Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies päättänyt lopettaa avioelämän vuoteenpuolella. Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
13.11.2018 |

Huomenta!
Viimeyönä todella vihaisena ja turhautuneena tein päätöksen, että nyt riittää. En ole 30- vuotiaana valmis lopettamaan seksin harrastamista.

Takana mieheni kanssa on 8 yhteistä vuotta, lapsi ja tavallinen perhe-elämä. Hellyyttä mies antaa, sanoo rakastavansa ja on hyvä isä lapselle.
Seksiä hän ei kuitenkaan halua. Näin on ollut jo useamman vuoden! Kerran tai pari kuussa saan seksiä itselleni vongattua, mies ei tunnu nauttivan silloinkaan.

Itselläni seksihalut on valtavat, useamman kerran viikossa tekisi mieli. Tämä tilanne tappaa minut henkisesti :( minusta on tullut hyvin vihainen ja katkera ihminen, enkä tunnista enää itseäni.
Seksittömyys vaikuttaa niin moneen alueeseen elämässä, itsetuntoni on rapistunut. En koe itseäni hyväksytyksi.

Miehelle olen raivonnut ja puhut. Uhkaillut erolla. Erota hän ei halua ja kertoo muuttavansa asiat. Mikään ei ole kuitenkaan vuosiin muuttunut.

Tänään minulla on vapaapäivä ja aion miehen töissä ollessa muuttaa makuuhuoneeni vierashuoneeseen. Mitä muuta kivaa yllätystä keksisin?

Kommentit (408)

Vierailija
381/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut seksikiinnitteisiä ihmisiä. En vain tajua miten jokin seksi voi olla niin ihmeellisen tärkeää. Itse olen enemmän kuin miehesi. Seksi on minusta tylsää paitsi ihan uuden partnerin kanssa. Koska tiedän, että kyllästyn jossain vaiheessa seksiin hänelin kanssaan, en reiluuden vuoksi viitsi uusiakaan partnereita hakea.

Etkö tajua muitakaan ihmisiä jotka eivät ole tasan samanlaisia kuin sinä? Ihmisiä joille tärkeää on vaikka urheilu, musiikki tai hyvä ruoka? Seksi on kuitenkin yksi ihmisen perustarpeista ja kuuluu yleensä aikuiseen parisuhteeseen. On ihan normaalia olla turhautunut jos se tarve ei täyty. Pystyt varmaan kuvittelemaan elämääsi niin että et pystyisi toteuttamaan jotain itsellesi tärkeää tarvetta - oli se sitten vaikka lenkkeily tai ystävien tapaaminen.

No ei ole perustarve. Mikä teitä vaivaa? Seksi on seksiä. Se on panemista. Nakin piilotusta. En ymmärrä, miten joku voi edes kuvitella perheen hajottamista panetuksen takia. Sairasta...

No miten jos sitä ajattelee siltä kannalta että se on mielihyvän tuottamista toiselle?

Miksi et halua tuottaa mielihyvää rakkaallesi vaan ennemmin annat perheen hajota?

Etkö saa itse nautintoa siitä kun rakkaasi nauttii?

M35

Meidän perhe ei hajoa vaikkei seksiä olekaan kuin noin kerran kuussa. Annan miehelle pari kertaa viikossa suuseksiä. Mies sanoo olevansa tosi tyytyväinen meidän seksielämään. Kiitos kysymästä. Yhdessä on menty nyt 24 vuotta. Ei kaikille ole se yhdyntä niin tärkeää. Itse kuulun niihin, jotka ei voi ymmärtää, miten tuollainen asia voi vaikuttaa mielialaan.

Miten yhtälö "seksiä kerran kuussa, suuseksiä pari kertaa viikossa" on mahdollinen? Seksiä se on se suuseksikin.

Ja miksi tässä oli niin paljon alapeukkuja? Miten ahdasmielisiä te oikein olette? Eikö ole iloista, että tämä pari on tyytyväinen omaan (seksi)elämäänsä? Vai vain siksi, että hänn ei ymmärrä teitä, niin kostoksi? 

Seksiä se on alapeukkukin.

Vierailija
382/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut seksikiinnitteisiä ihmisiä. En vain tajua miten jokin seksi voi olla niin ihmeellisen tärkeää. Itse olen enemmän kuin miehesi. Seksi on minusta tylsää paitsi ihan uuden partnerin kanssa. Koska tiedän, että kyllästyn jossain vaiheessa seksiin hänelin kanssaan, en reiluuden vuoksi viitsi uusiakaan partnereita hakea.

Etkö tajua muitakaan ihmisiä jotka eivät ole tasan samanlaisia kuin sinä? Ihmisiä joille tärkeää on vaikka urheilu, musiikki tai hyvä ruoka? Seksi on kuitenkin yksi ihmisen perustarpeista ja kuuluu yleensä aikuiseen parisuhteeseen. On ihan normaalia olla turhautunut jos se tarve ei täyty. Pystyt varmaan kuvittelemaan elämääsi niin että et pystyisi toteuttamaan jotain itsellesi tärkeää tarvetta - oli se sitten vaikka lenkkeily tai ystävien tapaaminen.

No ei ole perustarve. Mikä teitä vaivaa? Seksi on seksiä. Se on panemista. Nakin piilotusta. En ymmärrä, miten joku voi edes kuvitella perheen hajottamista panetuksen takia. Sairasta...

No miten jos sitä ajattelee siltä kannalta että se on mielihyvän tuottamista toiselle?

Miksi et halua tuottaa mielihyvää rakkaallesi vaan ennemmin annat perheen hajota?

M35

Meidän perhe ei hajoa vaikkei seksiä olekaan kuin noin kerran kuussa. Annan miehelle pari kertaa viikossa suuseksiä. Mies sanoo olevansa tosi tyytyväinen meidän seksielämään. Kiitos kysymästä. Yhdessä on menty nyt 24 vuotta. Ei kaikille ole se yhdyntä niin tärkeää. Itse kuulun niihin, jotka ei voi ymmärtää, miten tuollainen asia voi vaikuttaa mielialaan.

Mutta teillähän kuitenkin on seksiä. Kyllä minäkin uskon, että olisin ihan tyytyväinen, jos seksiä olisi kerran kuussa. Kahden vuoden taukoa en tahtonut kestää. Nyt taas 5 kk ilman, saa nähdä miten pitkäksi tämä tauko taas venyy.

Pyh, seksi kerran kuussa on sama kuin ei olis koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös erosin sen vuoksi, ettei seksiä ollut moneen vuoteen. Huomasin myös, että seksi tuntuu aluksi joltain uuden kumppanin kanssa, mutta lopulta siitä lähtee hohto. Olen myös ajatellut terapiaa, koska mulla on selvästi itselläkin ongelma tämän seksin kanssa. En osaa olla lähellä ja rakastaa ja samalla tuntea samaan henkilöön seksuaalista vetoa.

Vierailija
384/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oma autisti siellä, aww..

Vierailija
385/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies pettää?

Vierailija
386/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksittömyys on ihan tavallinen asia. Miksi annat sen vaikuttaa noin?

T. yli 3v viime kerrasta

Siksi varmaakin koska ihmisillä on fyysiset tarpeet ja jokaisella on vain yksi elämä elettävänä. Kuka haluaa kuluttaa tärkeät vuotensa parisuhteessa jossa ei ole haluttu. Ymmärrrän että kaikissa suhteissa tulee välillä ns. kuivempia kausia, mutta ap:n kohdalla ilmiö on ollut pysyvämpi.

Miksi seksittömyys on ongelma vain silloin, kun nainen siitä kärsii? Miesten kehotetaan avioliitossakin tyytymään osaansa ja entistä enemmän huomioida pihtaavaa vaimoa.

Vierailija
387/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksittömiä ei todellakaan ole minulle tavallinen asia. Seksi mulle elämänsuola jota ilman en vain pysty olemaan voimatta henkisesti hyvin huonosti.

Tähän suhteeseen en aio tällaisenaan jäädä, toivon salaa kuitenkin muutosta ja miehen heräämistä tilanteeseen.

Olisi ikävä rikkoa perhe tämän vuoksi

Ap

Ala popsimaan masennuslääkkeitä niin halut katoaa.

Vierailija
388/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on ylimainostettu juttu. Joku on tietysti vuriilimpi kuin toinen, mutta ehkä kannattaisi hakea ammattiapua.

Vierailija
389/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. yli 3v viime kerrasta

Siksi varmaakin koska ihmisillä on fyysiset tarpeet ja jokaisella on vain yksi elämä elettävänä. Kuka haluaa kuluttaa tärkeät vuotensa parisuhteessa jossa ei ole haluttu. Ymmärrrän että kaikissa suhteissa tulee välillä ns. kuivempia kausia, mutta ap:n kohdalla ilmiö on ollut pysyvämpi.

Miksi seksittömyys on ongelma vain silloin, kun nainen siitä kärsii? Miesten kehotetaan avioliitossakin tyytymään osaansa ja entistä enemmän huomioida pihtaavaa vaimoa.

Tämä on hyvä pointti. Ap - alas tehdä niitä miesten juttuja - hierot miestä ja palvelet yms.

Jo äkäisenä munahaukkana saalistat niin miehesi voi odottaa hitaampaa toimintaa.

Olethan pitänyt painosi kurissa? Ja muutenkin huolehtinut itsestäsi??

Vierailija
390/408 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. yli 3v viime kerrasta

Tämä on hyvä pointti. Ap - alas tehdä niitä miesten juttuja - hierot miestä ja palvelet yms.

Jo äkäisenä munahaukkana saalistat niin miehesi voi odottaa hitaampaa toimintaa.

Olethan pitänyt painosi kurissa? Ja muutenkin huolehtinut itsestäsi??

Tää oli muuten meillä yksi syy, miksi mies yhdessä vaiheessa halusi vähemmän. Mä olin liian innokas ja painostava, ja aloin itkemään jos en saanut salamana... Näin jälkikäteen ymmärrän, ettei nuo seikat olleet omiaan kiihottamaan :D 

Kun rauhoituin ja otin takapakkia, ajattelin et mennään sitten miehen mukaan, hän alkoi haluta enemmän. Näin se joskus menee. Muutenkin on hitaampi kuin minä, joka olen "liukkaria ensi minuutilla"-tyyppisen kärsimätön. Olen pakottautunut hitaampaan tahtiin, ja aika kiva ylläri kun ei enää liukkaria tarvitsekaan.

Tällä hetkellä molemmat on oikein tyytyväisiä, mutta kyllä tähän toisen rytmin opetteluun on vuosia mennyt. Siksipä kehoitan muitakin katsomaan vähän pidempään, ja myös olemaan kärsivällinen ja epäitsekäskin, eli voi sen toisenkin tahtia kuunnella, eikä aina vain paahtaa omien halujen mukaan. Se palkitsee, ja lopussa kiitos ja joku toinenkin seisoo ;)

Vierailija
391/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Miten yhtälö "seksiä kerran kuussa, suuseksiä pari kertaa viikossa" on mahdollinen? Seksiä se on se suuseksikin.

Ja miksi tässä oli niin paljon alapeukkuja? Miten ahdasmielisiä te oikein olette? Eikö ole iloista, että tämä pari on tyytyväinen omaan (seksi)elämäänsä? Vai vain siksi, että hänn ei ymmärrä teitä, niin kostoksi? 

Alapeukut varmasti juuri mainitsemastasi syystä, eli koska kerran heillä sitä seksiä on ihan viikoittain ja molemmat ovat tyytyväisiä, niin ei kai siinä mitään syytä olekaan kriiseille. Jos kaikki on itsellä ja parisuhteessa ok, niin on aika ymmärtämätöntä ja lyhytnäköistä tulla julistamaan ja ihmettelemään, että miksi jotkut tekevät tästä ongelmaa.

Vierailija
392/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on haluja, vaimolla ei.

Ei se asia ole 5 vuodessa muuttunut mihinkään, mitäs nyt tehdään?

Aluksi vaimoa ei haluttanut kun oli synnyttänyt sitten ei haluttanut kun imetti, sitten halut vei kun piti järjestää synttärit, sitten synttäreiden jälkeen oli niin väsynyt ettei haluttanut ja sitten vuosia oli niin rankkaa kun piti siivota yms. No mä oon nyt viimeiset 2vuotta hoitanut 70% kaikesta kotihommista ja oon kaiken vapaanajan lasten kanssa.

Arvatkaa onko sitä seksiä vieläkään?[/quote]

Vaimosi on valehdelut sinulle syyt, jonka varmaan nyt itsekin jo tajuat :p

Vaimo ei vain ole halunnut, eli mielenkiinto seksiä kohtaan on loppunut kokonaan. Näi käy joskus. Miehesä ja naisessa on muuten sellainen pieni ero, että miehellä halut kasvavat kun seksiä ei ole, ja naisela niin päin että sääännöllinen seksielämä nostaa haluja. Nainen voi helposti olla ilman seksiä jos ei haluta, ja monesti mieluummin ankin reilusti ilman, kuin että tekee asialle jotain, sillä ei seksittömyys häntä vaivaa, ja jos mieskin tuntuu olevan sinut asian kanssa (eli antaa loputtomasti tilaa, ja vain mielessään loukkaantuu, mutta sanoo naiselle että ei haittaa) niin naisella ei ole mitään syytä houkutella halua uudestaan esiin. Yleensä tämä seksin loppuminen alkaa siinä vaiheessa kun tulee se ensimmäinen lapsi.

Itse keksin ensin pari kertaa tekosyyn miehelleni, mutta sitten sanoin että nyt pitää puhua siitä että minulta on halut menneet. Omalla kohdalla syy oli ihan mahdoton elämäntilane, joka tuli myös makuuhuoneessa mieleen kesken kaiken. En halunnut altistaa tuota osaa elämästäni tälle huonolle elämätilanteelle, enkä lopulta halunut ollenkaan, eli seksi ei tullut edes mieleen.

Olit osi hyvä kun saatiin miehen kanssa puhuttua, ja arvatkaa mitä, sitä seksiä on taas ihan viikottain, parikin kertaa viikossa, ja minä voin aina sano että ei nyt, eikä mies siitä loukkaannu.

Vierailija
393/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako jäädä tuollaiseen suhteeseen? Seksiä haluavia miehiä löytyy kyllä.

Makuuhuoneen muuttaminen toiseen huoneeseen on ihan hyvä idea.

Heh. Miksi tällaista ohjetta ei anneta, kun mies valittaa naisen haluttomuutta? Silloin käsketään runkkaamaan ja miettimään haluaako rikkoa perheen tällaisen asian takia. Onko naisen halut tärkeämmät kuin miehen?

Vierailija
394/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella yllättynyt joistain näistä kommenteista. Naisen seksuaalisuus näyttää todellakin olevan edelleen kiellettyä.

Seksiä haluava nainen on jotenkin viallinen yksilö.

Haluton nainen ja haluava mies on edelleen normi.

Ap

No minä olen mies, vaimo haluton, ja koen sympatiaa tilanteestasi. Tilanne on yhtä raskas riippumatta sukupuolesta. Vaikeinta on, ettei toinen koe asiassa mitään ongelmaa. Eroakaan hän ei halua, vaan että minä vain lakkaan ajattelemasta seksiä ja haluamasta sitä. Kaikkihan on ihan hyvin - hänen tarpeensa täyttyvät parisuhteen osalta. Paitsi ettei meillä edes mitään avioliittoa tai parisuhdetta ole, vain kämppäkaveruus, yhteiset lapset ja omaisuutta. Puoliso ei tunnu tarvitsevan kuin seuraa, läheisyys ja seksi on hänelle täysin tarpeetonta.

Tämä oli kuin minun kirjoittamaa tekstiä. Ja pahinta tässä on se, että tilanne paljastui juuri siinä vaiheessa, kun lapset oli tehty ja uusi talo rakennettu jne. Varasin meille parisuhdeterapiaan ajan ja siellä sitten vaimo kylmän viileästi totesi, ettei koe minkäänlaista tarvetta seksille. Tämän kun olisi tiennyt 20 vuotta sitten, niin olisin tehnyt hieman eri valintoja elämässä. 

Vierailija
395/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Seksiä se on suuseksikin, haloo :D

Vierailija
396/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Oli kyllä outo käsitys :D "Ei ole mitään ongelmaa, vaikka ei ole seksiä!" Jos ei olisi sitä suuseksiä viikoittain, niin ei varmaan mieskään enää olisi tyytyväinen siihen seksielämään eikä riittäisi kerran kuussa lähetyssaarnaaja.

Vierailija
397/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Oli kyllä outo käsitys :D "Ei ole mitään ongelmaa, vaikka ei ole seksiä!" Jos ei olisi sitä suuseksiä viikoittain, niin ei varmaan mieskään enää olisi tyytyväinen siihen seksielämään eikä riittäisi kerran kuussa lähetyssaarnaaja.

Haha, älä muuta viserrä :D 

Vierailija
398/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin ulkonäkö on varsinkin miehille tärkeä asia.

Oma mieheni lähti myös sen jälkeen kun lihoin 10 kiloa. Seksiä kyllä oli loppuun asti, mutta ei sellaista mitä mies olisi toivonut....häpesin omaa ulkomuotoa enkä suostunut esim. strippaamaan miehelleni. Hämärsin valaistuksen seksin aikana, en suostunut kävelevään stringeissä mieheni edessä ym. Hän oli maininnut lihomisestani ja se masensi minua enkä saanut laihdutettua itseäni.

Olimme yhdessä lähes 10 vuotta kunnes hän ilmoitti saavansa ulkonäöltään tasokkaampaa seuraa. En kuulema kiihottanut enää häntä.

Miehesi taisi keksi tuon syyn helpottaakseen omaa lähtöään. Olen itse lihonut viimeisen raskauden aikana 30 kg. Suurin osa kyllä häipyi niistä kiloista, muttei ikinä mies sanonut ettei halua minua. Päinvastoin! Tykkäs kun oli mahtava peräsin ja pulleat purjeet. Erottiin kyllä sitten ihan muista syistä. Minä lähdin, mies jäi kun mustasukkaisuus meni överiksi.

Nykyinen mies haluaisi seksiä joka päivä ja on 11 v minua vanhempi! Eikä moiti jenkkakahvoja koska rakastaa minua itseä kokonaisuutena.

Luota omaan ulkonäköön, kaikki naiset on kauniita, koska kauneus on katsojan silmissä. Komeita on kaikki miehetkin, varsinkin jokaisen oma mies. Opi rakastamaan omaa kehoa ja vapauta peto sisältä seksissä. Oot just niin haluttava kuin itse haluat olla! Tsemppiä! 🤗

Pornoleffojen naiset ovat kauniita. Oma vaimo on kaukana siitä maailmasta eikä sytytä minua enää...

Vaimo on stripannut minulle vain kerran liittomme aikana ja sekin tapahtui 10 vuotta sitten....ja 10 kiloa.

M45

Sama minulla. Eikä suuseksi riitä miehelle. Vaimoni ei anna oikeastaan kuin suuseksiä ja sitäkin puolihuolimattomasti.

Aloin käyttämään ammattilaisen palveluita kaikessa hiljaisuudessa.

Ero mielessä.

M42

Vierailija
399/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi lähtökuopissa oleva. Meilläkin on hellyyttä ja kosketuksia, mutta seksiä ei sitten niin ollenkaan. Ja sitten kun sitä on jotain kerran kahdessa kuukaudessa, se on ihan täyttä pa*kaa. Mies vain suorittaa ja on tyytyväinen heti, kun on itse valmis, mutta minä en saa sitä vähääkään irti näistä pikku sessioistamme. Sitä kiinnostaa enemmän vain katsoa telkkua. Eikä juurikaan tee muuta kuin vahtaa telkkaria. Ohjelma vain vaihtuu.

Erosta on puhuttu asiallisesti ja mies sanoo ettei halua erota, että asioihin tulee muutos. No eipä ole tullut viimeiseen kolmeen vuoteen. Ja jos joku kysyy, miksi olen jäänyt tähän noin moneksi vuodeksi, syy on se, että mies on tuota yhtä asiaa lukuun ottamatta täydellinen kumppani ja olen ajatellut, että se kompensoisi, mutta ei.. kun tässä eletään vain tosi hyvän kämppisen kanssa.

Vientiä olisi ja tähän mennessä olen vain tyytynyt sanomaan yrittäjille kiitosei, mutta luettuani tuon aloituksen, päätin että miksipä ei. Minä en ole ruma, läski enkä vastenmielinen, siitä kertoo muiden miesten kiinnostus. Sellainen olo tässä vain on ollut..

Ja yhdelle irvistelijälle tiedoksi että vyötärönympärykseni on sentin suurempi kuin tavatessamme kuusi vuotta sitten. Käytän edelleen samaa vaatekokoa. Miehelle sen sijaan on ilmestynyt vatsakumpu.

Rumat ja lihavat ihmiset eivät harrasta seksiä ollenkaan? Asia selvä.

Vierailija
400/408 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa, että omasta mielestäni seksi on se asia, mikä erottaa kaverisuhteen ja parisuhteen. Omalla kohdallani seksi luo sen tietyn yhteyden ja se läheisyys mikä seksiin liittyy. Tuntuu pikkuhiljaa, että omassa seksittömässä suhteessani olisi melkein ihan sama kuka siellä sohvan toisessa päässä oikein istuu kun läheisyys puuttuu täysin. Ja omalla kohdallani uupuu läheisyys muutenkin, ei pelkkä seksi vaan ihan myös halailu ja suutelu.

-N29, viesti nro 40

Kyllä. Minä olen vieläpä huomannut että niillä, joille seksuaalisuus ja seksi eivät juurikaan merkitse mitään, korostavat muun läheisyyden, suukottelun, kosketuksen ja halailun merkitystä - mutta ovat niissäkin toimissa passiivisempia. Kaikissa tietämissäni tapauksissa seksuaalisempi osapuoli on ollut myös koskettelevampi ja aktiivisempi muussakin fyysisyydessä. He haluavat koskettaa ja olla kosketettavana kaikin tavoin.

Nämä seksuaalisuutta vieroksuvat, pelkän läheisyyden nimiin vannovat pitävät kyllä siitä, että heitä itseään kohtaan osoitetaan jotain heille kelpaavaa, mutta toiseen suuntaan ollaan kylmiä kuin jäävuori.

Minulla on myös lähes seksitön liitto. Vaimo toki haluaa paljon läheisyyttä: sylissä köllöttelyä, jalkojen ja hartioiden hierontaa. Hiusten paijaamista. Mutta minulle hän ei koskaan tee edellämainittuja asioita.

Kuinka usein pyydät noita asioita, hierontaa ja paijausta? 

Oletko siis sitä mieltä, että omalle puolisolle ei tarvitse osoittaa mitään läheisyyttä, jos hän ei sitä erikseen pyydä?

Alkaa vähitellen selkiytymään haluttoman ajatusmaailma... Hänen ei tarvitse tehdä mitään jos ei huvita, haluta, tai toinen ei pyydä. Eikä tarvitde sittenkään. Saa vapaasti olla vastaanottavainen, ja toisen tehdessä aloitteen olla vielä portinvartijana ja päätöksentekijänä siitä, onko suhteessa seksiä vai ei ole. Oikeinkin ihanteellista kuningatarelämää.

Minä en ole haluton, täällä on monta kirjoittajaa :)

Mutta en oleta, että mieheni älyää vaikkapa antaa niskahierontaa sillä hetkellä kuin haluan, jollen pyydä. Ei voi olettaa, että toinen lukee ajatuksia. Ajatus on mielestäni jäänyt lapsen tasolle, olettaa että kumppani on äiti joka palvelee ennenkuin itse tiedostaakaan omaa tarvetta. Puoliso ei ole lapsi, vaan aikuinen, ja molemmilla on oikeus ja velvollisuus kertoa, mitä tarvitsee ja haluaa.

Älä oleta vaan avaa suu ja kerro mitä haluat, on elinehto hyvässä suhteessa!

Puhumme vähän eri asiasta. Hieronta voi olla (ja onkin läheisyyttä), mutta kipeän niskan hierominen on kyllä primaaristi vain lihashoitoa ja sekundaarisesti läheisyyttä ja parisuhteen hoitoa. Jos taas hieromisen tarkoituksena on koskettaa hieromalla, se on ensijaisesti läheisyyttä ja parisuhteen hoitoa, toissijaisesti lihashoitoa. Puolisoa voi koskettaa, halata, silittää, suukottaa - tai vaikka hieroa - aloitteellisesti ilman, että toinen sitä joutuu pyytämään. Yleensäkään parisuhteessa ei pitäisi olla tilannetta, että puolisolta pitäisi pyytää läheisyydentarvetta täyttävää läheisyyttä, sen pitäisi olla itsestäänselvyys että sitä tapahtuu molemmilta osapuolilta aktiivisesti.

Totta sekin, että hieman eri asiasta kyse.

Mutta on se niinkin, että vaikka olemmat haluaisivat läheisyyttä, aikataulut voi olla erilaiset. Ihan konkreettisestikin, eli kun itse haluaisit istua sohvalle sylikkäin, puolisolla onkin jotain muuta meneillään. Ja myös muutenkin voidaan olla erirytmisiä, toinen toivoo kerran tunnista läheisyydeosoitusta, toiselle riittää kaksi kertaa päivässä.

Minusta on naiivia luulla, että näm itsestäänselvyydetkään olisi maailman helpoimpia asioita. Minä olen pyytänyt mieheltä, että halataan aamulla kun herätään, ja näin ollaan jo vuosikymmeniä tehty. Hienoa jos teillä käy noin spontaanisti, mutta minusta on tärkeää myös sanoa ääneen ja sopia asioita.

Eikä mua haittaa, jos se saa sut ajattelemaan, miten huono avioliitto tällainen on. Meistä tämä on hyvä ja se riittää :)

Ehdotan sinullekin joka et saa spontaania läheisyyttä tarpeeksi, että et ota eroa, ennenkuin olet avannut suusi. Tällaisesta on turha loukkaantua, koska esim. lapsuuden malli voi olla niin erilainen. Suhdetta EI oikeasti tee huonoksi se, jos pyydät mitä tarvitset. Epäreilua, jos eroat, vaikka et ole edes pyytänyt.

Minä en koe tuollaista sopimista halauksista ja suudelmista kovin luonnollisiksi, ja ne tuntuvat vähän anelevilta. Eli tehdään tavan tai pyynnön vuoksi. Kiva jos teillä toimii.

Ja meillä siis ei ole spontaania koskettelua vaimon puolelta. Eikä sovittua. Ei minkäänlaista. Siksi pystyn ajattelemaan nollaperspektiivistä tyyliin "kaikki käy". Kun koskettelua ei ole ollenkaan, niin kelpaisi esim. käden laskeminen olkapäälle tai puolen sekunnin ajan sipaisu alaselkään, kun olen pilkkomassa vihanneksia. Sohvalla istuminen vierekkäin ja vieläpä sillä tavalla, että toinen oma-aloitteisesti siihen tulisi, on suurinpiirtein loton päävoiton todennäköisyyttä - eli ei tule tapahtumaan. Minä vain en ymmärrä, miksi toinen ei halua minuun koskea edes pienenpientä hipaisua silloin tällöin. Yritin muistella, ja ihan spontaanin halauksen olen saanut viitisen vuotta sitten. Ehkä. Seksialoitteita tulee keskimäärin 0-2 kertaa vuodessa. Olen lopettanut sekä aloitteet että koskettelun itsekin, "saat mitä annat" on suurin vale ikinä. Kun itse yrittää ja tekee, ja joutuu silti 365 päivää vuodessa miettimään omaa kelpaamattomuuttaan, pikkuhiljaa luovuttaa.

Ja kun tämä ei vaivaa puolisoa sitten millään tavalla. Ei ihan pienintäkään ongelmaa hänellä ole asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi