Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
141/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja kissani olemme perhe. Olen kissani mamma ja elättäjä/huoltaja. Syömme samasta jääkaapista ja myös kuivakaapista. Kelan määritelmä perheestä on että ne jotka syövät samasta jääkaapista ovat pariskunta/ perhe.

Ahaa. Eli Kela hyväksyy erisukupuoliset kämppikset ei-pariskunnaksi, jos molemmilla on oma jääkaappi.

Vierailija
142/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä,äiti ja vähintään yksi lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, mieheni ja meidän kaksi koiraa ollaan perhe.

Vierailija
144/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden hengen perhe:

- perheriita on outo ilmestys

- perheen hajottua ei ole eloonjääneitä

- perhejuhlissa ei juoruilla

- kaikki perheenjäsenet sairastavat yhtä aikaa

- perheenkeskisistä asioista on helppo sopia- yksimielisyys on taattu

- perheen pienimpien lempiohjelma ei ole pikkukakkonen

- perhepizzasta syödään viikon verran

- termi 'perheetön' joutaa romukoppaan

- koko perhe lähtee porukalla sinkkuristeilylle

Tästä viestistä voi lukea, kuinka toiveita ja odotuksia täynnä perheen käsite on perheellisille. Muutenhan tällaista vitsikästä viestiä ei olisi kirjoitettu. Yksinelävänä minulle on yksi ja sama, mikä on perheen käsite. Ja jos joskus perustan perheen, pidän huolen siitä että ihmissuhteeni perustuu todelliseen yhteyteen, niin ei tarvitse keskustelupalstoilla pohtia sitä, kuinka hyvältä oma elämä näyttää. Paljon melua tyhjästä. Mutta ei se mitään, kyllä tähän maailmaan melua mahtuu!

Vierailija
145/182 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :D mäkin kutsun miestä ja lastani mun perheeksi ja silti en mene perhelipulla mihinkään, koska perheisiin kuuluu niiden mukaan 2x aikuinen ja 2x lapsi 😁

Vierailija
146/182 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusperhe on äiti ja isä sekä edellisten yhteiset lapset.

Muut perhemuodot ovat sitten vain muunnoksia perusperheestä.

Onhan niitä kaikenlaisia perheitä.

Mutta jos joku sinkkunainen väittää olevansa kahden kissansa kanssa perheellinen, niin menkööt peilin eteen ja kysykööt itseltään, onko hän ihan oikeasti perheen äiti?

Nainen ja mies ilman lapsia ovat edelleenkin avio/avopari ilman perhettä, vaikka heillä olisi kokonainen akvaariollinen kultakaloja tai kennellin verran koiria piha täynnä.

Vierailija
147/182 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, mieheni ja meidän kaksi koiraa ollaan perhe.

Ettehän ole perhe. Te olette pariskunta ja koiranne ovat lemmikkejänne, eivät lapsianne.

Vierailija
148/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lemmikit ovat ainaskin meillä perheenjäseniä

Vierailija
149/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi. Tämä ei ole mielipideasia. Samassa taloudessa asuvat ihmiset muodostavat perheen.

Eläköön opiskelijasoluperheet :D

Vierailija
150/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 (aikuista jo on perhe, jos avo/avioliitto)

Vierailija
151/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stat.fi/meta/kas/perhe.html

”Perheen muodostavat yhdessä asuvat avio- tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.”

Vierailija
152/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väh. 2 ihmistä. Lemmikit eivät ole perheenjäseniä.

Onko sulla esimerkiksi koiraa jos ajattelet että ei ole? Todellakin lemmikit on perheenjäseniä

Vierailija
153/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kai minäkin oma perheeni, kun asun yksin.

No, et ole. Sinä olet yhden hengentalous.

Mitä hittoa, siis alapeukuttajien mielestä yksi henkilö todella on perhe, vai?!😃

Vierailija
154/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on silloin kun on lapsi/lapsia. Eli voi olla yh ja lapsi, pariskunta ja lapsi - silloin perhe.

Vierailija
155/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä teidän lohiikka tääl :D mut siis joo on kaikenlaisia perheitä kaikki luokittelee omalla tavalla oon tosiaan vasta 17 mutta en koe vanhempiani perheeseen mutta sisarukset kyllä. Siihen on omat syyt miks en oo tykänny 4-vuoteen vanhemmistani

Vierailija
156/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe on silloin kun on lapsi/lapsia. Eli voi olla yh ja lapsi, pariskunta ja lapsi - silloin perhe.

Sinä voit väittää ja kokea näin, mutta ei siihen niitä lapsia kyllä tarvita.

Vierailija
157/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä iha yksin mul on mukava perhe

Vierailija
158/182 |
20.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mene niin että jokainen määrittelee itse jonkin käsitteen sisällön. Muutenhan voisin esimerkiksi sanoa että minulla on perhe ja metsässä asuvat Lumikki ja 7 kääpiötä ovat perhettäni. Jos jokaisella olisi omat määritelmät niin silloin ei puhuttaisi samaa kieltä. Jos puhutaan perheen perustamisesta, niin silloin kyseessä on myös lapset. Yhteen muuttamista ei yleisesti kutsuta perheen perustamiseksi.

Vierailija
159/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa sitä romanttisessa mielessä voisi kutsua sisäänmuutossa puolisoaan perheekseen. Ja onhan se tavallaan oikeinkin, onhan hän silloin toisen elämässä niin vahvasti esillä. Tai jos taloudessa on lemmikkieläin, on suloista ajatella laumaansa perheenä.

Mutta itse määrittelen perheen aina niin, että siihen kuuluu vähintään yksi lapsi. Näin taitaa perhe määrittyä ns. virallisestikin.

Vierailija
160/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sitä romanttisessa mielessä voisi kutsua sisäänmuutossa puolisoaan perheekseen. Ja onhan se tavallaan oikeinkin, onhan hän silloin toisen elämässä niin vahvasti esillä. Tai jos taloudessa on lemmikkieläin, on suloista ajatella laumaansa perheenä.

Mutta itse määrittelen perheen aina niin, että siihen kuuluu vähintään yksi lapsi. Näin taitaa perhe määrittyä ns. virallisestikin.

Katso virallinen luokitus viestistä 152, ei tarvitse lasta!

Itse olen sinkku, ja koirani tuntuu perheenjäseneltä, mutta emme ole perhe.