Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi henkilö on perheen minimi.

Vierailija
122/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi 2 ihmistä. Maksimi? Uh... Meillä se on kolme ihmistä ja kaksi kissaa, en sukulaisia laske osaksi perhettä. Ehdotonta maksimia siis vähän vaikea sanoa, ehkä helpompi olis sanoa, että lasken perheeksi vanhemmat, heidän biologiset ja adoptoidut/kasvatti lapsensa sekä lemmikit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseen täytyy kuulua vähintään kolme ihmistä. Eli joko kaksi vanhempaa ja yksi lapsi tai yksi vanhempi ja kaksi lasta. Perhe sanaa ei käytetä koskaan yhden tai kahden hengen talouksista. Muuta väittävä ei pysty hyväksymään faktoja.

Vierailija
124/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5 hengen talouksia en pidä perheinä. Kyllä perheeseessä pitää olla useampia lapsia ja lemmikkejä.

Vierailija
125/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että 2 aikuista + 2 lasta minimissään. Myös 1+3 on vielä perhe.

Vierailija
126/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka syövät yhteisestä samasta jääkaapista = perhe.

Vierailija
127/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta lapsi tekee yhdessä asuvista vanhemmista perheen. Niin se menee. Luulin itsekin ennen, että olimme perhe puolison ja kissan kanssa, mutta vasta kun lapsemme syntyi, ymmärsin mitä perhe tarkoittaa.

Vierailija
128/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta lapsi tekee yhdessä asuvista vanhemmista perheen. Niin se menee. Luulin itsekin ennen, että olimme perhe puolison ja kissan kanssa, mutta vasta kun lapsemme syntyi, ymmärsin mitä perhe tarkoittaa.

Perheestä tuli lapsiperhe.

Vierailija
129/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheestä tuli lapsiperhe.

Alapeukuttajat voisivat tutkia vaikka wikipediaa, etteivät toisi tyhmyyttään julki.

Vierailija
130/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen, silloin on kyseessä sinkkuperhe. Näin opettivat koulussa 10 vuotta sitten. Kuulostaa järkevälle.

Vierailija
131/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sana ryhmä voi tarkoittaa sitä, että siihen kuuluu vain yksi tai kaksi ihmistä. Ryhmän virallisella määritelmällä useammasta henkilöstä ei ole minulle merkitystä. Sydämeni kertoo kyllä, kuinka monta henkilöä ryhmään kuuluu.

Vierailija
132/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksihenkinen perhen on yhden ihmisen perhe.

Ihan päivänselvää!

Vierailija
133/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo että asun perheeni kanssa, ja paljastuukin että hänellä on pelkkä puoliso eikä lapsia tai vaikkapa sukulaista saman katon alla niin kuulostaa oudolta. Miksei voi sanoa asuvansa puolison kanssa?

Vierailija
134/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten sana perheellinen? Tai perheen perustaminen? Kaikki nämä viittaavat lapsiin. Ainakin Väestöliitto näitä käyttää.

Vierailija
135/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.infopankki.fi/fi/elama-suomessa/perhe/mika-on-perhe

Tässä on se mitä laki sanoo eli

Suomessa perheen muodostavat

aviopuolisot

avopuolisot

alle 18-vuotias naimaton lapsi tai lapset ja heidän Suomessa asuva huoltajansa tai huoltajat

Vierailija
136/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole mitenkään määritelty. jokainen ihminen määrittelee oman perheensä itse. Voihan se olla se isä. äiti ja lapsi. Mutta voi se olla myös pariskunta ja pari elukkaa.

t. isä, äiti lapsi ja pari elukkaa, ja tämä on meidän perhe johon jokainen kuuluu

Vierailija
137/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on määritelty verotuksessa.

Sinua pidetään verotuksessa perheellisenä jos olet avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa, tai jos sinulla on avopuoliso, jonka kanssa sinulla on tai on ollut yhteinen lapsi. Perheellinen on myös silloin, jos olet yksinhuoltaja ja asut yhdessä alaikäisten lastesi kanssa tai sinulla on alaikäisten lasten yhteishuoltajuus ja lapset asuvat osan ajasta kanssasi.

Minusta tämä vastaa aika hyvin perheen käsitettä.

Vierailija
138/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moneen otteeseen on mainittu, jokainen määrittelee perheen itse. Eri asia on miten viranomaiset sen määrittelevät. Asun yksin kahden kissan kanssa, omasta mielestäni olemme perhe koska olen kissojeni huoltaja ja huolehdin heidän tarpeistaan kuten vanhemmat lapsiensa tarpeista. En kuitenkaan puhu meistä perheenä. Minun perheeni muodostaa äitini ja siskoni (ja siskoni perhe) vaikka emme asukaan yhdessä. Isää minulla ei valitettavasti enää ole. Jouluna haluan olla yhdessä perheeni kanssa, muuten se ei ole joulu. Väljemmässä määritelmässäni myös setäni/tätini sekä läheisimmät serkkuni kuuluvat perheeseeni. Kuten kauneus on jokaisen omassa silmässä, myös perheen määritelmä on jokaisen omassa mielessä.

Vierailija
139/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheessä on kaksi perheenjäsentä, kissa ja sen uskollinen palvelija (= minä)

Vierailija
140/182 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen perhe:

- perheriita on outo ilmestys

- perheen hajottua ei ole eloonjääneitä

- perhejuhlissa ei juoruilla

- kaikki perheenjäsenet sairastavat yhtä aikaa

- perheenkeskisistä asioista on helppo sopia- yksimielisyys on taattu

- perheen pienimpien lempiohjelma ei ole pikkukakkonen

- perhepizzasta syödään viikon verran