Mies päättänyt lopettaa avioelämän vuoteenpuolella. Miten tästä eteenpäin?
Huomenta!
Viimeyönä todella vihaisena ja turhautuneena tein päätöksen, että nyt riittää. En ole 30- vuotiaana valmis lopettamaan seksin harrastamista.
Takana mieheni kanssa on 8 yhteistä vuotta, lapsi ja tavallinen perhe-elämä. Hellyyttä mies antaa, sanoo rakastavansa ja on hyvä isä lapselle.
Seksiä hän ei kuitenkaan halua. Näin on ollut jo useamman vuoden! Kerran tai pari kuussa saan seksiä itselleni vongattua, mies ei tunnu nauttivan silloinkaan.
Itselläni seksihalut on valtavat, useamman kerran viikossa tekisi mieli. Tämä tilanne tappaa minut henkisesti :( minusta on tullut hyvin vihainen ja katkera ihminen, enkä tunnista enää itseäni.
Seksittömyys vaikuttaa niin moneen alueeseen elämässä, itsetuntoni on rapistunut. En koe itseäni hyväksytyksi.
Miehelle olen raivonnut ja puhut. Uhkaillut erolla. Erota hän ei halua ja kertoo muuttavansa asiat. Mikään ei ole kuitenkaan vuosiin muuttunut.
Tänään minulla on vapaapäivä ja aion miehen töissä ollessa muuttaa makuuhuoneeni vierashuoneeseen. Mitä muuta kivaa yllätystä keksisin?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä mutta selvä ero keskusteluun, jossa nainen on haluton: syytä haetaan haluavasta osapuolesta (miehestä). Missä sellainen puhe nyt on? "Osaatko mitään sängyssä?" "Panostatko esileikkiin?" "Huolehditko miehesti hyvinvoinnista muutenkin?"
Kukaan ei syyllistä ap:ta miehen haluttomuudesta. Sukupuolten ollessa tosinpäin, vikaa etsitään 90% miehestä!
Ei. Kyllä se haluton, joka ei saa suutaan auki missä mättää (oli mies tai nainen), on ihan ansainnut mitä tulee. Kukaan ei ole ajatustenlukija, paha siinä on alkaa arpomaan mistähän päin nyt tuulee. Eri asia sitten on, jos kertoo mikä mättää eikä toinen ota toiveita huomioon. Käsittääkseni ap:n mies on ollut tähän asti mykkä.
Monestiko olet puhunut seksittömien miesten puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksittömiä ei todellakaan ole minulle tavallinen asia. Seksi mulle elämänsuola jota ilman en vain pysty olemaan voimatta henkisesti hyvin huonosti.
Tähän suhteeseen en aio tällaisenaan jäädä, toivon salaa kuitenkin muutosta ja miehen heräämistä tilanteeseen.
Olisi ikävä rikkoa perhe tämän vuoksi
ApJuuri tuota seksin elämänsuolaisuutta en vain pysty käsittämään, vaikka kuinka yrittäisin.
Ja miksi sinun edes pitäisi käsittää? Aika moni ei käsitä sinun kaltaistesi seksittömien ihmisten elämää ja arvaa mitä? Ei tarvitsekaan ja miksi edes kannattaisi koska on oma elämä elettävänä ja sen käsittäminen työn alla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi lähtökuopissa oleva. Meilläkin on hellyyttä ja kosketuksia, mutta seksiä ei sitten niin ollenkaan. Ja sitten kun sitä on jotain kerran kahdessa kuukaudessa, se on ihan täyttä pa*kaa. Mies vain suorittaa ja on tyytyväinen heti, kun on itse valmis, mutta minä en saa sitä vähääkään irti näistä pikku sessioistamme. Sitä kiinnostaa enemmän vain katsoa telkkua. Eikä juurikaan tee muuta kuin vahtaa telkkaria. Ohjelma vain vaihtuu.
Erosta on puhuttu asiallisesti ja mies sanoo ettei halua erota, että asioihin tulee muutos. No eipä ole tullut viimeiseen kolmeen vuoteen. Ja jos joku kysyy, miksi olen jäänyt tähän noin moneksi vuodeksi, syy on se, että mies on tuota yhtä asiaa lukuun ottamatta täydellinen kumppani ja olen ajatellut, että se kompensoisi, mutta ei.. kun tässä eletään vain tosi hyvän kämppisen kanssa.
Vientiä olisi ja tähän mennessä olen vain tyytynyt sanomaan yrittäjille kiitosei, mutta luettuani tuon aloituksen, päätin että miksipä ei. Minä en ole ruma, läski enkä vastenmielinen, siitä kertoo muiden miesten kiinnostus. Sellainen olo tässä vain on ollut..
Ja yhdelle irvistelijälle tiedoksi että vyötärönympärykseni on sentin suurempi kuin tavatessamme kuusi vuotta sitten. Käytän edelleen samaa vaatekokoa. Miehelle sen sijaan on ilmestynyt vatsakumpu.
Jos mies lopettaa laukeamiseensa eikä välitä sinun fiiliksistäsi, älä anna hänen laueta ennen kuin olet myös itse tyytyväinen, äläkä missään nimessä tyydy toimimaan mälliämpärinä. Ota itse vastuu tyytyväisyydestäsi ja ala avoimesti leikkiä dildoilla ja käsillä, etsi netistä uusia tapoja tuottaa mielihyvää miehelle ja itsellesi, pyydä mukaan kokeilemaan näitä. Seksi on paljon muutakin kuin pinnallinen haluttavuus.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap! Minulla ihan sama tilanne kuin sinulla, paitsi pidempi parisuhde ja seksiä on ehkä n. kerran neljässä kuukaudessa. Vaikutukset minuun on olleet kovat itsetunnon rapustumisesta omanarvontunteen menetykseen. Seksi on paljon muutakin kuin seksiä!
Nyt mieheni on vihdoin lähtenyt lääkäriin tutkituttamaan asiaa. Alunperin oli hommaamassa sinisä pillereitä, mutta kielsin ilman lääkärin tutkimuksia. Hänellä on alhaiset testosteronitasot ja asiaa tutkitaan parhaillaan. Kehoittaisin sinuakin patistamaan miestä lääkäriin ennen kuin siirryt nukkumaan muualle. Koittakaa ratkaista asia yhdessä. Riita vain repii teitä erilleen. Tsemppiä ja seksin täyteistä tulevaisuutta mihesi kanssa kanssasisar!
Korkea tetosteronitaso aiheuttaa syöpää, joten olisi ollut kaikkien etu kokeilla suoraan noita pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Lataa tinder, mene tyttöjen kanssa syömään ja riisu sormukset. Vaihda vaatekaapin paikkaa. Lakkaa passaamasta eli peset vain omat vaatteesi etkä hänen ja sama tiskit, ruuat yms.
Hyi hemmetti mikä viesti. Wahwa nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä mutta selvä ero keskusteluun, jossa nainen on haluton: syytä haetaan haluavasta osapuolesta (miehestä). Missä sellainen puhe nyt on? "Osaatko mitään sängyssä?" "Panostatko esileikkiin?" "Huolehditko miehesti hyvinvoinnista muutenkin?"
Kukaan ei syyllistä ap:ta miehen haluttomuudesta. Sukupuolten ollessa tosinpäin, vikaa etsitään 90% miehestä!
Ei. Kyllä se haluton, joka ei saa suutaan auki missä mättää (oli mies tai nainen), on ihan ansainnut mitä tulee. Kukaan ei ole ajatustenlukija, paha siinä on alkaa arpomaan mistähän päin nyt tuulee. Eri asia sitten on, jos kertoo mikä mättää eikä toinen ota toiveita huomioon. Käsittääkseni ap:n mies on ollut tähän asti mykkä.
Monestiko olet puhunut seksittömien miesten puolesta?
Puhun seksittömien puolisoiden puolesta aina, kun vailla mitään järjellistä, saati ilmoitettua syytä toinen vain lopettaa seksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksittömiä ei todellakaan ole minulle tavallinen asia. Seksi mulle elämänsuola jota ilman en vain pysty olemaan voimatta henkisesti hyvin huonosti.
Tähän suhteeseen en aio tällaisenaan jäädä, toivon salaa kuitenkin muutosta ja miehen heräämistä tilanteeseen.
Olisi ikävä rikkoa perhe tämän vuoksi
ApJuuri tuota seksin elämänsuolaisuutta en vain pysty käsittämään, vaikka kuinka yrittäisin.
Voi olla että mieheni on kanssasi samoilla linjoilla.
Ei ymmärrä tuskastumistani tilannetta kohtaan.
Tämän vuoksi on varmaan niin paljon onnettomia miehiä ja naisia.
Harmittaa kun satuin saamaan puolison joka ei ole seksuaalisesti samalla aaltopituudella.Minulle seksi vaikuttaa psyykkeeseeni, työelämääni, vireys tasooni, ihan kaikkeen!
Hehkun onnea kun seksielämä on kunnossa ja mies haluaa minua usein.
Näin se vaan joillain menee
Ap
Pisti silmään tuo "satuin saamaan puolison, joka ei ole seksuaalisesti samalla aaltopituudella"
Hieman yksiulotteista ajattelua tuokin. Oli meilläkin seksiä oikeastaan päivittäin useamman vuoden ajan, mutta nyt tilanne on korkeintaan kerran kuussa.
Yllättävän moni nainen nykyään tuntuu olevan samassa tilanteessa, siitä vaan ei puhuta samalla tavalla kuin siitä että jos nainen on suhteessa haluttomampi. Varmaan miesten testotasot on alhaisempia kuin aiemmin, lisättynä seksuaalisen materiaalin tursuamiseen ovista ja ikkunoista, joten hommat voi hoidella itsekseen helposti. kuka siinä sitten jaksaa sitä "tavallisen näköistä" puolisoa hoidella kun muutenkin väsyttää ja ois kiva vaan koneella istua tai tv:tä tuijottaa... harmittaa mutta tuntuu ainakin omasta kokemuksesta ja näitä avauksia lukiessa vähän tältä. Sitten taas kun nainen on haluton niin hänellä varmaan vaikuttaa hormonit ja stressi/väsymys kaikesta huolehtimisesta ja organisoinnista perheessä. Molemmilla on siis ongelmia ja liikaa stressiä tai muita seikkoja mitkä vaikuttaa haluttomuuteen negatiivisesti :( tuntuu, että kukaan ei saa seksiä just sen verran kun haluais. Siksipä kai tuo kertakäyttökulttuuri parisuhteissakin on yleistynyt... mut unohtuu monesti sekin, että välillä on niiät kuivia kausia. tosin ap:n tilanteessa jatkunut pidempään eikä puhekaan auta mikä on ikävää. itsellä vähän sama tilanne, paitsi et oon seurustellut vasta vajaan 2v ja nyt jo seksi mennyt sellaiseksi 1krt/kk tahtiin. Sentään seksi on ihan hyvää ja tyydyttävää silloin kun sitä on, mutta harmillisen harvoin.
Miten on, nämä jotka täällä puhuvat ja ylistävät seksittömyyden nimeen. Miten ihmeessä olette siihen omaan parisuhteeseenne päätyneet? Tai hankkineet niitä lapsia? Kokonaan ilman seksiä vai?
En oikein usko, että mikään suhde lähtee etenemään ja päätyy yleensäkin parisuhteeseen ilman seksiä? Näilläkin jotka syyllistyvät aloittajan nolaamiseen on oletettavasti alussa ollut seksiä kumppaninsa kanssa?
Oliko sitten niin, että juuri senverran *myönnyitte*, että saitte sen liiton ja lapsen (saati lapsia) ja sitten luukut kiinni? Oliko tämä alkuseksin antaminen teille tarkoituksena *narrata* kumppani yhteen kanssanne? Vai mikä on selitys, että nyt sitten se seksi, onkin ihan turhaa, tarpeetonta ja ilman voi parisuhteessa ihan hyvin elää. Ei edes ole tarkoitettu, että parisuhteessa olisi seksiä jne.
Missä vaiheessa ja miksi ajatuksensa muuttui?
Olisi mielenkiintoista jos joku seksikielteinen kertoisi logiikkansa täällä meille muille.
Ensin seksiä, pitkin hampain, senverran, että saa parisuhteen plus muut haluamansa asiat ja sitten luukut kiinni? Vai miten?
Aloittajalle sanon, että olet normaali ja ymmärrän, että tilanne sinua riepoo. Ymmärrän suuttumuksen ja muut tunteet. Jos miehesi ei näe, että tilanne vaivaa sinua eikä hae muutosta, niin mieti haluatko jäädä. Lapsen takia ei tarvitse tuntea syyllisyyttä. Oletettavasti pysytytte hoitamaan eron ja muut asiat yhteisymmärryksessä. Parisuhteenne tila heijastuu kuitenkin muuhunkin elämäänne. Jos et ole tyytyväinen lapsi vaiatoaa sen.
Ja yksipuolisesti päätöksellä mies tai nainen ei voi päättää, että ei erota vaikka seksiä ei olisikaan. Molemmilla on oikeus miettiä mitä elämältään haluaa.
Helppohan sen on olla eroamatta joka ei sitä seksiä kaipaa, ei hän jää mistään paitsi. Toisin kuin se kumppani.
Ei tuossa nyt muu auta kuin miehen terapia!
Jos lohduttaa, minulla kokemusta samanlaisesta, minä tahdoin vuosikausia paljon enemmän seksiä. Onneksi terapia auttoi, ja omat lukuisat enemmän vähemmän itkuiset keskustelumme. Nyt haluamme suunnilleen yhtä paljon.
Ja sinulle vinkiksi, koita muistaa että muutakin tärkeää on kuin seksi. Kun on puutteessa, se helposti nousee liian suureen asemaan. Siitä puhe mistä puute, todellakin pätee... Mutta perspektiivi auttaa itsellekin!
Eli: älä vielä anna periksi, mutta voit edellyttää että mies oikeasti työstää kipukohtiaan itsessään. Siitähän se johtuu, kyllä avioseksi on ihan tärkeä ja normaali asia kuitenkin.
Tsemppiä <3
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni nainen nykyään tuntuu olevan samassa tilanteessa, siitä vaan ei puhuta samalla tavalla kuin siitä että jos nainen on suhteessa haluttomampi. Varmaan miesten testotasot on alhaisempia kuin aiemmin, lisättynä seksuaalisen materiaalin tursuamiseen ovista ja ikkunoista, joten hommat voi hoidella itsekseen helposti. kuka siinä sitten jaksaa sitä "tavallisen näköistä" puolisoa hoidella kun muutenkin väsyttää ja ois kiva vaan koneella istua tai tv:tä tuijottaa... harmittaa mutta tuntuu ainakin omasta kokemuksesta ja näitä avauksia lukiessa vähän tältä. Sitten taas kun nainen on haluton niin hänellä varmaan vaikuttaa hormonit ja stressi/väsymys kaikesta huolehtimisesta ja organisoinnista perheessä. Molemmilla on siis ongelmia ja liikaa stressiä tai muita seikkoja mitkä vaikuttaa haluttomuuteen negatiivisesti :( tuntuu, että kukaan ei saa seksiä just sen verran kun haluais. Siksipä kai tuo kertakäyttökulttuuri parisuhteissakin on yleistynyt... mut unohtuu monesti sekin, että välillä on niiät kuivia kausia. tosin ap:n tilanteessa jatkunut pidempään eikä puhekaan auta mikä on ikävää. itsellä vähän sama tilanne, paitsi et oon seurustellut vasta vajaan 2v ja nyt jo seksi mennyt sellaiseksi 1krt/kk tahtiin. Sentään seksi on ihan hyvää ja tyydyttävää silloin kun sitä on, mutta harmillisen harvoin.
Minulla nauttiminen seksistä on laskenut todella paljon, kun puolison haluttomuus ja aloitteettomuus on saanut itsetunnonkin nollatasolle. Sitten kun seksiä ne harvat kerrat on, se on hyvää ja nautinnollista, mutta koko ajan takaraivossa kytee ajatus siitä, milloin sitä seuraavan kerran ehkä on saatavilla. Tässä kuussa? Tänä vuonna? Syö ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normi nainen heittäs onnesta kärrynpyörää jos ei tarttis seksiä harrastaa.
Tai nuorihan sä vasta olet, mutta silti.
Oisko tää provo.Mitä ihmettä? :D Naiset haluavat seksiä ihan yhtä paljon kuin miehetkin, erityisesti 25 ikävuoden jälkeen.
No, ei kyllä pidä aina paikkaansa (enkä usko, että edes keskiarvona) Itse ollaan nelikymppisiä ja vaimo haluaa kyllä aika paljon harvemmin kuin minä. Ikävä juttu, mutta en nyt jaksa tuon nakertaa itsetuntoani.
Minä olen haluton. En pysty harrastamaan seksiä niin itsekeskeisen ja rumasti käyttäytyvän miehen kanssa mitä oma mieheni on. Meillä on pieni lapsi. Halut hävisi väkisin synnytyksen jälkeen harrastettuun seksiin, joka sattui eikä mies välittänyt sekä ilkeisiin haukkumisiin. Voisko ap miehesi olla väsynyt tai masentunut? Ehkä loukkaantunut jostain? Minä olen vasynyt, masentunut ja loukattu vaimo. Ja kyllä, eroan heti, kun vain on tarpeeksi rahaa säästössä muutaman vuokran verran. Ei ole paljosta kiinni enää. Ehkä ne omat seksihalut palaa takaisin jahka nousen taas jaloilleni eron jälkeen. Ulkonäöstä ei ole kiinni, vaatekoko 36 ja olen samoissa mitoissa ollut aina ja osaan laittautua/puleutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ei?? Kyllä se näin on aina keskusteluissa mennyt. Selaapa keskusteluja, niin näet: miehessä vika, mies painostaa, ei ole hyvä seksissä, ei tee tarpeeksi kotitöitä, ei tee naiselle tarpeeksi terveellistä ruokaa, ei ole romanttinen...
Mies syyllistetään aina siihen, miksi nainen ei halua seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla nauttiminen seksistä on laskenut todella paljon, kun puolison haluttomuus ja aloitteettomuus on saanut itsetunnonkin nollatasolle. Sitten kun seksiä ne harvat kerrat on, se on hyvää ja nautinnollista, mutta koko ajan takaraivossa kytee ajatus siitä, milloin sitä seuraavan kerran ehkä on saatavilla. Tässä kuussa? Tänä vuonna? Syö ihmistä.
Allekirjoitan tuon ihan 100%. Samanlaisia ajatuksia itselläni. Meillä myöskään mies ei oma-aloitteisesti juurikaan suutele minua (paitsi silloin jos sitä seksiä haluaa, sen kerran kuussa) vaan joudun itse tekemään siihenkin aina alotteen :( halaa ja silittää kyllä yms. mutta ei suutele tai kehu mitenkään sillä tavalla että se saisi aikaiseksi mussa seksuaalisia ajatuksia (ainakin luulen, että tää on se taka-ajatus miksi ei tee noita muuten kuin seksiä itse halutessaan). En oikein tiedä mitä pitäis tehdä, kun kyse on ekasta vakavammasta seurustelusuhteesta ja rakastan miestä kovasti, enkä tämän takia haluaisi erota. Minulla tää seksin vähäisyys vaikuttaa paljon jo muutenkin huonoon itsetuntoon + kaikkiin muihinkin elämän osa-alueisiin. Huomaan aina että seksin jälkeen olen kuin leijuisin ilmassa seuraavat n. 2-3 pv, jonka jälkeen taas tulee se puutteessa olemisen olo eli mulle sopis sellainen tahti jossa olis 2-3 pv välein seksiä. Olen puolisolle maininnut muutamia kertoja että haluaisin seksiä useammin. Hän vain sanoo että HÄN ei tarvitse seksiä niin usein... no mutta kun minä tarvitsisin :( ja kun minulle se ei ole vaan se orgasmi, vaan se muukin läheisyys ja yhteenkuuluvuuden tunne. Huoh, ap. fiilaan sun niin täysin, harmittaa sun puolesta. Varsinkin kun olette jo noin pitkään olleet yhdessä, ei siitä oo varmasti mikään helppo lähteä ton asian takia, varsinkin kun se on sellainen parisuhteen tosi intiimi asia, joka ei näy esim ulkopuolelle. Vaikka tietenkää mikään parisuhdeasia ei kuulu muille, mutta ois itestä ainakin tosi tyls erota ja sitten vastailla muiden ihmettelyihin kun kaikki oli muuten niin hyvin :( ajatuksena tuntuu itsestäkin niin hölmöltä kun näennäisesti kaikkihan on hyvin, mutta kuitenkaan se parisuhteen "liima" ei toimi tai ole kunnossa, ainakaan omalta osalta. Niin kyllähän se syö ketä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat sairaalta. Valmis rikkomaan perheen ja pilaamaan lapsen tulevaisuuden omien oikkujesi takia? Häpeä!
On sairas p#ska kyllä, mutta ei millään tavalla outo tai poikkeava otus. Tuo on suomi naisen arkkityyppi näinä päivinä. Ja kohta onkin jo erokupongit postissa ja jälleen yksi ydinperhe kivasti rikottu (ne 80% eroista aiheuttava nainen) vain sen tähden että ei saa kikkeliä. Ja sitten vielä kehdataan ihmetellä oikein valtakunnan tasolla miksi miehet eivät enään halua perheitä tällaisten naisten kanssa . . . .
Suomalainen nainen : MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ, MÄÄ, MÄÄ, MÄÄ, MULLE, MULLE, MULLE ! ! ! ! ! !
Ja miehethän ei oikein joukolla valita kuinka nainen pihtaa eikä anna ja pakko lähteä siksi vieraisiin??? No nainen ei mene vieraisiin vaan lähtee siitä suhteesta joka ei toimi seksin tasolla, ja etsii toisen jonka kanssa halut kohtaa. Että näin.
Et viehätä häntä enää. Olet lihonut/ rupsahtanut tai kohtelet häntä huonosti makkarin ulkopuolella, joten miksi hän haluaisi s kanssasi.
Moni nainen kohtelee miestä kuin yhtä lapsista. Nalkuttaa, komentaa, vähättelee. Vaatii, komentaa, pilkkaa. Ei anna tilaa olla miehekäs mies. Sitten ihmettelee, kun mies ei enää tunne itseään mieheksi, eikä ota sängyssä kuin alphamies.
Itse ajatte ne miehet sinne tietokoneen syliin ja kilttien, halukkaitten ruutunaisten hellään huomaan.
Oliskohan mitään korrelaatiota olemassa miesten haluttomuudella ja naisten lihomisella?
70-80% miehistä jakaa ongelmasi. Syy: seksuaalinen vallankumous - paljon seksikumppaneita = ei kiinnosta seksi parisuhteessa.