Miten olette ratkaisseet taksiuudistuksen tuoman epävarmuuden taksin hankinnassa?
Itse tilaan kotiin taksin tutusta firmasta, mutta ingelma on kun ottaa jonosta, jossa on vihaisia jonottajia takana. Ainakin sen jälkeen, et kelpuuta kyytiä, jonka saat.
Kommentit (54)
Hauska nähdä, millaiseksi sotkuksu tämä menee pikkujouluruuhkissa, kun känniset asiakkaat ei tiedä minkä taksin ottaisi tai tilaisi.
On jo koettu se, että tilaan taksin kännykkäsovelluksella, taksi tulee minua noutamaan ja sen ottaa joku toinen, jolla on kuskin mielestä parempi kyyti. Kiva seistä siinä perävaloja katsoen täysin tietoisena siitä, että olen jo etukäteen maksanut matkani ja niitä rahoja ei saa takaisin.
Soitan aina Lähitaksiin. Asun pääkaupunkiseudulla. Se on vähän halvempi kuin Taksi Helsinki. Aina hyvä palvelu ja hinnat kohtuulliset.
Mikä on ongelma? Ladatkaa taksin älysovellus, niin saatte hinnan etukäteen. Älkää käyttäkö halpatakseja, niin ei tule yllätyksiä.
En kulje enää taksilla. Olen käyttänyt muutenkin melko vähän taksia viime vuosina, koska osa kuskeista ajaa todella pelottavasti, osa ei tiedä mihin pitää mennä ja on sattunut ahdistelutapauskin. Nyt kaiken tuon lisäksi pitäisi vielä pelätä maksaako aiemmin 30 euroa maksanut kyyti nykyään 30 vai 130 euroa. En rupea aamuyöllä väittelemään kuskin kanssa mitä maksaa. Olenpa ainakin ajoissa kotona, kun en laske taksikyydin varaan.
Vierailija kirjoitti:
On jo koettu se, että tilaan taksin kännykkäsovelluksella, taksi tulee minua noutamaan ja sen ottaa joku toinen, jolla on kuskin mielestä parempi kyyti. Kiva seistä siinä perävaloja katsoen täysin tietoisena siitä, että olen jo etukäteen maksanut matkani ja niitä rahoja ei saa takaisin.
Jos näin on käynyt, niin kyllä kyseinen yhtiö maksaa sinulle takaisin.
Minä koen, että pääkaupunkiseudulla taksin saa nykyisin varmemmin. Kun tilaan kännykkäsovelluksella, näen heti, tuleeko taksi vai ei. Ennen piti soittaa keskukseen ja sitten odottaa 20 minuuttia, tuleeko taksi vai ei. Monta kertaa ei tullut, kun kukaan kuski ei kuitannut tilausta (ja tämä ei tapahtunut missään syrjäseudulla, vaan Etelä-Espoossa valtaväylän varressa).
Jossain maaseudulla voi olla eri juttu, kun takseilla ei enää ole päivystysvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Soitan aina Lähitaksiin. Asun pääkaupunkiseudulla. Se on vähän halvempi kuin Taksi Helsinki. Aina hyvä palvelu ja hinnat kohtuulliset.
Lähitaksi on nykyään jo paljon halvempi kuin Taksi Helsinki jos on vähänkään pidempi matka. Lähitaksi on ilmeisesti alentanut hintojaan hiljattain. Toki vieläkin halvempia toimijoita on kyllä. Taksi Helsinki on erittäin kallis nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
En kulje enää taksilla. Olen käyttänyt muutenkin melko vähän taksia viime vuosina, koska osa kuskeista ajaa todella pelottavasti, osa ei tiedä mihin pitää mennä ja on sattunut ahdistelutapauskin. Nyt kaiken tuon lisäksi pitäisi vielä pelätä maksaako aiemmin 30 euroa maksanut kyyti nykyään 30 vai 130 euroa. En rupea aamuyöllä väittelemään kuskin kanssa mitä maksaa. Olenpa ainakin ajoissa kotona, kun en laske taksikyydin varaan.
Minä en ymmärrä tätä ongelmaa. Kyllähän hinnan näkee kyytiä tilatessa tai ainakin hinnat voi selvittää käyttämänsä firman nettisivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tätä ongelmaa. Kyllähän hinnan näkee kyytiä tilatessa tai ainakin hinnat voi selvittää käyttämänsä firman nettisivuilta.
Halutaan vaan valittaa kaikesta.
Hä? Soitan edelleen paikallisen taksin keskukseen ja tilaan sieltä kuten tähänkin asti, ja samat autot sieltä tulee kuin tähänkin asti. Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia tässä.
Uudistuksen ongelmahan ei ole siinä, että tiedät tarvitsevasi taksikyydin lentokentällä x.x.2018. Se ei ole ongelma myöskään silloin, kun lähdet ravintolaan ja tilaat kyydin äpillä tai ajattelet, että "no jos kyytiä ei tule, niin jään kotiin".
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun kahden promillen humalassa vappuna jonotat taksitolpalla ja alat vertailla ikkunassa tarralla olevia hinnastoja, että mikä taksi sopii ja mikä ei. Ja et vain sinä, mutta kun ne sata muuta sun takanakin.
Vierailija kirjoitti:
Uudistuksen ongelmahan ei ole siinä, että tiedät tarvitsevasi taksikyydin lentokentällä x.x.2018. Se ei ole ongelma myöskään silloin, kun lähdet ravintolaan ja tilaat kyydin äpillä tai ajattelet, että "no jos kyytiä ei tule, niin jään kotiin".
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun kahden promillen humalassa vappuna jonotat taksitolpalla ja alat vertailla ikkunassa tarralla olevia hinnastoja, että mikä taksi sopii ja mikä ei. Ja et vain sinä, mutta kun ne sata muuta sun takanakin.
Tämän vuoksi ei kannata mennä tolpalle van tilata taksi.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että minulle tämä ei tunnu suurelta ongelmalta, koska en ikinä ole kahden promillen humalassa. Mutta eikö tällaista tilannetta varten voi etukäteen selvin päin ollessaan selvittää paikkakunnan muutaman suurimman taksifirman hinnoittelun ja kirjoittaa lapulle niiden firmojen nimet, joiden hinnat sopivat omaan budjettiin? Sitten vain ottaa jonosta sellaisen taksin, joka kuuluu johonkin lapulla olevista firmoista.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelma? Ladatkaa taksin älysovellus, niin saatte hinnan etukäteen. Älkää käyttäkö halpatakseja, niin ei tule yllätyksiä.
No eikö tuo yksi jo sanotut, että perävalot vain näkyy ja rahat meni. Lataile siinä sitten 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pakota sinua olemaan kahden promillen humalassa vappuna taksia jonottamassa. Kuulostaa hyvin pitkälti itseaiheutetulta ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lain mukaan kuskin pidä ilmoittaa hinta ETUKÄTEEN jos asiakas sitä vaatii. Oliko näin?
Kaverin pojalla on ajokortti, lainaa isänsä autoa ja ajaa pimeitä kyytejä meille tuttavapiirin "vanhuksille". Ollaan sovittu etukäteen, minä iltana ollaan baarissa ja soitetaan, kun tarvitaan kyytiä kotiin. Toimii hyvin ja mieluummin maksan sen 40-60 e tutulle nuorelle kuin pohdin, olenko oikeasti taksissa vai kyydissä, joka yllättäen maksaa 200 e.