Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt 1200kcal päivässä kuukauden. Paino on noussut 2 kiloa. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
06.11.2018 |

Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.

Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.

Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.

Kommentit (301)

Vierailija
141/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduttelen tähän tyyliin:

Aamupala: kahvi, 0.5 dl maitoa, turkkilaista 150g, 125g banaania

Lounas: 2 kananmunaa, 2 rkl majoneesia, suolaa, pippuria, 100g kurkkua, 125g tomaattia

Välipala jos tarvii: omena 100g, makeuttamaton maapähkinävoi 15g

Illallinen: 30g täysjyväriisiä (vain jos olen treenannut), 100g kalaa tai kanaa tai kasvisproteiinia, 75g parsakaalia, 75g paprikaa, 75g kesäkurpitsaa, 1dl vihersalaattia, sitruunamehua, pippuria, suolaa, 20g voita

N. 1400 kcal. Kulutus yleensä 2000 kcal pintaan. Liikunta raskasta ja lyhytkestoista; täysillä niin paljon kuin kropasta lähtee, oli se sitten aerobista tai painoharjoittelua. N. 3 kertaa viikossa.

Tämänhetkinen paino 162/67. Olen tähän mennessä pudottanut 2kg. 

Vierailija
142/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla kuinka paljon tahansa käsi sydämmellä mutta totuus on se, ettei numerot valehtele.

Joten tässä on selitykset:

- Et oikeasti tiedä kuinka paljon syöt ja lasket kalorit alakanttiin

- Jätät joitain laskematta lainkaan kaloreina

- Puntarisi on rikki

- Sinulla on menkat (yleisemmin turvottaa parilla kilolla)

- Olet raskaana

Älä jauha paskaa.Ilmiselvä syy on proteiinin puute(meneeköhän se aloittajalle vieläkään jakeluun?)

Itse jauhat. Tuo jatkuva proteiinin jankutus on yhtä paskan jauhamista kuin muutkin. Liiallinen proteiini muuttuu kehossa läskiksi ja aiheuttaa muita ongelmia. 

Esim henkilö joka ei tee sen suurempaa liikuntaa voi tarvita niinkin vähän proteiinia päivässä kuin 60g, mutta jostain syystä ihmiset vetää 200g päivässä ja sitten miettivät miksi ovat lihavia. 

Liiallinen?🤣🤣🤣😂😂😂 Tuossa on eläinproteiinia MUUTAMA GRAMMA päivässä ja kaikki muu lähes arvotonta vihannesproteiinia,on jo vakava terveysriski.

Millä tavalla arvotonta? voitko nimetä nämä arvottomat proteiinit

Sitä vaan että arvon määrittää AMINOHAPPOKOOSTUMUS joka on kasvikunnassa selvästi huonompi.Ne pitäisi sitten yhdistää oikein eikä tuijottaa pelkkiä proteiinigrammoja sataa grammaa kohti.

Selvästi huononpi, kuka tämän on tutkinut ja raportoinut?

Katsojan vaikka Googlella tätä ikivanhaa perustietoa ravinnosta.

Eli väität jotain mutta sinulla ei ole edes linkittää perustelujasi tänne. Aika huono tapa mielestäni, koska se saa vaikutuksen ettet edes tiedä mistä puhut. 

Ja sinusta huonon käsityksen keskustelijana antaa jo se, että olisit takuulla ehtinyt nopeammin, kuin viestin lähetit, maalata tuon tekstin aminohappokoostumus, ja googlettaa sitä.

Klausuuli: amihappokoostumuksen merkitystä liioitellaan toki bodausskenessä. Tasolla (turhakin) hifistely ollessa, kun arvotaan että mikä aminohappo imeytyy nopeiten treenin aikana jne. Ja taannoin julkaistiin juuri yksi hyvinkin validi tutkimus, jossa ilmeni että se on enimmäkseen vain turhaa hifistelyä.

Yleisesti kuitenkin se vaan on fakta, että proteiineissa on eroa. Ja kun tässä tapauksessa, missä ap on ilmeisen sekasyöjä, niin totta hemmetissä kannattaisi se proteiinivaje hoitaa kuntoon ensisijaisesti sen paremman aminohappoprofiilin omaavan ravinnon muodossa.

t. eri jolle kommentoit.

Missä kohtaa olen sanonut etten olisi tietoinen aminohappokoostumuksista tai googlettanut? Olen yhä pyytänyt vain keskustelijaa linkittämään mihin hänen perustelunsa perustuvat, eli mihin sivustoon tai tutkimukseen varsinkin siihen väittämään, että muut kuin eläinkunnan proteiinit olisivat turhia. 

Mitä sitten kyselet miksi kasviproteiini on vähempiarvoista kuin eläinproteiini jos olet selvillä aminohappokoostumuksista? Kuten sanottu ap ei saa tarpeeksi proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla kuinka paljon tahansa käsi sydämmellä mutta totuus on se, ettei numerot valehtele.

- Puntarisi on rikki

- Olet raskaana

Älä jauha paskaa.Ilmiselvä syy on proteiinin puute(meneeköhän se aloittajalle vieläkään jakeluun?)

Itse jauhat. Tuo jatkuva proteiinin jankutus on yhtä paskan jauhamista kuin muutkin. Liiallinen proteiini muuttuu kehossa läskiksi ja aiheuttaa muita ongelmia. 

Esim henkilö joka ei tee sen suurempaa liikuntaa voi tarvita niinkin vähän proteiinia päivässä kuin 60g, mutta jostain syystä ihmiset vetää 200g päivässä ja sitten miettivät miksi ovat lihavia. 

Liiallinen?🤣🤣🤣😂😂😂 Tuossa on eläinproteiinia MUUTAMA GRAMMA päivässä ja kaikki muu lähes arvotonta vihannesproteiinia,on jo vakava terveysriski.

Sitä vaan että arvon määrittää AMINOHAPPOKOOSTUMUS joka on kasvikunnassa selvästi huonompi.Ne pitäisi sitten yhdistää oikein eikä tuijottaa pelkkiä proteiinigrammoja sataa grammaa kohti.

Katsohan vaikka Googlella tätä ikivanhaa perustietoa ravinnosta.

Etenkin ennen kuin esiinnyt "asiantuntijana" ravintoasioissa.

Odotan yhä, että arvon asiantuntija siellä linkittäisi minulle väittämänsä perustelut jotta voisin havahtua "asiantuntemuksistani" ja oppia jotain uutta. 

No katso pälli vaikka hakusanoilla "proteiini" ja "aminohappo" mitä jännää sieltä löytyykään - äläkä vaan enää neuvo ketään laihduttamisessa...

Mikä siinä on niin vaikea linkittää sitten se sivusto josta olet tietosi löytänyt, jos se tieto on noin helppo löytää? 

Ja näin ohis, aika lapsellinen tapa alkaa haukkumaan henkilöä keskustelutilanteessa kun he kyseenalaistavat ja vaativat pohjatietoja perusteluillesi. Itse suosittelisin sinua välttelemään tälläisiä keskusteluja, jos et ole valmis edes perustelemaan tarkemmin mitä puhut. Haluat ja oletat vain, että ihmisten tulee uskoa heti mitä sanot ilman, että he saavat kysyä tarkemmin mistä olet tietosi saanut ja voitko linkittää ne. 

Proteiinista ja amonihapoista on todella paljon tietoa netissä, eri tutkimuksia jotka sanovat eri asioita ja vielä enemmän jos hakee tietoa englannin kielellä, silloin vasta tutkimusten määrä räjähtääkin, mutta tosiaan eri tutkimuksissa sanotaan eri asioita. On tutkimuksia joissa sanotaan, että ihmisille tärkein ja parhain proteiinin lähde olisi eri kasvikunnan proteiinit kun taas toisessa väitetään, että vain eläinkunnan proteiinit ovat oikeita. Siksi alunperin kysyin, että mikä sivusto on se mistä olet itse lukenut tietosi, jotta voin käydä lukemassa perustelut sieltä, että minkä tutkimuksien näkökulmasta katsot koko proteiiniväittämää ja miten laaja ylipäätänsä tietosi proteiinista ja eri proteiineista on. 

Mutta hei, pälliksi haukkuminen varmasti saa ihmiset uskomaan siihen mitä sanot. 

Mikä niistä sadoista sivuista pitäisi linkittää jotka käsittelevät ravinto-opin perusteita? Joista sinulla ei ole hajuakaan mutta esiinnyt silti täällä asiantuntijana.

Mielenkiintoista. Sinulla ei siis ole antaa yhtään sivua tai tutkimusta väittämästäsi. 

Ja vielä enemmän ihmettelen sitä, että väität minua "asiantuntijaksi" vaikka en ole muuta tehnyt, kuin kysynyt miksi esimerkiksi eläinkunnan proteiinit olisivat parempia ja kasvikunnan turhia? Tekeekö se, että haluaisin vain lukea paremmat perustelut kuin mitä olen saanut minusta asiantuntijan? 

Ainoa väittämä minkä olen sanonut on se, että liiallinen proteiini on pahaksi ja voin tehdä sen, minkä te ette jostain syystä voi tehdä, eli linkittää mihin perusteluni pohjautuvat 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4045293/

Vierailija
144/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Puntarisi on rikki

- Olet raskaana

Katsojan vaikka Googlella tätä ikivanhaa perustietoa ravinnosta.

Eli väität jotain mutta sinulla ei ole edes linkittää perustelujasi tänne. Aika huono tapa mielestäni, koska se saa vaikutuksen ettet edes tiedä mistä puhut. 

Ja sinusta huonon käsityksen keskustelijana antaa jo se, että olisit takuulla ehtinyt nopeammin, kuin viestin lähetit, maalata tuon tekstin aminohappokoostumus, ja googlettaa sitä.

Klausuuli: amihappokoostumuksen merkitystä liioitellaan toki bodausskenessä. Tasolla (turhakin) hifistely ollessa, kun arvotaan että mikä aminohappo imeytyy nopeiten treenin aikana jne. Ja taannoin julkaistiin juuri yksi hyvinkin validi tutkimus, jossa ilmeni että se on enimmäkseen vain turhaa hifistelyä.

Yleisesti kuitenkin se vaan on fakta, että proteiineissa on eroa. Ja kun tässä tapauksessa, missä ap on ilmeisen sekasyöjä, niin totta hemmetissä kannattaisi se proteiinivaje hoitaa kuntoon ensisijaisesti sen paremman aminohappoprofiilin omaavan ravinnon muodossa.

t. eri jolle kommentoit.

Missä kohtaa olen sanonut etten olisi tietoinen aminohappokoostumuksista tai googlettanut? Olen yhä pyytänyt vain keskustelijaa linkittämään mihin hänen perustelunsa perustuvat, eli mihin sivustoon tai tutkimukseen varsinkin siihen väittämään, että muut kuin eläinkunnan proteiinit olisivat turhia. 

Ei turhia mutta vähemmän arvokkaita ja noilla eväillä aloittajan proteiininsaanti ei ole läheskään riittävä.

Vierailija
145/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt vääntää rautalangasta ja kertoa, mitä minun pitäisi syödä? Kun pitää saada rasvaa, kuituja, proteiinia ja tärkeitä vitamiineja ja syödä paljon, mutta silti vähemmän kuin kulutan?

Mitä esim. aamu-, väli- ja iltapalaksi?

No ensinnäkään iltapalaa ei tarvitse.

Syö aamulla monijyväleipää leikkeleellä ja tuorejuustolla. Se vihanneksisto siinä päällä on pelkkää lumetta, mutta laita jos tykkäät. Tai vaikka rahkaa pikkuisella määrällä hunajaa ja pähkinärouhetta (vajaa rkl). Tai parin munan munakas, sekaan leikkelettä/juustoa/sieniä. (~400 kcal)

Syö lounaaksi valikoima tuorevihanneksia, lämpimiä kasviksia, vähän hiilaria (ja maltillinen annos (150 g) lihaa/kalaa). Öljyä/voita tietysti vähän mukaan. Vihanneksien kaloreita nyt ei tarvitse edes laskea, mutta rasvaa tarvitaan, jotta rasvaliukoisista vitamiineista on mitään iloa. (400 kcal)

Välipalaa jos välttämättä tarvitset, niin vaikka nyt se banaani, mutta kannattaa myös iltapäivällä miettiä onko nälkä vai jano. Viileässä unohtuu usein juoda, eikä janontunnekaan välttämättä ole valtava. Mä syön, jos vesilasin jälkeen on vielä nälkä, vaikka yhden välipalakeksin, banaanin, omenan, vajaan kourallisen pähkinää tms. (100-200 kcal)

Illalliseksi sitten melkeinpä mitä vaan, mitä tekee mieli, harvoinpa sitä kykenee yli 600 kcal aterialla tuhoamaan, jos muistaa kasvisvoittoisuuden.

Päivän kokonaiskalorimäärä laskennallisesti sulla jäänee siihen 1500-1600 välille, eikä sen vähempää pidä syödä. Tavoitteena ei ole ihmelaihtuminen, vaan elämäntapamuutos ja painon pysyminen poissa.

Jos haluat kiinteytyä, sitten punttia päälle, lyhyitä sarjoja isoilla painoilla + pyräyksiä aerobista liikuntaa. Tuo työmatkapyöräily ei perusvauhdilla nimittäin kuluta kaloreita oikeastaan lainkaan verrattuna paikallan pysymiseen.

Vierailija
146/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku nyt vääntää rautalangasta ja kertoa, mitä minun pitäisi syödä? Kun pitää saada rasvaa, kuituja, proteiinia ja tärkeitä vitamiineja ja syödä paljon, mutta silti vähemmän kuin kulutan?

Olettaen että olet sekasyöjä, niin 'hyvää ruokaa' ja niitä samalla hyviä proteiininlähteitä on esimerkiksi fiksumpi liha, kana, raejuusto, tonnikala. Kananmunat ja lohi ovat sekä hyvää rasvaa että proteiinia.

Proteiinia saat myös maitotuotteista yleisesti. Toki proteiinia on myös joissain kasviperäisissä, mutta tässä on se aminohappokoostumus, jota olisi hyvä tarkkailla.

Hyviä rasvan lähteitä sitten taas esimerkiksi avocado, oliiviöljy, siemenet, pähkinät.

Hiilareissa kannattaa painottaa vihanneksia ja kasviksia. Mutta samalla huomioiden sen, että kuitujen tarve täyttyy. Mitään viljoja, saati perunaa en lähtisi turhaan demonisoimaan. Siinäkin kun on ero, tuleeko se viljahiilari muodossa täysjyväpuuro ja perunahiilari muodossa keitetty vaiko ranut.

Jossain tarkoissa ennaltasanelluissa ruokavalioissa koen ongelmaksi sen, ettei niissä huomioida ihmisen omia mieltymyksiä ja tai kielletään liikaa. Kun kaikkeahan voi syödä, mistään ei tarvi luopua varsinaisesti. Olennaista on se ruokavalion perusrunko ja mistä se koostuu.

Esimerkkinä kalorien koostumus ja ruoan laatu on ihan eri, josko ostaa kaupasta valmiin mustikkajuggen (sisältäen sokeria ja mitä lie) vs. että tekee sen juggensa luonnonjugurtista, tuoreista mustikoista ja päälle makeutukseen vaikka ripaus hyvää laatuhunajaa.

Vierailija
147/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tarttis varmaan välillä käydä vessassa kans. Kai sitä lihoo, jos vaan syö eikä ulosta.

Vierailija
148/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Puntarisi on rikki

- Olet raskaana

Odotan yhä, että arvon asiantuntija siellä linkittäisi minulle väittämänsä perustelut jotta voisin havahtua "asiantuntemuksistani" ja oppia jotain uutta. 

No katso pälli vaikka hakusanoilla "proteiini" ja "aminohappo" mitä jännää sieltä löytyykään - äläkä vaan enää neuvo ketään laihduttamisessa...

Mikä siinä on niin vaikea linkittää sitten se sivusto josta olet tietosi löytänyt, jos se tieto on noin helppo löytää? 

Ja näin ohis, aika lapsellinen tapa alkaa haukkumaan henkilöä keskustelutilanteessa kun he kyseenalaistavat ja vaativat pohjatietoja perusteluillesi. Itse suosittelisin sinua välttelemään tälläisiä keskusteluja, jos et ole valmis edes perustelemaan tarkemmin mitä puhut. Haluat ja oletat vain, että ihmisten tulee uskoa heti mitä sanot ilman, että he saavat kysyä tarkemmin mistä olet tietosi saanut ja voitko linkittää ne. 

Proteiinista ja amonihapoista on todella paljon tietoa netissä, eri tutkimuksia jotka sanovat eri asioita ja vielä enemmän jos hakee tietoa englannin kielellä, silloin vasta tutkimusten määrä räjähtääkin, mutta tosiaan eri tutkimuksissa sanotaan eri asioita. On tutkimuksia joissa sanotaan, että ihmisille tärkein ja parhain proteiinin lähde olisi eri kasvikunnan proteiinit kun taas toisessa väitetään, että vain eläinkunnan proteiinit ovat oikeita. Siksi alunperin kysyin, että mikä sivusto on se mistä olet itse lukenut tietosi, jotta voin käydä lukemassa perustelut sieltä, että minkä tutkimuksien näkökulmasta katsot koko proteiiniväittämää ja miten laaja ylipäätänsä tietosi proteiinista ja eri proteiineista on. 

Mutta hei, pälliksi haukkuminen varmasti saa ihmiset uskomaan siihen mitä sanot. 

Mikä niistä sadoista sivuista pitäisi linkittää jotka käsittelevät ravinto-opin perusteita? Joista sinulla ei ole hajuakaan mutta esiinnyt silti täällä asiantuntijana.

Mielenkiintoista. Sinulla ei siis ole antaa yhtään sivua tai tutkimusta väittämästäsi. 

Ja vielä enemmän ihmettelen sitä, että väität minua "asiantuntijaksi" vaikka en ole muuta tehnyt, kuin kysynyt miksi esimerkiksi eläinkunnan proteiinit olisivat parempia ja kasvikunnan turhia? Tekeekö se, että haluaisin vain lukea paremmat perustelut kuin mitä olen saanut minusta asiantuntijan? 

Ainoa väittämä minkä olen sanonut on se, että liiallinen proteiini on pahaksi ja voin tehdä sen, minkä te ette jostain syystä voi tehdä, eli linkittää mihin perusteluni pohjautuvat 

Liikaproteiinista ei ole pelkoa aloittajan tapauksessa,pelkoa on proteiininpuutteen aiheuttamasta immuunikadosta ja diabeteksesta sillä rasvaprosentilla.

Vierailija
149/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Puntarisi on rikki

- Olet raskaana

Liikaproteiinista ei ole pelkoa aloittajan tapauksessa,pelkoa on proteiininpuutteen aiheuttamasta immuunikadosta ja diabeteksesta sillä rasvaprosentilla.

Vierailija
150/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan sama juttu kun akka laihdutti. Paino ei meinannut millään pudota vaikka söi alle 1000 kcal päivässä. Lisäksi jääkaappi alkoi samaan aikaan reistailla, majoneesit, juustot ja leikkeleet katosivat johonkin yön aikana eikä syy selvinnyt kodinkonehuollossakaan..

Vierailija
151/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettaen että olet sekasyöjä, niin 'hyvää ruokaa' ja niitä samalla hyviä proteiininlähteitä on esimerkiksi fiksumpi liha, kana, raejuusto, tonnikala. Kananmunat ja lohi ovat sekä hyvää rasvaa että proteiinia.

Proteiinia saat myös maitotuotteista yleisesti. Toki proteiinia on myös joissain kasviperäisissä, mutta tässä on se aminohappokoostumus, jota olisi hyvä tarkkailla.

Hyviä rasvan lähteitä sitten taas esimerkiksi avocado, oliiviöljy, siemenet, pähkinät.

Hiilareissa kannattaa painottaa vihanneksia ja kasviksia. Mutta samalla huomioiden sen, että kuitujen tarve täyttyy. Mitään viljoja, saati perunaa en lähtisi turhaan demonisoimaan. Siinäkin kun on ero, tuleeko se viljahiilari muodossa täysjyväpuuro ja perunahiilari muodossa keitetty vaiko ranut.

Jossain tarkoissa ennaltasanelluissa ruokavalioissa koen ongelmaksi sen, ettei niissä huomioida ihmisen omia mieltymyksiä ja tai kielletään liikaa. Kun kaikkeahan voi syödä, mistään ei tarvi luopua varsinaisesti. Olennaista on se ruokavalion perusrunko ja mistä se koostuu.

Esimerkkinä kalorien koostumus ja ruoan laatu on ihan eri, josko ostaa kaupasta valmiin mustikkajuggen (sisältäen sokeria ja mitä lie) vs. että tekee sen juggensa luonnonjugurtista, tuoreista mustikoista ja päälle makeutukseen vaikka ripaus hyvää laatuhunajaa.

Sille tämänkin alapeukuttajalle terveisiä että kiitos ja heihei, minun osuuteni oli nyt tässä.

Olen ihan aidosti kiitollinen. Meinaan sain nyt taas kerran vahvistuksen sille, että työ liikunnan ja ruokavalion parissa oli vaan niin kertakaikkisen epäkiitollista ja turhauttavaa että hyvä kun annoin olla. Eli oikea päätös ihan vaan omalta osaltani.

Vierailija
152/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille tämänkin alapeukuttajalle terveisiä että kiitos ja heihei, minun osuuteni oli nyt tässä.

Olen ihan aidosti kiitollinen. Meinaan sain nyt taas kerran vahvistuksen sille, että työ liikunnan ja ruokavalion parissa oli vaan niin kertakaikkisen epäkiitollista ja turhauttavaa että hyvä kun annoin olla. Eli oikea päätös ihan vaan omalta osaltani.

Proteiinin määrästä vielä,terveet munuaiset kestävät paljon mutta silti kohtuus tässäkin.Ota enemmän eläinproteiinia mukaan,juusto ehkä kätevin.Lihasten lisäksi solujen perusuudistuminen tarvitsee proteiinia ja sen puute on myös terveysriski.

Vierailija
153/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt ravintoloissa? Buffet lounas pöytä pari kertaa viikossa, salakavalasti 2000-3000 kcal istumalta?

Ravintolaruoka, lähteestä riippumatta eli ei väliä vaikka syöt kotiruokaravintolassa tai mcdonaldsissa, on erittäin kaloripitoista ja mahdotonta seurata syömiäsi energiamääriä.

Vierailija
154/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano että AP valehtelee, mutta ei kerro totuutta. Neitsytöljyplöräykset salaatin sekaan, salaatista tuleekin tuhtia. Pähkinöitä siemeniä juustoja. 1200 kcal raja tulee hyvin nopeasti täyteen.

Vierailija
155/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulutusta on vaikea arvioida itse, korkeintaan arvailla ja sinä olet vaan arvannut väärin. Suurin osa laihduttajista aliarvioi syömisensä, harva kertoo rehellisesti. Näitä lääkärit kutsuvat " syön kuin lintu mutta paino ei vaan laske ". Ja ei, heitä ei voi auttaa kukaan.

Kyllä mulle ainakin ihan selvää, silloin kun syön liikaa. En kutsu sitä linnun syömiseksi. Ap:kin kertoi että miksi huijaisi itseään? Hyvä kysymys, mitä hyötyä siitä muka olisi?

Vierailija
156/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö eläinperäisiä ruokia niin laihdut.

Vierailija
157/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaa'an sijaan käyttäisit mittanauhaa. Itsekin välillä ihmettelen painolukemia, kun on aivan varma että on laihtunut (kasvoista näkee, housut ei kiristä) ja silti vaaka näyttää ettei ole kiloja lähtenyt. Lihakset painaa kuitenkin enemmän kuin rasva, joten se voisi olla selitys.

Senttejä on tullut lisää. Housut kiristävät enemmän kuin kuukausi sitten.

Täytyy varmaan mennä lääkäriin katsomaan olisiko minulla oikeasti joku vakavampi syy tälle lihomiselle.

ap

Taitaa syy olla kuitenkin vääränlaisen ruuan syöminen ja liian vähäinen syöminen.  Korjaa syömiset kuntoon, siihen et lääkäriä tarvitse.  Ja unohda tuollainen kituuttaminen, se aiheuttaa vain vahinkoa elimistölle.

Sanottiinko jossain että ap kituuttaa? Minä olen lihava, enkä todellakaan syö liian vähän, en edes sitä terveellistä ruokaa. Jos vähennän makeaa, laihdun. Jos pidän ennallaan, paino sama. Jos syön makeaa enemmän, lihon. Yksinkertaista minulla. Terveellinen aamiainen ja aterita päälle.

Vierailija
158/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona syövä kirjoitti:

Syöt ravintoloissa? Buffet lounas pöytä pari kertaa viikossa, salakavalasti 2000-3000 kcal istumalta?

Ravintolaruoka, lähteestä riippumatta eli ei väliä vaikka syöt kotiruokaravintolassa tai mcdonaldsissa, on erittäin kaloripitoista ja mahdotonta seurata syömiäsi energiamääriä.

Vaikka ravintolaruoassa onkin paljon kaloreita, niin kyllä 3000 kcal yhdellä aterialla on aikamoinen suoritus normaalille naiselle edes koko päivän aikana, saati sitten yhdellä aterialla. Ja vaikka siihen pystyisi niin ei se huomaamatta jää. Tuskin kukaan syö kokonaista jättiperhepizzaa ja neljää berliininmunkkia "salakavalasti". Kyllä silloin tietäisi syöneensä ihan liikaa.

Vierailija
159/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano että AP valehtelee, mutta ei kerro totuutta. Neitsytöljyplöräykset salaatin sekaan, salaatista tuleekin tuhtia. Pähkinöitä siemeniä juustoja. 1200 kcal raja tulee hyvin nopeasti täyteen.

Pähkinät, juustot ja öljyhän olisivat nimenomaan mitä parhainta ravintoa laihduttajalle. Joka ikistä laihduttamisen kanssa kamppailevaa syytetään aina valehtelusta, jos ei tulos ole vähintään -10kg ensimmäisenä päivänä. "Ai että, taisit laittaa majoneesia jäätelön päälle, et vaan huomannut paljonko siitä tulee kaloreita". 

Itsekin olin kaloriuskovainen kunnes oikea kokemus opetti, että joskus ne kilot vaan tulevat, ja joskus ne eivät vaan lähde vaikka päällään seisoisi. Nälkäkuurilla vaan tuhoaa itsensä ja järkevä laihdutus on yllättävän haasteellista sellaiselle jonka kroppa on tavalla tai toisella sekaisin. Ehkä joskus saatte itsekin kokea tämän ilon.

Vierailija
160/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaa'an sijaan käyttäisit mittanauhaa. Itsekin välillä ihmettelen painolukemia, kun on aivan varma että on laihtunut (kasvoista näkee, housut ei kiristä) ja silti vaaka näyttää ettei ole kiloja lähtenyt. Lihakset painaa kuitenkin enemmän kuin rasva, joten se voisi olla selitys.

Senttejä on tullut lisää. Housut kiristävät enemmän kuin kuukausi sitten.

Täytyy varmaan mennä lääkäriin katsomaan olisiko minulla oikeasti joku vakavampi syy tälle lihomiselle.

ap

Taitaa syy olla kuitenkin vääränlaisen ruuan syöminen ja liian vähäinen syöminen.  Korjaa syömiset kuntoon, siihen et lääkäriä tarvitse.  Ja unohda tuollainen kituuttaminen, se aiheuttaa vain vahinkoa elimistölle.

Sanottiinko jossain että ap kituuttaa? Minä olen lihava, enkä todellakaan syö liian vähän, en edes sitä terveellistä ruokaa. Jos vähennän makeaa, laihdun. Jos pidän ennallaan, paino sama. Jos syön makeaa enemmän, lihon. Yksinkertaista minulla. Terveellinen aamiainen ja aterita päälle.

Tarviiko sitä erikseen sanoa kituuttamiseksi, jos ap kertoo syövänsä 1200kcal päivässä?  Eiköhän sen ymmärrä sanomattakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän