteeseen kuitenkaan mitenkään vaikuttaa.
En halua mennä uimaan, vaikka hyvä uimari olenkin. Kaikki uimarithan kuitenkin hukkuvat joskus.
Jätän elämän elämättä, ku--olen kuitenkin. No tuossa viimeisessä sentään olisi järkeä, koska ihan varmaan on, että kaikki me k-o---ollaan.
Mutta ei ole kiveen hakattu, että joka pari eroaa ja että jokainen ukko maksaa elareita.
Mitä tässä maapureita katson, yksikään pari ei ole eronnut, eikä tietääkseni yksikään ukko maksa elareitä.
Mutta meillä eletäänkin ihan eri todellisuudessa , kuin vauvapalstamiehet, jotka asuukin Porvoossa.