Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villasukkien hinnasta riitaa

Ärsyyntynyt neuloja
11.11.2018 |

Mä lupasin neuloa kaverille villasukat lankojen hinnalla kun hän on pitkään kärttänyt. Kyse on ohuella langalla tehdystä kirjoneuleesta, polven alle pituiset sukat, laadukas lanka ja tarvitaan kolmea väriä.

Noi langat maksaa 12€/kerä eli sukkien hinnaksi tulisi 36€. Kahdesta langasta jää jäljelle jonkin verran, kolmannesta enemmän. Kaverin mielestä en voi missään tapauksessa laskuttaa koko lankakerien hintaa koska kaikki lanka ei kulu sukkiin. Sukat pitäisi kuulemma punnita ja ottaa sitten hinta langan kilohinnan mukaan.

Sanoin hänelle että voi pitää itse langanloput mitä jää, mutta hän ei niillä mitään tee eikä rupea turhasta maksamaan. On nyt suuttunut ja pitää mua hirveänä kiskurina kun en suostu maksamaan osaa lankojen hinnasta.

Miten teidän mielestä menee tällaisissa tapauksissa; Kuuluuko sukkien tilaajan maksaa koko lankaostokset vai riittääkö että maksaa sen osan langoista mitä sukkiin kuluu?

Kommentit (276)

Vierailija
21/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole siis edes alkanut neulomaan, langatkin on vielä ostamatta. Otin siis tuon lankojen hinnan puheeksi heti ennen materiaalien hankintaa jotta hän tietäisi mitä maksaa.

Hän on kovasti ihaillut vastaavista langoista neulomiani sukkia ja lapasia ja olen silloin jo kertonut langan olevan tosi kallista. Silloin hän sanoi ymmärtävänsä hyvin kun on noin Ihanan tuntuista.

Eli koko juttu jää nyt väliin eikä se mua harmita, neulon sitten muille. Mutta se harmittaa kuinka kyseinen kaveri nyt puhuu muille ihmisille siitä kuinka valehtelin ja yritin kiskurihinnoilla huijata häneltä rahat.

Vierailija
22/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntynyt neuloja kirjoitti:

Mä en ole siis edes alkanut neulomaan, langatkin on vielä ostamatta. Otin siis tuon lankojen hinnan puheeksi heti ennen materiaalien hankintaa jotta hän tietäisi mitä maksaa.

Hän on kovasti ihaillut vastaavista langoista neulomiani sukkia ja lapasia ja olen silloin jo kertonut langan olevan tosi kallista. Silloin hän sanoi ymmärtävänsä hyvin kun on noin Ihanan tuntuista.

Eli koko juttu jää nyt väliin eikä se mua harmita, neulon sitten muille. Mutta se harmittaa kuinka kyseinen kaveri nyt puhuu muille ihmisille siitä kuinka valehtelin ja yritin kiskurihinnoilla huijata häneltä rahat.

Siinähän puhuu. Eiköhän ihmiset ymmärrä sinun näkökulmasi ja jos eivät, mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullista on, että kaveri maksaa kaikki ostamasi langat, koska et välttämättä pysty käyttämään kerien loppuja mitenkään järkevästi omiin töihisi.

Toisaalta ymmärrän, että lankojen hinta on voinut tulla kaverille järkytyksenä, jos et ole antanut mitään arviota siinä vaiheessa, kun sovitte asiasta. Normaalisti hyvät langat villasukkiin saa reilusti alle kympillä. Kaverisi on hyvinkin saattanut kuvitella, että lankojen hinta on maksimissaan kympin verran eikä ole osannut varautua oikeaan hintaan. Erotus (26 euroa) voi olla kaverille viikon ruokaraha.

Vierailija
24/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä. Älä välitä kaverin puheista, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Vierailija
25/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa just yritettiin tilata anelmaisia ja hinnaksi ehdotettiin 25 euroa. No enpä rupea tekemään ylipolven kirjoneulesukkaa tuohon hintaan, suunnittelija itse pyytää sukistaan 100 euroa / pari enkä ole jossain kirpputoreillakaan nähnyt alle 50 euron. Miksi kaverialennus pitäisi olla luokkaa 75 %? Hädin tuskin lankojen hinnat saa tuolla summalla. Eivätkö ihmiset tajua mitä työn tekemiseen menee aikaa? Vai eikö mun ajankäytöllä ole mitään merkitystä?

Vierailija
26/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kalliit sukat! En ikinä maksaisi kenellekään tuollaista hintaa. Joulutoreilla saa mummoilta halvemmalla.

No sehän riippuu ihan langasta, ja esim. varren pituudesta. Torimummot eivät yleensä tee niitä sukkia mistään erikoislangoista. Ihan perus Novitaa he käyttävät, ja sitä saa muutamalla eurolla kerä.

Vierailija
27/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän puhuu. Eiköhän ihmiset ymmärrä sinun näkökulmasi ja jos eivät, mitä sitten?

Ai, mitä sitten jos pitävät ahneena kiskurina? Sä olet sellainen mielelläsi muiden silmissä?

Vierailija
28/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polveen asti yltävien sukkien neulomiseen menee useita tunteja ihan nopealtakin neulojalta! Mä maksaisin noi langat plus 80 euroa työpalkkaa. Mä neulon tavallisia villasukkia mutta en ikinä osaisi tehdä kuvioneuletta tms.

Jos sukat on yhtään sellaiset kun kuvittelen, toi hinta on ihan naurettava. Ja vielä ohuesta langasta, kierroksiahan on satoja!

Jokaisen pitäisi kokeilla itse joille hinta on ongelma, saattaisi vähän mielipide muuttua.

Vierailija
29/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullista on, että kaveri maksaa kaikki ostamasi langat, koska et välttämättä pysty käyttämään kerien loppuja mitenkään järkevästi omiin töihisi.

Toisaalta ymmärrän, että lankojen hinta on voinut tulla kaverille järkytyksenä, jos et ole antanut mitään arviota siinä vaiheessa, kun sovitte asiasta. Normaalisti hyvät langat villasukkiin saa reilusti alle kympillä. Kaverisi on hyvinkin saattanut kuvitella, että lankojen hinta on maksimissaan kympin verran eikä ole osannut varautua oikeaan hintaan. Erotus (26 euroa) voi olla kaverille viikon ruokaraha.

Sovitte asiasta? Mikä sopimus se on, että joku saa jotain ilmaiseksi? (Työtä) Tuskinpa sen henkilön on niitä sukkia pakko ostaa, nuija.

Vierailija
30/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin sukat itse.

En tee enää koskaan tilauksesta mitään kenellekään, niin nihkeästi noista on maksettu ja juuri vastaavaa että aletaan punnitsemaan lankoja eikä työstä annettaisi senttiäkään on tapahtunut.

Lahjaksi voin antaa jos sille päälle satun mutta tilaussukkia never ever. Maksusta tulee aina riitaa.

Kuin myös. En ikinä tee tilauksesta, koska taitamattomat ihmiset eivät ymmärrä mitä se työ on ja kuinka paljon siihen menee aikaa. Ap:n kaveri on törkeä.

Vierailija
31/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta neulojan työtä ei arvosteta yhtään? Tässä se taas nähtiin. Ostakoot kiinalaissukkia sitten Tokmannilta.

Vierailija
32/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuitteko te yhtään lankojen hinnoista ennen sopimista? 36 euroa on huikea hinta villasukista.

Mutta eiköhän ole parasta, että pidat sukat ja puratte kaupat.

Trollipeikko, tees mulle pitkävartiset kirjoneulesukat alle 36 euron. Ostan heti vaikka kolmet.

Vierailija
33/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille sun kaverille, että käy ostamassa langat itse ja tuo ne sulle niin voit lahjana antaa työnosuuden. Jos haluaa kestävät hyväsävyiset sukat, ostaa parempia lankoja, jos ei laadulla ja kestävyydellä ole väliä, valitkoon ale -lankoja ja muistakoon sitten jatkossa, että itse valits langat, joista sukkien käyttömukavuus ja -ikä riippuu.

Vierailija
34/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia nämä jutut.  Totta tai ei, niin hyvä esimerkki siitä miten naiset,nimenomaan naiset saa riitoja aiheesta kuin aiheesta.

terv .mieshoitsu 27:n naispuolisen hoitsun joukosta.  (ja tullu nähtyä tsiljoona typerää riitaa)

Vierailija
35/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuesta langasta neulottujen polvimittaisten kirjoneulesukkien neulomiseen menee itsellä aikaa 30 - 40 tuntia. Vaikka pidänkin neulomista rentouttavana harrastuksena, en kyllä alkaisi millekään ap:n tapauksessa, jossa sukkien saaja kehtaa vielä pihistellä lankojen hinnasta.

Vierailija
36/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kalliit sukat! En ikinä maksaisi kenellekään tuollaista hintaa. Joulutoreilla saa mummoilta halvemmalla.

No sehän riippuu ihan langasta, ja esim. varren pituudesta. Torimummot eivät yleensä tee niitä sukkia mistään erikoislangoista. Ihan perus Novitaa he käyttävät, ja sitä saa muutamalla eurolla kerä.

Tämä. "Ennenvanhaan" se oli Seitsemän veljestä, mistä villasukat neulottiin.

Sen sijaan, että täällä ulvotaan kilpaa, kuinka tyhmä ap:n kaveri on, olisi pitänyt alun alkaen käydä keskustelu aiheesta. Siinä ap oli selittänyt kaverille, kuinka paljon sukat tulevat maksamaan ja kysyisi sitten, että pystytkö/ haluatko maksaa sukista niin paljon? Jos kaveri olisi sitä mieltä, että asia on ok, sitten ap neuloisi hänelle vaikka satasen sukat. Jos hinta ei miellytä kaveria, silloin hän ei sukkia teetä. Got it?

Vierailija
37/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tosiaan niin hullu, että maksaa jostain sukista 36 euroa?????? Minulla ei ainakaan todellakaan olisi varaa sellaiseen vaikka ne kuinka olisi jonkun omin käsin tekemät villasukat. Minulle tuo 36 euroa on hyvinkin viikossa ruokaan käyttämäni raha joten joutuisin olemaan viikon syömättä jos noin kalliit sukat ostaisin koska niitä sukkia ei varmastikaan voi syödä.

Vierailija
39/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et kutoo itse. Ja maksaa lankansa itse.

Vierailija
40/276 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankojen hinnat ja laatu vaihtelee. Sain juuri valmiiksi pipon johon meni 75g villalankaa eli kaksi kerä. Jos olisin tehnyt pipon 7 veljeksen akryylilangasta hinnaksi olisi tullut noin 4€. Koska lanka tulee ihoa vasten niin pehmeä villalanka on mielyttävämpi kuin pistelevä sukkalanka. Pipon hinnaksi tuli 10€. Ei tarvitse miettiä pistelyä tai hiusten sähköisyyttä kun käyttää oikeita lankoja.