Suomessa on maailman eniten lapsettomaksi jääneitä miehiä
Miehillä keskeinen syy lapsettomuuteen on sopivan kumppanin puuttuminen.
Suomessa on maailman eniten lapsettomaksi jääneitä miehiä. Lastensaanti-iän ylittäneistä suomalaismiehistä joka neljäs on lapseton. Tilastossa lastensaanti-iän ylittäneet ovat täyttäneet 45 vuotta.
”Jotkut heistä saavat toki vielä lapsia, mutta kyse on hyvin pienestä osuudesta”, kertoo Väestöliiton tutkimusprofessori Anna Rotkirch.
”Tällä hetkellä 30-vuotiaiden miesten kohdalla luku tulee oletettavasti olemaan vielä korkeampi, koska heidän sukupolvessaan syntyvyys on laskenut rajusti.”
Rotkirchin mukaan lapsettomien osuus on lisääntynyt viime vuosikymmenen aikana vahvasti kaikissa ikäryhmissä.
Useampi kuin joka viides nainen ja joka neljäs mies tulee olemaan vailla omaa lasta elämänsä aikana. Valtaosa heistä olisi toivonut tulevansa vanhemmaksi.
Miehillä keskeinen syy lapsettomuuteen on sopivan kumppanin puuttuminen. Väestöliiton kyselytutkimuksessa 20–35-vuotiaista miehistä yli puolet kertoi lapsettomuuden syyksi kumppanin puuttumisen. Joka neljäs vastaaja kertoi, että elämässä on muita mielenkiinnon kohteita kuin perheen perustaminen.
Koulutustaso vaikuttaa miesten lapsettomuuteen siten, että pelkän perusasteen koulutuksen saaneet miehet jäävät useammin lapsettomiksi kuin korkeasti koulutetut. Naiset saavat lapsia tasaisesti kaikissa koulutusluokissa.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ihmiset-kulttuuri/artikkeli-1.329103
Kommentit (1016)
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin tehdä jollekulle halukkaalle miehelle lapsen. Hinta 300 000€+lääkärimaksut raskauden aikana ja jälkeen. Lapsen synnyttyä saa täyden huoltajuuden ja vastuun, minä en sitä lasta halua enkä elätä. Penniäkään en siitä maksa.
Kiva palvelus miehille, eikös? Eikä edes paha hinta. Vai meneekö sormi suuhun kun pitääkin maksaa ihan oikeaa rahaa ja sitten vielä hoitaa se lapsi 24/7 18v ajan?
Luulet ihan liikaa itsestäsi. Miksi kukaan haluaisi maksaa puolikkaasta sinusta 300 000€? Paska on paskaa ja sinä haiset tänne asti rikiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet kuulema halua lapsia, näin meille naisille kerrotaan.
Hienoa kun jokainen keskustelu pilataan jo heti alussa näillä lapsellisilla olkinukeilla, joita naiset sitten raivokkaasti peukuttavat. Tutkimukset kertovat, että suurin osa lapsettomaksi jääneistä miehistä olisi halunnut saada lapsia.
Aijaa. Tyypillisesti kun kuulema raskautuva nainen on miehelle kauhistus ja "pallo jalkaan". Näin meille naisille opetetaan jo teini-iästä lähtien.
Palstalta olen oppinut, että lapset ovat ok, kunhan ne eivät häiritse miehen elämää eivätkä muuta naista, jonka on suotavaa hoitaa niiden lisäksi myöa koti ja palkkatyönsä, muuten mies vaihtaa rupsahtaneen lehmän nuorempaan. Ei myöskään sovi millään lailla odottaa miehen osallistuvan lastensa elatukseen, ne ovat naisen projekti ennen ja jälkeen eron.
Ihmekö tuo....?
Jos tilanne menisikin ja pysyisikin tuossa mainitussa eli nainen pysyy normaali painossa, käy töissä, huolehtii kodin + ruokahuollon + kakarat + sekä huolehtii että siitä / niistä kakaroista ei ole taloudellista eikä muuta haittaa / rasitetta miehen elämälle, niin miksipä ei niitä kakaroita voisi hankkia. Mutta kun ei tule tapahtumaan niin jätetään ne riesat väliin. Oma elämä ja elintaso kiittää ja varsinkin luonto. Sen verran voi itseään hyvästä valinnasta sitten onnitella että palkitsee itsensä ja hankkii tuli uuden 6.2 L V8 motilla varustetun kiesin. Nooh, vähähän se tietenkin niistää tuosta säästetystä luonnosta pois mutta pitää sitä jotain spessua miehenkin saada. Eikä se kakarakaan nyt aivan ympäristöä kuormittamaton ole.
Hyvä, että olet löytänyt itsellesi sopivan ratkaisun. Tuollainen diili on naiselle niin huono, että riski sen olemassaolostakin saa harkitsemaan lapsia hyvin tarkkaan. - Tämä kohta 18-vuotiaan äidiltä.
On totta, että moni mies etsii itselleen "kilttiä ja alistuvaa" naista. Sellaista kuin Love Islandin Anku. Häntähän kaikki jahtasivat.
Sellaisia on vaan vähenemässä määrin tässä maassa.
Käyttäydyn mielelläni "naisellisesti", mutta odotan mieheltä naiseuteni arvostamista. Naisellinen käytös ei tarkoita sitä, etten saa olla mistään mitään mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa suomessa on vain laatikkoleukaisia lapsia joista kaikista tulee lentäjäjääkiekkokirurgeja :D Sittenpä loppuu myös naisten valitus huonosta mies-aineksesta kun huonot on karsittu pois.
No tässähän ei ole mitään negatiivista. On vain kaikkien etu, että huono aines karsiutuu pois. Näinhän luonto pyrkii toimimaan. Lisääntymisen ei tulekaan olla jokamiehenoikeus.
Jos geenit periytyvät noin suoraan,miten näitä nörttinysvääjiä aina vaan riittää?
Ennen vanhaan soturit ja sotapäälliköt lisääntyivät eniten nykyään paljon rahulia tienaava yliopiston soijapoika joka on yhdellä kädellä nitistettävissä siittää eniten. Ajat on muuttuneet.
Kannattaisi sunkin kokeilla opiskelua niiden yliopistolaisten tapaan ihan kokonaisista kirjoista ja oikeista tutkimuksista tollaisten nettimeemien ja youtubevideoiden sijasta.
Yliopistoissa koulutetaan lampaita. On siellä toki kriittisesti ajattelevia ihmisiä myös, mutta kourallinen. Mun suvussa on yliopistonkäyneitä, mutta itse olen vapaasielu jonka pitää saada vaeltaa.
Naurattaa nämä vapaat sielut jotka vaeltaa sossun ja lähikaupan väliä eikä mihinkään ole rahaa. Käytännössä elävät kuin vankilassa.
Oikein naurattaa kun toinen on köyhä? On teillä kokoomuslaisilla huvit...
Vierailija kirjoitti:
Eipä yllättänyt, että tästäkin keskustelusta tuli miesten sättimistä ja naisten uhriutumista.
Mitä tulee tähän lapsettomuuskysymykseen niin olen aina halunnut tulla isäksi en vain ole varma haluanko tehdä lapsia juuri suomalaisen naisen kanssa joka sotii maansa miehiä vastaan.
Eli halveksit suomalaisia naisia etkä halua heidän kanssaan lapsia, mutta silti se on naisten syytä ettet saa lapsia, ja tämän logiikan kyseenalaistaminen on uhriutumista? Jep jep. Palstamiehet taas vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole huijattu isäksi?
Miks täällä on _jatkuvasti_ miehet sitä ja miehet tätä ruikutuksia mitä moninaisimmista teemoista, jotka
a) koskee kaikkia ihmisiä
b) ovat itsestä kiinni?Ilmoitan tästedes asiattomiksi.
Tästä palstasta on tullut varsinainen miesvolinan syöpäpesäke.
Vaihda toki toiseen palstaan. Tämä on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää ryhdistäytyä jos haluavat lapsia. Pitää opetella kokkaamaan, leipomaan, siivoamaan jne. ja todella tehdä puolet kaikista kodinhoitoon liittyvistä tehtävistä. Ehkä silloin vaimokin uskaltautuu hankkimaan lapsia kun näkee että mies ei aio heittäytyä passattavaksi vapaamatkustajaksi.
Näinhän se tuntuu palstanaisten näkökulmasta aina olevan, että miesten ongelmat ovat vain ja ainoastaan miesten omaa syytä. Piste.
Ilmeisesti tämä fakta on osalle miehistä tuskallista hyväksyä.Miesten ongelmat ovat heidän omaa syytään. Mitäs eivät opiskele vaan istuvat kotona arse homeessa pelaten kaljapullo kädessä. Ei menestys tule ilmaiseksi vieläkään.Sen eteen pitää tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ei ole huijattu isäksi?
Miks täällä on _jatkuvasti_ miehet sitä ja miehet tätä ruikutuksia mitä moninaisimmista teemoista, jotka
a) koskee kaikkia ihmisiä
b) ovat itsestä kiinni?Ilmoitan tästedes asiattomiksi.
Tästä palstasta on tullut varsinainen miesvolinan syöpäpesäke.Vaihda toki toiseen palstaan. Tämä on vapaaehtoista.
Mene itse muualle vinkumaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa suomessa on vain laatikkoleukaisia lapsia joista kaikista tulee lentäjäjääkiekkokirurgeja :D Sittenpä loppuu myös naisten valitus huonosta mies-aineksesta kun huonot on karsittu pois.
No tässähän ei ole mitään negatiivista. On vain kaikkien etu, että huono aines karsiutuu pois. Näinhän luonto pyrkii toimimaan. Lisääntymisen ei tulekaan olla jokamiehenoikeus.
Kyllä se on ongelma koska huono naisaines ei karsiudu pois. Huono naisaines luo lisää huonoa miesainesta ja naisainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos geenit periytyvät noin suoraan,miten näitä nörttinysvääjiä aina vaan riittää?
Ennen vanhaan soturit ja sotapäälliköt lisääntyivät eniten nykyään paljon rahulia tienaava yliopiston soijapoika joka on yhdellä kädellä nitistettävissä siittää eniten. Ajat on muuttuneet.
Kannattaisi sunkin kokeilla opiskelua niiden yliopistolaisten tapaan ihan kokonaisista kirjoista ja oikeista tutkimuksista tollaisten nettimeemien ja youtubevideoiden sijasta.
Yliopistoissa koulutetaan lampaita. On siellä toki kriittisesti ajattelevia ihmisiä myös, mutta kourallinen. Mun suvussa on yliopistonkäyneitä, mutta itse olen vapaasielu jonka pitää saada vaeltaa.
Naurattaa nämä vapaat sielut jotka vaeltaa sossun ja lähikaupan väliä eikä mihinkään ole rahaa. Käytännössä elävät kuin vankilassa.
Olen niin köyhä, mutta samalla niin rikas eikä minulla ole mitään hävittävää. 0€ velkaa ja jos kuolen huomenna niin lähden nauraen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vankilassa eläisi paremmin kun minimituilla vuosikymmenestä toiseen, ajellen polkupyörällä joka päivä kirjastoon, kuten sossurotta itse on kertonut. Vankilassa saisi kunnon sapuskat ja mahdollisuuden opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitää ryhdistäytyä jos haluavat lapsia. Pitää opetella kokkaamaan, leipomaan, siivoamaan jne. ja todella tehdä puolet kaikista kodinhoitoon liittyvistä tehtävistä. Ehkä silloin vaimokin uskaltautuu hankkimaan lapsia kun näkee että mies ei aio heittäytyä passattavaksi vapaamatkustajaksi.
Mitäs jos mä väittäisin että kodinhoito onnistuu huomattavasti paremmin kun nykyprinsessoilta? 10 vuoden yksinelo tekee ihmeitä.
Mut heitelkää vain noita vanhoja kliseitä miesten avuttomuudesta.
Väität siis, että 10 vuotta yksineläneet nykyprinssit osaavat kodinhoidon paremmin kuin 10 vuotta yksineläneet nykyprinsessat? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Hyvä ! Vielä kun suurin osa naisista saataisi tajuamaan tuo, että se kakara _ei_ole_ sen enempää ihmisoikeus, jokamiehen/naisen/oletetun henkilön oikeus kuin velvollisuuskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän miehet kuulema halua lapsia, näin meille naisille kerrotaan.
Hienoa kun jokainen keskustelu pilataan jo heti alussa näillä lapsellisilla olkinukeilla, joita naiset sitten raivokkaasti peukuttavat. Tutkimukset kertovat, että suurin osa lapsettomaksi jääneistä miehistä olisi halunnut saada lapsia.
Aijaa. Tyypillisesti kun kuulema raskautuva nainen on miehelle kauhistus ja "pallo jalkaan". Näin meille naisille opetetaan jo teini-iästä lähtien.
Sitähän se on, seurauksineen helvetinmoiset rahan- ja ajanhukka.
Klubilla illalla nauraa makeasti pankkiiri,verottaja, autokauppias ja kiinteistövälittäjä kun typerys meni lisääntymään, yrittäen hiki hatussa elättää tekostensa seuraukset. Sen sijaan että etukäteen olisi miettinyt mitä asiasta seuraa. Ja hölmöjä riittää...
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset kumppanuusperheet voisi olla näille ihan hyvä vaihtoehto.Telkkariin tuskin moni lähtisi mutta joku foorumi näiden yhdistämiseen olisi paikallaan.
Siinä kumppanuudessakin pitää maksaa lapsensa elatuksesta. Toisaalta se voisi olla monille parempi kun heti ennen raskautta sopimuksella voisi tuoda numerot esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesaines on varsin huonoa en ihmettele yhtään. Eikä ylipäätään kannata ympäristön (suvun) painostuksesta lisääntyä, jokaisen oma valinta.
Kyllä se naisaines on ihan yhtä huonoa kun samasta geenipoolista on lähtöisin. Tämä on vain sellaista feministien aikaansaamaa ansiotonta arvonnousua, mikä on saatu sillä että matematiikka ei tarvitse kirjoittaa yo-kirjoituksissa ja silti pääsee yliopistoon. Kaikki ne jotka eivät kirjoita edes lyhyttä matematiikkaa kuuluvat emäntäkouluun.
Vasemmisto on onnistunut syrjäyttämään miehet, koska heidän pyrkimys nostaa naisten euro miesten euron tasalle on pilannut miesten mahdollisuudet menestyä omilla vahvuuksillaan.
Ja taas tätä: tasa-arvo on siis sinulle uhka ja sinun miehisyytesi vaatii sitä, että muita syrjitään. Sinäkö et voi menestyä omilla vahvuuksillasi ellei jotakuta toista poljeta samalla alaspäin?
Jotta naiset pääsevät lukioon pitää heille antaa oikeus valmistua ilman matematiikkaa mutta miehiltä vaaditaan joka paikassa pakkoruotsi. Se on sitä että ei saa pärjätä ilman omia vahvuuksia.
Ei sitä ruotsiakaan ole pakko kirjoittaa. Pakollisia kursseja on sekä ruotsista että matematiikasta. Mutta ethän sä välitä kun sä haluat naiset kotiorjiksi pois töistä ja kouluista että miesreppanat pääsee taas nousuun...
Naisen pitäisi miehen mielestä hoitaa perhettä kotona mutta silti tienata ettei miesparka joudu maksumieheksi. Lompakkoloisiksi meitä kutsutaan ja ellei sellaiseksi kuitenkaan suostu niin haukutaan kuinka mies ei saa naista lastentekopuuhiin. Ristiriitaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, vankilassa eläisi paremmin kun minimituilla vuosikymmenestä toiseen, ajellen polkupyörällä joka päivä kirjastoon, kuten sossurotta itse on kertonut. Vankilassa saisi kunnon sapuskat ja mahdollisuuden opiskella.
Vankilaruoka on huonompaa kuin kotiruoka. Vankilassa ei voi opiskella. Jossain vankiloissa osa vangeista voi, mutta suurimmassa osassa ei voi. Opiskelijavankiloissakin vain pieni osa halukkaista saa opiskella. Vapaudessa kaikilla on mahdollisuus opiskella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisissa ketjuissa miesten suurin huolenaihe tuntuu olevan se, että eron tullessa ei saakaan lakata osallistumasta ihan omin kullein ja vapaaehtoisesti siitetyn lapsen elämisen kustantamiseen. Eikä minkäänlaista itseironiaa löydy näistä vastauksista vs ketjun aihe.
Mä luulisin, että pelko on lähinnä siitä, ettei saa osallistua tasavertaisesti lastensa elämään, vaan joutuu maksajan rooliin ja viikonloppuisäksi.
Höpö höpö, lue ne viestit niin lakkaat luulemasta väärin. Vapaat sielut haluaa kaikki oikeudet muttei mitään velvollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas typeriä kommentteja. Ei "uskota" tehdyn tutkimuksen tuloksia, luetaan mitä halutaan ja tietenkin unohtamatta sitä tahallista väärinymmärtämistä.
Mutta täällähän on ne totuudet, jotka pysyvät... (muistakaa alaspeukuttaa, tampiot)
Vähän ohis, mutta nämä ennakoivat alapeukutusmitätöinnit on kyllä leikki-ikäisen tasoista keskustelua. Suomennettuna "sä oot niinku mun mielest ihan tyhmä jos et oo kaikest mun kanssa samaa mieltä". Hohhoijaa.
JA MIETTIKÄÄ NAISET ! ! !
Niiden samojen laatikkoleukaisten MiljonääriHughGrantien sekä muiden LentokapteeniJuristiKirurgien ei tarvitse enään huhuilla sieltä postiluukun raosta ja päästää paskan & mahorkan käryä niihin i t s e m u r h ayksiöihinne.
Sehän on aivan selvästi Win - Win -tilanne . . . .