Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe on silloin kun on lapsi/lapsia. Eli voi olla yh ja lapsi, pariskunta ja lapsi - silloin perhe.

Sinä voit väittää ja kokea näin, mutta ei siihen niitä lapsia kyllä tarvita.

Ei minulla itsellänikään ole lapsia ja silti ajattelen noin. Elämme mieheni kanssa kaksin, olemme siis pariskunta emme perhe - no minun mielipiteeni tämä

Vierailija
162/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ja koira 💜

Tai yksi ihminen ja kissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kolme? Jos pariskunnalla on yksi lapsi ja toinen vanhemmista vaikka kuolee, hekö eivät enää ole perhe? Tai lapseton pariskunta?

Onhan jokaisella olemassa ns. lapsuuden perhe eli omat vanhemmat ja sisarukset. Ihminen tuntee omat veljensä ja siskonsa kaikkein kauiten aikaa riippumatta siitä miten läheisiä he muuten ovat.  Aika monen joulunviettoon liittyy myös se että silloin nähdään isovanhempia, serkkuja ja muita sukulaisia noiden vapaapäivien/joulunpyhien aikana.

Sen jälkeen kun molemmat vanhemmat ovat kuolleet, niin kaipa aikuisestakin voi tulla orpo.

Vierailija
164/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
165/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väh. 2 ihmistä. Lemmikit eivät ole perheenjäseniä.

Onko sulla esimerkiksi koiraa jos ajattelet että ei ole? Todellakin lemmikit on perheenjäseniä

Onhan ne omistajilleen. Huom omistajilleen. Kukaan ei ole parisuhteessa papukaijan tai marsun kanssa. Eikä kenenkään lapsi ole käärme tai hevonen. On lemmikkejä ja kotieläimiä. Ei ne oikeasti ole perheenjäseniä. Muille kuin omistajilleen, eikä niillekään kaikille. Minun koira jota kovasti rakastin oli minun lemmikki. Ei ikinä perheenjäsen. En lässyttänyt sille enkä puhutellut itseäni isinä. Huono lemmikin omistaja?

Vierailija
166/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihminen ja koira 💜

Tai kissa.

Vierailija
167/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen mielestäni, eli yksi yksikkö ihmisiä on perhe.

Vierailija
168/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeseemme kuuluu kaksi henkilöä, minä ja mieheni. Olimme aikoinaan viisihenkinen perhe, mutta lapset kasvoivat aikuisiksi ja muuttivat omilleen. Koen, että olemme ihan yhtä lailla perhe nyt miehen kanssa kahdestaankin, kuin silloin lasten aikanakin.

Vierailija
169/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki on perheenjäsen,eli ihminen +lemmikki muodostaa myös perheen.Jos asiaa ajattelee tarkemmin,perhe voi olla myös yksi ihminen. Ainakin Kelan mukaan. Mihin on tottunut, sen mukaan ajatus etenee omissa aivoissaan,kullakin omansa. Pääasia olla onnellinen: kukin omalla tavallaan <3

Vierailija
170/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe muodostuu:  Miehen ja naisen välisestä avioliitto suhteesta.´ Isä´, on biologinen isä, hän siittänyt naisen kohtuun munasolun, silloin naisesta tulee, äiti, kun lapsi on syntynyt, hän on lapsen oikea,´ Äiti´.  - Tämä on perhe.   Kuinka monta perheeseen halutaan, on kunkin perheen oma valinta.  - Perhe on: Miehen ja naisen välinen suhde on avioliitto, ja sen liiton sisälle syntyvät yhteiset lapset.  - Tämä perhemalli ei muuksi muuta, vaikka nykyään on seka juttuja, joita sanotaan perheiksi, se on vaan täynnä sekavuutta.

Vierailija
171/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kati kirjoitti:

Perhe muodostuu:  Miehen ja naisen välisestä avioliitto suhteesta.´ Isä´, on biologinen isä, hän siittänyt naisen kohtuun munasolun, silloin naisesta tulee, äiti, kun lapsi on syntynyt, hän on lapsen oikea,´ Äiti´.  - Tämä on perhe.   Kuinka monta perheeseen halutaan, on kunkin perheen oma valinta.  - Perhe on: Miehen ja naisen välinen suhde on avioliitto, ja sen liiton sisälle syntyvät yhteiset lapset.  - Tämä perhemalli ei muuksi muuta, vaikka nykyään on seka juttuja, joita sanotaan perheiksi, se on vaan täynnä sekavuutta.

Tuo sun horinasi nyt on täynnä virheitä, mutta korjaan nyt sen mikä omaan korvaan särähti eniten : naimisissa emme ole, naimisiin emme mitä luultavimmin mene, yhdessä on oltu yli 20 vuotta pitkän matkaa ja lapsetkin on tehty. Ja sinä väität vakavalla naamalla ruutusi takaa, ettei meidän perhe täytä perheen määritelmää :)

Mutta hörhöilyt sikseen, omasta mielestäni 2 ihmistä on pari/pariskunta jne, 2 ihmistä ja lapsi tai useampi on perhe. Myös sen jälkeen kun lapset on lentänyt pesästä

M38

Vierailija
172/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheeseemme kuuluu kaksi henkilöä, minä ja mieheni. Olimme aikoinaan viisihenkinen perhe, mutta lapset kasvoivat aikuisiksi ja muuttivat omilleen. Koen, että olemme ihan yhtä lailla perhe nyt miehen kanssa kahdestaankin, kuin silloin lasten aikanakin.

Ei se siitä muutu vaikka lapset lähteekin omille teilleen

Vierailija
173/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit on musta karvalapsia, vaikka voi toki olla karvattomiakin lemmikkejä. Kyllä mä ajattelen että minä ja kissani ollaan perhe, ja että lemmikki on perheenjäsen, vaikken sanoisikaan lapsettomuudesta kärsivälle, että hanki kissa tai koira.

Ajattelen niinkin että ystävät on perhe jonka valitsemme itsellemme.

ja vaikka ois puoliso ja lapsia, ni lemmikki ois silti perheenjäsen. 

mulla ei nyt ole, 

niin toi kissa on mun pörrövauva,

vaikken toki yritä sanoa että se ois sama asia kuin ihmislapsi

mut ei mikään tavarakaan ole. 

Vierailija
174/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-6.

Kaksi ei vielä ole, on yksinhuoltajaperhe, pariskunta tms.

Seitsemän on jo mielestäni suurperhe.

Tavallinen perhe eli pekkä perhe on yleisesti käsitettynä se 3-6.

Vierailija
175/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheessä on 1 ihminen ja 1 koira. Oltiin perhe myös aiemmin, kun oli vielä isäntä kuvioissa. Silloin oli siis 2 ihmistä ja 1 koira. Isäntä lähti mutta perhe me ollaan edelleen. Muuta perhettä minulla ei ole.

Vierailija
176/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tai enemmän

Vierailija
177/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä henkilöstä eli yhden hengen perheestä lukumääräisesti ylöspäin.

Vierailija
178/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakautunut persoona voi hyvinkin muodostaa kokonaisen perheen ihan yksinään, muiden peraooniensa kanssa.

Vierailija
179/182 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-288943938829239292937383838388329299101 ihmistä.

Vierailija
180/182 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh. Olen puhunut.

Perheen muodostavat yhdessä asuvat avioliitossa tai avoliitossa olevat tai parisuhteensa rekisteröineet henkilöt ja heidän lapsensa, jompikumpi vanhemmista lapsineen sekä avio- ja avopuolisot sekä parisuhteensa rekisteröineet henkilöt, joilla ei ole lapsia.[1]

Usein perheeseen kuuluu kaksi eri sukupuolta edustavaa henkilöä sekä heidän mahdolliset jälkeläisensä eli lapset. Mikäli perheeseen kuuluu vähintään yksi alaikäinen eli alle 18-vuotias lapsi, perhettä kutsutaan lapsiperheeksi.[2] Jos henkilöllä on lapsia, häntä kutsutaan äidiksi tai isäksi. Äiti ja isä elävät yhdessä joko avioliitossa tai avoliitossa. Nykyisin myös kaksi samaa sukupuolta olevaa henkilöä tai yksinhuoltaja ja lapsi (tai lapset) voivat muodostaa perheen.

Perheen yksiselitteinen määrittely on osoittautunut ongelmalliseksi kaikilla yhteiskunnan toiminnan tasoilla ja perhe onkin jatkuvan määrittelykamppailun kohde. Käsitteenä perhe on normisidonnainen ja liittyy vallankäyttöön. Esimerkiksi perheen psykoterapeuttisessa hoidossa (perheterapiassa) perheen määrittely liittyy läheisesti siihen, keitä ovat ne perheenä elävät henkilöt, joita yhdistää samasta ongelmasta puhuminen. Lastensuojelu korvaa biologisten vanhempien muodostaman perheen sosiaalisella perheellä. Laitoksissa kirjoilla olevista henkilöistä ei muodosteta perheitä. Sitä vastoin yksityisesti sijoitetut lapset muodostavat perheen.

Perhe on tärkeä osa niitä tapoja, joilla ihmiset ymmärtävät elämää ja luovat siihen rakenteita.

Monissa ei-moderneissa kulttuureissa, kuten monilla metsästäjä-keräilijäheimoilla, on yleistä kiinteiden parisuhteiden puute ja perhettä kollektiivisempi tapa hoitaa lapsia. Käsitys perheestä vaihtelee yleensäkin eri kulttuureissa ja eri aikoina.