Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naiselta ok kysyä "oletko sinkku"?

Vierailija
18.11.2018 |

Kyseessä siis nainen, jota et ole ennen tavannut, tai jonka olet tavannut ehkä muutamia kertoja esim. harrastuksen tai työn kautta mutta jota et tunne millään tavalla kuin korkeintaan nimeltä. Jos miehenä olen kiinnostunut tuolleen tavatusta naisesta parisuhdemielessä, onko OK kysyä suoraan että oletko sinkku tai "saatavilla" jotenkin kiertoilmaisuna? Vai pitääkö kysyä vaan edelleen kahville ja katsoa jos nainen siinä viitsisi tuoda ilmi onko varattu vai ei. 

Kyse ei ole siis mistään setämies-lirkuttelusta vaan ihan tavallisista suunnilleen ikäisistäni naisista joita tapaan työn ja harrastuksen parissa aina välillä.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittais, vaikka en oo sinkku, niin kysymällähän tuo selviää

Vierailija
22/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommentoijat ovat sinut asian kanssa? Eikö tuo nyt kuitenkin voi suoraan rinnastua metoohon? Moni nainenhan voi kokea tuollaisen hyvinkin tungettelevana, ja suorastaan häiritsevänä.

Sinustako normaali kysymys on seksuaalista ahdistelua? Oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voi hyvin kysyä. toki voit pyytää myös kahville ja katsoa mitä toinen siihen sanoo. Kahvilla varmaan selvii viimeistään se asia onko sinkku vai ei. N38

Vierailija
24/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varattuna naisena sanoisin, että ei ole. Toisaalta kahville pyytäminen ihan yhtä ok myös. Itse ainakin siinä kohdin ilmaisisin olevani varattu, mikäli kahville pyydetään. Tosin on siinä se riski, että pyydetty osapuoli on tyhmä kuin saapas ja lähtee mielellään kahville uuden "kaverin" kanssa mainitsematta kumppanista sanaakaan.

Tarkoititko kuitenkin, että on ok kysyä sitä sinkkuutta? Kun kuitenkin kahville pyytäminen olisi ok.

Minulta on kysytty, että lähdenkö kahville, johon olen vastannut, että anteeksi en voi lähteä, koska mieheni ei pitäisi siitä. Minusta aika kohtelias tapa vastata, jos sattuukin olemaan parisuhteessa.

Vierailija
25/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varattuna naisena sanoisin, että ei ole. Toisaalta kahville pyytäminen ihan yhtä ok myös. Itse ainakin siinä kohdin ilmaisisin olevani varattu, mikäli kahville pyydetään. Tosin on siinä se riski, että pyydetty osapuoli on tyhmä kuin saapas ja lähtee mielellään kahville uuden "kaverin" kanssa mainitsematta kumppanista sanaakaan.

Mä olen just näin tyhmä. En tajuaisi mitään vihjeitä. Kävin miehenikin kanssa ennen seurustelun alkua monesti elokuvissa kaverina. En ymmärrä vihjeitä, joten mielestäni on ihan fiksua kysyä tai sit stalkata somesta.

Vierailija
26/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miespuolisia työkavereita parikin jotka ovat mulle kertomansa mukaan pullakahvit velkaa duunipalveluksesta. Tai toinen on asiakas.. Hiki tuli nyt kun aloin miettiä että eikai ne mitään treffejä tarkoita? Mä oon kyllä just niin idiootti etten tajuisi..

Karmeeta...

Vierailija
27/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä kyselemään. Keskustelet hetken niitä näitä, niin kyllä se "minun mieheni" -livautuskin sieltä jossain vaiheessa tulee. Oli miestä tai ei.

Vierailija
28/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuisi vaivaannuttavalta. Olisi kivempi tutustua ihan kavereina ensin, ja katsoa, syntyykö oikeita tunteita. Tuo sinkkukysymys toisi heti mukaan tietyn fiiliksen.

Kokemuksesta tiedän että tämä ei toimi suurimman osan naisista kanssa.

Ja onhan se nyt päivänselvää, jos sinkkumies pyytää naista kahville että siinä voi olla jotain "taka-ajatuksia", mitä pahaa tässä on? Ei se tarkoita sitä, että välittömästi pitäisi hypätä sänkyyn tai olla menemässä naimisiin, mutta jotenkinhan se kiinnostus on osoitettava jos meinaa joskus parisuhteeseen päätyä.

Niin. Ja jos nainen haluaa tutustua ensin ja päättää vasta sitten onko tässä parisuhde- vai ystäväpotentiaalia enemmän, tuntuu suora lähestyminen vaivaannuttavalta. Toisaalta siitä huomaa nopeasti, että mies on kiinnostunut naisesta vain jos tiedossa on seksiä ja parisuhde, joten myös ystävyyttä arvostavan ja hitaasti tutustuvan naisen kannattaakin ehkä jättää tällainen mies välistä.

Vierailija
29/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se loukkaavaa olettaa että voisin olla sinkku. Tosin olen, mutta kuitenkin, pitäisi olettaa että olen sen verran kuumaa kamaa että joku on aina kierrossa. No, eiku...

Vierailija
30/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi kerran yksi mies, että olenko vapaa. Tuntui jotenkin kivalta ja fiksulta, vaikka piti vastata etten ole. Ilmaisi kiinnostuksensa, muttei halunnut minun määrittelevän sen tarkemmin asemaani.

Vierailija
31/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha sitä on kysyä, ei niistä kukaan ole :(

Laittakaa verhot ikkunan eteen niitä saa Anttilasta.

Niitä verhoja.

Vierailija
32/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyi kerran yksi mies, että olenko vapaa. Tuntui jotenkin kivalta ja fiksulta, vaikka piti vastata etten ole. Ilmaisi kiinnostuksensa, muttei halunnut minun määrittelevän sen tarkemmin asemaani.

Toikin olisi kiva tapa kysyä. Tärkeintä on juurikin se että mies ilmaisee ääneen sen kiinnostuksensa.

Vierailija
33/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaakin paljon poliittisesti korrektimmalta lähetymistavalta kun suora kysymys sinkkuudesta, tosin joillekin toimii varmasti sekin. Kiitos tästä, pidän mielessä.

ap

Vierailija
34/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kommentoijat ovat sinut asian kanssa? Eikö tuo nyt kuitenkin voi suoraan rinnastua metoohon? Moni nainenhan voi kokea tuollaisen hyvinkin tungettelevana, ja suorastaan häiritsevänä.

Miten voi olla seksuaalista häirintää kysyä asiallisesti toiselta, että seurusteleeko tämä? Metoossahan on kyse nimenomaan seksuaalisesta häirinnästä. Ei siitä, että toinen ihminen ottaa normaalia kontaktia toiseen ihmiseen.

Ihmeellistä miten pihalla moni on tästä asiasta. Siis siitä että mikä on ahdistelua ja mikä ei. Mutta parempi toki olla tän lainatun viestin linjoilla ja ennemmin varovainen kuin piittaamaton koko asiasta.

Vierailija
35/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pyytäisi kahville tms? Ja vaikka toinen olisikin varattu ja lähtisi silti mukaan niin olisiko sekään niin kamalaa? Siinä se parisuhde sitten tulisi jossain vaiheessa esiin, mutta ehkä teillä molemmilla olisi uusi ystävä sen jälkeen. Mitä hävittävää on kaffittelussa kivan ihmisen kanssa?

Vierailija
36/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon tilanteesta - jos kyseessä on oikeasti ihan satunnainen nainen jonka tapaa ns. ammatillisessa tilanteessa (vaikka kaupan kassa tai teille työpaikalle jotain luentoa pitämään tullut konsultti), on todellakin kummallista ja tunkeilevaa - ja epäammattimaista - ruveta kyselemään siviilisäätyä. 

Jos on samaan aikaan lounaalla tai kahvitauolla ja rupeaa juttelemaan niitä näitä, niin silloin on huomattavasti parempi kysyä - tosin ei töksäyttämällä tyyliin "Katsoitko eilen telkkarista lätkää? Hyvä peli. Oletko muuten sinkku?"

Vierailija
37/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu vastauksiin

a) olen (jos minusta kysyjä on kuuma ja kiinnostava ja haluan tutustua)

b) öö.. miten niin... miten sen nyt ottaa, on mulla jotain...öö (jos kysyjä ei kiinnosta ja haluan päästä äkkiä karkuun)

c) en ole, mulla on mies (jos olen perheellinen)

Vierailija
38/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä itse ottaisin vain riskin ja ilmaisisin oman kiinnostukseni tutulle naiselle, että haluaisin kahville hänen kanssaan ja kysyin kiinnostaisiko häntä lähteä. Viimeksi tein näin tällä viikolla ja sain pakit (kiitti ja kohteliaasti kieltäytyi, jota arvostan suuresti, joten en jäänyt vaivaamaan enempää),  mutta en kuitenkaan aio muuttaa toimintapaani muiden naisten kanssa, joihin haluaisin tulevaisuudessa tutustua paremmin.

Jos ei koskaan kysy suoraan, vastaus on aina ei. Ja ne eit ei saa ikinä lannistaa vaan toivoa, että joku sanoo "kyllä".

Vierailija
39/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on miespuolisia työkavereita parikin jotka ovat mulle kertomansa mukaan pullakahvit velkaa duunipalveluksesta. Tai toinen on asiakas.. Hiki tuli nyt kun aloin miettiä että eikai ne mitään treffejä tarkoita? Mä oon kyllä just niin idiootti etten tajuisi..

Karmeeta...

Siis tämä. Minäkin käyn ihan sujuvasti työ-ja harrastuskavereiden kanssa kahvilla . Kyllä se kahvi on joskus vaan kahvi. Jos pyydetään jonnekkin minne täytyy erikseen mennä, ajattelisin ehkä toisin.

Vierailija
40/82 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä itse ottaisin vain riskin ja ilmaisisin oman kiinnostukseni tutulle naiselle, että haluaisin kahville hänen kanssaan ja kysyin kiinnostaisiko häntä lähteä. Viimeksi tein näin tällä viikolla ja sain pakit (kiitti ja kohteliaasti kieltäytyi, jota arvostan suuresti, joten en jäänyt vaivaamaan enempää),  mutta en kuitenkaan aio muuttaa toimintapaani muiden naisten kanssa, joihin haluaisin tulevaisuudessa tutustua paremmin.

Jos ei koskaan kysy suoraan, vastaus on aina ei. Ja ne eit ei saa ikinä lannistaa vaan toivoa, että joku sanoo "kyllä".

Juuri kaltaisesi perinteiset häntäheikit jotka yrittävät hamaan tappiin asti jokaista naista, ovat kyllä melkoinen haittatekijä. Teidän takianne naisten pooli on saturoitunut siihen pisteeseen, että joka akka odottelee passiivisena että se kiinnostava mies kysyisi heiltä "oletko sinkku?"

Jos naisia kiinnostaa joku mies, he eivät koskaan laita tikkua ristiin sen asian eteen, he vain odottavat että se kiinnostava mies kysyy.