Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä aiheuttaa "käsillä puhumista"?

Vierailija
20.11.2018 |

Opittua?
Oire jostakin?

Teettekö sitä tietoisesti? Pysyttekö olemaan tekemättä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällön puute. Huomiota siirretään tyhjän puhumisesta johonkin muuhun.

Vierailija
2/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisällön puute. Huomiota siirretään tyhjän puhumisesta johonkin muuhun.

Höpö höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se tarttuu.

Vierailija
4/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin sdfg sdgflkjflsdkfjsldkfsjlkfd huutamista viittomakielellä. Kuurojen häirintää.

Vierailija
5/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalainen kulttuuriympäristö.

Vierailija
6/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, mutta muistan kun yksi ranskalainen kerran totesi, että hän ei jaksa nyt keskustella kun niin käsiä väsyttää :D

Vierailija
7/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskalainen kulttuuriympäristö.

Myös italialainen. Heillä on satoja "viittomia" kertomaan puheen lisäksi jotain tiettyä asiaa. Youtubesta löytyy.

Vierailija
8/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse selitän välillä käsilläni. Monesti selittäessäni asiaa kuvittelen sen visuaalisesti ja siksi selitän mielessäni näkemääni käsillä. Tuon paremmin en osaa asiaa selittää. :)

Vierailija
9/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan on Dulroyn syndrooma. Diagnoosi selittää tämänkin ilmiön. Lääke on kehitteillä.

Eloisa luonne? Eläväisyys? Se että on ylipäätään elossa ja ei ole vaikkapa suolapatsas? Mitäs nyt taas.

Vierailija
10/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hahmotushäiriö siinä on taustalla. Auttaa konkretisoimaan abstraktia asiaa.

Noissa joissakin maissa on vain sellainen tapa, se on eri asia. Siellä se on opittua.

Vierailija
11/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnekuohut joita sisäisesti pysty käsittelemään ja myös fyysinenkin välienselvittely lähellä.

Vierailija
12/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien liikkeillä ja muilla eleillä korostetaan sanomaa.

Vierailija
13/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuoosi siinä kun tallentuu kaikki tällainen hyvin helposti.

Vierailija
14/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkas temperamentti. Itse olen sellainen tyyppi että sekä liikehdin paljon yleisesti että puhun käsilläni, se on vaan osa mun persoonaa. Enkä yritä sitä mitenkään "rauhallisemmaksi" muuttaa, kyllä minusta ihmiset saa olla sellaisia kuin luonnostaan ovat.

Vierailija
15/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtuoosi siinä kun tallentuu kaikki tällainen hyvin helposti.

Se on hyvin selkee trans peukku ja muut sormet v asennossa se on hyvin selkee niinku. Mörökölli nytkki se on siinä.

Vierailija
16/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että se liittyy luonteeseen ja kasvuympäristöön. Tunteikkaammissa ja temperamenttisemmissa maissa käytetään käsiä ja koko kroppaa puhuessa, kun taas Suomessa äärimmillään huulet liikkuu juuri ja juuri...

Vierailija
17/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli käsillä puhumista sen jälkeen kun kävin leikkauksessa joka meni pieleen. Neurologisesti varmasti jotakin häikkää, koska tuon leikkauksen jälkeen muutenkin ajatus kulki paljon hitaammin. Kun en saanut sanotuksi, niin yritin selittää käsillä. Puhe ei kulkenut tarpeeksi nopeasti mukana.

Ennen tuota en siis käsiä puhuessa juuri käyttänyt. Jos tuommoinen alkaa yhtäkkiä niin voi olla jotakin neurologista häikkää.

Vierailija
18/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tulee mieleen

Vierailija
19/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtuu myös siitä että jos vaikka kerron allekirjoittaneeni jonkun lomakkeen, niin usein palaan siihen tilanteeseen myös kehollisesti ja alan allekirjoittaa kuvitteellista lomaketta. Nuorempana näin joskus näiden kuvittelemieni esineiden tms ääriviivat konkreettisesti nykyhetkessäkin, mutta sitä ei ole enää valitettavasti. Muutoin en ole lainkaan temperamenttinen vaan enemmänkin autistinen.

Vierailija
20/24 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopatia. Ja nyt alatte taas kitistä vastaan ja huutaa "provo, provo", mutta totta puhun. Lukekaa joskus huviksenne vaikka jokin psykopatiaa käsittelevä kirja.