Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

160cm/58kg, lääkäri suositteli laihduttamaan

Vierailija
05.11.2018 |

Olisi kuulemma varaa pudottaa ne kuuluisat 5kg nyt kun en VIELÄ ole ylipainoinen. Hmm... Paino pysynyt 58 kg:ssa yli vuoden, sitä ennen kyllä painoinkin 5kg vähemmän. Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää, että onko tuo laihduttaminen nyt sitten välttämätöntä näillä mitoilla... jäi vähän paha maku suuhun.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kuulemma varaa pudottaa ne kuuluisat 5kg nyt kun en VIELÄ ole ylipainoinen. Hmm... Paino pysynyt 58 kg:ssa yli vuoden, sitä ennen kyllä painoinkin 5kg vähemmän. Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää, että onko tuo laihduttaminen nyt sitten välttämätöntä näillä mitoilla... jäi vähän paha maku suuhun.

Minkäs ikänen sä oot? Mä olin 160cm 11-vuotiaana että saa sellasen käsityksen susta että oot lapsi. Tai sitten harvinaisen lyhyt aikuinen.

Enpäs viitsikään sanoa millaisen käsityksen sinusta saa.

Vierailija
42/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet muuten niin hyväkuntoinen että lääkäri ei muuta keksinyt... Ehkä sulla on keskivartalolihavuutta alkamassa?

Vyötärönympärys (ei mitattu lääkärissä, mutta olen itse mitannut) on jotain 72-75cm luokkaa eli ei kai pitäisi olla huomauttelun aihe... Saatanhan toki näyttää pönäkältä ja turvotusta on vatsassa usein syömisen jälkeen, en tosin ollut syönyt juuri mitään ennen lääkärikäyntiä, se oli aamulla. 

Ap

Alle 80 cm on hyvä tulos, tuskin sulla mitään vyötärölihavuuttakaan on. Hölmö lääkäri, tyytyväinen saat painoos olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella hyvä paino. Esim. itselläni 65 kg näyttää ihan normaalilta, mutta tuossa painossa ja edelleen 55 kiloisena housut roikkui reisien kohdalta, tissit kuihtui ja osa luista törrötti.. Ja sain kuulla näyttäväni nälkiintyneeltä.

Eli riippuu niin paljon yksilöstä ja vartalon mallista. En suosittelisi laihduttmaan, etenkin kun painosi on pysynyt tasaisena pitkään ja laihduttaminen voisi tuon tasapainon sekoittaa.

T. 160 cm

Tai sitten sulla on vaan kohteliaita kavereita.

Tällä palstalla kun aina kirjottelee näitä, jotka kertovat näyttävänsä nälkiintyneiltä luukasaoilta jos muutaman kilon laihduttavat.

Vierailija
44/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi työterveyshoitaja viimeksi tt-tarkastukesessa, että älä nyt yhtään enää päästä painoa nousemaan. T. N56, 160 cm, 55 kg.

Mikä näitä terveydenhoitohenkilöitä oikein vaivaa?

Itse olen aikuispuolella ollut th yli 20 v. Normaali paino on :)

Vierailija
45/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanoi työterveyshoitaja viimeksi tt-tarkastukesessa, että älä nyt yhtään enää päästä painoa nousemaan. T. N56, 160 cm, 55 kg.

Selvästi ei oikein ole ammatillinen käyttäytyminen hallinnassa kaikilla.

Vierailija
46/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri oli törppö. Ei ole syytä ehdotella laihduttamista noilla mitoilla. Ainoa syy ottaa dieetti esille olisi se, jos olisit ilmaissut olevasi huolissasi nopeasta lihomisestasi. Olisi siis suunnitelma siltä varalta, että lihominen jatkuu.

Vierailija
47/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikänen sä oot? Mä olin 160cm 11-vuotiaana että saa sellasen käsityksen susta että oot lapsi. Tai sitten harvinaisen lyhyt aikuinen.

Suomalaisten naisten keskimitta on n.160cm.

Mutta joskus minullekin on terkkari huomauttanut, että kannattaisi laihduttaa noissa suunnilleen samoissa mitoissa, jäi vuosiksi paha maku suuhun. Lääkärien, terkkarien yms pitäisi olla erityisen tarkka sanoissaan, varsinkin nuorten kohdalla. BMI ei myöskään kerro koko totuutta.

Vierailija
48/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua terveydenhoitaja kehotti pudottamaan 3-5 kg. Olen 166cm, 60 kg (ikää 60v). Syy, että hän oli mitannut vyötärönympärykseni, joka oli 87cm, mikä on liikaa, vaikka painoa ei olekaan liikaa. Olin kuitenkin sen verran närkästynyt, että pudotin 10 kg. Vyötärönympärykseni ei pienentynyt kuin 7cm, mutta on kuitenkin hyväksytyn arvon sisällä. Minulla on lievää verenpaineen nousua ja kolesterolit koholla, mutta ei niin paljon että niihin olisin saanut lääkitystä.

Vierailija
49/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah ja kun minä kävin työterveystarkastuksessa ja sanoin itse että pitäs laihduttaa 10 kiloo niin hoitajan mielestä ei ollu hyvä juttu. Minä 158 ja paino oli sillon yli 70. Nyt laihdutan ja 5 kiloa jo lähteny ja parempi olo. Ja pitäis saada edes 60kg paino, mieluummin 5 alkavaan:)

Vierailija
50/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain sellaisen käsityksen, että tämä 11-vuotiaana 160-senttinen on nyt 12-vuotias. :)

Vierailija
51/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla todellista! Oon itse ollut 168/80 ja silloin lääkäri sano jopa, että ”hyvä paino”. No nykyään oonkin jo 100-kilonen eli ehkä olis ollut ihan hyvä, että olis silloin jo sanonut ihan suoraan ylipainoseks. Tiedä sitten olisko sekään auttanut.

Vierailija
52/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään naisilla se vaaka ei kerro onko rasvakerros normaali.

Vierailija
53/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon näkyy vaihtelevan tuo painoon suhtautuminen. Minä olen 167 cm ja painoa 85 kg. Olin varma että tth rähjää painosta, mutta eipä tuo mitään sanonut. Kaikki arvot melko kohdillaan niin sanoi vaan että hyvältävnäyttää. Kumma että teille täysin normaalipainoisille sitten huomautellaan.

Vierailija
54/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163cm ja 55kg. Rasvaprosenttini on 18% (inbody-mittaus). Vaikka eroa on meillä painossa muutama kilo ja sentti, niin en itse paljon laihemmaksi haluaisi kutistua.

Tuo 54-55 kg on aina ollut "biologinen painoni", eli se mihin keho pyrkii. Ainoa poikkeus oli se kun söin 4 vuotta ehkäisypillereitä: paino hiipi kuin itsestään 7 kg ylöspäin, vaikka söin kuten aina ennenkin eli terveellisesti (olen aina ollut vähän terveyshörhö).

Ja kas kummaa... samat 7 kiloa hävisi noin 4-5kk:ssa mystisesti pillerien lopetuksen jälkeen. Eikä minun tarvinnut muuttaa mitään muuta. Tututkin sanoivat, että oletpa kuihtunut.

Vierailija
55/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei välttämättä kerro koko totuutta. Itse 158cm ja paino 65kg. Fyysinen työ ja salilla käynti kasvattaa lihasmassaa.

Vierailija
56/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap vaan missään nimessä ala millekään laihdutuskuurille, tai jojoilemaan painon kanssa, koska se aivan varmasti johtaa lopulta elinikäisiin ongelmiin painon kanssa, kun aineenvaihdunta menee sekaisin ja tulee kaikenlaisia mielitekoja ruokaan.

Jos jotain teet, niin lisää lihaskuntoharjoittelua, liikuntaa ja keskity syömään terveellisesti. Oma jaksaminen ja energiatasot ovat paljon painoa tärkeämpiä asioita.

Vierailija
57/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

161cm/63kg. Kukaan ei ole koskaan kehottanut laihduttamaan. Ei varsinkaan lääkäri. Itse olen kyllä sitä mieltä, että voisin laihduttaa sen 5kg. Ja olisin sitten just ap:n mitoissa ja tosi tyytyväinen.

Vierailija
58/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 55kg. Rasvaprosenttini on 18% (inbody-mittaus). Vaikka eroa on meillä painossa muutama kilo ja sentti, niin en itse paljon laihemmaksi haluaisi kutistua.

Tuo 54-55 kg on aina ollut "biologinen painoni", eli se mihin keho pyrkii. Ainoa poikkeus oli se kun söin 4 vuotta ehkäisypillereitä: paino hiipi kuin itsestään 7 kg ylöspäin, vaikka söin kuten aina ennenkin eli terveellisesti (olen aina ollut vähän terveyshörhö).

Ja kas kummaa... samat 7 kiloa hävisi noin 4-5kk:ssa mystisesti pillerien lopetuksen jälkeen. Eikä minun tarvinnut muuttaa mitään muuta. Tututkin sanoivat, että oletpa kuihtunut.

Itse lopetin pillerit pari kuukautta sitten, vielä ei varmaankaan ole paino liikahtanut mihinkään. Pahin turvotus hävisi kyllä. Enimmän osan aikuisiästäni olen painanut jotakuinkin 51-53kg eli on tämä 58kg minullekin aika paljon, mutta kun se on helposti normaalin rajoissa, niin ihmetyttää lääkärin dieettikehotus.

Ap

Vierailija
59/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne 5kg on varmaan ihan puhdasta läskiä joka ei kyllä ole hyvä terveyden kannalta. Varsinkin se tuppaa tulemaan vatsan seudulle niin seuraukset voivat olla ikäviä.

Tökerö lääkäri ehkä oli, mutta miksei laihduttaisi läskejä pois ja parantaisi sillä tulevaisuuden terveyttä?

Vierailija
60/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne 5kg on varmaan ihan puhdasta läskiä joka ei kyllä ole hyvä terveyden kannalta. Varsinkin se tuppaa tulemaan vatsan seudulle niin seuraukset voivat olla ikäviä.

Tökerö lääkäri ehkä oli, mutta miksei laihduttaisi läskejä pois ja parantaisi sillä tulevaisuuden terveyttä?

Lisään vielä että ton 5kg saa helposti pois kun lisää edes vähän kävelyä/liikuntaa ja tekee pieniä muutoksia ruokailuun. 

Kun 5 kilosta tulee 10kg tai enemmän, sitten täytyy tehdä jo suurempaa remppaa. Parempi siis hoitaa pois nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän