Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

160cm/58kg, lääkäri suositteli laihduttamaan

Vierailija
05.11.2018 |

Olisi kuulemma varaa pudottaa ne kuuluisat 5kg nyt kun en VIELÄ ole ylipainoinen. Hmm... Paino pysynyt 58 kg:ssa yli vuoden, sitä ennen kyllä painoinkin 5kg vähemmän. Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää, että onko tuo laihduttaminen nyt sitten välttämätöntä näillä mitoilla... jäi vähän paha maku suuhun.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se auttaa vaivoihin, niin miksi ei.

Eipä tuolla painolla ole vaivoja painosta johtuen...

Itselläni sama pituus ja painoa 89 kg. Ei vaivoja vielä.

Vierailija
22/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Itse olen 159cm ja 50kg. ja olen tosi hoikka. Olet täysin normaalipainoinen.

On tätä moni muukin ihmetellyt. Tiedän ja näenhän minä itsekin, etten ole sieltä hoikimmasta päästä ja harmittaahan se, että olen lihonut... niin että pitää sitten vielä lääkärinkin muistuttaa, että lihomalla lisää olisin lopulta ylipainoinen. Enpä osannutkaan päätellä! Ehkä näytän läskimmältä kuin itse tajuan.

Ap

Oliko mies- vai naislääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko hän nimenomaan laihduttamisesta- että on keskivartalolle kertynyt ylimääräistä?

Vai kehoittiko hän muistamaan liikunnan ja sinä teit päätelmän että pitäisi siis laihtua?

Lääkäreitä motivoi aina jokin muu kuin ulkonäkö. Se on terveys. Jos ulkonäkö olisi lääkärille keskeinen asia, niin hänhän motkottaisi jokaisesta perunanenästä ja mielestään muotovirheestä eikä varmaan kauaa jaksaisi työtään tehdä kun meitä on monen kokoisia ja näköisiä. Varmaan erikoistuisi plastiikkakirurgiaan pitääkseen esteettisen silmänsä tyytyväisenä...

Vierailija
24/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet muuten niin hyväkuntoinen että lääkäri ei muuta keksinyt... Ehkä sulla on keskivartalolihavuutta alkamassa?

Vyötärönympärys (ei mitattu lääkärissä, mutta olen itse mitannut) on jotain 72-75cm luokkaa eli ei kai pitäisi olla huomauttelun aihe... Saatanhan toki näyttää pönäkältä ja turvotusta on vatsassa usein syömisen jälkeen, en tosin ollut syönyt juuri mitään ennen lääkärikäyntiä, se oli aamulla. 

Ap

Vierailija
25/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa törppö lääkäri, mutta näitä sattuu, yritä ignoroida vaikka se hankalaa onkin :( Vrt. 15 vuotta sitten, kun olin 161 cm ja 51 kg, olin fysioterapeutin rasvaprosentin pihtimittauksessa. Koska sen tulos oli 30 %, sain ohjeet kuinka sitä painoa ei voi pudottaa paikallisesti vaan pitää nyt ihan kokonaan vaan laihduttaa useita kiloja, että rasvaprosentti saadaan alhaisemmaksi. Joo, olin ja olen edelleen ns. laiha läski, mutta silti aika överiä BMI 19,6:lle  neuvoa laihdutusta pääkeinoksi. Ja joo, muistan tapahtuman edelleen :D

Sen sijaan nyt juuri olin hoitajan terveystarkastuksessa, paino noussut 57 kiloon. Tämä henkilö ei sanonut painosta tai painonhallinnasta yhtään mitään.

Vierailija
26/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Itse olen 159cm ja 50kg. ja olen tosi hoikka. Olet täysin normaalipainoinen.

On tätä moni muukin ihmetellyt. Tiedän ja näenhän minä itsekin, etten ole sieltä hoikimmasta päästä ja harmittaahan se, että olen lihonut... niin että pitää sitten vielä lääkärinkin muistuttaa, että lihomalla lisää olisin lopulta ylipainoinen. Enpä osannutkaan päätellä! Ehkä näytän läskimmältä kuin itse tajuan.

Ap

Oliko mies- vai naislääkäri?

Naislääkäri oli.

Ap

Vierailija
27/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap[/quote

Älä ainakaan kehitä mitään syömishäiriötä tästä itsellesi. Taitaa kyllä tuo lääkäri tehdä hallaa potilailleen, jos muutenkin asioiden käsittely on tuota luokkaa.

Vierailija
28/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuiko hän nimenomaan laihduttamisesta- että on keskivartalolle kertynyt ylimääräistä?

Vai kehoittiko hän muistamaan liikunnan ja sinä teit päätelmän että pitäisi siis laihtua?

Lääkäreitä motivoi aina jokin muu kuin ulkonäkö. Se on terveys. Jos ulkonäkö olisi lääkärille keskeinen asia, niin hänhän motkottaisi jokaisesta perunanenästä ja mielestään muotovirheestä eikä varmaan kauaa jaksaisi työtään tehdä kun meitä on monen kokoisia ja näköisiä. Varmaan erikoistuisi plastiikkakirurgiaan pitääkseen esteettisen silmänsä tyytyväisenä...

Puhui laihduttamisesta, 1500kcal/vrk -dieettiä ehdotti että noudattaisin niin laskennallisesti noin pari kuukautta riittäisi pudottamaan painoa. Keskivartalosta ei maininnut mitään, mutta sitä kyllä ehdotti että voisin mittauttaa kehonkoostumuksen, joten ehkä sitten näytän jotenkin todella löysältä... 

Ap

Vierailija
29/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todella hyvä paino. Esim. itselläni 65 kg näyttää ihan normaalilta, mutta tuossa painossa ja edelleen 55 kiloisena housut roikkui reisien kohdalta, tissit kuihtui ja osa luista törrötti.. Ja sain kuulla näyttäväni nälkiintyneeltä.

Eli riippuu niin paljon yksilöstä ja vartalon mallista. En suosittelisi laihduttmaan, etenkin kun painosi on pysynyt tasaisena pitkään ja laihduttaminen voisi tuon tasapainon sekoittaa.

T. 160 cm

Vierailija
30/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää???

Ei kai kenelläkään muulla kuin anorektikolla ole yleensä tarkoitus lihoa? Vai olitko suunnitellut tuon 5kg lihomisen etukäteen?

Lääkäri on ihan oikeassa. Olet vuodessa ottanut painoa lisää 10% entiseen painoosi nähden ja nyt voi vielä suht helposti saada kilot pois.

Ei, vaan olen yli vuoden pysynyt ihan saman kokoisena, en ole lihonut enkä laihtunut. Nopea 5kg lihominen (josta on siis aikaa) ajoittuu kummasti yhteen ehkäisymenetelmän vaihtamisen ja uuden seurustelusuhteen aloituksen kanssa.

Ap

Vaihda hormonittomaan ehkäisyyn heti.Kuparikierukka ei nosta painoa ja vie haluja.

Vierailija
31/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhui laihduttamisesta, 1500kcal/vrk -dieettiä ehdotti että noudattaisin niin laskennallisesti noin pari kuukautta riittäisi pudottamaan painoa. Keskivartalosta ei maininnut mitään, mutta sitä kyllä ehdotti että voisin mittauttaa kehonkoostumuksen, joten ehkä sitten näytän jotenkin todella löysältä... 

Ap

Mä kyllä valittaisiin tästä lääkäristä esimiehelleen. Ei kuulu lääkärin toimenkuvaan ehdotettu dieetti, jotta potilaat saavuttaisi mallivartalon.

Vierailija
32/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 160cm ja 52kg niin terveydenhoitaja ehkäisyneuvolassa (uusin e-pillerireseptiä) varoitti lihomasta enää etten tule lihavaksi ja olisi siis syytä alkaa katsoa mitä suuhunsa laittaa. Aha. 

"Kiva" tietää että näitä kokemuksia on muillakin! Ehkä tuo n. 160/52 on näiden terveydenalan ammattilaisten ihannepaino, jos sinun ei siitä pitäisi lihoa ja minun pitäisi laihduttaa suunnilleen niihin mittoihin :)

Ap

Vierailija
33/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää???

Ei kai kenelläkään muulla kuin anorektikolla ole yleensä tarkoitus lihoa? Vai olitko suunnitellut tuon 5kg lihomisen etukäteen?

Lääkäri on ihan oikeassa. Olet vuodessa ottanut painoa lisää 10% entiseen painoosi nähden ja nyt voi vielä suht helposti saada kilot pois.

Ei, vaan olen yli vuoden pysynyt ihan saman kokoisena, en ole lihonut enkä laihtunut. Nopea 5kg lihominen (josta on siis aikaa) ajoittuu kummasti yhteen ehkäisymenetelmän vaihtamisen ja uuden seurustelusuhteen aloituksen kanssa.

Ap

Vaihda hormonittomaan ehkäisyyn heti.Kuparikierukka ei nosta painoa ja vie haluja.

Olen vaihtanut jo :)

Ap

Vierailija
34/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 161cm/65kg eikä ole kehotettu laihduttamaan.

Vierailija
35/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sun pituinen nainen ja kävin perusteellisessa terveystarkastuksessa ulkomaan komennusta varten, otettiin sydänfilmit ja keuhkoröntgenit, kuulo, näkö, verikokeet...

Painoin silloin 65 kg ja lääkäri totesi minun olevan kaikin puolin terve nainen ja kehotti jatkamaan samaan malliin. Parit rokotukset uusittiin.

Todella outo lääkäri.

En tiedä voiko ikä vaikuttaa asiaan, olin itse tuolloin 42-vuotias.

Mistä lääkäri edes tiesi sinun lihineen? Ei meillä ainakaan punnittu, ihan itse ilmoitin painoni siellä.

Vierailija
36/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanoi työterveyshoitaja viimeksi tt-tarkastukesessa, että älä nyt yhtään enää päästä painoa nousemaan. T. N56, 160 cm, 55 kg.

Mikä näitä terveydenhoitohenkilöitä oikein vaivaa?

Vierailija
37/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kuulemma varaa pudottaa ne kuuluisat 5kg nyt kun en VIELÄ ole ylipainoinen. Hmm... Paino pysynyt 58 kg:ssa yli vuoden, sitä ennen kyllä painoinkin 5kg vähemmän. Ei ole tarkoitus lihoa yhtään enempää, että onko tuo laihduttaminen nyt sitten välttämätöntä näillä mitoilla... jäi vähän paha maku suuhun.

Minkäs ikänen sä oot? Mä olin 160cm 11-vuotiaana että saa sellasen käsityksen susta että oot lapsi. Tai sitten harvinaisen lyhyt aikuinen.

Vierailija
38/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikänen sä oot? Mä olin 160cm 11-vuotiaana että saa sellasen käsityksen susta että oot lapsi. Tai sitten harvinaisen lyhyt aikuinen.

????? 160cm on ihan normaali pituus aikuiselle naiselle, toki sieltä lyhyemmästä päästä. Itse olen 158cm eikä kukaan ole ihmetellyt.

Vierailija
39/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helvetti oon samoissa mitoissa ja toivun vuosia kestäneestä syömishäiriöstä... En ees tiedä mitä sanoa.

Vierailija
40/137 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä noilla mitoilla voi olla ylipainoinen. Itse olen samanpainoinen mutta 174 cm.

Kuuluu sulla vielä normaalipainoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi