Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistämissuunnittelmahaastattelun aikaa ei voi muuttaa - lopullinen syrjäyttäminen

Vierailija
12.11.2018 |

Tuli tuollaiseen kutsu. En voi mennä määrättynä päivänä. Tulee kuulemma vähintään 15 päivän karenssi.

Käytännössä: puolison on myös viisaampaa olla tekmättä pieniä keikkatöitään vähään aikaan. Saadaan sitten toimeentulotukea, joka minun osalta tulee kai alennettuna. On yritetty sinnitellä toimeentulotuen yläpuolella, mutta ei sinnitellä enää. Jäädän sinne sitten loikomaan. Ei kannata yrittää mitään. Tämä vain siksi, että pientäkään joustoa ei voi järjestelmän puolelta olla.

Kommentit (167)

Vierailija
161/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asiasta sivuun: Tietääkö kukaan saako te-virkailija jotakin bonuksia siitä, jos onnistuu lätkäisemään karenssia? Joskus vaan tuntuu siltä, että näin käy. Minä sain 2 kk karenssin kun kieltäydyin osallistumasta työllisyyskoulutukseen. Olin silloin kahdeksannella kuulla raskaana ja minulla oli riskiraskaus (korkea ikä) ja kahden lääkärin allekirjoittama todistus siitä, etten voi liikkua pois kotoa raskauden takia. TE-toimisto laittoi kuitenkin karenssia. TE-toimiston ei kuulemma ole pakko hyväksyä lääkärintodistusta. Minulle virkailija sanoi, että raskaus ei ole sairaus, olkoonkin että minun tapauksessani niin oli lääkäreiden mielestä.

Ei saa bonuksia eikä kukaan halua karenssia "lätkäistä", koska selvityspyyntöjen teko ja selvitysten arviointi vievät muutenkin turhauttavan paljon työaikaa oleellisemmilta asioilta.

Vierailija
162/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan olette olleet työttömänä te jotka saaneet kutsun aktivointisuunnitelman tekoon? Mielenkiinnosta kysyn sillä oma työttömyys päässyt pitkittymään ja kohta varmaan tuollaiseen kutsu käy. Toistaiseksi on menty näillä 3 kk (mielestäni suht tyhjänpäiväisillä) määräaikaissoitoilla.

Kunta pyytää työkkäriä kutsumaan aktivointisuunnitelmantekoon, joten riippuu kunnasta. Yleensä sitten kun on saanut 300 päivää työmarkkinatukea, koska kunta joutuu siinä vaiheessa maksamaan työttömistä, jotka "eivät tee mitään". Ansiosidonnaisella olevia ei kutsuta aktivointisuunnitelman tekoon ellei henkilö itse sitä halua esim. terveyssyistä ja pyydä sossulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhillä ainoa tapa ilahduttaa on tuhlaaminen? Kun pienen hetken on muutama kymppi ylimääräistä, niin säästämisen sijaan se pitää heti tuhlata, koska muuten masentuu.

Muutaman kympin säästämisellähän se onni ja autuus sitten avautuukin.

Itse säästin muutaman vuoden että sain kokoon joitain satasia. Ei työttömän säästöillä juuri mitään voi tehdä. 

Kyllä. Nimenomaan muutaman kympin säästöllä löytyy se autuus, koska kun tänään et tuhlaa kymppiä, se on sinulla käytössäsi huomenna.

Niin, edelleen työssäkäyvällä. Moni työtön voi säästää kympin kuussa ja saada parissa vuodessa niitä satasia, vähän eri asia kuin työllinen joka voi säästää vaikka sitten päälle satasen kuussa. Ja ne rahat on hätävarana kun jotain väistämättä hajoaa.

Vierailija
164/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko työllistä/ymissuunnitelma ja aktivointisuunnitelma kaksi eri asiaa? 

Vierailija
165/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan pysty samaistumaan. Veikkaan, että ap:n tapauksessa on ihan painavat syyt, miksei aikaa muuteta..

Kun olin työkkärin kanssa tekemisissä, niin ei ollut mitään ongelmaa minkään kanssa. Varmaan johtui omasta aktiivisuudesta. Kaikki sujui mutkattomasti. Ja lähipiirissä myös muita, joilla yhtä hyviä kokemuksia.

Samoja kokemuksia itselläkin. Eiköhän yleensä kerran voi perua ja pyytää uutta aikaa jos on joku tärkeä meno tai sairastuminen just silloin. Olisikohan ap vältellyt tapaamisia aiemmin ja sen takia nyt ei enää muuteta aikaa. Ap:nä yrittäisin vielä ottaa yhteyttä ja ehdottaa hyvin ystävällisesti tapaamisen muuttamista puhelinajaksi tai Skype-ajaksi jos peruminen ei kokonaan onnistu. 

Vierailija
166/167 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko työllistä/ymissuunnitelma ja aktivointisuunnitelma kaksi eri asiaa? 

Ovat. Työllistymissuunnitelma tehdään heti alussa ja se on lähinnä tilannekatsaus. Aktivointisuunnitelma tehdään pitkään työttöminä olleille ja siinä on riski joutua kuntouttavaan työtoimintaan eli niihin orjatöihin.

Vierailija
167/167 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa että osalla porukasta on niin pinttyneet käsitykset ja kun itsellä menee hyvin ei pystytä eikä haluta nähdä oman kuplan ulkopuolelle!

Oletteko tietoisia että hyvinvointi kasautuu, samoin on huono-osaisuuden laita!

Ja kylmä fakta on se ettei menestyksesi ole kiinni vain sinun erinomaisuudestasi, ahkeruudestasi tai paremmuudestasi, jos omaat yhtään järkeä tämän varmasti ymmärrätkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi