Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistämissuunnittelmahaastattelun aikaa ei voi muuttaa - lopullinen syrjäyttäminen

Vierailija
12.11.2018 |

Tuli tuollaiseen kutsu. En voi mennä määrättynä päivänä. Tulee kuulemma vähintään 15 päivän karenssi.

Käytännössä: puolison on myös viisaampaa olla tekmättä pieniä keikkatöitään vähään aikaan. Saadaan sitten toimeentulotukea, joka minun osalta tulee kai alennettuna. On yritetty sinnitellä toimeentulotuen yläpuolella, mutta ei sinnitellä enää. Jäädän sinne sitten loikomaan. Ei kannata yrittää mitään. Tämä vain siksi, että pientäkään joustoa ei voi järjestelmän puolelta olla.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi mennä?

Vierailija
2/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo päivämäärät ovat juuri siksi lukkoonlyötyjä, jotta toimivat karenssiansana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä he sanoivat, kun kerroit vedenpitävät perustelusi sille miksi et voi mennä kyseisenä päivänä? Vastaus oli: "Karenssia tulee"?

Vierailija
4/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi mennä?

Olen sopinut muuta, sellaista, mitä en voi muuttaa. Kyseessä ei kuitenkaan ole siis työhaastattelu tai lääkäriaika, eli ei ole päteviä syitä. En kuitenkaan ole tekemässä pimeitä töitä tai muuta laitonta.

Näin tämä laidoilta alas sysääminen siis tapahtuu. Ei siinä mitään, hengissähän tässä kai pysytään, todetaan vain, että hei, me lennetään.

Vierailija
5/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä he sanoivat, kun kerroit vedenpitävät perustelusi sille miksi et voi mennä kyseisenä päivänä? Vastaus oli: "Karenssia tulee"?

Sanoivat, että muita aikoja ei ole.

Vierailija
6/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sopimaa muuta aikaa ei voi muuttaa, ja sen ymmärrät. Miksi et ymmärrä jos työkkäri sanoo sulle samaa?

Vierailija
7/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tästä on enemmän tuskissaan. Tuntuu, että tämä oli viimeinen pisara masennuksen rajoilla. Sanoi, että ei halua enää mitään. Ei tehdä niitä keikkoja, ei hakea töitä, ei olla tekemisissä ihmisten kanssa.

Älkää tulko turhaan moralisoimaan. Ei kiinnosta.

Vierailija
8/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, vetäkää tuella vaan. Ja hommatkaa vielä +3 lasta tohon päälle. Sen jälkeen valittakaa lisää. 

Vierailija
9/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun sopimaa muuta aikaa ei voi muuttaa, ja sen ymmärrät. Miksi et ymmärrä jos työkkäri sanoo sulle samaa?

Te-toimisto on virasto, jonka tarkoitus on auttaa ihmisiä ja tehdä kai sitten karenssiansoja. Minä olen yksi ihminen, joka työttömyydestä huolimatta olen ihminen, jolla on elämä. Ja jopa puoliso.

Vierailija
10/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ei-pakollinen meno jota et voi muuttaa? Kampaaja, kynsihuolto tms ilmeisesti. 

Pöh

Vierailija
11/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto on virasto, jonka tarkoitus on auttaa ihmisiä ja tehdä kai sitten karenssiansoja. Minä olen yksi ihminen, joka työttömyydestä huolimatta olen ihminen, jolla on elämä. Ja jopa puoliso.

No sitten sun pitää perua se toinen meno. Ei tässä muukaan auta.

Vierailija
12/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpsis. Soitat edellisenä päivänä että ripuloit ja oksennat, tai jos mahdollista niin samana aamuna kuin aika on. Ei kannata koskaan sanoa mitään muuta kuin olevansa oksennustaudissa. 

Vierailija
13/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin "tärkeä" tilanne, että et muka voi sen takia mennä haastatteluun. Kunhan keksit tekosyitä.

Ihan oikein että vievät rahat teiltä.

Vierailija
14/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, vetäkää tuella vaan. Ja hommatkaa vielä +3 lasta tohon päälle. Sen jälkeen valittakaa lisää. 

Ei ole aikomusta lisääntyä. Mutta tiedoksi teille hyville kunnon ahkerille kansalaisille: verorahojanne tulee kulumaan tulevina aikoina meihin huomattavasti enemmän kuin olisi kulunut, jos tuon yhden päivän aikaa olisi voinut muuttaa.

Vierailija
15/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso tästä on enemmän tuskissaan. Tuntuu, että tämä oli viimeinen pisara masennuksen rajoilla. Sanoi, että ei halua enää mitään. Ei tehdä niitä keikkoja, ei hakea töitä, ei olla tekemisissä ihmisten kanssa.

Älkää tulko turhaan moralisoimaan. Ei kiinnosta.

Miksi laitat aloituksen av:lle jos ei saa sanoa mielipdettä eikä sua kiinnosta...

Vierailija
16/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä. Elokuussa puolisolle ei ollut mitään ongelmaa siirtää aikaa viikolla matkan vuoksi. Kusipäisimmät virkailijat vain tekevät omia tulkintojaan.

Vierailija
17/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on niin "tärkeä" tilanne, että et muka voi sen takia mennä haastatteluun. Kunhan keksit tekosyitä.

Ihan oikein että vievät rahat teiltä.

Olen poissa paikkakunnalta. Junaliput ja majoitus on maksettu. Tämä on varattu kuukausia sitten. Puoliso halusi yllättää. Ei olisi kannattanut. Työttömän on kärsittävä kotona. Emme peru ainoaa virkistystämme kolmeen vuoteen tuon joustamattomuuden takia. Olkoon kaikki.

Vierailija
18/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat sinä aamuna työkkäriin olevasi äkillisestä rajussa paska-ja yrjötaudissa. Takaan, etteivät halua sinua sinne sinä päivänä vaan ehdottavat uutta aikaa.

Vierailija
19/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä. Elokuussa puolisolle ei ollut mitään ongelmaa siirtää aikaa viikolla matkan vuoksi. Kusipäisimmät virkailijat vain tekevät omia tulkintojaan.

Tämä on kai täysin sattumanvaraista ja mielivaltaista. Meille kävi sitten huonompi mäihä. Mutta eipä sitten. Syrjäydytään oikein kunnolla. Kokeillaan sitä, kun ei ole vielä koettu.

Vierailija
20/167 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita silti aamusta te-palveluihin että ruikku lentää. Ensin lupaat tulla, sitten perut Ei välttis tule karenssia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi