Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako ihmistä on perhe?

Vierailija
08.11.2018 |

3 ihmistäkö? Mikä teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (siis ex) mielestä minä ja hän aikoinaan ei oltu perhe vaikka olimme asuneet yhdessä vuosia. Hänen mielestään perhe on vasta sitten, kun on lapsia. Muitakin outoja mielipiteitä häneltä löytyi, ei senpuoleen.

Vierailija
102/182 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ainakin perhe johon kuuluu minä, mies, 3 kissaa ja koira. Ja lapsia en todellakaan halua, eläimiä saa kyllö tulla lisää kun asutaan isossa omakotitalossa maalla :) eläimet on yhtä rakkaita kun läheiset ihmisetkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aiheen puitteissa vilistää seuraavat ajatukset, mikä on perhe, ja olen tyrmistyneenä lukenut, miten vääristyneitä joidenkin ajatus on perheestä.

Siis jos yksin asuva, maho vanhapiika-impi Takahikiän peräsimeltä väittää kissojensa, kanojensa, koiriensa tms. eläinten kanssa olevansa 'perhe', niin hohhoijakkaa sentään, onkohan tuonlaisella ihmisellä enää muutkaan realiteetit elämässään ihan kohdillaan? Ihan vaan ihmeissäni oon.

Provoja tai ei, mut aivan persiistä tommoiset väitteet perheestä, mitä tän aiheen alta on saanut lukaista.

Vierailija
104/182 |
10.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle perhe on vanhempani, siskoni ja avopuolisoni :) ja emme asu kaikki samassa taloudessa, saatika paikkakunnalla.

Vierailija
105/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim avo- tai aviopari on perhe.

Jos heillä on lapsi(a), he ovat lapsiperhe.

Vierailija
106/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen olevani perhe aviomieheni kanssa. Koirakin meillä on, josta molemmat huolehdimme ja otamme mukaan reissuihin.

Esimerkiksi tänä jouluna menemme mieheni Isovanhempien luo viettämään joulua. En vietä joulua "perheeni" kanssa eli äidin, siskon +isovanhemmat kanssa, koska olen mieheni kanssa perhe ja tänä jouluna vietämme joulun näin.

Itselläni on ajatus että pariskunta voi viettää joulunkin erikseen, mutta perheenä tehdään asiat yhdessä, vaikkei päätös kaikkia miellyttäisi.

N26

Vierailija
107/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on sata ihmistä ja siitä etiäpäin.

Vierailija
108/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta ei ole perhe. Kun on lapsia, on perhe.

Vierailija
109/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja gerbiilini olemme perhe <3

Vierailija
110/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi kysymys olisi: Mikä on perhe?

Juuri näin.

Vierailija
111/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av on perheeni.

<3

Vierailija
112/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kai minäkin oma perheeni, kun asun yksin.

No, et ole. Sinä olet yhden hengentalous.

Luku- ja kirjoitustaidon puute voi aiheuttaa tuollaisia ajattelukyvyn puutteita.

Ei kysytty Kelan tai sossun määritelmiä, vaikka ne lienevät sinulle tuttuja.

Yksi henkilö voi olla oma perheensä. Perhe on olotila, mielentila, suhtautumistapa, kokonaisuus.

Tämä on mannaa. Hyvin määritelty. Perhe on nimenomaan olotila, mielentila, suhtautumistapa. Kiitos

Vierailija
113/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyhmä on ihminen, joka pitää itseään perheenä eli siis yksin asuva sinkkuihminen on lemmikoirineen  mukamas perhe?

Pienperhe koostuu joko vähintään yhdestä huoltajasta ja vähintään yhdestä lapsestaan tai kahdesta huoltovastuussa olevasta vanhemmasta sekä vähintään kahdesta lapsesta, ja yli kolme lasta kahden tai yhden vanhemman huushollissa on jo suurperhe.

Vierailija
114/182 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ihmistä. Ei kaksi ihmistä (eikä todellakaan yhtään eläintä). Kaksi ihmistä = pariskunta tai lapsi ja vanhempi. Perustaa perhe = hankkia lapsi, ei muuttaa yhteen tai hankkia lemmikki.

Vierailija
115/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av on perheeni.

<3

awww,

Vierailija
116/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väh. 2 ihmistä. Lemmikit eivät ole perheenjäseniä.

Meidän perheeseen kuuluu äiti, isä, tytär ja kaksi kissaa!

Vierailija
117/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tai enemmän.

Vierailija
118/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe

Vi*un idiootit. Googlettakaa.

Vierailija
119/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie ja miun koirat ❤️❤️❤️

Vierailija
120/182 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin voi olla vaikka 1ihminen ja eläimiä tai voi vaikka olla kavereitakin perheenä, mutta minulla siis on äiti ja puol isä ja 7sisarusta että mun mielestä voi olla perhe lapsilla tai ilman. Voi olla vaikka yksinkin perhe. Tai niiku mulla niin käyn useasti yhdessä kauppakeskuksen viereisillä penkeillä missä on "juoppoja" ja ne on mulle kuin toinen perhe tai kavereita joita ei koskaan ollut <3