Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseemme kuuluu isä, äiti, kolme lasta, miehen vanhemmat, minun tätini, koira, kissa, tädin kissa, gerbiili ja kaksi viljakäärmettä, jotka asuvat terraariossa. Asumme siis kaikki maalla samassa talossa. Minusta asumismuoto on ratkaiseva. Ne, jotka asuvat samassa taloudessa, ovat perhe.

Vierailija
182/208 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi aikuista ja kaksi lasta on perhe. tai kaksi aikuista ja yksi lapsi. tai yksi aikuinen ja kolme lasta. tai aikuinen ja koira. tai pelkkä aikuinen. ja niin edelleen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaksi kissaani muodostetaan tällähetkellä minun perheeni. Tietty en tästä puhu koska joku olis heti korjaamassa, että ihminen ja eläin ei todellakaan voi muodostaa perhettä.

Olen ollut enimmillään osakas viisi henkisessä perheessä.

Pariskunta ei ole perhe. Vanhempi/vanhemmat/huoltaja ja lapsi ovat jo perhe.

Vierailija
184/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaksi aikuista ja kaksi lasta on perhe. tai kaksi aikuista ja yksi lapsi. tai yksi aikuinen ja kolme lasta. tai aikuinen ja koira. tai pelkkä aikuinen. ja niin edelleen. :)

Mitä on yksi aikunen ja lapsi?

Vierailija
185/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin että perheessä on lapsia (vaikka sitten täysikäisiä) ja asuvat yhdessä.

Vierailija
186/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ihmistä tai enemmän.

Vierailija
187/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi jos he ovat sukulaisia, kolme jos kaksi heistä on pariskunta. Tämä on lopullinen ja pätevä vastaus.

Vierailija
188/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista on pariskunta. Huoltaja/t ja lapsi tekevät perheen. Tämä on taas tätä uuskielen käyttöä jolla yritetään vesittää perheen funktiota (ja tärkeyttä).

Vierailija
189/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseeseen kuuluu kodinhoitaja / yleiskone akka, kuulapäitä ja muutama rakastajataria sekä sihteeri jonka kanssa työmatkoilla, ehkä muutama sivusuhdekkin lisänä.

T. Näillä hoituu M69

Vierailija
190/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka, anoppi ja Lapatossu jota höykkyytetään.

-rakkaus asuu kaulimen etäisyydellä

Vierailija
191/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen/aikuiset ja lapsi/lapset on perhe. Kun olimme ennen lapsia kaksin niin olimme pariskunta. Nyt kun lapset ovat jo aikuisia maailmalla niin olemme yhä 4 hengen perhe.

Vierailija
192/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kirjoittajat, yksikin henkilö voi luoda "oman perheensä", minäkin asun yksin mutta en tunne itseäni yksinäiseksi, kiitos "kyttääjä-naapureiden"!

Vierailija
193/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aikuinen ja lapsi=YKSINHUOLTAJA!

Vierailija
194/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun perheeseeni kuuluu itseni lisäksi lemmikkikissani. Kissa on minulle perheenjäsen. Siksi määrittelen oman perheeni näin. Sanakirjamääritelmän mukaan minä + kissani ei ole perhe, vaan perheeseen kuuluu vain ihmisiä. Minua ei kiinnosta, mitä sanakirja sanoo. Perheeni on perheeni minulle, muut olkoot mitä mieltä vaan.

Vierailija
195/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta voi olla perhe, jos he elävät avio- tai avoliitossa, muuten eivät ole perhe. 

Vierailija
196/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi aikuinen ja lapsi=YKSINHUOLTAJA!

Ei. Yksinhuoltajaperhe.

Vierailija
197/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheeseemme kuuluu isä, äiti, kolme lasta, miehen vanhemmat, minun tätini, koira, kissa, tädin kissa, gerbiili ja kaksi viljakäärmettä, jotka asuvat terraariossa. Asumme siis kaikki maalla samassa talossa. Minusta asumismuoto on ratkaiseva. Ne, jotka asuvat samassa taloudessa, ovat perhe.

Ainakin minulle isäni on ollut lapsuudessani perhettäni, vaikka eri osoitteessa asuikin

Vierailija
198/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kai minäkin oma perheeni, kun asun yksin.

No, et ole. Sinä olet yhden hengentalous.

Juu yksi henki ei ole, mutta esim. lapsetonkin pariskunta on. Eikös se tilastoissakin näin mene. Lemmikkejä ei lasketa mukaan tietenkään.

Vierailija
199/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohana, ohana on perhe. 

Vierailija
200/208 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kai minäkin oma perheeni, kun asun yksin.

No, et ole. Sinä olet yhden hengentalous.

Perheväestön ulkopuolista väestöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi