Eläkekertymäsi? Tarkastin just omani.
Olen 43-vuotias, eläkeikäni tällä hetkellä 66v ja joitakin kuukausia ja eläkekertymä toistaiseksi 934e.
Miten muilla? Tuo mun kertymä lienee aika hyvä ikäiselleni, sillä olen ollut opiskelujeni jälkeen koko ajan töissä ihan ok palkalla, mutta silti se tuntuu tosi pieneltä :(
Kommentit (134)
Minua ärsyttää, etteivät hyvätuloiset eläkeläiset voi myöntää, että eläke on hyvä ja onnekkaita ovat???
Ei varmasti nuorempia ärsyttäisi kunhan nämä +3000 euron eläkeläiset eivät valittaisi koko ajan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1747 €, 60-vuotias, eläkeikä 64 v.
Voi herra jee. Mulla tällä hetkellä n. 900 e, ikä 59 ja eläkeikä 64,4 v. Olin ex-miehen yrityksessä monta vuotta pienellä palkalla sekä hoidin lapset kotona samalla. Eron jälkeen opiskelin ja sitten ollut välillä työttömänä. Nyt taas työtön eikä millään pääse töihin kiitos ikärasismin. Tohon se varmaan taitaa se eläke jäädä. Toivottavasti iskis vaikka syöpä ennen sitä ja veis pois.
Viisi vuotta olen ollut hoitovapaalla yhteensä. Mutta velkaa ei ole, tulen pärjäämään eläkkeelläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä 50v ja eläkkeelle 60 vuotiaana. Eläkekertymä 1750€+400€ lisäeläke
Vielä tavoite eläikä olisi 67v 5kk 2846€ + lisäeläke. Ei kannata vaihtaa firmaa
Miksi pitäisi siirtää eläkkeelle jäämistä, en ymmärrä. Eläkkeellä 60-vuotiaana. Eläke yli 2000 €. Riittää hyvin. Mistä voi tietää, että elääkö vielä 67-vuotiaana, ei mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä 50v ja eläkkeelle 60 vuotiaana. Eläkekertymä 1750€+400€ lisäeläke
Vielä tavoite eläikä olisi 67v 5kk 2846€ + lisäeläke. Ei kannata vaihtaa firmaa
Miksi pitäisi siirtää eläkkeelle jäämistä, en ymmärrä. Eläkkeellä 60-vuotiaana. Eläke yli 2000 €. Riittää hyvin. Mistä voi tietää, että elääkö vielä 67-vuotiaana, ei mistään.
Ahneet haluaisivat rahat hautaankin mukaan. Harmi ettei onnistu.
Olen 41 vuotta ja työeläkettä on kertynyt n. 100 euroa. Eläkeikäni on n. 69 vuotta. Eläkemaksuja maksetaan paljon, mutta niistä hyödytään vähän. Jos saisin valita, en maksaisi ollenkaan eläkemaksuja. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on nykyään äärimmäisen epätodennäköistä ja ne päätökset eivät liity mitenkään todelliseen työkykyyn. Vanhuuseläkkeelle taas pääsee (paitsi ne jotka ovat nyt jo vanhoja) niin vanhana, että työkyvyttömyys tulee lähes varmasti monta vuotta ennen sitä. Ainoa toivoni on saada työtä jostain sellaisesta maasta, jossa palkat ovat riittävän korkeat jotta pystyn säästämään ainakin 500 euroa kuukaudessa. Suomessa terveysalalla se ei ole mahdollista.
Olen 29 ja 165€/kk. Nyt tienaan 10 000€ enempi vuodessa kuin mitä kaupan alalla aiemmin, kertyi silloin tosi vähän eläkettä.
Jotenkin hurja ajatella että Suomessa on niin paljon eläkeläisiä, joiden eläke on paljon suurempi kuin suomalaisten keskimmäinen palkka eli mediaanipalkka 3001. Eli PUOLET palkansaajista saa alle tuon palkkaa.
Ja saman aikaan nämä Kiljuslaiset itkevät huomattavasti keskipalkkaa suurempaa eläkettään.....
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/230783-2500-eukk-suomalaisten-yleisin-…
Vanha tilasto, 2017 mediaanipalkka oli 3100 euroa. Onhan se tietysti hirveää että yli 4000 eläkkeestä joutuu maksamaan vähän enemmän veroa....
Olen 50-vuotias ja eläkettä on kertynyt 54 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41 vuotta ja työeläkettä on kertynyt n. 100 euroa. Eläkeikäni on n. 69 vuotta. Eläkemaksuja maksetaan paljon, mutta niistä hyödytään vähän. Jos saisin valita, en maksaisi ollenkaan eläkemaksuja. Työkyvyttömyyseläkkeelle pääseminen on nykyään äärimmäisen epätodennäköistä ja ne päätökset eivät liity mitenkään todelliseen työkykyyn. Vanhuuseläkkeelle taas pääsee (paitsi ne jotka ovat nyt jo vanhoja) niin vanhana, että työkyvyttömyys tulee lähes varmasti monta vuotta ennen sitä. Ainoa toivoni on saada työtä jostain sellaisesta maasta, jossa palkat ovat riittävän korkeat jotta pystyn säästämään ainakin 500 euroa kuukaudessa. Suomessa terveysalalla se ei ole mahdollista.
Satasen eläkekertymään riittää alle 80.000€:n tulot. Etkö siis ole ansainnut 23-41-vuotiaan tuon enempää? Eli keskimäärin reilu 4000€/vuodessa? eläkeikäsikään ei pidä paikkaansa.
Vai heititkö vain lonkalta?
Porvoolaisen eläkekertymä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasen eläkekertymään riittää alle 80.000€:n tulot. Etkö siis ole ansainnut 23-41-vuotiaan tuon enempää? Eli keskimäärin reilu 4000€/vuodessa? eläkeikäsikään ei pidä paikkaansa.
Itse olen 42 v ja edellisessä otteeessa eläkeikäni oli 68 v ja 7 kk. Eli vuotta nuoremmalla pyöristettynä on vielä lähempänä 69
Vierailija kirjoitti:
Kun on hyvä palkka, niin saa myös hyvän eläkkeen, koska maksaa yhdessä työnantajan kanssa korkeat eläkemaksutkin. DI ja palkka nykyään n.130.000€/v(välillä oli korkeampi ulkomaan komennuksella). Eläkelaskelman mukaan eläkkeen suuruus tulee olemaan seitsemän vuoden kuluttua n.6000€.
Isompi osuus taitaa olla onnekkaalla syntymävuodella. Samalla palkalla ei 1970-luvulla syntynyt saa kuin reilun puolet tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Porvoolaisen eläkekertymä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 42 v ja edellisessä otteeessa eläkeikäni oli 68 v ja 7 kk. Eli vuotta nuoremmalla pyöristettynä on vielä lähempänä 69
Tarkistin eläkelaskurilla: 1977 syntyneen, eli tällä hetkellä 41-vuotiaan alin eläkeikä on 66v. 5kk. Tarkista sinäkin, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas isoja kertymiä jokaisella. :)
Itsellä 140€ ikää 29. Työssä olen ollut vuodet 2011-2017. Tuore maisterintutkinto myös, joka lisää vähän tuohon summaan. Ahdistaa jo nyt eläke kun ei se tuosta tule kovin rivakkaan nousemaan.
Olen samanikäinen, eläkekertymä päälle 200€. Koulutuksen ansiosta tuohon pottiin lisätään alkuun jotain. Töissä olen ollut enemmän ja vähemmän yli 10 vuotta, ja nyt viimeiset vuodet kotona lasten kanssa ja opiskelemassa. Ja ei, en usko, että minun tarvitsee edes kuvitella pääseväni nauttimaan sellaisesta mukavuudesta, kuin eläke. Järjestelmä on kestämätön jo nyt, kiitos yhteiskunnassa vaikuttavan ajatuksen, jossa kääritään isot voitot itselle, eikä muille jätetä mitään.
47v, tähän mennessä kertynyt eläke 1412€/kk ja arvioitu eläke tavoite-eläkeiässä 3416€/kk
Oon 26 ja 50e. En tosin usko, että mun ikäset tulee eläkettä saamaan edes kun joskus päästään siihen ikään (jos päästään)
Vierailija kirjoitti:
46 vuotta, nyt kertynyt 2903 eur, minimieläkeikä 67 v 10 kk, jolloin arvio 6400 eur. En kylläkään jaksa sinne asti varsinkaan tätä tahtia.
Kova kertymä onnea sille..
Vierailija kirjoitti:
Aatelkaas Steven Elop oli täällä Suomessa vuoden töissä, tuhosi Nokia puhelinbisnekset, tienasi 10 000 000€ ja saa aikanaan 5000€ eläkettä. Näin muistan jostain lukeneeni.
En ole tarkistanut mainitsemiasi summia, mutta oletetaan, että ne pitävät paikkansa. Jos Elop tienasi 10 miljoonaa, on hänen palkastaan maksettu eläkemaksuja (työnantaja ja työntekijä yhteensä) 2,4 miljoonaa euroa. Jos Elopin eläke on 5 tonnia kuussa, tulee siitä 60 tonnia vuodessa, kymmenessä vuodessa siis 600 tonnia. Huomaamme siis, että Elopin pitää ehtiä olla eläkkeellä 40 vuotta, jotta hän saisi takaisin sen pääoman, mitä hänen palkastaan on maksettu eläkemaksuja. Ja tässä ei ole otettu huomioon sitäkään, että Elop ei saa suinkaan koko eläkettä käteen, vaan siitä menee aikamoiset verot.
Itse asiassa tuo minun valittajani oli nimenomaan ns. asiantuntija valtiolla, nykyisin yli 70 v. Ennenhän eläke määräytyi viimeisten työvuosien mukaan ja valtiollahan oli parempi kertymä% kuin yksityisellä. Eli ei todellakaan tarvinnut olla mitään johtoporrasta