Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naiselta ok kysyä "oletko sinkku"?

Vierailija
18.11.2018 |

Kyseessä siis nainen, jota et ole ennen tavannut, tai jonka olet tavannut ehkä muutamia kertoja esim. harrastuksen tai työn kautta mutta jota et tunne millään tavalla kuin korkeintaan nimeltä. Jos miehenä olen kiinnostunut tuolleen tavatusta naisesta parisuhdemielessä, onko OK kysyä suoraan että oletko sinkku tai "saatavilla" jotenkin kiertoilmaisuna? Vai pitääkö kysyä vaan edelleen kahville ja katsoa jos nainen siinä viitsisi tuoda ilmi onko varattu vai ei. 

Kyse ei ole siis mistään setämies-lirkuttelusta vaan ihan tavallisista suunnilleen ikäisistäni naisista joita tapaan työn ja harrastuksen parissa aina välillä.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täsmälleen samassa tilanteessa se varattu nainen. Mies oli kiva ja olihan meillä hauskaa työpaikkojemme yhteisissä juhlissa. Hän oli viereisessä kaupungissa töissä yhteistyökumppanillamme. Hän pyysi minua lounaalle kun seuraavaksi oli tulossa lähelle työpaikkaani asiakastapaamiseen. Minusta se oli korrekti tapa. Onnistuin vastaamaan jotenkin myöntävästi samalla kertoen, että olen varattu. Ei sitten lounasseura kelvannutkaan. Vähän harmittaa, etten ystäväksi kelvannut, mutta eipä mullakaan ole juuri aikaa nykyisillekään ystävilleni.

Vierailija
42/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältä alottajalla. Itsekin odotan jotain vastaavaa kysymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä itse ottaisin vain riskin ja ilmaisisin oman kiinnostukseni tutulle naiselle, että haluaisin kahville hänen kanssaan ja kysyin kiinnostaisiko häntä lähteä. Viimeksi tein näin tällä viikolla ja sain pakit (kiitti ja kohteliaasti kieltäytyi, jota arvostan suuresti, joten en jäänyt vaivaamaan enempää),  mutta en kuitenkaan aio muuttaa toimintapaani muiden naisten kanssa, joihin haluaisin tulevaisuudessa tutustua paremmin.

Jos ei koskaan kysy suoraan, vastaus on aina ei. Ja ne eit ei saa ikinä lannistaa vaan toivoa, että joku sanoo "kyllä".

Juuri kaltaisesi perinteiset häntäheikit jotka yrittävät hamaan tappiin asti jokaista naista, ovat kyllä melkoinen haittatekijä. Teidän takianne naisten pooli on saturoitunut siihen pisteeseen, että joka akka odottelee passiivisena että se kiinnostava mies kysyisi heiltä "oletko sinkku?"

Jos naisia kiinnostaa joku mies, he eivät koskaan laita tikkua ristiin sen asian eteen, he vain odottavat että se kiinnostava mies kysyy.

Häh?

1) Tuo on ensimmäinen suora aloite minulta vähään aikaan kenellekään, koska harvoin kiinnostun tai ihastun. Silloin kun teen aloitteen, niin teen enkä jää odottamaan. En kysele, että "oletko sinkku?" vaan pyydän treffeille, jos ei pelkkä kaveruus kiinnosta. Joskus onnistuu, joskus ei. En juuri valita sinkkuudestani.

2) Kyllä minulle on tehty aloitteita naisten suunnalta; pyydetty tanssimaan, tutustumaan syvemmin jne. Näiden kanssa ei ole vain kolahtanut sen jälkeen. Eli kyllä naisetkin tekee aloitteita jos vain kiinnostaa. Se kiinnostus on vain herätettävä ja ruvettava tekemään asioita.

Hyvä yritys, tosin.

Vierailija
44/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä on kysyä, ei niistä kukaan ole :(

Juu,ei niin, paitsi minun tuttavapiirissäni noin 90% naisista.

Vierailija
45/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä small talk -taitoa kehiin! Kun juttelee vähän aikaa tyyliin miten joku viettää vapaa-aikaansa, miten asuu, missä viettää joulun jne. asia tyypillisesti alkaa selvitä ilman kiusallisia kahvitreffejä.

Vierailija
46/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne hyvät on aina varattuja ja onhan se masentavaa kun tapaat älykkään ja poikkeuksellisen naisen joita sattuu harvemmin vastaan ja kuulet että on pitkässä suhteessa.. :(

47/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kerran Naantalin kylpylässä höyrysaunassa joku vanhempi mies kysynyt, että olenko naimisissa tai onko poikaystävää. Miksiköhän häntä se kiinnosti?

Vierailija
48/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, se on liian tungettelevaa.

Vierailija
49/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku, enkä pahastu, jos joku sitä kysyy, kunhan ei ala ahdistella sen kuultuaan. Se, että on sinkku, ei tarkoita, että olisi jostakusta satunnaisesta vieraasta ihmisestä kiinnostunut. Jos mies on mukava ja tuntuu että olisi jotain kemiaa, voisin lähteäkin vaikka kahville.

Minustakin on hyvä idea mennä rohkeasti juttelemaan yleistä pikku small talkia ja jos juttu tuntuu sujuvan ja nainen viihtyvän seurassasi, sitten kysyä vaikka kahville tai syömään, tai vaikka kävelylle. Mikä nyt on siihen tilanteeseen sopivaa ja luontevaa, työn merkeissä tavatessa vaikka lounaalle.

On aina mahdollista, että jos nainen on varattu, voi ajatella että lähtee työkaverina lounaalle tai kahville, mutta siinähän voi jutella vielä ihan kaveritasolla ja kysellä kuulumisia. Todennäköisesti kertoo, jos on perhettä, tai voihan sitäkin kysyä kohteliaasti johonkin liittyen. Sitten puhut vain vähän aikaa mukavia lapsista tai juttelet, että onpa mukava kun teillä on miehenne kanssa kesämökki tms. Jos hän on varattu, saat mahdollisesti kivan uuden työkaverin - aina on hyvä olla väleissä ihmisiin ja kuka tietää, jos olet mukava, hän saattaa suositella sinua kivalle sinkkukaverilleen.

Ja jos nainen on vapaa ja sinusta kiinnostunut, niin siitä se lähtee. Mutta jos ei vaikuta kiinnostuneelta, älä jää jallittamaan vaan siirry elämässä eteenpäin.

Vierailija
50/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mutta ensin kannattaa stekata onko sormusta

Vierailija
51/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei ole ikinnä kysytty tuollaista, edes s illoin kun olin sinkku. XD Nyt olen kyllä kihloissa. Olen kai h*lvetin pelottavan näköinen.

Vierailija
52/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähesty nimi- / naamatuttua naista "ootko sinkku" kysymyksellä. Se tuntuisi siltä, että olet luonut päässäsi jonkin illuusion, johon olet ihastunut. En ole sinkku enkä edes haluaisi olla sellaisen kohde.

Sen sijaan voit ystävällisesti keskustella muista asioista, tai kertoa, että teillä on yhteisiä kiinnostuksen kohteita (jos on). Jos juttu luistaa ja asia ei ole jo muuten käynyt naisen puheesta Ilmi, voit kysyä. Harkitse kuitenkin äärimmäisen tarkkaan jos kyseessä on työkontakti, jonka kanssa on oltava tekemisissä myöhemmin.

Vierailija
53/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko sanoa että olen itse sinkku,mites sinä? niin ainakin juttu selviää heti.

itse kannatan suoraan kysymistä. nainen on joko sinkku tai varattu ,eikai kysyminen haittaa.

Vierailija
54/82 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pientä small talk -taitoa kehiin! Kun juttelee vähän aikaa tyyliin miten joku viettää vapaa-aikaansa, miten asuu, missä viettää joulun jne. asia tyypillisesti alkaa selvitä ilman kiusallisia kahvitreffejä.

Osa naisista on todella taitavia piilottelemaan siviilisäätyään. Eivät välttämä puhu puolisostaan mitään ja tekemisistäänkin puhuvat minä-muodossa vaikka mukana olisi ollut mies ja lapsetkin.

Tiedä sitten ovatko niitä, jotka haluavat testauttaa markkina-arvoaan, etsivät parempaa kuin nykyinen vai haluavat vain kiusata miehiä sanomalla olevansa varattu vasta kun mies tekee selvän aloitteen.

Joten kannatan suoraa kysymistä jos et kaipaa uusia ystävänaisia. Se on sitten naisesta kiinni mitä vastaa ja onko se totuudenmukainen vastaus. Joskus naiset kertovat olevansa varattuja päästäkseen eroon mielestään ei-miellyttävästä miehestä.

Vierailija
55/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tuossakin väärin ymmärryksen vaara. Olen sinkku, en valita enkä tuo keskusteluissa sinkkuuttani näkyvästi esille.

Olen myös näitä jotka sujuvasti käy työ- ja harrastuskavereiden kanssa vain kahvilla.

Satuin harrastuksessa juttelemaan tiiviimmin erään miehen kanssa joka helposti (liiankin helposti, jatkossa skarppaan) sai selville missä asun yksin. En itse pitänyt sitä kuin tavallisena höpinänä harrastuksen lomassa ja olimmehan näkötuttuja jo useamman vuoden takaa.

Kunnes tuli selvä lähestyminen. Itse en tiennyt onko mies aviossa monen lapsen kera tai mikä. Annoin välittömät pakit. Yritin pehmentää vaan olin niin järkyttynyt koska olin harrastuksessa (turvallisessa tilassa), en etsimässä seuraa ja toki siihen vaikuttaa etten muutenkaan halua muutosta sinkkuuteeni.

Eniten korpesi kuitenkin se asenne että tottakai sinkkuna lähden miehen kuin miehen kanssa kahvillle. Että tarvitsen miehen elämään ja että se on ainut asia joka minua liikuttaa ja että kokisin jotain suurta tyhjyyttä kun ei ole miestä ja siksi kelpaa mies kuin mies ja voin jopa kakkosvaimoksi ryhtyä. N45

Vierailija
56/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen naisena kaikki miehet aluksi kaverimielessä ennen syvällisempää tutustumista, enkä koe ketään romanttisesti kiinnostavaksi. Torjun kaikki suorat iskuyritykset, ellei ole tapahtunut myöhemmässä vaiheessa, kun ollaan tutustuttu.

Olen sen verran ulalla, että saatan mennä kahvittelemaan ihan kaverina, eikä ole muita ajatuksia. Sääli, että miehen käytös usein muuttuu hyvin vältteleväksi, kun nähdään seuraavan kerran, eikä kaveruus jatku.

Sama juttu, kun joku on pyytänyt puhelinnumeroani sillä syyllä, että jos harrastuksen paikanvaihdos ei kulkeudu hänelle asti. Siihen tarkoitukseen annoinkin numeroni. Meillä on tunteja useissa paikoissa ja vetäjillä on tapana ilmoittaa seuraavan treenin paikan viime treeneissä. Jos on ollut pois, pitää kysyä muilta. Sain sitten tältä mieheltä numerooni useita iskuyrityksiä tekstiviestillä. Vastasin niihin kylmän viileästi ja lyhytsanaisesti, mutta ei tajunnut lopettaa. Piti lopulta valehdella, että olen varattu. Hän oli myös yli 20v. itseäni vanhempi. Ei mitään tilannetajua.

Toisin päin on myös tapahtunut useasti kun jotkut miehet ovat luulleet small talkin iskuyrityksiksi. Pahoitin oikein kunnolla mieleni yhden kohdalla, kun muille hänen tyttöystävä on tyttöystävä ja mulle puhuu aina avovaimosta. En iske varattuihin, eikä hän ollut edes tyyppiäni. Lopulta tilanne meni siihen, ettei juttelu mennyt tervehdystä pidemmälle. Ärsytti liikaa, että tulkitsi normaalit kuulumisten vaihdot iskuyrityksiksi.

Paras tapa on selvittää toisen status kuulumisten vaihdossa. Esim. joulun lähestyessä kysyy miten toinen aikoo viettää joulun. Jos nainen ei mainitse sanallakaan mistään miehestä, voi kysyä onko hänellä tapana viettää miehensä kanssa yhteistä joulua. Viimeistään tässä vaiheessa väärä oletus oiotaan tai siihen tulee selvyys. Seuraavalla kerralla voi aloittaa flirtistä, jos nainen on vapaa ja katsoo vastaako nainen flirttiin. Tällä tavalla ei ole liian tungutteleva, eikä tule niitä kiusallisia tilanteita.

Vierailija
57/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähes tuntematon asian noin kysäisee, niin pidän vaan henkilöä käytöstavattomana tai sosiaalisesti kömpelönä. Yleensä nuo asiat saa ihan normaalissa keskustelussa selville hyvin nopeasti, joko henkilöt kertoo ihan suoraa tai sitten asia selviää rivien välistä lukemalla. Jos nainen ei halua keskustella ap:n kanssa, niin siitäkin voi jo ottaa vinkin, oli nainen sinkku tai ei. 

Vierailija
58/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi kysyä. Normaalia keskustelua. Minulta on joskus kysytty myös muodossa "sinulla varmaan on mies". Ihan hauska keskutelu saatiin aikaiseksi, vaikka jouduinkin vastaamaan, että sellainen löytyy ja kumpikin jatkoi tyytyväisenä matkaa. Minä koin tuon hieman imartelevana ja mies ei saanut mitään märkää rättiä naamalleen, vaan hymyn ja pientä, vitonta flirttiä.

Hymyile, niin maailma hymyilee kanssasi. 

N43

Vierailija
59/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ainakin saa kysyä. Tosin vältä tätä muotoa jonka kohtasin joskus konsertissa: Lohkeeko pillua vai ootko muka varattu 🙄

Vierailija
60/82 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa kysyä. En minä ainakaan pahastuisi, jos joku kysyisi ihan suoraan asiasta tyyliin: hei, vaikutat kiinnostavalta ja jos olet sinkku niin kysyisin sinua kahville/treffeille. Toki sitä voi yrittää ensin tutustua ja onkia kiertoilmauksinkin, mutta osa kyllä avautuu todella hitaasti. Minäkin puhun perheestä ja meistä, vaikka olen sinkku.