Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villasukkien hinnasta riitaa

Ärsyyntynyt neuloja
11.11.2018 |

Mä lupasin neuloa kaverille villasukat lankojen hinnalla kun hän on pitkään kärttänyt. Kyse on ohuella langalla tehdystä kirjoneuleesta, polven alle pituiset sukat, laadukas lanka ja tarvitaan kolmea väriä.

Noi langat maksaa 12€/kerä eli sukkien hinnaksi tulisi 36€. Kahdesta langasta jää jäljelle jonkin verran, kolmannesta enemmän. Kaverin mielestä en voi missään tapauksessa laskuttaa koko lankakerien hintaa koska kaikki lanka ei kulu sukkiin. Sukat pitäisi kuulemma punnita ja ottaa sitten hinta langan kilohinnan mukaan.

Sanoin hänelle että voi pitää itse langanloput mitä jää, mutta hän ei niillä mitään tee eikä rupea turhasta maksamaan. On nyt suuttunut ja pitää mua hirveänä kiskurina kun en suostu maksamaan osaa lankojen hinnasta.

Miten teidän mielestä menee tällaisissa tapauksissa; Kuuluuko sukkien tilaajan maksaa koko lankaostokset vai riittääkö että maksaa sen osan langoista mitä sukkiin kuluu?

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankojen hinnat ja laatu vaihtelee. Sain juuri valmiiksi pipon johon meni 75g villalankaa eli kaksi kerä. Jos olisin tehnyt pipon 7 veljeksen akryylilangasta hinnaksi olisi tullut noin 4€. Koska lanka tulee ihoa vasten niin pehmeä villalanka on mielyttävämpi kuin pistelevä sukkalanka. Pipon hinnaksi tuli 10€. Ei tarvitse miettiä pistelyä tai hiusten sähköisyyttä kun käyttää oikeita lankoja.

7 veljestä ei ole akryylilankaa. Se on 75 prosenttia villaa ja 25 polyamidia. Erittäin hyvää ja laadukasta Novitan lankaa. Samalla firmalla on myynnissä monenlaisia lankoja, myös akryylia, mutta nyt haukut kyllä väärää lankaa.

Tämä mainos ei nyt mene läpi kenellekään, joka on joskus Novitan langasta jotain tehnyt. Novitalla ei ole ollut erittäin hyvää ja laadukasta lankaa enää 30 vuoteen. Totta kyllä, että laatu vaihtelee ja joskus saattaa saada hyvälaatuistakin, mutta se ei ole 7 veljestä eikä mikään muu sitä vastaava lanka.

Vierailija
62/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyyntynyt neuloja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä v*ttua? Ei maksa työstä mitään? Miksi alat edes nuvottelemaan tilanteesta?

Mä ajattelin ensin että olisi kiva noin lahjana kaverille joka on sukkiani ihaillut ja puhunut pitkään että haluaisi ostaa sellaiset.

Tämän reaktion jälkeen en kyllä hänelle mitään neulokaan. Yllätyin tosissaan siitä miten hän asian otti.

Mikset kertonut hänelle hintaa heti alkuun?

Naurettavan saita ystävä voi googlata lankojen hinnan tai ostaa langat ja tuoda ne ilmaistyöhön valmiille ystävälleen. Täytin naurettavaa kitsautta tilaajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että kaverri on hyvä ja neuloo itse sukkansa. Olen itse saanut aina jämälangat + 20 euroa tekopalkkaa.

Vierailija
64/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polveen asti yltävien sukkien neulomiseen menee useita tunteja ihan nopealtakin neulojalta! Mä maksaisin noi langat plus 80 euroa työpalkkaa. Mä neulon tavallisia villasukkia mutta en ikinä osaisi tehdä kuvioneuletta tms.

Jos sukat on yhtään sellaiset kun kuvittelen, toi hinta on ihan naurettava. Ja vielä ohuesta langasta, kierroksiahan on satoja!

Jokaisen pitäisi kokeilla itse joille hinta on ongelma, saattaisi vähän mielipide muuttua.

Ihanko oikeasti maksaisit yli satasen villasukista? Itse maksaisin toki langat kokonaisuudessaan, mutta keskituloisena minulla ei ole varaa satasen sukkiin.

Ja arvostan kyllä käden taitoja, mutta ei vaan maksukyky riittäisi. Onneksi minulla on ihania sukulaisia, jotka tykkäävät tehdä tavallisia villasukkia minulle lahjaksi.

Vierailija
65/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lupasin neuloa kaverille villasukat lankojen hinnalla kun hän on pitkään kärttänyt. Kyse on ohuella langalla tehdystä kirjoneuleesta, polven alle pituiset sukat, laadukas lanka ja tarvitaan kolmea väriä.

Noi langat maksaa 12€/kerä eli sukkien hinnaksi tulisi 36€. Kahdesta langasta jää jäljelle jonkin verran, kolmannesta enemmän. Kaverin mielestä en voi missään tapauksessa laskuttaa koko lankakerien hintaa koska kaikki lanka ei kulu sukkiin. Sukat pitäisi kuulemma punnita ja ottaa sitten hinta langan kilohinnan mukaan.

Sanoin hänelle että voi pitää itse langanloput mitä jää, mutta hän ei niillä mitään tee eikä rupea turhasta maksamaan. On nyt suuttunut ja pitää mua hirveänä kiskurina kun en suostu maksamaan osaa lankojen hinnasta.

Miten teidän mielestä menee tällaisissa tapauksissa; Kuuluuko sukkien tilaajan maksaa koko lankaostokset vai riittääkö että maksaa sen osan langoista mitä sukkiin kuluu?

Pidä sukat itse ja sano sille että kutoo itte sukkansa.

Minäkin ole puusta tehnyt tuttaville huonekaluista soppakauhoihin, joku maksaa jopa vähän yli tarvikkeiden hinnankin mutta sitteon näitä joilta ei saa edes tarvikkeiden hintaa.

Lopetin tämän hyväntekeväisyyden, hakekoot Ikeasta lastulevyrihkamaa.

Vierailija
66/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelisin siitä ylijäämälangasta "kaverille" jonkun typerän joululahjan.

Vierailija
67/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin että sun pitäis käytännössä maksaa siitä että teit hyvää hyvyyttäs ilmaseks hänelle sukat hänen valitsemallaan langalla... Kannattais laittaa maksaan langat etukäteen. Parempaa kommunikaatiota!

Täytyy kyllä vielä mainita että pirun kalliit sukat. Itsekin haukkoisin henkeäni mutta tottakai maksaisin langat jos olen sukat tilannut. 

Vierailija
68/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lankojen hinnat ja laatu vaihtelee. Sain juuri valmiiksi pipon johon meni 75g villalankaa eli kaksi kerä. Jos olisin tehnyt pipon 7 veljeksen akryylilangasta hinnaksi olisi tullut noin 4€. Koska lanka tulee ihoa vasten niin pehmeä villalanka on mielyttävämpi kuin pistelevä sukkalanka. Pipon hinnaksi tuli 10€. Ei tarvitse miettiä pistelyä tai hiusten sähköisyyttä kun käyttää oikeita lankoja.

7 veljestä ei ole akryylilankaa. Se on 75 prosenttia villaa ja 25 polyamidia. Erittäin hyvää ja laadukasta Novitan lankaa. Samalla firmalla on myynnissä monenlaisia lankoja, myös akryylia, mutta nyt haukut kyllä väärää lankaa.

Muovia. Suosin luonnonmateriaalin. Muovi tekee neuleet sähköisiksi. En ole moneen vuoteen ostanut 7 veljestä, koska sen laatu on heikentynyt.

Vierailija
69/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polveen asti yltävien sukkien neulomiseen menee useita tunteja ihan nopealtakin neulojalta! Mä maksaisin noi langat plus 80 euroa työpalkkaa. Mä neulon tavallisia villasukkia mutta en ikinä osaisi tehdä kuvioneuletta tms.

Jos sukat on yhtään sellaiset kun kuvittelen, toi hinta on ihan naurettava. Ja vielä ohuesta langasta, kierroksiahan on satoja!

Jokaisen pitäisi kokeilla itse joille hinta on ongelma, saattaisi vähän mielipide muuttua.

Ihanko oikeasti maksaisit yli satasen villasukista? Itse maksaisin toki langat kokonaisuudessaan, mutta keskituloisena minulla ei ole varaa satasen sukkiin.

Ja arvostan kyllä käden taitoja, mutta ei vaan maksukyky riittäisi. Onneksi minulla on ihania sukulaisia, jotka tykkäävät tehdä tavallisia villasukkia minulle lahjaksi.

Mitä maksaisit näistä?

https://m.facebook.com/langoistaleikiten/photos/lumimorsianlanka-vilma-…

Vierailija
70/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda koko juttu, ei hän ansaitse käsintehtyjä kirjoneulesukkia. Pidä sukat ja langat itselläsi tai myy sukat muualle.

Jatkossa kehotan sopimaan käsityön hinnasta aina ennakkoon. Pyydä materiaalimaksu jo ennen lankojen ostamista ( tai käske tilaajan ostaa langat itse) äläkä enää ikinä hinnoittele työtäsi nollaksi euroksi.

Lahjat ovat sitten asia erikseen.

Vierailija
71/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kalliit sukat? Riippuu siitä, kuinka monta väriä pitää olla, hintahan on sen mukaan lähes rajaton. Aika tyhmä pitää ihmisen olla, että tekee muille käsitöitä niin, että nämä maksavat materiaalit, eikä ota hintaa. En siis tarkoita aloittajaa, vaan sitä, joka kehui tekevänsä muille noin. Ainakin itse vaikka palstailen mieluummin.

Vierailija
72/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole siis edes alkanut neulomaan, langatkin on vielä ostamatta. Otin siis tuon lankojen hinnan puheeksi heti ennen materiaalien hankintaa jotta hän tietäisi mitä maksaa.

Hän on kovasti ihaillut vastaavista langoista neulomiani sukkia ja lapasia ja olen silloin jo kertonut langan olevan tosi kallista. Silloin hän sanoi ymmärtävänsä hyvin kun on noin Ihanan tuntuista.

Eli koko juttu jää nyt väliin eikä se mua harmita, neulon sitten muille. Mutta se harmittaa kuinka kyseinen kaveri nyt puhuu muille ihmisille siitä kuinka valehtelin ja yritin kiskurihinnoilla huijata häneltä rahat.

Jotkut ihmiset eivät käsitä, että mitä langat oikeasti maksaa. Sitä edelleen ajatellaan itse tekeminen on halvempaa.

No, ei välttämättä, ellei tosiaan Novitasta halua tehdä kaikkea. Saa siihenkin lankaan satasia kulumaan, jos tekee isompia juttuja.

Tuommoiset seläntakana puhujat yleensä tunnetaan. Länkyttävät kaikille oman versionsa, vaikka olisivat väärässä. Mutta kuinka moni oikeasti uskoo ja kuuntelee tämmöisen juttuja tosissaan?

Tsemppiä sulle ap, sisään ulos moisen jutut.

Vierailija
73/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mainos ei nyt mene läpi kenellekään, joka on joskus Novitan langasta jotain tehnyt. Novitalla ei ole ollut erittäin hyvää ja laadukasta lankaa enää 30 vuoteen. Totta kyllä, että laatu vaihtelee ja joskus saattaa saada hyvälaatuistakin, mutta se ei ole 7 veljestä eikä mikään muu sitä vastaava lanka.

Seiska veikka on nykyään skeidaa markettilankaa.

Kaikki neulojat sen tietää.

Vierailija
74/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se naisten palkka yleensäkin lasketaan. Saat maksaa siitä, että saat tehdä töitä. Vertaa kotityöt ja matalapalkka-alat.

T. Itsekin nainen

Vierailija
75/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis hyväksikäyttäjä.

Et arvosta muiden taitoa etkä aikaa.

Ellet anna vaihdossa mitään, sua inhotaan selkäsi takana.

Opettele kutomaan sukat ja kerro paljon meni aikaa. Tarvikkeiden hankinta ja viimeistelytyöt mukaanlukien.

Paljonko otat tuntipalkkaa, euron?

Vierailija
76/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä päättää hinnan. Ostaja päättää, ostaako sillä hinnalla.

Jos tilaa tuotteen, hinta tulee sopia etukäteen, jottei käy näin. Ja edes osa hinnasta (=vähintään materiaalien hinta) maksetaan ennakkoon.

Vierailija
77/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aina järkytyksenä se, millaisia moukkia tähän maailmaan mahtuu. Ei anneta mitään arvoa toisen työlle ja vaivannäölle, ei mitään käytöstapoja tai kohteliaisuutta. Tässäkin ketjussa jokunen möläytellyt aivopierujaan. Uskomatonta porukkaa.

Vierailija
78/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa trollata,täytyy olla hyvä ystävä että lankojen hinnalla tekee sukat toiselle,unohda tuollaiset nipottajat,mä arvostan suuresti villasukkia ja haluan kyllä maksaa tekemisen vaivastakin!!

Vierailija
79/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöiden hinnoittelussa toimii hyvin periaate: tilaaja maksaa ensin tarvikkeet. Jos työstä hän ei ole halukas maksamaan käypää hintaa, niin työ maksetaan työllä. Eli vastaava aika esimerkiksi pihatöitä, ikkunoiden pesua, siivousta jne. kuin menee vaikkapa nyt kirjoneulesukkien tekemiseen. Toinen neuloo, toinen tekee muita hommia ja ne vaihdetaan päikseen.

Vierailija
80/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se naisten palkka yleensäkin lasketaan. Saat maksaa siitä, että saat tehdä töitä. Vertaa kotityöt ja matalapalkka-alat.

T. Itsekin nainen

Tuo on niin totta, niin totta. Ja ap. tarina on tuttu. Ihmiset haluavat laadukkaita ja yksilöllisiä tuotteita, mutta eivät ole edes materiaalista valmiit maksamaan, saati työstä. Laadukkaat langat maksavat paljon, eikä Novitan lankoihin voi verrata, kun puhutaan laadusta.

Ompelen paljon ja eikä ole yksi tai kaksi kertaa, kun on "vaivan palkaksi" tarjottu kangastilkkuja, mitä vaatteesta on jäänyt ja innokkaammat ovat laskeneet jopa metrihinnan paloista, ihan kuin niillä jäännöspaloilla tekisin yhtikäs mitään tai olisi rahallista arvoa.

Sama se on villalangoissa ja ap. tapauksessa joutuu vielä itse maksamaan/lunastamaan vaikka antaisi työn lahjaksi.