Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt 1200kcal päivässä kuukauden. Paino on noussut 2 kiloa. Miten tämä on mahdollista?

Vierailija
06.11.2018 |

Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.

Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.

Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.

Kommentit (301)

Vierailija
201/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin neljässä kuukaudessa lähemmäs 12kg. Ihan vain jättämällä sokerin pois ruokavaliosta. Sokerin poisjättäminen tarkoittaa sitä, ettei syö ruokia joissa on enemmän kuin 10g sokeria 100g:ssa.

Vehnä muuttuu sokeriksi suolistossa.

Viljoista söin pelkkää kauraa eli ei voinut ostaa kaupasta leipää, joka on kauran ja vehnän sekoitetta. Ainoastaan pari merkkiä on 100% kauraa.

Hedelmät pois. Tomaatti, avokado, kahvi, alkoholi, mausteet pois.

Palkokasvit pois, sipulit pois ja kaalit pois. Nämä kaikki rasittavat vatsaa.

Ei ketsuppia, siinä on saman verran kaloreita kuin suklaakastikkeessa.

Tuoremehu pois, 0,5L appelsiinimehussa on seitsemän appelsiinin sokerit. Ei seitsemää appelsiinia jaksa yhdeltä istumalta syödä. Saman verran sokeria, kuin olisi kokiksessa.

Ei maustettuja jugurtteja, ei punaista lihaa. Ei mitään grillattua.

En liikkunut oikeastaan yhtään. Vaikka painopudotuksen loppuvaiheessa söin jo suklaata, paino jatkui tippumista n kilon viikossa.

Jos aikoo muuttaa ruokavaliotaan, pitää syödä sillä tavoin vähintään 3 kuukautta, se aika keholla kestää tottua uuteen ruokavalioon ja sen myötä tuloksia alkaa vasta tulla.

Kuukausi ei ole mitään.

Aamulla söin kaurapuuron. Töissä söin parin tunnin päästä pari karjalanpiirakkaa ja keitetyn munan (+salaattia ja kurkkua). Iltapäivällä töistä lähtiessä söin banaanin. Juomaksi pelkkää vettä, eikä mitään muuta. Ei mehuja, ei edes niitä jotka on keinomakeutettuja, ne tuhoaa suolistoa. Kun töistä lähtiessä tasapainotti verensokerin, ei tehnyt mieli napostella tai ostaa kaupasta mitään turhaa.

Kotona sitten kauravoileipiä, kvinoaa, kalaa yms. Perunaa sain kyllä syödä.

Alun perin tämä johtui siitä, että huonosta ruokavaliosta johtuen, suolistoni oli tulehdustilassa, erittäin kipeä, etten voinut edes vettä juoda. Lääkärillä käskettiin noudattaa FODMAP-ruokavaliota.

Suolisto parantui, kuukausien kuluessa.

Vierailija
202/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tälläistä proteiini hössötystä ennen ja hyvin laihduin kun pidin huolen että syön sen 1200kcl päivässä,liikunta tuli vain töistä,ja pikkuhiljaa lisäsin kcl enemmän hyvin lähti 15kg 7kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset kasvaneet?

Kuntosalilla tehty kehonkoostumus näyttää toista. Päinvastoin. Lihaksia lähtenyt, mutta paino noussut.

ap

Tämä nyt viimeistään paljasti aloituksen kusetukseksi. Päivässä 8 km pyöräilyä ja treeniä 3 h viikossa. Vai lihakset lähteneet. Urpo.

En tiedä kuka tässä nyt urpo on, mutta lihakset eivät todellakaan kasva jos treenaa miinus kaloreilla.

-ohis

Kyllä kasvaa sohvaperunalle. 

- toinen ohis

höpö, höpö!

4km pyöräily suuntaansa päivittäin ei ole lihaskuntoa kasvattavaa tai "hikijumppa" kolme kertaa viikossa.

Lihakset kasvavat oikein koostetulla ja säännöllisellä kuntosalitreenillä. Johon kuuluu oikein koottu ruokavalio.

En ala väitteleen sohva-pt:n kanssa. Tuossa lainauksessa luki että pyöräilyä ja 3h salia viikossa. Aivan varmasti kasvattaa aloittelijalle lihasta. Olen tehnyt sen itse kuten myös moni muu, siinä ei ole mitään ihmeellistä. 

Luehan tarkemmin. Ap ei harrasta salia, vaan hikiliikuntaa 3xvko. Hänen kehonkoostumusmittaus oli tehty "salilla", mikä ei tarkoita sitä, että hän kävisi salilla treenaamassa. Vähän tarkkuutta pt :)

Vierailija
204/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neste turvotusta?

Vai olisiko Teboil -turbotusta?

lappeen  Rannalla kun ollaan, sitä ei tiedä mikä siellä turvottaa.

Tai turbottaa.

Vierailija
205/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.

Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.

Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.

Lasket väärin. Syömäsi energian nyt ainakin ja todennäköisesti kulutuksenkin.

älä lue tätä jankkaamista täällä yhtään pidempään, vaan etsi ihan oikeaa tietoa (googlekin auttaa, mutta muista lähdekriittisyys, vältä siis näitä vastaavia palstoja) ja laske energiamäärät jatkossa oikein.

Muista myös mieluummin syödä terveellisesti, sekin olisi hieno juttu..

Vierailija
206/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisit viljat ja maitotuotteet pois

Vierailija
207/301 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sä et halunut sitä kuulla niin sä syöt liian vähän!! Ei sillä ole merkitystä että oot toimistotyöntekijä. Ihminen tarvii kaloreita ihan elossa pysymiseen 1500 vaikka ei tekisi mitään. Eli suunnilleen 1600 tai 1700 olisi painon pudotus kaloreita. Etsi netistä laskuri mikä laskee sun ihan peruskalorit päivässä ja kalorimäärän millä pudotat painoa kun pistät pituuden ja painon sekä iän ja sukupuolen.

Vierailija
208/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän. Fakta.

Niin. Onhan se nähty, miten keskitysleireillä ja vaikka Afrikassa porukka vaan lihoo ja lihoo, kun syö liian vähän.

Tää on kyllä maailman typerin heitto. Meinaatko tosissas, että siellä syötiin ruhtinaalliset 1200 kaloria?? Ehkä ennemminkin 120, jos sitäkään. Tiedoksesi että keskitysleirillä ruokana oli vettä ja leipäpala. Ja sen lisäksi mitä irti lähti, rottia ja niin edelleen. Siihen päälle 20 tuntia töitä päivässä, niin vähemmästäkin keho kuluttaa aivan joka ikisen solun kehosta ravinnokseen, ennen sairastumista ja pois kuihtumista. Ei todellakaan vertailukelpoinen asia.

Olinkin tässä jo innolla odotellut, milloin lyödään pöytään perinteinen Auschwitz-kortti. Ja tulihan se sieltä! :D :D :D

Koomista, että nuo keskitysleirikommentoijat kuvittelevat kommentillaan todistavansa oman kantansa, kun todellisuudessa todistavat sen "vastapuolen" kannan :). Jos puhdas kaloriteoria pitäisi paikkansa, kukaan ei olisi tullut hengissä keskitysleiriltä ulos. Ja ne joiden elimistö haaskaa kaloreita, kuolivat ensimmäisinä. Keskitysleirit on nimenomaan todiste elimistön hämmästyttävästä kyvystä säästää energiaa, mikä toki on nykyajan laihduttajalle huono juttu. Ne joiden keho onnistui parhaiten pihistelyssä selvisivät eli juuri ne joilla nykyään on paino-ongelmia. (Siis normiruualla paino-ongelmia, järjettömiä mässyjä vetävät toki on erikseen).

Ap:lle sanoisin, että oletko varma, ettei sulla ole insuliiniresistenssiä? Onko sulla sellainen kivikova rantapallo vatsan kohdalla? Jos kyllä, niin painon pudottaminen hiilaria sisältävällä ruualla on todella vaikeaa. Aina voi kokeilla vähähiilihydraattista (ei tarvita edes ketoosia), että auttaisiko asiaan. Olin myös itse tuossa samassa tilanteessa (n. 10 kilon ylipaino) ja kaloreita laskemalla ei hievahtanutkaan. Nyt reilu vuosi VHH:ta takana ja se 10 kiloa on sulanut itsestään (eikä tarvitse kituuttaa).

Vierailija
209/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut 14 sivun edestä, mutta ekalla sivulla mainitsit lihasmassaa kadonneen.

Juuri pari päivää sitten Hesarissa eräs lääkäri sanoi, että liian tiukka ja nopea laihduttaminen on sisäistä kannibalismia. Tällöin lihas katoaa nopeammin kuin rasva. Lihas polttaa kaloreita paremmin kuin rasva, joten voi olla mahdollista, että kadonnut lihasmassa on laskenut kulutustasi entisestään ja tällöin rasva ei ole palanut mukana.

Onko kuukautiset menossa? Itsellä enimmillään paino nousee pelkästään siitä 2kg. Lisäksi kannattaa mitata aamulla paino muutaman kerran kuussa/viikossa, niin erottaa paremmin ne vaihtelut painossa. Itsellä vaihtelee 65,4-67kg välillä paino kuun aikana.

Vierailija
210/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistösi on säästöliekillä ja varastoi sen vähänkin mitä syöt. Tärkeää on syödä oikein ja riittävästi jotta koneisto pelaa.

Vierailija
211/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän. Fakta.

Niin. Onhan se nähty, miten keskitysleireillä ja vaikka Afrikassa porukka vaan lihoo ja lihoo, kun syö liian vähän.

Tää on kyllä maailman typerin heitto. Meinaatko tosissas, että siellä syötiin ruhtinaalliset 1200 kaloria?? Ehkä ennemminkin 120, jos sitäkään. Tiedoksesi että keskitysleirillä ruokana oli vettä ja leipäpala. Ja sen lisäksi mitä irti lähti, rottia ja niin edelleen. Siihen päälle 20 tuntia töitä päivässä, niin vähemmästäkin keho kuluttaa aivan joka ikisen solun kehosta ravinnokseen, ennen sairastumista ja pois kuihtumista. Ei todellakaan vertailukelpoinen asia.

Olinkin tässä jo innolla odotellut, milloin lyödään pöytään perinteinen Auschwitz-kortti. Ja tulihan se sieltä! :D :D :D

Koomista, että nuo keskitysleirikommentoijat kuvittelevat kommentillaan todistavansa oman kantansa, kun todellisuudessa todistavat sen "vastapuolen" kannan :). Jos puhdas kaloriteoria pitäisi paikkansa, kukaan ei olisi tullut hengissä keskitysleiriltä ulos. Ja ne joiden elimistö haaskaa kaloreita, kuolivat ensimmäisinä. Keskitysleirit on nimenomaan todiste elimistön hämmästyttävästä kyvystä säästää energiaa, mikä toki on nykyajan laihduttajalle huono juttu. Ne joiden keho onnistui parhaiten pihistelyssä selvisivät eli juuri ne joilla nykyään on paino-ongelmia. (Siis normiruualla paino-ongelmia, järjettömiä mässyjä vetävät toki on erikseen).

Juuri näin. Hyvä huomata, että keskustelussa mukana myös järjen ääniä.

Ei se ihme ole, että laihdutus koetaan niin vaikeaksi, kun tässäkin ketjussa niin paljon ihmisiä, joilla on perusasiat ihan hukassa ravitsemuksen ja kalorimäärien osalta. Ihan karmeaa, että jotkut kehottaneet jopa syömään entistä vähemmän!

Vierailija
212/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta surettaa, toisaalta säälittää nämä "laihduttajat", jotka kituuttamalla ja huonosti syömällä koittavat painoa saada alas.

Sitten heitä vielä yllytetään syömään entistä vähemmän kun eivät laihdu.

Vierailija
213/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laihdutusruokavalio on tämän suuntainen:

Aamiainen: kahden munan munakas kermalla ja juustoraastella, 3-4 siivua pekonia, latte (sisältää reilut 0,5dl kermaa ja 2,5dl täysmaitoa)

Lounas töissä: salamisnack ja kirsikkatomaatteja n. 100-125g tai täyttävä salaatti salaattibaarista (kasviksia, proteiinia juusto/kala/kana, oliiveja, reippaasti rasvaista salaatinkastiketta)

Iltaruoka: jotain lihaa/kalaa ja kasvislisuke

Jos illalla on nälkä nukkumaanmennessä, nappaan palan juustoa ja pari aurinkokuivattua tomaatinpuolikasta, tai latva-artisokkaa. Tässä on tärkeintä saada rasvaa kitusiin, ettei nälkä vaivaa.

Satunnaisesti voin napsia myös jotain pähkinää tai suklaata. Herkuttelen hyvällä omallatunnolla, mutta en vedä mitään överimässyjä vaan vähän hillitymmin. Herkuttelussa on tärkeintä että maistuu hyvältä, en vedä mitään mättösuklaata vaan sen pitää olla mieluiten joko sveitsiläistä tai belgialaista.

En punnitse enkä laske mitään. Enkä harrasta mitään kuntoliikuntaa. Paino on tippunut 105kg  -> 78kg reilun vuoden aikana. Nyt olen ollut tässä 78kg:ssa jo jonkin aikaa, mutta en ota asiasta stressiä, koska en koe olevani millään kuurilla. Jossain vaiheessa voin miettiä, pitääkö syömisiä katsoa vähän tarkemmin, jos haluan painoa vielä alemmas. Tässä kohtaa on tärkeintä etten ole enää päälle satakiloinen valas, jaksan kävellä puuskuttamatta, löydän vaatteita kaupasta ja syön suurin piirtein perusterveellisesti. Juhlatilanteissa voin ottaa kakkua tai olla ottamatta, olen ihan zen molempien vaihtoehtojen kanssa (siinä missä aiemmin oli kiire päästä herkkujen kimppuun).

Vierailija
214/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän. Fakta.

Juuri näin. Hyvä huomata, että keskustelussa mukana myös järjen ääniä.

Ei se ihme ole, että laihdutus koetaan niin vaikeaksi, kun tässäkin ketjussa niin paljon ihmisiä, joilla on perusasiat ihan hukassa ravitsemuksen ja kalorimäärien osalta. Ihan karmeaa, että jotkut kehottaneet jopa syömään entistä vähemmän!

Niin! Samaa mieltä!

Kunnolla suklaata naamaan ja kermaa päälle, niin kyllä laihtuu kunhan muistaa syödä taikapillereitä ja/tai käydä enkelihoidossa!

Laihtuttaessa kaikkein tärkeintä on, että syö paljon rautaa!

Katsos kun liian pienet punasolut eivät jaksa kertoa elimistölle, että nyt ei ole tullut syötyä tarpeeksi, joten kroppa hölmönä ja vanhoihin tapoihinsa taipuvaisena vaan jatkaa lihomista ja läskin kerryttämistä, vaikkei söisi yhtään mitään.

Kunnolla rautaa saaneet punasolut puolestaan kasvavat isoiksi ja vahvoiksi ja niiden käskevä ääni kantaa pitkälle, koko elimistöjärjestelmä ymmärtää laihtua, etenkin silloin jos epähuomiossa tuleekin syötyä vähän turhan runsaasti kulutukseen nähden.

Rauta on punasolujen tukiranka, aivan kuten vaikkapa maatiesilloissa. Ei se betonikaan mitään kestä ilman tukevaa raudoitusta.

Minä tiedän täsmälleen mistä puhun, sillä minä kuten valtaosa palstamammoista olen nyt vaan sellainen että en laihtu ollenkaan vaikken söisi mitään. Tavallisesti syön oman, ihan hirvittävän valistuneet arvioni mukaan 1158 kaloria päivässä ja paino vaan nousee tasaisesti viitisen kiloa vuodessa. Tehnyt näin jo kuusi vuotta.

Ihme juttu, sillä jo peruskoulussa kuitenkin kerrottiin ihmisen perusaineenvaihdunta on sellaisen ujon 1500 kertaa enemmän päivätasolla.

Se on vaan niin että akateemisen huuhaapiirit eivät tiedä sitä perustotuutta mitä kaikki itseoppineet palstamammat ja flat earth societyn kannattajat tuntevat perustotuutena: Säästöliekki!

Tämä liekkihän tunnetusti tekee energiaa tyhjästä ja sen takia laihdutus ei onnistu.

Joku lääkäri saattaisi väittää, ettei perusaineenvaihdunnan vaan ole fyysisesti mahdollista vähentyä enempää kuin 10% ilman että ihminen vaipuu koomaan, mutta eipä me niitä kuunnella!

Oma kokemusperäinen fiilis ja jonkun kivan blogin tieto on vaan niin paljon parempaa kuin vanhentunut akateeminen höpinä.

Hui hai ja kulaus hopeavettä päälle!

Vierailija
215/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerros vähän tarkemmin, mitä olet muuttanut? Ei ruokaa oikeasti tarvitse punnita. Se riittää, että syöt lautasmallin mukaisesti 5-6 kertaa päivässä.

Itse tosin olen sen verran varioinut virallista lautasmallisuositusta, että maitolasin sijaan juon vettä, enkä syö leipää. Ja yleensä olen korvannut makaroonin, perunan tai riisin jollain värikkäällä kasviksella. En siis välttele näitä hiilareita, mutta ne ei yksinkertaisesti mahdu lautaselle, kun olen siihen ensin laittanut tuorekasvikset, proteiinin ja lämpimät kasvikset. Herkuttelen sitten iltapalalla leivällä ruhtinaallisilla täytteillä.

Olen siis lisännyt ruuan voluumia kaloritiheyden sijaan. Syön nykyään enemmän, kuin silloin, kun painoin lähes 100 kiloa.

Ihmettelen alapeukkuja. Kalorimääräisesti syön vähemmän, kuin ennen, vaikka syön ruokaa määrällisesti enemmän kuin ennen. Ennen en tajunnut, kun sanottiin, että syön liian vähän. Nyt ymmärrän mitä sillä tarkoitettiin. Suklaapatukallakin laihtuu, mutta kyllähän siinä saa olla tarkkana, ettei syö liikaa. On myös iso ero, ostaako banaanijugurttia vaiko maustamatonta, mihin pilkkoo itse banaanin.

Kävin laittamassa yläpeukun sulle. Koska ihan oikeassa olet. Se vaan lienee joidenkin mielestä liian hankalaa tjsp. vaikka onkin juuri se oikea tapa; keskittyä ruoan laatuun.

Joo, eikä ne kalorit muutenkaan ole kaikki kaikessa. Itse kans oon aina vältellyt turhia hiilareita (leipää, makaroonia ja muuta paskaa). Vedän paljon pekonia, munia, marjoja, pähkinöitä ja suht paljon tuoreita vihanneksia. Urheilen muutaman tunnin viikossa ja olen mielestäni aika ihannemitoissa.

Ja just noi välipalat, ei mitään makutiivistejugurtteja vaan aina maustamatonta, mahdollisimman RASVAISTA mutta vähäsokerista ja siihen itse lisäät marjat.

Rasva tekee kylläiseksi nopeammin kuin sokeri, pärjäät vähemmillä kaloreilla

Vierailija
216/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Käy kilpirauhasverikokeissa. Monissa kaupungeissa pääsee ilman lähetettäkin eli varaat vain ajan terveyskeskuksen labraan. 

Vierailija
217/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta minä en laihtunut millään 1200 kalorilla, vaan määrä oli pidettävä alle tuhannessa ennenkuin puoli kiloakaan liikahti. Joko haluaa laihtua tai sitten ei, mutta ihan turhaa on junnata paikoillaankaan kärvistelemässä. 

Itse olen nyt 170/58 ja ihan loistava olo. 

Vierailija
218/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku näistä "syökää enemmän että laihdutte"- ihmisistä mennä pelastamaan ihmishenkiä vaikka Darfuriin? Aivan hullujen puhetta tuollainen. Ihminen kuluttaa energiaa, ja jos energiaa tulee suun kautta vähemmän kuin aineenvaihdunta kuluttaa, silloin varastoitu energia kulutetaan (=laihtuminen). Ei voi olla niin vaikeaa ihan perusasia.

Vierailija
219/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku näistä "syökää enemmän että laihdutte"- ihmisistä mennä pelastamaan ihmishenkiä vaikka Darfuriin? Aivan hullujen puhetta tuollainen. Ihminen kuluttaa energiaa, ja jos energiaa tulee suun kautta vähemmän kuin aineenvaihdunta kuluttaa, silloin varastoitu energia kulutetaan (=laihtuminen). Ei voi olla niin vaikeaa ihan perusasia.

Ilmankos ihmiset lihovat niin että palokunnan on roudattava lääkäriin, kun laihduttamisesta yritetään tehdä jotain rakettitiedettä. Ja syö lisää, et voi laihtua noin alhaisilla ruokamäärillä? Mitvit?

Vierailija
220/301 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua läpi mutta jo parin ensimmäisen sivun perusteella aloin ihmetellä, olenko ainoa, joka ymmärtää, ettei painonhallinta ole pelkkää kalorisummapeliä. Joka toisen kommentoijan mielestä ap syö liikaa ja joka toisen mielestä liian vähän.

Mitä pitäisi tapahtua, että ihmiset ymmärtäisivät, että kaikki kehot eivät reagoi samalla tavalla, ja se, mikä toimii painonhallinnassa omalla kohdalla, ei automaattisesti toimi kaikilla. Reagoivathan eri ihmisten kropat muutenkin ravintoon eri tavoin! Joillekin tietyt ruoat aiheuttavat ruoansulatus- tai vaikka iho-oireita, toisille ei. Myös painonhallinnan mekanismit ovat yksilölliset.

Samaa mieltä. Ap:n pitäisi nyt ymmärtää, ettei hänen syömänsä ruoka toimi hänelle painonpudotuksessa, ja kokeilla jotain muuta.

Olen itse taistellut vuosikaudet painoni kanssa syömällä sekaravintoa ja laskemalla kaloreita. Sitten poistin ruokavaliostani lähes kaiken viljan, vaihdoin maitotuotteet täysrasvaisiin ja lisäsin hyviä rasvoja, ja paino alkoi laskea aivan itsestään. On todella outo tunne kun vaate toisensa jälkeen alkaa lököttää ilman nälästä kärsimistä ja hikiliikuntaa. Liikun siis samoin kuin ennenkin; kävelen, uin ja nostelen kahvakuulaa kotona.

Ruokavalioni koostuu pääasiassa kalasta, kanasta, marjoista, kananmunista, pääosin vihreistä kasviksista, muista kuin trooppisista hedelmistä, täysrasvaisista maitotuotteista, pähkinöistä, siemenistä, oliiviöljystä jne. Syön myös täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä, mutta en joka päivä. Mitään eineksiä en ole koskaan syönytkään. Tein muutokset joskus kesällä, ja painoa on pudonnut 8 kiloa. Jos saan vielä toiset 8 kiloa sulamaan, olen viisikymppisenä yhtä sutjakassa kunnossa kuin mitä olin parikymppisenä.

Pitkään ajattelin, että läski on tiukassa noin 15 vuotta sitten diagnosoidun kilpirauhasen vajaatoiminnan ja oikean lääkeannoksen löytämättömyyden takia. Ehkä tuo onkin vaikuttanut asiaan, mutta läskijumi laukesi kun löysin itselleni sopivan tavan syödä. Missään ketoosissa en ole varmaankaan ollut missään vaiheessa, sen verran olen hiilihydraatteja koko ajan syönyt. Siitä vaan ap rohkeasti kokeilemaan uusia kuvioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi