Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintörahoilla matkustelu

Vierailija
14.11.2018 |

Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".

Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..

Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.

Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen perintö taitaa olla jotain sadan tuhannen luokkaa. Jos siitä yhden matkan tekee, ei se tarkoita, etteikö myös säästöjä olisi.

Vierailija
82/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun keväällä ostetusta parin tonnin osakepotista on hävinnyt 700 euroa.

Mutta ei hätiä mitiä, nykyisellä osingonmaksutahdilla olen omillani jo 40 vuoden päästä, jos vain maltan harrastaa korkoa korolle periaatetta ja sijoittaa osingot tunnollisesti uusiin osakkeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Matka on ainoa asia, jonka ostamalla rikastut." Itse ainakin haluaisin perillisteni hankkivan minulta jäävillä rahoilla elämyksiä sen sijaan että makuuttavat niitä pankkitilillä. Mahtavaa jos kuolemastani on se hyöty, että he saavat tilaisuuden tehdä jotain mitä muutoin eivät pystyisi.

Ja luonto kiittää...

Nyt pitäisi välttää turhaa lentämistä eikä lisätä sitä! Kyllä ihminen onkin sitten itsekäs :(

Vierailija
84/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun keväällä ostetusta parin tonnin osakepotista on hävinnyt 700 euroa.

Mutta ei hätiä mitiä, nykyisellä osingonmaksutahdilla olen omillani jo 40 vuoden päästä, jos vain maltan harrastaa korkoa korolle periaatetta ja sijoittaa osingot tunnollisesti uusiin osakkeisiin.

Osakkeita pitää ostaa koko ajan lisää sekä hajauttaa useaan yhtiöön. Tämä tasaa kaikki tuollaiset heilahtelut yhden firman kohdalla. Älä syytä pörssiä omasta aloittelijavirheestä.

Vierailija
85/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä perin neljä vuotta sitten rahaa ja olen kyllä siitä lähtien matkustanut ja tulen edelleen matkustamaan vähintään kaksi kertaa vuodessa välillä pidemmälle, välillä pienempiä Euroopan reissuja.

Tietenkin olen maksanut ja maksan jatkossakin matkojani ihan palkasta säästämilläni rahoilla, mutta perintö takaa sen, etteivät ole viimeiset roposet menossa eikä tarvitse luottokorttia vingutella...

Pidän matkustamisesta. Siksi.

Olen iloinen, että voin myös näyttää lapsellenikin maailmaa.

Sinä et tee mitään muuta kuin näytät lapsillesi kuinka saastutetaan..

Vierailija
86/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petra P kirjoitti:

Meillä mun ja miehen saamat perintörahat makaa pankkitileillä. Mun mummolta ja papalta saadut rahat. Miehellä puolestaan isältänsä ja papaltansa saamat rahat. 

Niitä sitten käytetään joskus. 

Hienoa varmaan katsella kuinka inflaatio syö rahojen arvoa. Kas kun ei käteisenä tyynyn alla..

Vierailija
87/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella on oikeus tehdä perimillään rahoilla mitä huvittaa. Sijoittaa tai matkustaa :)

Me ostettiin mökki. Ja uusi auto.

Vierailija
88/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö nämä matkustelijat ymmärrä paljonko se turha lentely saastuttaa?

Vierailija
89/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo matkustelu vaan antaa ihmisestä niin hemmetin yksinkertaisen kuvan. Pakko päästä aurinkorannalle, jee jee! Siellä sitten yritetään ihosyöpä saada.

Vierailija
90/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo matkustelu vaan antaa ihmisestä niin hemmetin yksinkertaisen kuvan. Pakko päästä aurinkorannalle, jee jee! Siellä sitten yritetään ihosyöpä saada.

Myönnän matkustavani paljon, mutta en kylläkään missään aurinkorannoilla.

Vierailija
91/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauraissa suvuissa perintöä vaalitaan kasvatetaan siten että se kasvaa sukupolvi sukupolvelta, siten ne rikkaudet syntyvät. Köyhälistö laittaa kaikki rovot viimeistä pennin jeniä myöten menemään heti kun se pieni perintö kolahtaa tilille, ja sama seuraavassa sukupolvessa.

Vierailija
92/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä perin 300 000 euroa ja taloustilanne on jo ennen perintökin ollut kunnossa ja perintö on ns. ylimääräistä, niin ihan hyvällä omalla tunnolla käytän sitä juuri niin kuin haluan. Osa sijoitetaan ja osa käytetään matkailuun.

Vierailija
93/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Matka on ainoa asia, jonka ostamalla rikastut." Itse ainakin haluaisin perillisteni hankkivan minulta jäävillä rahoilla elämyksiä sen sijaan että makuuttavat niitä pankkitilillä. Mahtavaa jos kuolemastani on se hyöty, että he saavat tilaisuuden tehdä jotain mitä muutoin eivät pystyisi.

Ja luonto kiittää...

Nyt pitäisi välttää turhaa lentämistä eikä lisätä sitä! Kyllä ihminen onkin sitten itsekäs :(

Myös autoilu saastuttaa ja moni muukin asia, mutta ihmiset eivät itsekkäästi vaan välitä. 

Itse toivon, että asteroidi tai joku muu vastaava luonnonkatastrofi tuhoisi maapallon, ja elämä voisi taas alkaa alusta pikkuhiljaa. 

Vierailija
94/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku haluaa olla rikas rahallisesti koskaan kokematta mitään.

Ei niitä kokemuksia voi hautaan viedä kuten ei rahojakaan. Viimeistään dementiavaiheessa unohtuu kaikki "kokemukset".

Samalla logiikalla miksi kokea yhtään mitään elämässään kun kuitenkin kuolee ja kaikki menee hukkaan?

Vierailija
95/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika yksipuolinen kuva matkustelusta.

Vierailija
96/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö turhan krääsän kerääjät ymmärrä paljonko se muoviroskan syytäminen Kiinan tehtaista saastuttaa?

Joka vuosi pitää saada uudet jouluvalot, tekokukat, koriste-esineitä ja tietysti leluja lapsille. Vanhat vaan roskiin, vaikka toimisivat vielä. Vaatteetkin on muovia eli polyesteri/akryyliroskaa.

Ennemmin maailma hukkuu muoviin kuin maapallon ilmasta tulee lentämisen takia elinkelvotonta.

Vierailija
97/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö turhan krääsän kerääjät ymmärrä paljonko se muoviroskan syytäminen Kiinan tehtaista saastuttaa?

Joka vuosi pitää saada uudet jouluvalot, tekokukat, koriste-esineitä ja tietysti leluja lapsille. Vanhat vaan roskiin, vaikka toimisivat vielä. Vaatteetkin on muovia eli polyesteri/akryyliroskaa.

Ennemmin maailma hukkuu muoviin kuin maapallon ilmasta tulee lentämisen takia elinkelvotonta.

Tää on niin huvittavaa, köyhät huutelee saastuttamisesta kun ne joilla on rahaa käy lomalla.

Samaan aikaan köyhä tilaa wishiltä 30 pakettia muovikrääsää jotka tuodaan tänne kiinasta lentokoneella..

Vierailija
98/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".

Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..

Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.

Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.

Miten tuottavaksi koet jonkun 5 tonnia? Lisäksi minkäkokoisesta perinnöstä mahtaa olla kysymys? Jos pienestä, sen sijoittaminen ei ilahduta ketään. Jos taas suuresta, niin eiköhän sillä Thaikkuihin riennetä. Mitä pahaa on siinä, että haluaa ja kaipaa nautintoa rahasta? Mikäs muu virka sillä rahalla tulisi olla?

Viisi tonniakin (matkan hinta porukalle) on aika mitätön ns. pahan päivän vara loppujenlopuksi. Jos perintö on todella pieni, tekisin itsekin noin, että ilo irti pikkusummasta.

t.kristallikissa

5000€ olisi hyvä lisä osakesalkkuun osinkoa tuottamaan. Parhailla firmoilla osinkotuotto 6-8% tällä hetkellä.

Itsellä noin 100 000 euron osakesalkku ja pienestä sekin on säästetty. Nyt sitä "ylimääräistä" tulee muutama tonni joka vuosi..

Kiva. Minä taas muistelen usein ihanaa Pariisin matkaa, jonka mieheni meille maksoi perintörahoillaan.

Me taas teemme vuosittaisen Pariisin matkamme näillä sijoitustuotoilla.  Ei kannattanut panna haisemaan rahoja heti.

Vierailija
99/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perintö olisi tarpeeksi suuri (2M), niin en minäkään mitään sijoittaisi vaan matkustelisin ja eläisin loppuikäni niillä rahoilla.

Vierailija
100/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Oman puolisoni menettely näytti sen, että osakkeisiin ei välttämättä kannata sijoittaa. Hän pisti pankin suosittelemiin osakkeisiin perintörahaa lähes 25 tuhatta euroa 14 vuotta sitten, nyt niistä on jäljellä enää alle 15 tuhatta. Nyt hän odottelee että osakkeet lähtisivät viimein nousuun kun myydä ei kannata. Sen sijaan asunto, jonka hän itselleen valtaosalla perintöä osti, oli loistosijoitus.

Ilmeisesti laitettu kaikki rahat Nokiaan. Varat pitää hajauttaa useaan osakkeeseen eikä laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Nikkei indeksi 225 osakkeeseen hajautettuna oli 80 luvulla 30 000, nyt puolet siitä... kannattiko... hajautus

No jos kaikki tunkenut JAPANIIN niin kuinka mielestäsi on MAANTIETEELLINEN hajautus menny noin niinku omasta mielestä.