Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla oli/on paskat surkeat vanhemmat, miten autoitte vanhusiässä?

Vierailija
09.11.2018 |

Lyhyesti: vanhempani olivat aivan luokattoman paskat vanhemmat. Kaltoinkohtelivat ja hakkasivat meitä lapsia, pitivät nälässä, jättivät yksin yöksi taaperoikäisiä lapsia ilman hoitajaa, eivät vieneet sairaana koskaan lääkäriin (esim luunmurtuma jäi hoitamatta), olivat itsekkäitä ja piittaamattomia. Aikuisikäisenä eivät ikinä tukeneet tai välittäneet ja lapsenlapsiaan eivät ole nähneetkään kyin pari kertaa (heitä ei kiinnostanut lapsenlapset yhtään).

Nyt sitten homma menossa siihen että ovat raihnaisia, toinen joutui laitokseen ja toisesta tuli äkkiä avuton. Emme ole olleet oikein väleissä edes viimeiseen 20 vuoteen. Nyt alkoi yhtäkkiä puhelinterrori ja syyllistys. Pitäisi 150 km päästä hypätä tekemään sitä ja tätä. Olen hämmentynyt. Miten paskat kusipäät voi edes olettaa että alkaisin auttamaan? Miten voin kieltäytyä?
Tiedän että minussa on tietty syyllisyys, jo lapsena iskostettu, aina pitää olla vanhemmille mieliksi. Mutta kun en nyt enää JAKSA. Sama paska kohtelu ja vittuilu jatkuu ja en halua nähdä noita paskiaisia edes. Olen niin stressaantunut etten jaksa.
Sitten sekin perinteinen kuvio on että kaksi sisarustani ilmoittivat minulle että eivät aio auttaa. Olen esikoisena se kiltein ja vastuuntuntoisin joten minun päälle tää nyt kaatuu.

Miten te muut toimitte? Ja kysyn nimenomaan nyt niilä joilla kusipäävanhemmat. Hyviä vanhempia auttaisin ilman muuta (ja välitkin olis toistnlaiset).

Kommentit (188)

Vierailija
81/188 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhemmat huomaavat lapsensa vasta vanhuksena?

Ahne sukupolvi.

Vierailija
82/188 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi.

Ja itsekäs. Ei matkustellessa, juhliessa ja merenrantahuvilaa sisustaessa ole lasten läsnäoloa kaivattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/188 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
84/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi.

Totta. Esim mun isä on vain oppikoulun käynyt, pääsi valtion virkaan ilman tutkintoa, sai hyvää palkkaa ja nyt hänen eläkkeensä on parempi kuin minulla, akateemisella lapsellaan.

Isä jäi 56v iässä valtion erikoiseläkkeelle. Eläke laskettiin viimeisen työvuoden huipputuloista ja oli tyyliin 75% palkasta. Eläkettä isä saa 3000e.

Vertailu:mun eläkeikä 67v, eläke tulee olemaan alle puolet isäni eläkkeestä jota hänsai siis 56v iästä eteenpäin.

Isäni on ollut pihi, itsekäs ja ilkeä, ahne ja kahminut k-aiken. Lapsiaan ei auttanut ikinä mitenkään ja hylkäsi lapsensa täysin kun 18v tuli täyteen. Sen jälkeen ei mitenkään pitänyt yhteyttä eikä edes lastenlapset saaneet kiinnostumaan (mun kolmesta koululaisesta kahta ei ole vanhempani IKINÄ nähneet, ei kiinnostanut ristiäisetkään).

Kaiken ne kahmivat, etuilevat jonossa, kiilaavat liikenteessä, ryöstävät edeltävät sukupolvet ja lapsesakin.

Mun vanhemmat on perseilevät ahneet suuret ikäluokat oikein malliesimerkkinä. Hyi helvetti, inhoan niitä syvästi.

Vierailija
85/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahne sukupolvi.

Totta. Esim mun isä on vain oppikoulun käynyt, pääsi valtion virkaan ilman tutkintoa, sai hyvää palkkaa ja nyt hänen eläkkeensä on parempi kuin minulla, akateemisella lapsellaan.

Isä jäi 56v iässä valtion erikoiseläkkeelle. Eläke laskettiin viimeisen työvuoden huipputuloista ja oli tyyliin 75% palkasta. Eläkettä isä saa 3000e.

Vertailu:mun eläkeikä 67v, eläke tulee olemaan alle puolet isäni eläkkeestä jota hänsai siis 56v iästä eteenpäin.

Isäni on ollut pihi, itsekäs ja ilkeä, ahne ja kahminut k-aiken. Lapsiaan ei auttanut ikinä mitenkään ja hylkäsi lapsensa täysin kun 18v tuli täyteen. Sen jälkeen ei mitenkään pitänyt yhteyttä eikä edes lastenlapset saaneet kiinnostumaan (mun kolmesta koululaisesta kahta ei ole vanhempani IKINÄ nähneet, ei kiinnostanut ristiäisetkään).

Kaiken ne kahmivat, etuilevat jonossa, kiilaavat liikenteessä, ryöstävät edeltävät sukupolvet ja lapsesakin.

Mun vanhemmat on perseilevät ahneet suuret ikäluokat oikein malliesimerkkinä. Hyi helvetti, inhoan niitä syvästi.

Tarkennus ekaan kappaleeseen: siis kouluttamattoman isäni eläke on suurempi kuin minun, koulutetun lapsensa PALKKA asiantuntijatyöstä.

Vierailija
86/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat: tyhjensivät pajatson itselleen, tuhosvat maapallon luonnon lopullisesti, tappoivat 50% eläinlajeista sukupuuttoon ja rääkkäsivät lapsensa mielenterveyspotilaiksi ja mielialalääkkeiden suurkäyttäjiksi.

Kirsikka kakun päällä: rohmuavat kolminkertaiset eläkkeet itselleen lapsiinsa verrattuna msksamalla niistä itse murto-osan. Suurten ikäluokkien aikana työeläkkeeseen meni 5% palkasta ja nykyisin menee yli 26% palkasta ( osan maksaa TA, osan TT).

Itse maksan 52% veroa, pitäähän meitä verottaa että suurten ikäluokkien kermaperse-eläkkeet saadaan maksuun. Kun oma vuoro ditten 70v korvilla tulee eläkkeeseen: oho nyt se systeemi loppuikin, eläkettä ei tule, sori siitä!

Vierailija
87/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan töissä vanhainkodissa ja siellä oli ukko  jonka käytös oli suorastaan järkyttävää, puhui että akkojen paikka on kotona lattioita luuttuamassa ja kerran kun jonkun vierailijan taapero kiukutteli, tämä ukko  huusi " Selkään sille, ne muuten opi!" .  Miehen pojan kanssa puhuin kerran puhelimessa, kertaakaan ei käynyt isäänsä tervehtimässä . Ei käynyt kukaan muukaan, enkä suoraan sanoen ihmettele miksi .

Vierailija
88/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan töissä vanhainkodissa ja siellä oli ukko  jonka käytös oli suorastaan järkyttävää, puhui että akkojen paikka on kotona lattioita luuttuamassa ja kerran kun jonkun vierailijan taapero kiukutteli, tämä ukko  huusi " Selkään sille, ne muuten opi!" .  Miehen pojan kanssa puhuin kerran puhelimessa, kertaakaan ei käynyt isäänsä tervehtimässä . Ei käynyt kukaan muukaan, enkä suoraan sanoen ihmettele miksi .

Ihan kun mun isä! Tosin on vasta 69v mutta tulee vanhainkodissa olemaan painajainen. Sen mielestä akoista ei ole mihinkään ja naiset ei osaa mitään (isä yritti kaikin tavoin estää yliopistoon menoni). Kun olen nyt vp (varatoimitusjohtaja) urallani, isä puhuu sukulaisille muten teen jotain avustavia hommia ja sihteerinhommia (eihän naisista ole mihinkään, ja eihän tyttärestä voi tulla elämänkoulutettua isää viisaampi).

Isä haukkuu mun lapset rumiksi ja vammaisen näköiseksi, miehen tyhmäksi (tekn.lis), talon rumaksi, automerkin vääräksi, minut lihavaksi lehmäksi (olen hoikka) ja sureaksi huoraksi (olen pitkässä avioliitossa).

Vaikka olisin yk:n puhernjohtaja, presidentti tai nobelpalkinnon saaja, olen silti isän silmissä surkea paska ja alinta kastia.

Käy oikeesti sääli kotihoitajia ja laitoksen henkilökuntaa. Isä tulee haukkumaan, käymään käsiksi, uhkaamaan, solvaamaan ja riehumaan kaikin tavoin.

Vierailija
89/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kun mun isä! Tosin on vasta 69v mutta tulee vanhainkodissa olemaan painajainen. Sen mielestä akoista ei ole mihinkään ja naiset ei osaa mitään (isä yritti kaikin tavoin estää yliopistoon menoni). Kun olen nyt vp (varatoimitusjohtaja) urallani, isä puhuu sukulaisille muten teen jotain avustavia hommia ja sihteerinhommia (eihän naisista ole mihinkään, ja eihän tyttärestä voi tulla elämänkoulutettua isää viisaampi).

Isä haukkuu mun lapset rumiksi ja vammaisen näköiseksi, miehen tyhmäksi (tekn.lis), talon rumaksi, automerkin vääräksi, minut lihavaksi lehmäksi (olen hoikka) ja sureaksi huoraksi (olen pitkässä avioliitossa).

Vaikka olisin yk:n puhernjohtaja, presidentti tai nobelpalkinnon saaja, olen silti isän silmissä surkea paska ja alinta kastia.

Käy oikeesti sääli kotihoitajia ja laitoksen henkilökuntaa. Isä tulee haukkumaan, käymään käsiksi, uhkaamaan, solvaamaan ja riehumaan kaikin tavoin.

Erona on, että vanhainkodeissa ja palvelutaloissa lienee keinot millä hiljennetään aggressiivinen vanhus, rauhoittavat lääkkeet? Kuvitella, millaista elämä olisi ollut jos olisi lapsena voinut sujauttaa rauhoittavan pillerin kaltoinkohtelijavanhemman ruokaan.

Vierailija
90/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisista ihmisistä tarvitse pitää huolta vanhuusiässä, jotka eivät elä niin vanhoiksi. Luulen että olisin auttanut kuitenkin, mutta en tiedä kuinka paljon.

Vierailija
91/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea juttu. Ei oikein kai huonoakaan vanhempaa voisi täysin yhteiskunnan varaan jättää. Hoitako kotihoito muka vaatteet, lamput, sulakkeet, lakanat? Käsittääkseni kotihoito tekee vain lääketieteellistä hoitoa (lääkkeet, haavat, mittaukset).

Mitä vaikeaa siinä on?

Jos ihminen hakkaa lastaan ja laiminlyö tämän perustarpeet, silti valitettavan usein lapsi on vain näiden vanhempiensa varassa.

Vanhemmalla on lain mukaan velvollisuuksia lastaan kohtaan, lapsella ei vanhempaansa kohtaan vaikka tämä olisikin 95v heiveröinen, hellyttävän näköinen pieni mummu/ukki.

Vierailija
92/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että vanhempien psykopaatti Set piirteet ovat periytyneet ketjussa vanhempansa hylkääville lapsille.

Normaalin tunne-elämän omaava ei varmaan jättäisi esim menemättä vanhempansa hoidon suunnitteluun, kun pyydetään.

Kai sitä voi antaa anteeksi omalle vanhemmalle en, vaikkei hän edes pyydä. Ei pystynyt parempaan, kun se psykooseja riivasi.

*Psykopatia riivasi

Vierailija
93/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea juttu. Ei oikein kai huonoakaan vanhempaa voisi täysin yhteiskunnan varaan jättää. Hoitako kotihoito muka vaatteet, lamput, sulakkeet, lakanat? Käsittääkseni kotihoito tekee vain lääketieteellistä hoitoa (lääkkeet, haavat, mittaukset).

Mitä vaikeaa siinä on?

Jos ihminen hakkaa lastaan ja laiminlyö tämän perustarpeet, silti valitettavan usein lapsi on vain näiden vanhempiensa varassa.

Vanhemmalla on lain mukaan velvollisuuksia lastaan kohtaan, lapsella ei vanhempaansa kohtaan vaikka tämä olisikin 95v heiveröinen, hellyttävän näköinen pieni mummu/ukki.

Jep. Usein nää kusipäälapsenhakkaajat vanhana verhoutuu hauraan avuttoman vanhuksen rooliin ja vapisevalla äänellä valittaa miten lapsetkaan ei auta ja hänet on hylätty. Sen unohtaa kätevästi kertoa miten potki lapseltaan kylkiluut murskaksi ja piti nälässä ja lukitsi pimeään varastoon päiviksi...

Mutta kun herttainen pikku vanhus!

Vierailija
94/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että vanhempien psykopaatti Set piirteet ovat periytyneet ketjussa vanhempansa hylkääville lapsille.

Normaalin tunne-elämän omaava ei varmaan jättäisi esim menemättä vanhempansa hoidon suunnitteluun, kun pyydetään.

Kai sitä voi antaa anteeksi omalle vanhemmalle en, vaikkei hän edes pyydä. Ei pystynyt parempaan, kun se psykooseja riivasi.

No, kuule, en voi antaa anteeksi. Teot (rikokset) mua kohtaan oli niin sadistisia ja julmia että sinä et osaa edes kuvitella sellaista.

Vierailija
95/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantoa vaativat jeesustelijat eivät ole joutuneet satoja kertoja oman vanhempansa pahoinpitelemiksi. Jos olisivat, voisi olla toinen ääni kellossa tuon anteeksiantamisen suhteen...

Vierailija
96/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä odotellessa. Mun isä ei ole mua kuin kerran läimäissyt, mutta oli paljon poissa, alkoholisti (ei juo enää), todella hankala ihminen, mutta osaa makeilla. Osaa puhua asiat ihan toisiksi ja muistaakin kaiken ihan eri tavalla meidän lapsuudesta. Tulee hälle kyllä yllätyksenä, ettei apua tule herumaan.

Joo. Nää hullut vanhukset on käsittämättömiä. Olen se jota isä hakkasi kaikella mitä käteen sai, usein ja kovaa. Nyt se sama kusipää on sitten ”pöyristynyt” (suora lainaus) siitä miksi kiittämätön tytär ei nyt auta häntä!! Puhelinessa huusi että kaikki on sullekin aina autettu ja tehty (ei todellakaan ole!), kaikki on lapsena tarjottu (ei todellakaan ole) ja että miten HÄN on ollut hyvä isä lapsille (hullu lapsenhakkaaja).

En tajua, että MITEN ihminen voi olla noin harhainen? Siis väittää tuollaisen jälkeen itseään hyväksi vanhemmaksi?? Jos minä olisin hakannut onia lapsiani niin että luunmurtumaa tullu niin todellakin olisin vanhana hiljaa enkä kehtaisi odottaa että mua lapset auttaisi.

Mutta mun luonnevikaiselle kusipääisälle ei riitä mikään! Hän, hän, ja hänen tarpeet, hänen halut, hän tahtoo, hän määrää. Tätä se on ollut aina.

Show must go on

Vierailija
97/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suuret ikäluokat: tyhjensivät pajatson itselleen..

rohmuavat kolminkertaiset eläkkeet itselleen lapsiinsa verrattuna msksamalla niistä itse murto-osan. Suurten ikäluokkien aikana työeläkkeeseen meni 5% palkasta ja nykyisin menee yli 26% palkasta ( osan maksaa TA, osan TT).

Itse maksan 52% veroa, pitäähän meitä verottaa että suurten ikäluokkien kermaperse-eläkkeet saadaan maksuun. Kun oma vuoro ditten 70v korvilla tulee eläkkeeseen: oho nyt se systeemi loppuikin, eläkettä ei tule, sori siitä"

Se on juurikin näin, hyvin kiteytit.

Vierailija
98/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyskopaatin tai narsistin jatke olisi täällä vähättelemässä lasten kaltoinkohtelua. Et tainnut sitäkään tietää, että anteeksianto voi olla siunaus kaltoinkohdellun jatkuvuudelle.

Vierailija
99/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksiantoa vaativat jeesustelijat eivät ole joutuneet satoja kertoja oman vanhempansa pahoinpitelemiksi. Jos olisivat, voisi olla toinen ääni kellossa tuon anteeksiantamisen suhteen...

Sama ilmiö kun sellaiset jotka eivät ymmärrä miltä tuntuu joutua väkivallan ja raiskauksen kohteeksi, maiskutellen hyvyyttään vaativat uhreja vielä synnyttämään väkivallanteosta aiheutuneen jälkeläisen ja täysipainoisesti hoitamaan sitä traumatisoituneena. Sama ilmiö aina kuplassa eläneillä : empatia puuttuu ellei ole itse kokenut.

Vierailija
100/188 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaikeaa siinä on?

Jep. Usein nää kusipäälapsenhakkaajat vanhana verhoutuu hauraan avuttoman vanhuksen rooliin ja vapisevalla äänellä valittaa miten lapsetkaan ei auta ja hänet on hylätty. Sen unohtaa kätevästi kertoa miten potki lapseltaan kylkiluut murskaksi ja piti nälässä ja lukitsi pimeään varastoon päiviksi...

Mutta kun herttainen pikku vanhus!

Vanha sisilialainen sanonta: "mikään maailmassa ei ole niin pettävän  säälittävää ja vetoavaa kun paholainen polvillaan". 

Tosin anteeksianto ja sovinto asioiden suhteen kannattaa tehdä itsensä takia, jos on hyvä tyyppi ja haluaa pysyä sellaisena.