Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kellään ollut kiusaavaa terapeuttia?

Vierailija
17.11.2018 |

Terapeutti alkoi lyömään kipupisteisiin oikein kunnolla eikä tarkoitus ollut enää auttaa. Hän yritti lisäksi mustamaalata minua lääkärille, mutta lääkäri huomasi terapeutin aikeet. Lausunto minkä terapeutti kirjoitti, oli silkkaa vittuilua. Miten uskallan enää aloittaa uutta terapiaa?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kannattaa ap miettiä tarkkaan, sillä elämä valuu helposti hukkaan itselle sopimattoman terapeutin kanssa (nimim. kokemusta on... :-( ). Hyvä että mietit ja kysyt neuvoja, itse jäin aikoinaan yksin näitä pähkäilemään kun ei ollut nettiäkään. Kela korvasi terapiani, mutta kukaan ei neuvonut asiassa mitenkään. Yhtään liioittelematta sain vain nimilistan Kelan terapeuteista, että soittele ja valitse sieltä! Nimien edessä oli vain lyhenteet heidän koulutuksestaan ja suuntauksistaan ja mun piti mennä kirjastoon selvittämään mitä nuo tarkoittaa... Aivan älytöntä, en minä parikymppisenä tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. En saanut neuvoja muualtakaan. Siinä sitten pähkäilin, että pitäisikö olla evt terapeutti suuntauksenaan psykoanalyysi ja se ei kyllä toiminut sitten yhtään. En myöskään tiennyt, että voin lopettaa terapian jos haluan. Sopimukset oli tehty vuodeksi joten luulin, että siellä on käytävä vaikkei tuntuisi oikealta. Terapeutti suositteli myös toista vuotta ja ajattelin, että ehkä hän ammattilaisena tietää... Aivan älytöntä ajan ja rahan haaskausta. En tiedä miten nuo terapiat nykyisin Kelalla toimii, mutta ainakin muissa Kelan asioissa sama meno jatkuu tänäkin päivänä...No, elämä meni vain selviytyessä ja vaikka vuosikymmenen myöhemmin sain vielä pätkän hyvälle terapeutille ja olen nyt selvillä vesillä, on kaikki jo mennyttä ja ikää liikaa yrittää enää rakentaa mitään mielekästä ja vakavaraata tulevaisuutta. Jäljellä on vain loputon väsymys kaikesta kokemastani ja systeemin pyörityksestä, etten jaksa nousta tästä enää. Ei siis ole todellakaan pikku juttu panostaa terapeutin valintaan kun kyseessä on oma elämä.

Vierailija
22/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt luottamus terapeutteihin sen jälkeen, kun olin julkisella puolella ja sekavanoloinen psykiatri pyysi minua ulos syömään. Se oli lähdössä Venetsiaan iltakoneella torstai-illalla ja kuulemma me oltais voitu lähteä jonnekin lähikuppilaan syömään. Lisäsi, että en voisi nyt lähteä Venetsiaan mukaan, kun näin myöhään ei saa lippuja enää tilattua. Kehtasi vielä mainita, että tämä kaupunginosa on sopiva ruokapaikka, kun täällä ei kulje hänen tuttujaan. Huone oli muutenkin tosi sotkuinen, papereita ympäriinsä ja resepteihin oli piirrelty mustekynällä piirroksia.

En lähtenyt mukaan ja kävin mainitsemassa asiasta aulassa.

Mulla olis ollut hyvä syy käydä lääkärillä, mutta meni maku touhuun. Mietin vain, että jos psykiatrit on noin hulluja, parempi olla menemättä.

En usko höpinöitäsi. Fantasia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et luota terapeutteihin enää? En minäkään luottaisi. Itsehoitomenetelmät ovat hyviä. Jotkut saa apua meditaatiosta ja joogasta.

Vierailija
24/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö psykiatreilla ole ammattietiikka? Toihan on törkeetä pyytää ulos syömään. Saatikka jonnekin Venetsian viikonloppumatkalle. Hyvä, että olit sentään järjissäsi ja kieltäydyit.

On ja tiukat onkin ja hyvästä syystä. Aikamoinen tapaus. Tuollaiset pitäisi ilmoittaa Valviraan.

Vierailija
25/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt luottamus terapeutteihin sen jälkeen, kun olin julkisella puolella ja sekavanoloinen psykiatri pyysi minua ulos syömään. Se oli lähdössä Venetsiaan iltakoneella torstai-illalla ja kuulemma me oltais voitu lähteä jonnekin lähikuppilaan syömään. Lisäsi, että en voisi nyt lähteä Venetsiaan mukaan, kun näin myöhään ei saa lippuja enää tilattua. Kehtasi vielä mainita, että tämä kaupunginosa on sopiva ruokapaikka, kun täällä ei kulje hänen tuttujaan. Huone oli muutenkin tosi sotkuinen, papereita ympäriinsä ja resepteihin oli piirrelty mustekynällä piirroksia.

Mulla olis ollut hyvä syy käydä lääkärillä, mutta meni maku touhuun. Mietin vain, että jos psykiatrit on noin hulluja, parempi olla menemättä.

Totta.

Vierailija
26/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ensin kokeilemaan kerran ja tarkkaile terapeutin mikroilmeitä. Terapeutit on hyvin koulutettu pitämään ilmeet kurissa, mutta jotain sieltä aina irtoaa. Näin saat vihiä, kenen kanssa olet tekemisissä.

Juuri näin. Pieni sadistinen hymy, välähtävä inho silmissä. Se on siinä.

(!)

Onko myös viimekertaiset, sinulle traumaattiset juttusi ”unohtuneet”? Vaihtuuko terapeutin suhtautuminen sinuun hänen omien hyvien ja huonojen päiviensä mukaan kuin tuuliviiri?

Ei tämä nyt niin hirveän vaikeaa ole tiedostaa kun kusetetaan.

Vierailija
27/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö psykiatreilla ole ammattietiikka? Toihan on törkeetä pyytää ulos syömään. Saatikka jonnekin Venetsian viikonloppumatkalle. Hyvä, että olit sentään järjissäsi ja kieltäydyit.

On ja tiukat onkin ja hyvästä syystä. Aikamoinen tapaus. Tuollaiset pitäisi ilmoittaa Valviraan.

En tiedä, mitä sitten tapahtui. Kanslian henkilökunnan kommenteista ymmärsin (...taasko se on tehnyt sitä...), että kyseinen psykiatri oli tehnyt samantyyppistä aikaisemmin.

Vierailija
28/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotkut oikeasti tosi erikoisia tapauksia. Ihmisiä ne terapeutit ja lääkäritkin vain on ja jotkut ovat hakeutuneet alalle toiveena saada selkoa omiin ongelmiinsa samalla. Suurin osa on toki ihan asiallisia, mutta ei ole silti sanottua, että homma toimisi siltikään kaikkien potilaiden kanssa koska kyse on ihmissuhdetyöstä. Vaikka teoriatietoa olisikin niin haittana voi olla ongelmat henkilökemioissa tai ettei vain kommunikaatio toimi, ei ymmärrä kovin hyvin mitä toinen tarkoittaa tai yrittää selittää. Ei se sen ihmeellisempää ole.

Vierailija
29/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä sitten tapahtui. Kanslian henkilökunnan kommenteista ymmärsin (...taasko se on tehnyt sitä...), että kyseinen psykiatri oli tehnyt samantyyppistä aikaisemmin.

Älä jaksa. Pura jossakin muualla katkeruuttasi. Jos tällainen tapaus olisi ”kansliassa tiedossa”, se ei totta tosiaan toistuisi, vielä vähemmän siitä mainittaisiin jollekin laholatvaiselle asiakkaalle.

Lääkkeet.

Vierailija
30/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotkut oikeasti tosi erikoisia tapauksia. Ihmisiä ne terapeutit ja lääkäritkin vain on ja jotkut ovat hakeutuneet alalle toiveena saada selkoa omiin ongelmiinsa samalla. Suurin osa on toki ihan asiallisia, mutta ei ole silti sanottua, että homma toimisi siltikään kaikkien potilaiden kanssa koska kyse on ihmissuhdetyöstä. Vaikka teoriatietoa olisikin niin haittana voi olla ongelmat henkilökemioissa tai ettei vain kommunikaatio toimi, ei ymmärrä kovin hyvin mitä toinen tarkoittaa tai yrittää selittää. Ei se sen ihmeellisempää ole.

On se - ammattietiikan puolella. Henkilökemioissa voi toki mättää, mutta treffeille sinua ei ole pyydetty, paitsi unissasi.

Vierailija
31/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ei kiusaa, mutta kun on yksi kiusaaja, se riittää vahinkoon. Olen pahoillani puolestasi, että törmäsit siihen. Jos oli LS, aiempaa kokemusta löytyy.

Vierailija
32/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yliolkaista suhtautumista ja seinään tuijottelua pasykoanalyysin nimiasä. Sellaista sarkasmia ja piilovttuilua.

Vierailija
33/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä pitäisi ilmoittaa eteenpäin, vääränlainen kollegiaalisuus on vastuutonta tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
34/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstisi sopii hyvin otsikon alle, onko kellään ollut kiusaavaa terapeuttia. Kannattaako terapeuteista puhua enää lisää, kun voi paljastua kiusallisia asioita :)

Vierailija
35/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut terapeutti joka kyseli tosi tarkkaan asioita. Keskityttiin lähinnä minun kertomaan ei analysoimaan niitä. Myöhemmin selvisi, että hän kirjoitti kirjaa aiheesta. Ja terapeutti taisteli yhden potilaan kanssa, joka väitti että terapeutin kirjoittama näytelmä oli hänen elämänsä.

Vierailija
36/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä pitäisi ilmoittaa eteenpäin, vääränlainen kollegiaalisuus on vastuutonta tällaisissa tilanteissa.

Mietin vain, että jos olisin ollut sairaampi, olisin varmaan lähtenytkin syömään. Opiskelijalle ilmainen lounas juomineen on houkutteleva tarjous ;) Saatikka joku Venetsian matka. Vähän vanhemman psykiatrisedän huomassa on turvallista.

Vierailija
37/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut terapeutti joka kyseli tosi tarkkaan asioita. Keskityttiin lähinnä minun kertomaan ei analysoimaan niitä. Myöhemmin selvisi, että hän kirjoitti kirjaa aiheesta. Ja terapeutti taisteli yhden potilaan kanssa, joka väitti että terapeutin kirjoittama näytelmä oli hänen elämänsä.

Aivan. Tämän takia kannattaa tarkkailla terapeutteja tarkasti. Voi pian pukata bestseller, jonka kannessa komeilee oma nimi.

Vierailija
38/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Tämän takia kannattaa tarkkailla terapeutteja tarkasti. Voi pian pukata bestseller, jonka kannessa komeilee oma nimi.

Kyllä joo! Varsinkin potilaiden omilla nimillä ne tapauskertomukset julkaistaan! Ehkä teistä myös otetaan vastaanotolla kuvia kanteen?

Vierailija
39/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa. Pura jossakin muualla katkeruuttasi. Jos tällainen tapaus olisi ”kansliassa tiedossa”, se ei totta tosiaan toistuisi, vielä vähemmän siitä mainittaisiin jollekin laholatvaiselle asiakkaalle.

Lääkkeet.

Jaa, en tiedä miksi oli noin. Ilmeisesti eivät saaneet ketään muuta tilalle. Ei ne mulle mitään maininneet vaan siinä oli kaksi työntekijää, jotka silmäilivät toisiaan ja kuulin tuon, että taasko se teki tuota. Mulle sanoivat, että olivat pahoillaan ja ei tule toistumaan. Vahinko oli kuitenkin tapahtunut, lopetin käymisen siellä ja hoidon muutenkin sen jälkeen.

Tuosta olisi melkein puuttunut vain, että olisi käynyt fyysisesti käsiksi. Niinkuin varmaan olisikin, jos olisimme lähteneet myöhäiselle lounaalle.

Vierailija
40/66 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä joo! Varsinkin potilaiden omilla nimillä ne tapauskertomukset julkaistaan! Ehkä teistä myös otetaan vastaanotolla kuvia kanteen?

Ei kannata hiiltyä. Ihan rauhassa nyt vain.