Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perintörahoilla matkustelu

Vierailija
14.11.2018 |

Kuulin juuri tapauksesta, jossa ollaan lähdössä Thaimaan-reissulle "heti kun perintörahat tulevat".

Siis ovatko ihmiset oikeasti näin typeriä! Miksei noita rahoja voi vaikka sijoittaa johonkin? Sitten kohta taas itketään kun ei ole rahaa ja syytetään hallitusta. Omassa itsessä ei tietenkään ole mitään vikaa..

Jossain oltiin tätä tutkittukin, että rikkaat ovat kärsivällisiä kun taas köyhillä raha ns. polttaa näpeissä.

Kaiken lisäksi lento kaukoitään on yksi pahimpia saastuttajia.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kristallikissaa niin kovasti häiritsee jos muut haluavat säästää rahojaan eikä tuhlata vailla päätä eikä häntää?

Vierailija
62/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matka on ainoa asia, jonka ostamalla rikastut." Itse ainakin haluaisin perillisteni hankkivan minulta jäävillä rahoilla elämyksiä sen sijaan että makuuttavat niitä pankkitilillä. Mahtavaa jos kuolemastani on se hyöty, että he saavat tilaisuuden tehdä jotain mitä muutoin eivät pystyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 luvulla ”sijoitettiin” pankin ohjeiden mukaan 100 000 ja siitä on nyt 40 000 jäljellä. 30 vuotta on istuttu kotona odottamassa milloin pääseee matkusteleen.

Vain idiootti uskoo sitä mitä pankki sanoo. Pankin tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa.

Ja viisas uskoo mitä vauva palstalla sanotaan = D

Vierailija
64/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kristallikissaa niin kovasti häiritsee jos muut haluavat säästää rahojaan eikä tuhlata vailla päätä eikä häntää?

No ap ALOITTI. Hän alkoi mustamaalata suht pienen pikkusumman, eli oletettavasti noin 5 tonnin käyttäjää! Älä arvostele, ellet halua tulla itse arvostelluksi. Ja en mä niinkään sano, ettei saisi säästää, en vain tajua, miten niin se on muka hienompaa, kuin kiva matka? Kerropa.

t.kristallikissa

Siis voi ei! Mene äidille itkemään..

Vierailija
65/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa matkisteluun osa korkeakorkoiselle säästöön seuraavaa matkaa varten

Korkeakorkoiselle :D

t.kristallikissa

Anteeks?

Niin, sellainen korkeakorkoinen tili =

:D

t.kristallikissa

Bank of Norway 3 % tuotto

No se ei ole 5 tonnille paljon paskaakaan ja mikäs euromäärä se sen pankin talletussuoja olikaan? Eli siellä voit vaikka hävitä rahasi :D

t.kristallikissa

Sitäkö nauroit että voi hävitä rahani kun pidän ne pankkitilillä enkä tyynyn alla?

Vierailija
66/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittakaa vain asiattomaksi nuo kristallikissan hyökkäykset ja räyhääminen.

Vierailija
67/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Anteeks?

t.kristallikissa

No se ei ole 5 tonnille paljon paskaakaan ja mikäs euromäärä se sen pankin talletussuoja olikaan? Eli siellä voit vaikka hävitä rahasi :D

t.kristallikissa

**facepalm**

Vierailija
68/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mun ja miehen saamat perintörahat makaa pankkitileillä. Mun mummolta ja papalta saadut rahat. Miehellä puolestaan isältänsä ja papaltansa saamat rahat. 

Niitä sitten käytetään joskus. 

Vierailija
69/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tietää, että ko, henkilö hetken päästä sitte itkee rahapulaansa? Meillä on mun saamat perinnöt on käytetty matkusteluun, kun ne ovat olleet puhtaasti extraa, ja olen halunnut niistä rahoist anauttia. Elintaso on pysynyt samalla tasolla kuitenkin kok ajan, mies oli kateuskalenterissa taas tänä vuonna...

Eiköhän, kun tuossa odotellaan perintörahoja niin ei varmasti kovin paljon ole säästössä..

Jos olisi säästössä, niin matkan voisi tehdä heti ja ottaa perintörahat sitten kun ne tulee.

Vierailija
70/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Anteeks?

t.kristallikissa

t.kristallikissa

Sitäkö nauroit että voi hävitä rahani kun pidän ne pankkitilillä enkä tyynyn alla?

Voi hävitä Bank of Norwaysa rahansa, jos pankki kaatuu. Nauran sille, että joku suosittelee kyseistä tiliä kellekään.

t.kristallikissa

talletusuoja 100 000 euroa per henkilö.naurattaako vielä

71/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman puolisoni menettely näytti sen, että osakkeisiin ei välttämättä kannata sijoittaa. Hän pisti pankin suosittelemiin osakkeisiin perintörahaa lähes 25 tuhatta euroa 14 vuotta sitten, nyt niistä on jäljellä enää alle 15 tuhatta. Nyt hän odottelee että osakkeet lähtisivät viimein nousuun kun myydä ei kannata. Sen sijaan asunto, jonka hän itselleen valtaosalla perintöä osti, oli loistosijoitus.

Vierailija
72/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissan logiikan mukaan köyhän pitää tuhlata kaikki rahat heti, koska köyhälle säästäminen on riski :D :D

Päivän parasta huumoria tämä :D :D

Vierailija
73/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Oman puolisoni menettely näytti sen, että osakkeisiin ei välttämättä kannata sijoittaa. Hän pisti pankin suosittelemiin osakkeisiin perintörahaa lähes 25 tuhatta euroa 14 vuotta sitten, nyt niistä on jäljellä enää alle 15 tuhatta. Nyt hän odottelee että osakkeet lähtisivät viimein nousuun kun myydä ei kannata. Sen sijaan asunto, jonka hän itselleen valtaosalla perintöä osti, oli loistosijoitus.

Ilmeisesti laitettu kaikki rahat Nokiaan. Varat pitää hajauttaa useaan osakkeeseen eikä laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Vierailija
74/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tietää, että ko, henkilö hetken päästä sitte itkee rahapulaansa? Meillä on mun saamat perinnöt on käytetty matkusteluun, kun ne ovat olleet puhtaasti extraa, ja olen halunnut niistä rahoist anauttia. Elintaso on pysynyt samalla tasolla kuitenkin kok ajan, mies oli kateuskalenterissa taas tänä vuonna...

Eiköhän, kun tuossa odotellaan perintörahoja niin ei varmasti kovin paljon ole säästössä..

Jos olisi säästössä, niin matkan voisi tehdä heti ja ottaa perintörahat sitten kun ne tulee.

Ei se kerro vielä säästöistä tai omaisuudesta yhtään mitään. Mullakin on noin 800 000 euron varallisuus eikä varaa mennä Thaimaahan.

t.kristallikissa

Ahhahhahhaaa :D

Kyllä, aivan varmasti on! :D

Vierailija
75/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onnistuisko teiltä keskustelu? Niinkuin normaalit ihmiset keskustelee?

Ei taida, kukin tekee perinnöllään, kuten oikeaksi näkee.

Vierailija
76/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulutossu kirjoitti:

Ilmeisesti laitettu kaikki rahat Nokiaan. Varat pitää hajauttaa useaan osakkeeseen eikä laittaa kaikkia munia samaan koriin.

Nikkei indeksi 225 osakkeeseen hajautettuna oli 80 luvulla 30 000, nyt puolet siitä... kannattiko... hajautus

Vierailija
77/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perin neljä vuotta sitten rahaa ja olen kyllä siitä lähtien matkustanut ja tulen edelleen matkustamaan vähintään kaksi kertaa vuodessa välillä pidemmälle, välillä pienempiä Euroopan reissuja.

Tietenkin olen maksanut ja maksan jatkossakin matkojani ihan palkasta säästämilläni rahoilla, mutta perintö takaa sen, etteivät ole viimeiset roposet menossa eikä tarvitse luottokorttia vingutella...

Pidän matkustamisesta. Siksi.

Olen iloinen, että voin myös näyttää lapsellenikin maailmaa.

Vierailija
78/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman ilon olen rahoista saanut matkustamalla. En siis ole perintörahoilla reissannut, vaan omilla tienesteillä. Muistelen joitain paikkoja ja kokemuksia lähes päivittäin. En halua tavaraa enkä mitään merkkilaukkuja, haluan kokemuksia itselleni ja perheelleni. Muutama sellainen paikka on, johon haluaisin mennä, mutta matkat maksaa hirveästi. Todellakin laittaisin ylimääräisen perintörahan siihen.

Vierailija
79/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo puolen millin osakesalkku. Kun sain pienen perinnön 50 000e niin todellakin käytimme sen matkusteluun. Koko perhe 2+2 tehtiin monet ihanat matkat etelän aurinkoon ja vuokrattiin luxusmökkejä ym ja hyviä muistoja ja kokemuksia jäi. Mielummin olisin toki ottanut elävän äidin kun perintörahoja. Äitini piti matkustelusta niin varmasti hän olisi tykännyt että rahat käytettiin juuri matkusteluun.

Elämästä pitää myös nauttia niin kauan kun on vielä hengissä.

Vierailija
80/134 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, ikävää kun ihmiset tekevät eri tavalla kuin sinä olisit tehnyt. Voisiko se vihjaista sinulle siitä että sinun tapasi elää ei olekaan ainoa oikea tai että se olisi jopa väärä tapa elää. En usko että Pietarin portilla kysellään päästökompensaation perään. Jos haluaa käyttää rahaa itseensä kun täällä vielä on, niin antaa palaa. Jos taas sitten ajattelee luonnontieteellisesti niin maapallo selviää kyllä ihmisestä. Viimeistään seuraava alkuräjähdys taas nollaa kaiken. Onko rikas se joka piilottelee rahojaan ja myhäilee että niitä rahoja on? Vai se joka vaihtaa rahan rikastuttaviksi kokemukseksi ja muistelee sitten kokemaansa henkisesti rikastuneenpana. Harmittaako sinua siis vaan nyt se että sä et pääse kaukomaille lämpimään lepäilemään?