Perintörahoilla matkustelu
Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".
Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..
Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.
Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".
Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..
Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.
Miten tuottavaksi koet jonkun 5 tonnia? Lisäksi minkäkokoisesta perinnöstä mahtaa olla kysymys? Jos pienestä, sen sijoittaminen ei ilahduta ketään. Jos taas suuresta, niin eiköhän sillä Thaikkuihin riennetä. Mitä pahaa on siinä, että haluaa ja kaipaa nautintoa rahasta? Mikäs muu virka sillä rahalla tulisi olla?
Viisi tonniakin (matkan hinta porukalle) on aika mitätön ns. pahan päivän vara loppujenlopuksi. Jos perintö on todella pieni, tekisin itsekin noin, että ilo irti pikkusummasta.
t.kristallikissa5000€ olisi hyvä lisä osakesalkkuun osinkoa tuottamaan. Parhailla firmoilla osinkotuotto 6-8% tällä hetkellä.
Itsellä noin 100 000 euron osakesalkku ja pienestä sekin on säästetty. Nyt sitä "ylimääräistä" tulee muutama tonni joka vuosi..
Kiva. Minä taas muistelen usein ihanaa Pariisin matkaa, jonka mieheni meille maksoi perintörahoillaan.
Me taas teemme vuosittaisen Pariisin matkamme näillä sijoitustuotoilla. Ei kannattanut panna haisemaan rahoja heti.
On hiukan eri asia jos pienituloinen saa 5000€ kun suurituloinen saa sen 5000€, tottakai suurituloinen voi sen laittaa LISÄNÄ sinne sijoituksiin.
Mutta itse sanoisin että jos ei ole koskaan pystynyt missään rahojen vähyyden vuoksi käymään niin ilman muuta matkustaa tai tekee itselle jotain mieluista ja kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Näille antisäästäjille vinkiksi. Tälläkin viikolla 154 euroa osinkoja tilille verojen jälkeen. Ihan kiva lisä.
Niin missä se vinkki on? Mihin kannattaa sijoittaa että saa varmasti tuon rahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille antisäästäjille vinkiksi. Tälläkin viikolla 154 euroa osinkoja tilille verojen jälkeen. Ihan kiva lisä.
Niin missä se vinkki on? Mihin kannattaa sijoittaa että saa varmasti tuon rahan?
Hajoittaa sijoituksen useaan eri kohteeseen ympäri maailmaa ja ajallisesti useita pieniä ostoja.
Matkustelu ja uudet kokemukset aina hyviä sijoituksia.
Eikä se lentäminen saastuta mitenkään erityisemmin kuin autolla pörrääminen.
paljo lie kuluttaa per matkustaja kerosiinia . Taitaa auto kuluttaa paljon enempi.
Koneet muutenkin pyritään saamaan aina mahdollisimman täyteen, toisin kuin nuo autot tuolla liikenteessä, suurimmassa osassa se kuski vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun keväällä ostetusta parin tonnin osakepotista on hävinnyt 700 euroa.
Mutta ei hätiä mitiä, nykyisellä osingonmaksutahdilla olen omillani jo 40 vuoden päästä, jos vain maltan harrastaa korkoa korolle periaatetta ja sijoittaa osingot tunnollisesti uusiin osakkeisiin.
Osakkeita pitää ostaa koko ajan lisää sekä hajauttaa useaan yhtiöön. Tämä tasaa kaikki tuollaiset heilahtelut yhden firman kohdalla. Älä syytä pörssiä omasta aloittelijavirheestä.
Ai yhdenkö tai parin osakkeen kuvittelet siellä viimeaikoina laskeneen? :D Mun hajautettu salkkuni on 7 tonnia miinuksella atm.
T.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vauraissa suvuissa perintöä vaalitaan kasvatetaan siten että se kasvaa sukupolvi sukupolvelta, siten ne rikkaudet syntyvät. Köyhälistö laittaa kaikki rovot viimeistä pennin jeniä myöten menemään heti kun se pieni perintö kolahtaa tilille, ja sama seuraavassa sukupolvessa.
Jos tekee yhden matkan niin se ei romuta kenenkään tietä rikkaaksi, mutta jos sen säästää, niin köyhälistöstä ei tule vaurasta sillä :'D Johan se menee köyhällä siihen, että jotain hajoaa. Mieluummin se matka.
t.kristallikissa
Niin, onhan se kauheaa jos saa 100 000e perintöä ja siitä käyttää 5 000e heti matkusteluun ja loput sijoittaa. Ihan hirveää, nyt meni yöunet ja mummo kääntyi haudassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei hätiä mitiä, nykyisellä osingonmaksutahdilla olen omillani jo 40 vuoden päästä, jos vain maltan harrastaa korkoa korolle periaatetta ja sijoittaa osingot tunnollisesti uusiin osakkeisiin.
Osakkeita pitää ostaa koko ajan lisää sekä hajauttaa useaan yhtiöön. Tämä tasaa kaikki tuollaiset heilahtelut yhden firman kohdalla. Älä syytä pörssiä omasta aloittelijavirheestä.
Ai yhdenkö tai parin osakkeen kuvittelet siellä viimeaikoina laskeneen? :D Mun hajautettu salkkuni on 7 tonnia miinuksella atm.
T.kristallikissa
no minun salkkuni (kaikki 3) ovat kaikki vihreällä ja reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuottavaksi koet jonkun 5 tonnia? Lisäksi minkäkokoisesta perinnöstä mahtaa olla kysymys? Jos pienestä, sen sijoittaminen ei ilahduta ketään. Jos taas suuresta, niin eiköhän sillä Thaikkuihin riennetä. Mitä pahaa on siinä, että haluaa ja kaipaa nautintoa rahasta? Mikäs muu virka sillä rahalla tulisi olla?
Viisi tonniakin (matkan hinta porukalle) on aika mitätön ns. pahan päivän vara loppujenlopuksi. Jos perintö on todella pieni, tekisin itsekin noin, että ilo irti pikkusummasta.
t.kristallikissa5000€ olisi hyvä lisä osakesalkkuun osinkoa tuottamaan. Parhailla firmoilla osinkotuotto 6-8% tällä hetkellä.
Itsellä noin 100 000 euron osakesalkku ja pienestä sekin on säästetty. Nyt sitä "ylimääräistä" tulee muutama tonni joka vuosi..
Kiva. Minä taas muistelen usein ihanaa Pariisin matkaa, jonka mieheni meille maksoi perintörahoillaan.
Me taas teemme vuosittaisen Pariisin matkamme näillä sijoitustuotoilla. Ei kannattanut panna haisemaan rahoja heti.
No ette tekis yhden Thaimaanmatkan sijoitustuotoilla.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Jos perintö olisi tarpeeksi suuri (2M), niin en minäkään mitään sijoittaisi vaan matkustelisin ja eläisin loppuikäni niillä rahoilla.
Tuo summa just jo kannattaiskin sijoittaa ja elellä (ainakin lähinnä) vain tuotoilla.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.kristallikissano minun salkkuni (kaikki 3) ovat kaikki vihreällä ja reilusti.
Entä sitten? Mäpäs perinkin nuo rahat, penninkään eteen ei ole tarvinnut hikoilla sekuntiakaan. Eikä todellakaaan ole sitä perintöä pidelty osakkeissa tuottamassa surkeasti. Sillä on remontoitu, maksettu lainoja pois sun muut. Ei minuuttiakaan omaa työtä ja aikaa laitettu siihen. Ja se oli vasta isovanhemman perintö.
t.kristallikissa
Ei ihme ettei kaikkia sijoittaminen kiinnosta, jos 10k sijoituksella on odotettavissa 40k varallisuus 20 vuoden kuluttua. 20 helvetin pitkää vuotta ja hädin tuskin auton hinta voitettu, kyllä minulla usko loppuisi.
Monet ostaa "huvikseen" uusia autoja ja samaan aikaan pitää matkustelua tuhlauksena.
Aika karua. Jos ei muuten ole varaa matkustaa, ei saa tehdä niin edes perinnön saatuaan.Yhden lomamatkan rahasumma ei paljon korkoa kasva. Onko matkustaminen kielletty hyvätuloisiltakin, vai onko heille eri säännöt?
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se kauheaa jos saa 100 000e perintöä ja siitä käyttää 5 000e heti matkusteluun ja loput sijoittaa. Ihan hirveää, nyt meni yöunet ja mummo kääntyi haudassaan.
Niinpä. Perin 200 000 euroa enkä ole sijoittanut enkä käyttänyt niitä. Ehkä minä olen kelvoton perillinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme ettei kaikkia sijoittaminen kiinnosta, jos 10k sijoituksella on odotettavissa 40k varallisuus 20 vuoden kuluttua. 20 helvetin pitkää vuotta ja hädin tuskin auton hinta voitettu, kyllä minulla usko loppuisi.
Monet ostaa "huvikseen" uusia autoja ja samaan aikaan pitää matkustelua tuhlauksena.
No minulla on tänä vuonnakin tullut jo 5000 euroa osinkotuloja. Ihan mukava lisä vuosipalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Perin 200 000 euroa enkä ole sijoittanut enkä käyttänyt niitä. Ehkä minä olen kelvoton perillinen.
Makuutatko 200 000€ pelkästään pankkitilillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulla on tänä vuonnakin tullut jo 5000 euroa osinkotuloja. Ihan mukava lisä vuosipalkkaan.
Ai, tekisitkö siis vaihtoehtoisesti parinsadan tonnin reissun Thaimaahan? Kun muutenhan ei ois mitään säästössä?
t.kristallikissa
Minä olen nähnyt maailmaa todella paljon ja toivon todellakin, että lapseni matkustavat myös ympäri maailmaa tulevilla perintörahoillaan. Kyllä niistä riittää muuhunkin. Nurkkakuntaisuus on pahinta, mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.kristallikissa
Tukevasti plussalla itsellä..