Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaistyötön, olisitko valmis ottamaan vastaan työtä jonka myötä saisit vähemmän rahaa käteen kuin tuilla eläessäsi?

Vierailija
19.11.2018 |

?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
2/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ennemmin menisin sitten vaikka työkokeiluun tai jopa kuntouttavaan, saisi sentään enemmän rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

Tajuatko että pa-työtön on usein työmarkkinatuella eli jo selvästi köyhyysrajan alapuolella.

Siinäkö pitäisi tehdä töitä vielä pienemmällä rahalla?

Vierailija
4/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en

Vaikka saisit CV:n aukkoon täytettä ja siten olisi paremmat mahdollisuudet saada myöhemmin paremmin palkattu työ? -ap

Vierailija
5/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei selviäisi laskuista ja muista oikeasti elintärkeistä menoista niin en tietenkään. Tosin ei niistä selviä oikein työttömyyskorvauksellakaan eli aika vaikea sen ali on enää mennä. Ja nyt ei siis puhuta siitä että kaikilla on omat läppärit ymv. vaan ihan perusjutuista, ei ylimääräisestä ja kalliista.

Vierailija
6/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa haluaisi kurjistaa rahallisesti elämäänsä entisestään työssä käymällä. (Matkakulut ym)

Kun töissä käydään, sen pitäisi tuoda enemmän pötyä pöytään, eikä vähentää sitä.

Järjetön aloitus.

Vierailija
7/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä joskus edes niin päin, että putoat 5300 e kuukausibruttopalkalta 1500 e bruttopalkan töihin ja ansiosidonnaisesi olisi isompi kuin tuo palkka. Menisitkö tuohon työhön? Minä en.

Vierailija
8/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on osoitus vieraantuneesta todellisuudesta. Kenenkäön kuukausipalkan ei pitäisi olla pienempi kuin 650 e kuussa! Osa-aikatyönä vielä menee kevyessä työssä.

Vierailija
9/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja otinkin. Olin ollut pitkään työtön erinäisistä syistä mutta kun vihdoin oli mahdollista palata työelämään olin valmis ottamaan ihan mitä tahansa työtä vastaan että vain pääsisin työnsyrjään kiinni ja sainkin sitten sellaisen osa-aikaisen työn jonka myötä tuloni laskivat.

Minulla tosin oli se etu että puolison tuloilla pärjäsimme ihan hyvin vaikka paljosta jouduimmekin tinkimään.

Ehkä tilanne olisi ollut toinen jos olisin ollut yksin lapsien kanssa.

Vierailija
10/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei olisi mahdollista, koska rahani eivät riitä edes kotona 24/7 olemiseen. työssäkäynti lisäisi vain menoja eli kaatuisi omaan mahdottomuuteensa

Vierailija
11/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään.

Ei se työttömyyskorvauskaan mikään järin suuri ole. Tuskin kukaan valitsee sen että saa vähemmän rahaa töitä tekemällä kuin työttömänä.

Toki jos se olisi hyvin lyhytaikaista ja sitten palkka nousisi samalle tasolle muiden työntekijöiden kanssa niin sitten.

Kyllä työstä täytyy kunnon palkka maksaa.

Vierailija
12/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin, jos se olisi oman alani työtä (jonka avulla pystyisin myöhemmin pääsemään parempiin töihin) tai ns. kutsumustyötä, jonka koen tärkeäksi ja antoisaksi. Mutta en todellakaan tahtoisi esim. vessoja siivoomaan, jos menettäisin siinä vapaa-ajan lisäksi rahaa.

Vierailija
13/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen toimeentulotuella opiskelevana yh-äitinä mietin että alle 2500€/kk ei kannata mun töihin lähteä, mikä on aivan sairasta. Kyllä menen töihin taas valmistuttuani, mutta pitää hommata vähintään keskituloinen duuni.

Vierailija
14/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en

Vaikka saisit CV:n aukkoon täytettä ja siten olisi paremmat mahdollisuudet saada myöhemmin paremmin palkattu työ? -ap

edelleekin vastaus on sama

Vierailija
15/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja otinkin. Olin ollut pitkään työtön erinäisistä syistä mutta kun vihdoin oli mahdollista palata työelämään olin valmis ottamaan ihan mitä tahansa työtä vastaan että vain pääsisin työnsyrjään kiinni ja sainkin sitten sellaisen osa-aikaisen työn jonka myötä tuloni laskivat.

Minulla tosin oli se etu että puolison tuloilla pärjäsimme ihan hyvin vaikka paljosta jouduimmekin tinkimään.

Miten niin laski?

Eikö tuossa tilanteessa saa soviteltua päivärahaa?

Itsekin olen tehnyt osa-aikaista ja sain soviteltua päivärahaa.

Vierailija
16/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan nyt reilut 800 euroa kuukaudessa asumislisineen, niin miten pienellä rahalla meinasit minun pystyvän elämään?

Vierailija
17/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Kai sitä pitäisi olla jo vähän hölmö muuten.

Vierailija
18/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin laski?

Eikö tuossa tilanteessa saa soviteltua päivärahaa?

Itsekin olen tehnyt osa-aikaista ja sain soviteltua päivärahaa.

Olosuhteeni olivat poikkeukselliset. Aina se ei ole mahdollista, vaikka pääsääntöisesti varmasti onkin. Sen enempää asiaa selvittämättä, minulle henkilökohtaisesti siinä tilanteessa työkokemus oli rahaa tärkeämpää, niin kauan kuin sitä kuitenkin oli riittävästi laskujen maksamiseen ja muuhun pakolliseen.

Vierailija
19/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä töitä kaipaa. Kun on ollut riittävän pitkään työttömänä on saanut sen arjen rullaamaan joka tavalla omalla painollaan. En minä rahaakaan kaipaa yhtään enenpää. Saa tulla ja mennä vapaasti, harrastaa, tavata ihmisiä työttöminen aktiivimallihengessä, tavata kavereita, jne...

Vierailija
20/57 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen toimeentulotuella opiskelevana yh-äitinä mietin että alle 2500€/kk ei kannata mun töihin lähteä, mikä on aivan sairasta. Kyllä menen töihin taas valmistuttuani, mutta pitää hommata vähintään keskituloinen duuni.

Kiinnostaisi tietää miten olet tuohon laskelmaan päätynyt?

Itse kahden lapsen yh:na otin vastaan työn jonka bruttopalkka on 1700e.

Päivähoitomaksut: 0e

Asumistuki tippui 60e

Edelleen maksetaan lapsilisät ja elarit.

Työmatkakulut 100e/kk

Käteen jää 500e/kk enemmän rahaa.