Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VARO VARO VARO

Vierailija
20.02.2025 |

Kyllä on elämä nykyään pelkkää varomista. Älä klikkaa sitä, älä paina tätä, älä vastaa puheluun, älä missään tapauksessa usko viesteihin, sähköposteihin, äläkä vastaa niihin. On se nyt ihan peestä, että pakotetaan elämään varoen joka asiaa, mitä nää pirskutin tietokoneet ja älylaitteet on tuoneet tullessaan. Montakohan todellista asiaa meitsilläkin mennyt ohi, kun en edes avaa mm. sähköpostia, jos lähettäjä ei ole osoitelistalla. Puhelinnumero jota en tunnista, suoraan estoon. Siis varon.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Kyllä sähköpostin voi avata mutta ei klikata linkkejä ja syöttää sinne pankkitunnuksia. Puheluun voi vastata mutta älä anna luottokortin numeroa vaikka siellä olisi "poliisi". Ällliä nyt mukaan vähän hei.

Minä saan ympäri mailmaa sähköposteja joka päivä ja murto-osa niistä on huijausyrityksiä. Ne deletoin ja estän lähettäjän ja ilmoitan it-tukeen.

Vierailija
2/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sinä pahoin säikähtänyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän voi elää niin monella tavalla. Nasta laudassa, ilman lautaa tai piilossa peiton alla. Jokainen itse päättää sillä järjellä mikä on annettu. 

Vierailija
4/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit! Muistakaa AINA MASKI ja heijastinvaljaat myös aurinkoisella säällä!

Vierailija
5/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkasavustajia on kaikkialla, VARO! Älä klikkaa sähköpostia, älä hae töihin, älä vastaa puhelimeen, älä mene töihin, älä kirjoittele netissä, TALOUDELLINEN SABOTOIJA on vauhdissa ja mistä firmasta tämä henkilö tulee? 

Vierailija
6/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät!

Vierailija
7/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persua nyt pelottaa kaikki. Myös työnteko. 

Sorry, en oo persu enkä kannata mitään puoluetta. Ihan sama ketä istuu eduskunnassa kaikki menee päin pers..tä kuitenkin. Olen 50 v työurani tehnyt ja 70 v eläkeläinen joka väkisinkin joutunut opettelemaan tietokoneen käytön.  ap

Vierailija
8/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on tullut kylään. Selvisi, että Suomessa saattoi aiemmin luottaa ihmisiin yksittäistapauksia lukuunottamatta. Maailmalla taas ei kannata luottaa ihmisiin yksittäistapauksia lukuunottamatta.

Vierailija
9/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti? Sinäkö siellä? Kuulostaa äidiltäni. Pikkuhiljaa saanut vähän uskomaan, että joo varovainen kannattaa olla, mutta ei nyt tarvitse höpsöksi heittäytyä. Gmailin hyvä puoli on toimiva roskapostisuojaus, harvoin saapuneiden laatikkoon tulee epämääräistä. Eikä ole kamalaa jos vastaa johonkin puheluun, laittaa kiinni jos sieltä kuuluu englantia tai kysellään pankkitunnuksia.

Ota ap rennommin! Jos on paljon rahaa tilillä, niin laita ne vaikka johonkin mistä ei onnistu ihan klikkauksella siirtää varoja muualle, pidä perustilillä vain käyttörahat.

Vierailija
10/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Kyllä sähköpostin voi avata mutta ei klikata linkkejä ja syöttää sinne pankkitunnuksia. Puheluun voi vastata mutta älä anna luottokortin numeroa vaikka siellä olisi "poliisi". Ällliä nyt mukaan vähän hei.

Minä saan ympäri mailmaa sähköposteja joka päivä ja murto-osa niistä on huijausyrityksiä. Ne deletoin ja estän lähettäjän ja ilmoitan it-tukeen.

Joo sinä varmaan osaat, minä en ja kaiken lisäksi ikinä en ole omistanut luottokorttia enkä tule omistamaan, joten se ei ole ongelma. Olen aina elänyt varojeni mukaan ja niin teen jatkossakin. En edes osaisi jostain Kelasta hakea mitään, mutta en tarvitsekkaan. Älliä riittää vaikka mihin paitsi tietokone-ja älylaitteiden maailmaan. ap

Vierailija
11/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih!

Vierailija
12/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ärhäköitä tyyppejä ivaamassa. Aloittaja on selkeästi "vanhoilla" päivillä joutunut oppimaan tietokeen käytön. Kalliiksi hänelle tulisi jos laskunsa pankissa maksaisi. Paljon on ikäihmisiä, jotka ei oo edes yrittäneet opetella netin käyttöä.

Vierailija
13/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti? Sinäkö siellä? Kuulostaa äidiltäni. Pikkuhiljaa saanut vähän uskomaan, että joo varovainen kannattaa olla, mutta ei nyt tarvitse höpsöksi heittäytyä. Gmailin hyvä puoli on toimiva roskapostisuojaus, harvoin saapuneiden laatikkoon tulee epämääräistä. Eikä ole kamalaa jos vastaa johonkin puheluun, laittaa kiinni jos sieltä kuuluu englantia tai kysellään pankkitunnuksia.

Ota ap rennommin! Jos on paljon rahaa tilillä, niin laita ne vaikka johonkin mistä ei onnistu ihan klikkauksella siirtää varoja muualle, pidä perustilillä vain käyttörahat.

Rahan "paljous" ei ole ongelma. Pärjään hyvin, voin matkustella, enkä turhia säästele. Tottakai pahan päivän varalle on olemassa rahaa, mutta muuten nautin elämästä ja annan mennä mihin ikinä haluan rahoja. En ole säästökuurilla säästämässä kenellekään perintöä vaan umpi-itsekkäästi kaikki käytän itseeni, terveyden ylläpitoon, hauskuuksiin, matkoihin ym. mikä minua kiinnostaa. Katson sen olevan oikeuteni sillä pitkän työrupeaman jälkeen mun on nyt aika lopputaival mennä omien mieltymysteni mukaan.

Rennosti siis otan.

Vierailija
14/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne laitteet, ohjelmistot ja appit tai tekoäly itsessään mitenkään vaarallisia ole, mutta kun niitä käyttävät hazardit ihmiset, niin sitten tilanne onkin jo toinen. Sama pätee joka paikassa; kaduilla, kauppakeskuksissa joskus jopa kotona tai julkisissa palveluissa. Se, jota kannattaa varoa on ihminen. Välttämättä päällepäin ei heti näy, minkälaisen kahelin kanssa joutuu tekemisiin.

Vierailija
15/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irroitathan aina kaikki jatkojohdot ulos lähtiessäsi?

Vierailija
16/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persua nyt pelottaa kaikki. Myös työnteko. 

Päinvastoin

Vierailija
17/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tunnu kunnolla painuvan mieleen tietotekniset jutut, kertoo ehkä siitä ettei ne niin kiinnosta? Ja siinä ei kyllä menetä yhtään mitään! Jos vaan kätevimmät asiat saa netin kautta hoidettua, niin riittää :) sähköpostissa tuskin mitään erikoista on vaikka jäisi lukematta, ja harvoin oudot puhelutkaan mitään tärkeitä on. Oikea elämä on tuolla ulkona. Muistaisipa itse sen useammin 😭

Vierailija
18/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä ärhäköitä tyyppejä ivaamassa. Aloittaja on selkeästi "vanhoilla" päivillä joutunut oppimaan tietokeen käytön. Kalliiksi hänelle tulisi jos laskunsa pankissa maksaisi. Paljon on ikäihmisiä, jotka ei oo edes yrittäneet opetella netin käyttöä.

Älä huoli, lapsen lapsi varoitti, jotta ruma tekstiä tulee. Ne jotka alkaa heti vänkäämään ja pilkkaamaan, ne voi jättää omaan arvoonsa. Niillä kun ei ole asiat hyvin. Ovat itse työnvieroksujia ja kateellisia jos jollakulla meneekin hyvin, vaikka kyllä oon ehkä liiankin varovainen, mutta eipä sitten vahinkoa pääse syntymään. ap

Vierailija
19/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät!

Haloo, mitä noi asiat liittyy siihen että netin käyttö on jollekkin pelottavaa. Tiedän montakin ihmistä jotka samassa tilanteessa. 

Vierailija
20/20 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, ettei tunnu kunnolla painuvan mieleen tietotekniset jutut, kertoo ehkä siitä ettei ne niin kiinnosta? Ja siinä ei kyllä menetä yhtään mitään! Jos vaan kätevimmät asiat saa netin kautta hoidettua, niin riittää :) sähköpostissa tuskin mitään erikoista on vaikka jäisi lukematta, ja harvoin oudot puhelutkaan mitään tärkeitä on. Oikea elämä on tuolla ulkona. Muistaisipa itse sen useammin 😭

Jep. Työni takia en ikinä ole käyttänyt tietokonetta. Pitkään pärjäsin muutenkin ilman, mutta sitten hoksasin, että rahalle on muutakin käyttöä kun tunkea niitä pankin palveluihin. Sinnikkäästi olen opetellut ja osaan nyt pankkiasiat ja se on se mun tärkein. Muuten luen vaan netistä iltapäivälehtiä. Nyt innostuin vähän raapustelee tänne kun tuolla ulkona on meillä surkea keli tällä hetkellä. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme