Olen syönyt 1200kcal päivässä kuukauden. Paino on noussut 2 kiloa. Miten tämä on mahdollista?
Painoin lokakuun alussa 78,6 kiloa. Tänään aamupaino 80,5 kiloa. Olen syönyt käsi sydämellä aivan varmasti 1100-1300kcal joka päivä. Olen siis punninnut ja katsonut joka ikisen suupalan, jonka olen syönyt. En ole syönyt ylimääräistä, en napostellut, en maistanut tai muuten huijannut - huijaisin vain itseäni.
Olen toimistotyössä, mutta liikun työmatkat pyörällä (4km suuntaansa) ja harrastan hikiliikuntaa 3x1 tuntia joka viikko.
Mitä teen väärin? Ja älkää sanoko mitään mistään säästöliekistä, koska en takuulla syö toimistotyöläisenä liian vähän. Kulutan päivän aikana noin 1700-1800 kcal työmatkapyöräilyineen ja liikuntapäivinä enemmän. Olen siis pyrkinyt noin 500kcal kalorivajeeseen. Ei ole varaa nostaa kalorimääriä, koska sitten en nyt ainakaan laihtuisi.
Kommentit (301)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin tämmöisen jutun muutaman vuoden takaa.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/2015100520471669_lh.shtml
Toki amerikkalainen tutkimus enkä tiedä onko kuinka luotettavaa tietoa. Mutta kuitenkin jos pitää vähääkään paikkaansa, on asiassa kulmia ja mutkia, ei ollenkaan niin suoraviivaista kuin ns. tiedon mukaan pitäisi olla.
Usko sinä noihin iltapäivälehtien artikkeleihin. Toki ne mikrobit vaikuttaa, mutta turha pelkkiä lääkkeitä syyttää niiden vaikutuksesta. Suomalainen suositusruoka täysjyvineen ja keinorasvoineen tuhoaa ne mikrobit hyvin tehokkaasti.
En kiellä, mutta ihme hyökkäys nyt taas. En varauksetta toki uskokaan, kuten tuossa ilmaisinkin, joten mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se ongelma tuntuu olevan että rasva lähtee vain "väärästä" paikasta. Paino kyllä tullut jonkin verran alas, mutta turhauttaa kun en itse sitä millään huomaa. Mahalle ei ole tapahtunut mitään mikä turhauttaa, kun sieltä sen olisi suotuisinta lähteä. Mahani on aina ollut mielestäni vähän pömpöttävä, silloinkin kun en ylipainoinen ollut. Se kyllä vähän ahdistaa.
Lihakset lähtee,ei rasva.Tämä onnistuu liian vähillä kaloreilla ja olemattomalla proteiinilla kuten ap.
En suoraan usko tuota. En ole ollut kitudieetillä, vaan syönyt normaalisti. Ruokani ei ole proteiinitonta ja liikuntaakin väkisin tulee.
Sulla on mäkihyppääjän dieetti, mutta et hyppää mäkeä. Korjaa tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki amerikkalainen tutkimus enkä tiedä onko kuinka luotettavaa tietoa. Mutta kuitenkin jos pitää vähääkään paikkaansa, on asiassa kulmia ja mutkia, ei ollenkaan niin suoraviivaista kuin ns. tiedon mukaan pitäisi olla.
Usko sinä noihin iltapäivälehtien artikkeleihin. Toki ne mikrobit vaikuttaa, mutta turha pelkkiä lääkkeitä syyttää niiden vaikutuksesta. Suomalainen suositusruoka täysjyvineen ja keinorasvoineen tuhoaa ne mikrobit hyvin tehokkaasti.
En kiellä, mutta ihme hyökkäys nyt taas. En varauksetta toki uskokaan, kuten tuossa ilmaisinkin, joten mikä oli pointtisi?
Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä, en pahalla tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on mäkihyppääjän dieetti, mutta et hyppää mäkeä. Korjaa tilanne.
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, ei ollut tarkoitus olla hyökkäävä, en pahalla tarkoittanut.
Okei, ehkä itse tulkitsin sitten väärin viestisi :)
Ymmärrän AP:n ahdistuksen.
Mulla samat kokemukset. Vaikka kuinka syö terveellisesti ja ohjeiden kukaan, paino heittelee ihan miten sattuu.
Hyvä esimerkki eiliseltä: iltapaino oli 57,4 kg. kun maha kurnien kävin nukkumaan, sängyssä vielä haaveilin suklaasta ja muista herkuista mutta pysyin lujana. Aamupaino 58,2 kg! Mitä ihmettä! Miten paino voi nousta melkein kilon yöllä vaikka menin nälkäisenä nukkumaan ja olin syönyt eilen terveellisesti, kaikkien heiden mukaan?
Voiko joku selventää? Joku hormonijuttu? Nestettä kertyy? Yleensähän se paino laskee yön aikana?
Suurin osa nettien "kulutuslaskureista" antaa aivan liian isoja lukemia. Itse olen aika iso mies ja ei puhettakaan, että laihtuisin jotain 3000 kcal syömällä päivässä kuten laskurit väittävät. Kyllä se pitää jonnekin reiluun pariin tonniin tiputella, että jotain tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat kokemukset. Vaikka kuinka syö terveellisesti ja ohjeiden kukaan, paino heittelee ihan miten sattuu.Hyvä esimerkki eiliseltä: iltapaino oli 57,4 kg. kun maha kurnien kävin nukkumaan, sängyssä vielä haaveilin suklaasta ja muista herkuista mutta pysyin lujana. Aamupaino 58,2 kg! Mitä ihmettä! Miten paino voi nousta melkein kilon yöllä vaikka menin nälkäisenä nukkumaan ja olin syönyt eilen terveellisesti, kaikkien heiden mukaan?
Voiko joku selventää? Joku hormonijuttu? Nestettä kertyy? Yleensähän se paino laskee yön aikana?
Kannattaa syödä oman kehon tarpeiden mukaan, ei ulkopuolisten ohjeiden. Eikä vain tuijottaa sitä, minkä sanotaan olevan "terveellistä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täysjyvä mikrobeja tuhoa vaan päin vastoin on niiden ravintoa. Täysjyvä = kuitu. Mikrobit syö kuitua. Samoin tietyt rasvahapot ovat hyvien mikrobien ravintoa.
Ja muistakaa, että esim. pastan kalorit on ilmoitettu KUIVApainon mukaan (eli paino ennen keittämistä). Eli, kun keitätte pastan ja punnitsette, niin kalorimäärä on IHAN eri per 100g kuin pastan paketissa ilmoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se ongelma tuntuu olevan että rasva lähtee vain "väärästä" paikasta. Paino kyllä tullut jonkin verran alas, mutta turhauttaa kun en itse sitä millään huomaa. Mahalle ei ole tapahtunut mitään mikä turhauttaa, kun sieltä sen olisi suotuisinta lähteä. Mahani on aina ollut mielestäni vähän pömpöttävä, silloinkin kun en ylipainoinen ollut. Se kyllä vähän ahdistaa.
Lihakset lähtee,ei rasva.Tämä onnistuu liian vähillä kaloreilla ja olemattomalla proteiinilla kuten ap.
En suoraan usko tuota. En ole ollut kitudieetillä, vaan syönyt normaalisti. Ruokani ei ole proteiinitonta ja liikuntaakin väkisin tulee.
Noin vähällä eläinproteiinilla aminot ei riitä,pitäisi koostaa kasvikunta paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täysjyvä mikrobeja tuhoa vaan päin vastoin on niiden ravintoa. Täysjyvä = kuitu. Mikrobit syö kuitua. Samoin tietyt rasvahapot ovat hyvien mikrobien ravintoa.
Täysjyvä=viljakuitu, joka on suolistolle sitä haitallisinta kuitua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla samat kokemukset. Vaikka kuinka syö terveellisesti ja ohjeiden kukaan, paino heittelee ihan miten sattuu.Hyvä esimerkki eiliseltä: iltapaino oli 57,4 kg. kun maha kurnien kävin nukkumaan, sängyssä vielä haaveilin suklaasta ja muista herkuista mutta pysyin lujana. Aamupaino 58,2 kg! Mitä ihmettä! Miten paino voi nousta melkein kilon yöllä vaikka menin nälkäisenä nukkumaan ja olin syönyt eilen terveellisesti, kaikkien heiden mukaan?
No ei se kuule voi mitenkään. Suosittelisin ostamaan uuden vaa'an.
Mulla kävi niin, että alussa paino romahti monta kiloa parissa viikossa ja sitten junnautui paikoilleen, vaikka söin koko ajan vähemmän kuin järjellä saatoin ajatella kuluttavani. Pidin vain huolta siitä, että jatkan samaan malliin ja join paljon enemmän kuin ennen dieettiä olin juonut, ja kohta se alkoi taas hilautua alaspäin, hitaammin kuin alussa, mutta varmasti. Mulla vaihteli päivän aikana paino kaksikin kiloa jossain vaiheessa, nykyään noin kilolla. Tilanteeni tosin on sikäli eri, että en yritä laihduttaa pois ylipainoa, vaan tein elämäntaparemontin, etten menisi ylipainon puolelle vaan palautuisin normaalipainon keskelle. Kun aloitin, olin 500 gramman päässä virallisesta ylipainosta.
Mulla myös peilikuva alkoi näyttää selvästi aiemmin hoikemmalta kuin vaa'an lukema. Myös vaatteet todistivat sitä, koska tiesin tarkalleen, minkä painoisena olin lakannut mihinkin mekkoon mahtumasta: serkun rippijuhlissa ollut mekko meni kiinni ilman ähertämistä, vaikka vatsani oli sovitushetkellä täynnä ja vaikka kesällä olin saanut 2kg kevyempänä tapella vetoketjun kanssa. Mittanauhaa en ole alkanut käyttää, mutta jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt alusta alkaen ottaa se vaa'an rinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selventää? Joku hormonijuttu? Nestettä kertyy? Yleensähän se paino laskee yön aikana?No ei se kuule voi mitenkään. Suosittelisin ostamaan uuden vaa'an.
Voiko alapeukku-fyysikot kertoa, että mistä se massa tulee yön aikana. Se on ihan luonnollista, että paino laskee hikoilun takia yön aikana, mutta että nousee... Imeekö kroppa ilmasta nestettä vai mitenkä? Kertokaapa apukoululaiset nyt se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selventää? Joku hormonijuttu? Nestettä kertyy? Yleensähän se paino laskee yön aikana?No ei se kuule voi mitenkään. Suosittelisin ostamaan uuden vaa'an.
Ei se nyt ihan näinkään mene. Normaalia painon vaihtelua. Ehkä hormonaalista, tai sitten eilen tuli syötyä hieman suolaisempaa, nestettä muuten sitovampaa tai juotua vähemmän. Ehkä kakka oli pienempi. Ehkä ei samat vaatteet. Seisoi vaa'alla vähän eri asennossa. Syitä on lukuisia mahdollisia.
Ja välttääkseen moista turhaa stressiä ihan siitä normaalista vaihtelusta, siellä vaa'alla olisikin hyvä käydä vain max. kerta viikkoon, aina aamupaino ja muutenkin olosuhteet vakioiden.
Itse en käy puolessa välissä kiertoa, sekä juuri sen alkua vaa'alla, ainakaan dieetillä. En myös punnaa itseäni kovasta jalkatreenistä seuraavana päivänä, koska nappaan siitä helposti +2kg. Sama kuin saunomisesta. Ja itseasiassa dieetillä itse käyn vaa'alla vain joka toinen viikko. Vaikka miinukset vakiot, niin itsellä ei ainakaan paino laske tasaisen lineaarisesti, vaan nimenomaan hyppäyksin. Stressi on haitallista varsinkin dieetillä, niin miksi stressauttaisin itseäni siitä että paino sama ma kuin to, kun se on tosiaan vasta esim. ensi viikon to, kun viisari näyttää laskusuuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt ihan näinkään mene. Normaalia painon vaihtelua. Ehkä hormonaalista, tai sitten eilen tuli syötyä hieman suolaisempaa, nestettä muuten sitovampaa tai juotua vähemmän. Ehkä kakka oli pienempi. Ehkä ei samat vaatteet. Seisoi vaa'alla vähän eri asennossa. Syitä on lukuisia mahdollisia.
Ja välttääkseen moista turhaa stressiä ihan siitä normaalista vaihtelusta, siellä vaa'alla olisikin hyvä käydä vain max. kerta viikkoon, aina aamupaino ja muutenkin olosuhteet vakioiden.
Itse en käy puolessa välissä kiertoa, sekä juuri sen alkua vaa'alla, ainakaan dieetillä. En myös punnaa itseäni kovasta jalkatreenistä seuraavana päivänä, koska nappaan siitä helposti +2kg. Sama kuin saunomisesta. Ja itseasiassa dieetillä itse käyn vaa'alla vain joka toinen viikko. Vaikka miinukset vakiot, niin itsellä ei ainakaan paino laske tasaisen lineaarisesti, vaan nimenomaan hyppäyksin. Stressi on haitallista varsinkin dieetillä, niin miksi stressauttaisin itseäni siitä että paino sama ma kuin to, kun se on tosiaan vasta esim. ensi viikon to, kun viisari näyttää laskusuuntaa.
Aivan eri asia. Mieti järjellä.. mistä massa voi yön aikana nukkuessa tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan eri asia. Mieti järjellä.. mistä massa voi yön aikana nukkuessa tulla.
Kokeileppa nojata vaa’alla seistessä nojata hiukan eteenpäin tai taaksepäin. Siinä näet miten voit muutamassa sekunnissa ”laihtua tai lihoa” muutaman kilon.
Komppaan. Ap.n tarvitsee ottaa iisimmin.