Perintörahoilla matkustelu
Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".
Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..
Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.
Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on kaikissa TV:n tietovisoissa kun kysytään että mitä tekisit palkintorahoilla, niin vastaus on aina "lähtisin reissuun". Miksi kaikki rahat pitää heti tuhlata?
Heti...koska huomenna voi olla kuollut... miksi odottaa?
Juuri tuo erottaa rikkaat köyhistä..
Siis mikä... just sanoit että haluat kuluttaa mutta myöhemmin...
Kukaan ei ole sanonut että aikoo kuluttaa myöhemmin. Luetunymmärtäminen on vaikeaa.
Joka tapauksessa ero on siinä haluaako tuhlata heti vähän vai sitten antaa sijoitusten tuottaa jolloin rahaa on myöhemmin PALJON. Mutta kun näitä kommentteja lukee niin en ihmettele miksi suomalaiset ovat niin köyhiä..
Thaimaanmatkan hinnan sijoittaminen ei tuota rahaa PALJON, nyt hiukan valoja päälle.
t.kristallikissa
5000 euroa on 20 vuodessa pörssin keskimääräisellä tuotolla 20 000 euroa.
10000 euroa on 20 vuodessa pörssin keskimääräisellä tuotolla noin 40 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä noin pienet perinnöt ettei niistä yhtä lomareissua raaskisi tehdä? Meillä on perintöjä jo nyt n. 600 000 ja on kyllä reissattukin. Jäähän sitä pääomaa tienaamaan silti.
Ennemmin nautin elävistä vanhemmista kuin jostain perinnöistä. Rahat voi ihan itsekin ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Osa matkisteluun osa korkeakorkoiselle säästöön seuraavaa matkaa varten
Ihan hyvä muuten, mutta korot ovat olleen nollissa jo monta vuotta :D
Ei ole tullut ihan hirveästi taloutta seurattua?
Vierailija kirjoitti:
Itse sijoitettiin perintö asumiseen, siis neljään seinään. Toinen kaveri hassasi koko perinnön matkusteluun ja muuhun krääsään. Kumpikin teki kuten itse halusi mutta minulla on omaisuutta, hänellä ei. Hänellä on suurempi palkka, muttei säästöjä. Minulla on pienet tulot ja silti säästöjä. Rahankäyttö on meillä hyvin erilaista, silti en koe jääneeni ilman "elämyksiä", koska osaan sijoittaa.
Ei sinulla mitään omaisuutta ole, sinulla on seinät. Eikä edes niitä vaan hallintaoikeus. Hölmö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samahan se on kaikissa TV:n tietovisoissa kun kysytään että mitä tekisit palkintorahoilla, niin vastaus on aina "lähtisin reissuun". Miksi kaikki rahat pitää heti tuhlata?
Kukaan ei ole sanonut että aikoo kuluttaa myöhemmin. Luetunymmärtäminen on vaikeaa.
Joka tapauksessa ero on siinä haluaako tuhlata heti vähän vai sitten antaa sijoitusten tuottaa jolloin rahaa on myöhemmin PALJON. Mutta kun näitä kommentteja lukee niin en ihmettele miksi suomalaiset ovat niin köyhiä..
Thaimaanmatkan hinnan sijoittaminen ei tuota rahaa PALJON, nyt hiukan valoja päälle.
t.kristallikissa
Pienistä puroista se kertyy… jos odottaa että saa ison summan ja sijoittaa sen, ei rikastu kyllä ikinä. Minusta kyllä koko perheen Thaimaan-matka ei ole mikään pikkuraha, jos sijoittamista ajattelee. Aikahan siinä ratkaisee, vuosi tai kaksi ei ole mitään.
Itse tekisin jonkun pienemmän lomareissun ja laittaisin ne säästyneet rahat kasvamaan. Molempi parempi.
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla ”sijoitettiin” pankin ohjeiden mukaan 100 000 ja siitä on nyt 40 000 jäljellä. 30 vuotta on istuttu kotona odottamassa milloin pääseee matkusteleen.
Vain idiootti uskoo sitä mitä pankki sanoo. Pankin tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, _pankeissa_ on korot nollissa kyllä. Ei tilillä kannata rahaa makuuttaa, siinä vain häviää. Sijoittaa ne kannattaa.
Itse säästän ja sijoitan kaiken minkä pystyn, koska tulevaisuudessa meillä ei enää ole eläkettä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, _pankeissa_ on korot nollissa kyllä. Ei tilillä kannata rahaa makuuttaa, siinä vain häviää. Sijoittaa ne kannattaa.
Kyllä, mutta ei korkotilille vaan osakkeisiin ja rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
80 luvulla ”sijoitettiin” pankin ohjeiden mukaan 100 000 ja siitä on nyt 40 000 jäljellä. 30 vuotta on istuttu kotona odottamassa milloin pääseee matkusteleen.
Jos sijoitti 80-luvulla satatuhatta markkaa, ja potissa on nyt 40000 euroa, niin hyvinhän siinä kävi. Matkalle vaan!
Vierailija kirjoitti:
Itse säästän ja sijoitan kaiken minkä pystyn, koska tulevaisuudessa meillä ei enää ole eläkettä..
Tämä on itselläkin suurin syy säästää eikä tuhlata matkusteluun. Eläkeikä nousee koko ajan eikä kohta ole enää maksajia eläkkeille kun syntyvyys on surkea.
Vierailija kirjoitti:
Raha on käyttöä varten tarkoitettu. Toki voi lahjoittaa ne pankille jos haluat mutta älä sitten vingu
Kuulostat tosi varakkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan haluaisi minun perintöä tuhlattavan turhanpäiväiseen matkusteluun.
Mutsi piti itsekin matkustelusta ja säästi pitkiä reissuja varten, ehti toki itsekin reissata lähes joka mantereella. Sitten iski dementia ja lopulta rahat päätyivät minulle. En usko että mutsi pistäisi pahaksi jos veisin rahoilla perheen maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".
Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..
Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.
Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.
Miten tuottavaksi koet jonkun 5 tonnia? Lisäksi minkäkokoisesta perinnöstä mahtaa olla kysymys? Jos pienestä, sen sijoittaminen ei ilahduta ketään. Jos taas suuresta, niin eiköhän sillä Thaikkuihin riennetä. Mitä pahaa on siinä, että haluaa ja kaipaa nautintoa rahasta? Mikäs muu virka sillä rahalla tulisi olla?
Viisi tonniakin (matkan hinta porukalle) on aika mitätön ns. pahan päivän vara loppujenlopuksi. Jos perintö on todella pieni, tekisin itsekin noin, että ilo irti pikkusummasta.
t.kristallikissa5000€ olisi hyvä lisä osakesalkkuun osinkoa tuottamaan. Parhailla firmoilla osinkotuotto 6-8% tällä hetkellä.
Itsellä noin 100 000 euron osakesalkku ja pienestä sekin on säästetty. Nyt sitä "ylimääräistä" tulee muutama tonni joka vuosi..
Tällä hetkellä ei ole tae tulevasta... voi olla rahat kadonnut kun haluat niitä käyttää
Köyhyyskö ja rahojen tuhlaaminen sitten on tae tulevasta? Mitä ihmettä?
Mihin ne rahat sitten pitäisi käyttää? Sijoittaa ja elää sitä samaa elämää. Minä käytän todella paljon rahaa matkustamiseen ympäri maailmaa. Alan säästää vasta lähellä eläkeikää, mutta sitä ennen nautin elämästä. Eläkkeellä rauhotun ja elän säästeliäämmin. Todennäköisesti vietän osan vuotta ulkomailla lämpimässä ja toisen puolen Suomessa, mutta mitään kaukomatkoja en enää harrastaisi. Sen verran olen säästänyt, että omistusasunnon olen saanut hankittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissa5000 euroa on 20 vuodessa pörssin keskimääräisellä tuotolla 20 000 euroa.
10000 euroa on 20 vuodessa pörssin keskimääräisellä tuotolla noin 40 000 euroa.
Niin, keskimääräisellä, jos tuossa on mukana osakkeen arvonnousu, niin siitä ei ole mitään takeita. Ja tää aloitus on muutenkin tehty köyhän wannabe rikkaan suusta, aidosti köyhälle tai pienituloisille sanotaanko tuo raha ei ole mikään pelastus, vaan kuluu paljon turhempaakin sijoitettuna ja rikkaalle ei ole mikään raha niin ikään :D
t.kristallikissa
Voi olla myös enemmän kuin keskimääräinen...
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne rahat sitten pitäisi käyttää? Sijoittaa ja elää sitä samaa elämää. Minä käytän todella paljon rahaa matkustamiseen ympäri maailmaa. Alan säästää vasta lähellä eläkeikää, mutta sitä ennen nautin elämästä. Eläkkeellä rauhotun ja elän säästeliäämmin. Todennäköisesti vietän osan vuotta ulkomailla lämpimässä ja toisen puolen Suomessa, mutta mitään kaukomatkoja en enää harrastaisi. Sen verran olen säästänyt, että omistusasunnon olen saanut hankittua.
Miksi rahat pitää käyttää johonkin? Minä säästän eläkettä varten ja elän sitten säästöjen turvin normaalisti kuten nyt enkä kituuta pienellä eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakorkoiselle :D
t.kristallikissaAnteeks?
Niin, sellainen korkeakorkoinen tili =
:D
t.kristallikissa
Bank of Norway 3 % tuotto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on itselläkin suurin syy säästää eikä tuhlata matkusteluun. Eläkeikä nousee koko ajan eikä kohta ole enää maksajia eläkkeille kun syntyvyys on surkea.
Wau mikä elämä, kituutat sen takia, ettei valtion tarvitse hoitaa sinua, kun olet vanha :D Saat maksaa kaiken itse :DD
t.kristallikissa
Kuka puhui mistään kituuttamisesta? Ai sekö on kituuttamista kun ei tee jotain saastutuslentoja kaukoitään?
Anteeks?