Työkaveri vahtii muiden tekemisiä
Minulla on siis työkaveri, joka vahtii muiden tekemisiä tai oikeastaan vakoilee niitä. Hän käy salaa läpi muiden tekemiä töitä ja jos hän löytää niistä jotain virheitä niin tuo sen kyllä esille. Hänelle riittää valituksen aiheeksi ihan sekin, että jokin asia, jonka voi tehdä monella tavalla, on tehty eri tavalla kuin hän on tottunut tai eri tavalla kuin hän tekee. Ollaan kaikki ihan samalla nimikkeellä töissä ja samassa asemassa ja en oikein tiedä mitä tämän kanssa pitäisi tehdä. Hänen suorittamansa valvonta alkaa käydä raskaaksi.
Kommentit (24)
Oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? Tai muiden työkavereiden kanssa?
Olen törmännyt tuollaiseen. Oli koko ikänsä samassa työpaikassa kököttänyt keski-ikäinen nainen, joka piti jokseenkin tylsää toimistotyötämme kovin, kovin tärkeänä. Onneksi lähdin pois.
Ihan oikein, että seuraa ettei joudu tekemään jonkun lintsarinarsistin töitäkin.
Oisko hänellä vaativa persoonallisuus? Todella raskas työkaverityyppi, kokemusta on...
Tiedän ihmistyypin. Meillä duunikaveri tutkii mun tuntilaput ja stalkkaa, että merkkaan tuntini oikein. Hän siis ilmeisesti on paremmin niistä perillä kuin mä itse. :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko puhunut asiasta hänen kanssaan? Tai muiden työkavereiden kanssa?
Muiden työkavereiden kanssa ollaan puhuttu ja asia häiritsee myös heitä. Hänen kanssaan en uskalla aiheesta puhua. Yritän vaan päästä hänestä jotenkin sivistyneesti eroon aina, kun hän tulee valittamaan.
ap
Eräs entinen työkaveri kanteli esimiehelleen sermin takana istuvasta työkaverista. Kun hänen tietokoneen näpyttelemisensä ei KUULOSTA siltä, että tekisi töitä! Hrrrr...ei tullut mieleenkään kuunnella työkaverin näpyttelyä, kun on niitä töitäkin tehtävä. Muutenkin koko toimisto oli kuin kuhiseva ampiaispesä, keskellä paistatteli kuningatarmehiläinen, jolle piti olla mieliksi. Pysyttelin hänestä kaukana, mikä varmaan aiheutti sen, että hän aina kettuili.
Tästä kuningatarmehiläisestä tulee mieleen eräs koulukaveri. Hän oli vuoden minua vanhempi. Tykkäsi olla pomo ja käskyttää leikeissä, oli sellainenkin leikki, jossa muutama lapsi lakaisi koulun pihaa risulla. Jos ei työ sujunut, tämä "pomo" tökki omalla risullaan tällaista laiskaa. Jotenkin katsoin jo lapsena, etten halua olla mukana tuossa.
Kyllähän tuollaisia piällysmiähiä/-naisia mahtuu varmaan jokaiseen työpaikkaan, suorittavissa hommissa ehkä enemmän. Otan osaa.
Huvittavinta, ettei "vakooja" yleensä ole muita parempi työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs entinen työkaveri kanteli esimiehelleen sermin takana istuvasta työkaverista. Kun hänen tietokoneen näpyttelemisensä ei KUULOSTA siltä, että tekisi töitä! Hrrrr...ei tullut mieleenkään kuunnella työkaverin näpyttelyä, kun on niitä töitäkin tehtävä. Muutenkin koko toimisto oli kuin kuhiseva ampiaispesä, keskellä paistatteli kuningatarmehiläinen, jolle piti olla mieliksi. Pysyttelin hänestä kaukana, mikä varmaan aiheutti sen, että hän aina kettuili.
Tästä kuningatarmehiläisestä tulee mieleen eräs koulukaveri. Hän oli vuoden minua vanhempi. Tykkäsi olla pomo ja käskyttää leikeissä, oli sellainenkin leikki, jossa muutama lapsi lakaisi koulun pihaa risulla. Jos ei työ sujunut, tämä "pomo" tökki omalla risullaan tällaista laiskaa. Jotenkin katsoin jo lapsena, etten halua olla mukana tuossa.
Ei hitto, liittyikö tähän myös vessataukojen ja muiden taukojen kyttääminen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tämä vakoilija on tehnyt viikossa kaksi isohkoa virhettä.
ap
Näitä on joka työpaikassa. Kyttääminen vaan lisääntyy hiljaisimpina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto, liittyikö tähän myös vessataukojen ja muiden taukojen kyttääminen?
Tästä en ainakaan kuullut, mutta kaikki asiat eivät varmaan meille kantautuneetkaan. Olimme kuitenkin toista osastoa, vaikkakin fyysisesti samassa ihanassa maisemakonttorissa.
Minusta oli jotenkin tragikoomista tuo näppäinäänten kuuntelu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmistyypin. Meillä duunikaveri tutkii mun tuntilaput ja stalkkaa, että merkkaan tuntini oikein. Hän siis ilmeisesti on paremmin niistä perillä kuin mä itse. :D
Ei samperi.
Ihmistyyppi on hyvinkin tuttu. Kyttäys meni jo niin pitkälle, että tämä toimiston ”poliisi” otti kellosta aikaa kun kävin vessassa. Seuraavana aamuna valitti, että minulla oli mennyt vessassa 10 min ja että olen joka ikisestä wc-käynnistä firmalle velkaa. Uskomatonta, mutta tämä on totta. Että tallaista on ”kevyt” toimistotyö :D
Meillä taas on sellainen, joka ihan pokkana kurkkii ihmisten pöydille ja tutkii niillä olevia papereita ja henkilökohtaisiakin tavaroita (ei kai nyt ihan kännykkää sentään). Ja jos joku esim täyttää excel-taulukkoa, saatta se työkaveri seistä asiantuntevan näköisenä selän takana kyyläämässä ihan kuin olisi joku työnjohtaja tai ylitarkastaja vaikka yleensä ei edes tiedä mitä se taulukko ylipäätään koskee :D Tosi ärsyttävää. Itse asiassa ottaa pannuun ihan valtavasti. Kertoo kyllä suhteellisen rajattomasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Tämä vakoilija on tehnyt viikossa kaksi isohkoa virhettä.
ap
Taitaa tässä työyhteisössä kaikki kyttäillä toisiaan ja etsiä syypäitä miksi hommat ei suju. Veikkaan julkisen alan työpaikkaa.
Onko muilla vastaavasta kokemuksia?