Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt 1200kcal päivässä kuukauden. Paino on noussut 2 kiloa. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
06.11.2018 |

Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.

Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.

Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.

Kommentit (301)

Vierailija
181/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta + mahdollinen piilevä allergia, esim. maito-?

Vierailija
182/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo rasvaa on 7000 kcal. Jos syö 500 kcal vajeella suhteessa kulutukseen niin laihtuu kilon aina kahdessa viikossa. Se syökö hiilihydraatteja vai proteiineja enemmän ei ole merkitystä tähän asiaan, kunhan elimistön välttämätön energiansaanti on turvattu.

Ap siis arvioi väärin joko kulutuksensa tai energiansaantinsa, tai sitten nestetasapaino on ollut erilainen eri punnituksissa. Muuta selitystä tälle ei voi olla, koska enrgiaa ei synny tyhjästä eikä sitä katoa tyhjään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua läpi mutta jo parin ensimmäisen sivun perusteella aloin ihmetellä, olenko ainoa, joka ymmärtää, ettei painonhallinta ole pelkkää kalorisummapeliä. Joka toisen kommentoijan mielestä ap syö liikaa ja joka toisen mielestä liian vähän.

Mitä pitäisi tapahtua, että ihmiset ymmärtäisivät, että kaikki kehot eivät reagoi samalla tavalla, ja se, mikä toimii painonhallinnassa omalla kohdalla, ei automaattisesti toimi kaikilla. Reagoivathan eri ihmisten kropat muutenkin ravintoon eri tavoin! Joillekin tietyt ruoat aiheuttavat ruoansulatus- tai vaikka iho-oireita, toisille ei. Myös painonhallinnan mekanismit ovat yksilölliset.

Vierailija
184/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosien varrella huomannut, että itsellä ainakin stressi vaikuttaa kovasti. Paino on noussut, jos olen ollut sellaisella "kuurilla" että vahdin syömisiä ja vaa'an lukemia päivittäin ahdistukseen asti. Sen sijaan kun syön tasaisella ateriavälillä tavallista ja terveellistä, kasvis- ja kalapainotteista ruokaa, antaen silloin tällöin itselleni myös herkkupäivän, pysyy ainakin mulla paino normaalimitoissa. Tsemppiä. :)

Vierailija
185/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.

Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.

Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.

Sä et välttämättä kuluta noin paljon kuin sanot. Ainoa tapa mitata kulutus on niin  että uloshengityksen hiilidioksidi mitataan.Jos olet laihduttanut aiemmin, kroppasi voi liikkuessakin  kuluttaa paljon vähemmän kuin kuvittelet.

Vierailija
186/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

Hyvin tavallinen esimerkkipäivä:

Aamupala: kaurapuuroa (1dl hiutaleita veteen) ja päälle 0,5 dl mansikoita. Ei edes suolaa päälle. Juomana vesi.

Lounas: 300kcal (joko itse tehty ruoka tai kaupan valmis, jotta tiedän, että on suurin piirtein tuon 300kcal). Voi olla keittoa, risottoa, pataa, mitä vaan. 4/7 viikosta liharuoka.

Välipala: hedelmä (useimmiten banaani, koska helpoin ottaa töihin mukaan).

Päivällinen: kuten lounas

Iltapala: 2 Reissumiestä sulatejuustolla, päällä pelkkiä kasviksia (paprika, kurkku, salaatti).

En syö väleissä mitään ja aina juomaksi vettä. Syön erikseen kalkkitabletteja ja muita monivitamiinitabletteja.

ap

No huh huh. Missä proteiinit? Syöt pelkkää hiilarihöttöä ja vielä ihmettelet, kun paino nousee!

Vierailija
187/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

Kuntosalilla tehty kehonkoostumus näyttää toista. Päinvastoin. Lihaksia lähtenyt, mutta paino noussut.

ap

Tämä nyt viimeistään paljasti aloituksen kusetukseksi. Päivässä 8 km pyöräilyä ja treeniä 3 h viikossa. Vai lihakset lähteneet. Urpo.

Vierailija
188/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

Aamupala: kaurapuuroa (1dl hiutaleita veteen) ja päälle 0,5 dl mansikoita. Ei edes suolaa päälle. Juomana vesi.

Lounas: 300kcal (joko itse tehty ruoka tai kaupan valmis, jotta tiedän, että on suurin piirtein tuon 300kcal). Voi olla keittoa, risottoa, pataa, mitä vaan. 4/7 viikosta liharuoka.

Iltapala: 2 Reissumiestä sulatejuustolla, päällä pelkkiä kasviksia (paprika, kurkku, salaatti).

En syö väleissä mitään ja aina juomaksi vettä. Syön erikseen kalkkitabletteja ja muita monivitamiinitabletteja.

ap

Tuolla lihoo kun vähän lipsuu ja elämä on kitumista! Kokemusta on. Sittemmin jätin kokonaan einekset ja lisäsin kasvisten ja kuidun syöntiä. Teen ruoat itse. Täysjyvää. Ei lisättyä sokeria. Rasvattomia ja vähärasvaisia maitotuotteita. Vähärasvaista lihaa. Syön viisi lautasmallin mukaista ateriaa päivässä. Suolan on hyvä tulla purkista jodioituna. Kerran viikossa jotain kohtuullista herkuttelua. Alkoholia harvoin! Mulla myös lisänä monivitamiini, kun epäilin puutoksia kesällä. Hiuksia lähti, muisti oli huono jne. Nyt 2,5 kk aikana lähtenyt 7 kiloa. 84 > 77 kg. Senttejä lähtenyt huomattavasti.

Laitoin joskus päivän ruoat kalorilaskuriin ja yllätyin, että olin saanut vain 1300-1400 kcal vaikka tuntui, että söin todella paljon.

Vierailija
189/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

Kuntosalilla tehty kehonkoostumus näyttää toista. Päinvastoin. Lihaksia lähtenyt, mutta paino noussut.

ap

Tämä nyt viimeistään paljasti aloituksen kusetukseksi. Päivässä 8 km pyöräilyä ja treeniä 3 h viikossa. Vai lihakset lähteneet. Urpo.

En tiedä kuka tässä nyt urpo on, mutta lihakset eivät todellakaan kasva jos treenaa miinus kaloreilla.

-ohis

Vierailija
190/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

Lähinnä suolaa.

Vierailija
191/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

ap

En tiedä kuka tässä nyt urpo on, mutta lihakset eivät todellakaan kasva jos treenaa miinus kaloreilla.

-ohis

Kyllä kasvaa sohvaperunalle. 

- toinen ohis

Vierailija
192/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

ap

No lähtee ne lihakset kun ei syö proteiinia juuri lainkaan,ihan sama miten treenaa.

Vierailija
193/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän. Fakta.

Niin. Onhan se nähty, miten keskitysleireillä ja vaikka Afrikassa porukka vaan lihoo ja lihoo, kun syö liian vähän.

Tää on kyllä maailman typerin heitto. Meinaatko tosissas, että siellä syötiin ruhtinaalliset 1200 kaloria?? Ehkä ennemminkin 120, jos sitäkään. Tiedoksesi että keskitysleirillä ruokana oli vettä ja leipäpala. Ja sen lisäksi mitä irti lähti, rottia ja niin edelleen. Siihen päälle 20 tuntia töitä päivässä, niin vähemmästäkin keho kuluttaa aivan joka ikisen solun kehosta ravinnokseen, ennen sairastumista ja pois kuihtumista. Ei todellakaan vertailukelpoinen asia.

Vierailija
194/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän. Fakta.

Niin. Onhan se nähty, miten keskitysleireillä ja vaikka Afrikassa porukka vaan lihoo ja lihoo, kun syö liian vähän.

Tää on kyllä maailman typerin heitto. Meinaatko tosissas, että siellä syötiin ruhtinaalliset 1200 kaloria?? Ehkä ennemminkin 120, jos sitäkään. Tiedoksesi että keskitysleirillä ruokana oli vettä ja leipäpala. Ja sen lisäksi mitä irti lähti, rottia ja niin edelleen. Siihen päälle 20 tuntia töitä päivässä, niin vähemmästäkin keho kuluttaa aivan joka ikisen solun kehosta ravinnokseen, ennen sairastumista ja pois kuihtumista. Ei todellakaan vertailukelpoinen asia.

Olinkin tässä jo innolla odotellut, milloin lyödään pöytään perinteinen Auschwitz-kortti. Ja tulihan se sieltä! :D :D :D

Vierailija
195/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

ap

No huh huh. Missä proteiinit? Syöt pelkkää hiilarihöttöä ja vielä ihmettelet, kun paino nousee!

Voi elämän kevät.. vai on kaurapuuro ja ruisleipä "hiilarihöttöä"!?

Ehkä terveellisimmät viljakuidut mitä voi olla. Hämmästyttävää  tämän päivän hiilihydraattivastainen ruokauskovaisuus, siinä iloisesti unohdetaan em. viljojen hivenaineet, beetaglugaani, folaatit, vitamiinit jne, jne joilla on vaikutusta veren rasvoihin, kylläisyyden tunteeseen, suoliston hyvinvointiin ym.

Vierailija
196/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

ap

Ehkä terveellisimmät viljakuidut mitä voi olla. Hämmästyttävää  tämän päivän hiilihydraattivastainen ruokauskovaisuus, siinä iloisesti unohdetaan em. viljojen hivenaineet, beetaglugaani, folaatit, vitamiinit jne, jne joilla on vaikutusta veren rasvoihin, kylläisyyden tunteeseen, suoliston hyvinvointiin ym.

Älä höpötä

Vierailija
197/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

ap

-ohis

- toinen ohis

höpö, höpö!

4km pyöräily suuntaansa päivittäin ei ole lihaskuntoa kasvattavaa tai "hikijumppa" kolme kertaa viikossa.

Lihakset kasvavat oikein koostetulla ja säännöllisellä kuntosalitreenillä. Johon kuuluu oikein koottu ruokavalio.

Vierailija
198/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

ap

-ohis

- toinen ohis

höpö, höpö!

4km pyöräily suuntaansa päivittäin ei ole lihaskuntoa kasvattavaa tai "hikijumppa" kolme kertaa viikossa.

Lihakset kasvavat oikein koostetulla ja säännöllisellä kuntosalitreenillä. Johon kuuluu oikein koottu ruokavalio.

En ala väitteleen sohva-pt:n kanssa. Tuossa lainauksessa luki että pyöräilyä ja 3h salia viikossa. Aivan varmasti kasvattaa aloittelijalle lihasta. Olen tehnyt sen itse kuten myös moni muu, siinä ei ole mitään ihmeellistä. 

Vierailija
199/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos olet varma ettet ole raskaana niin kävisin kyllä ottaan verikokeet. Samalla saisi hoitajalta dieettiohjeet. Tsemppiä sinulle!!

Vierailija
200/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ syöt?

ap

Molemmat hyviä hiilareita kyllä. Mutta koomakulutusdieetillä yhtenä pääasiallisista kalorienlähteistä kaikkea muuta kuin ihanteellinen. Ja jollaisella dieetillä ap on. Sitten kun syömiset siellä +2k kalorit, sinnehän voi upota jopa vehnäpulla hyvin silloin tällöin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä