Nelikymppiset perheelliset: mitä luulette kuinka helppoa olisi löytää uusi hyvä puoliso?
Millainen fiilis teillä huonoissa parisuhteissa olevilla on: olisiko helppoa löytää mieluinen puoliso?
Itse olen vielä naimisissa, 2 lasta jne. Avioero mietinnässä.
Oma puoliso on hyvä, mutta sanoo ettei rakasta minua sellaisena ihmisenä kuin olen eikä ole onnellinen kanssani. Mietin, että kuinka kauan oma pää tätä rakkaudettomuutta kestää. Olisiko vain parempi lähteä itse jos toinen ei lähde. Vai muuttuuko tilanne. Onko kyse vain toisen 40 v kriisistä tms..
En osaa kuvitella elämää yksin/osa-aikaisena yksinhuoltajana.
Kuinka helppoa oikeasti on löytää hyvä, rakastava puoliso ja hyvä parisuhde?
Onko se vain sattuman kysymys?
Mitä itse luulet, kuinka helppoa olisi löytää ihana puoliso jos perheellisenä eroasit ja haluaisit uuden parisuhteen?
Kommentit (145)
Ei oo helppoa. Ravintolamaailmassa perässä pyöri vaan pillunmetsästäjät, joista suurin osa lopulta oli varattuja. Treffeillä tapailin muutamia, ei ottanut tuulta allleen oikein mikään. Tylsiä, sitoutumiskammoisia, tai jotenkin vääriä kaikki.
Tinderistä sitten löytyi yksi järkevä, itsestä huolta pitävä, urheilullinen mies, joka on ihan tavallinen ja siksi mulle just hyvä.
Eikö olisi järkevämpää saada se huono suhde pois ensin,ja sitten myöhemmin miettiä sitä seuraavaa kumppania.
Jos elämä ei ilman kumppania ole mitenkään mahdollista,niin kai se huono suhdekkin parempi kuin yksin.
Eipä tuon nykyisen miehen saappaita kukaan pystyisi kuitenkaan täyttämään, joten jatkaisin yksin.
Miten sä ap kuvittelet eroovas, sulla 6kk harkinta aika. Ja lapsia.. löytävässä vuodessa aidon rakkauden. Tuskin sä ihan kenen kanssa tahansa haluat olla.
Ei ihan vähästä kannata vaihtaa. Rakkauden huuma häviää ja arki koittaa kaikkien kanssa.
Av-palstan mukaan nelikymppinen nainen on halutuin, parikymppiset ovat epävarmoja ja muodottomia tyttösiä joita ei halua kukaan. Jokaiselle nelikymppiselle naiselle löytyy pitkiä ja komeita, varakkaita 35v miehiä jotka kiniavat parisuhdetta.
No, hyvä sitten noin.
Minun tuntemilleni nelikymppisille naisille ei löydy. Panoseuraksi osalle kyllä. Parisuhteeseen vain poikkeustapauksille. Se kumpaa mies on oikeasti hakemassa, selviää vasta sinä päivänä kun mööpelit kannetaan yhteiseen asuntoon.
Eihän tuohon kuvaukseen sopivia miehiäkään ole niin paljoa. Ehkä 5% jos ei oleteta kalsarimallia tai miljonääriä? Jos niistä rajataan pois vähän nuorempia/lapsettomia katselevat, jää kuinka paljon? 1%? 2%? 3%? Niistä kisaa sitten nelikymppisten naisten top 1-3%.
Noinhan se on kuin tuossa yllä kirjoitetaan.
Ei kukaan sano etteikö ap voisi löytää hyvää miestä. Se probleema tulee siinä kun hyvän miehen pitää olla komea, oikealla tavalla älykäs (ei pohdiskeleva nörtti vaan nopeaälyinen sosiaalinen briljeeraaja) ja varakas.
Se paljonko naisella on "vientiä", ei kerro yhtään mitään jos haussa on parisuhde. Nuo on miehelle kaksi täysin eri asiaa. Samaa miestä voi kiinnostaa seksijutuissa missi, erikoinen milffiseikkailu, tavallinen perheenäiti ja kaheli goottimimmi. Parisuhdetta kun haetaan, rima nousee ihan eri korkeudelle.
Noita top level miehiä on harvassa, ja niitä haluaa melkein kaikki miestä etsivät nelikymppiset naiset.
Noin lyhyellä varoitusajalla ei voi priimaa vaatia. Voin kuitenkin auttaa, sillä tunnen muutaman. Kuvasi voisi auttaa etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 36v ja naimisissa, suhde kestänyt 10vuotta. En tiedä mikä minussa on, mutta jatkuvasti on minusta kiinnostuneita miehiä ympärillä, joten sinkkuna ei varmaan tarvitsisi olla. Käyn terapiassa erään traumaattisen kokemuksen takia ja jopa terapeuttini sanoi, että valaisen huoneen ja olen mielenkiintoinen ihminen.
En ole ura-ohjus, en kunnianhimoinen ainoastaan sosiaalinen, muut huomioiva, ystävällinen ja hauska.
Ensinnäkin olet 36v ja se on jo eri asia kuin olla 44v.
Monella naisella on kiinnostuneita miehiä ympärillä, mutta siitä kiinnostuksesta ryhtyä 3 teinin varaisäksi ja vakavaan parisuhteeseen on pitkä matka.
Onko noita yli 4-kymppisiä miessinkkuja nyt ihan oikeasti jonkun elämässä ihan hirveä määrä? Sellaisia kunnollisia, joita ap kuvaili ja joihin haluaisi tutustua? Laittakaa vinkkiä missä ne oikein liikkuvat, kun suurin osa ei näihin koskaan törmää.
Sen me jo tiedämme kuinka paljon näitä ihania naisia on. Mutta määrällisesti paljonko noita sitoutumishaluisia ihania sinkkumiehiä on, jotka haluavat eronneen yli nelikymppinen äidin puolisoksi itselleen?
Olet varmasti ihana ja ehkä sinä ihanana 36vuotiaana saisit miehen kuin miehen, kun samaa ei valitettavasti voi sanoa kaikista yli neljäkymppistä komen lapsen äideistä. Ap voi tietenkin olla tähän se poikkeus.
Mutta ennenkaikkea ap:n ongelma ei ollut hyvä mies, vaan mies joka rakastaisi häntä. Ja mikä taas sen todennäköisyys on, että joku n. 40v. mies rakastuu intohimoisesti yli nelikymppisiin naisiin? Oli ihan millainen tahansa luonteeltaan ja ominaisuuksiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan se tuli.
Miesten silmissä kaunein nainen on parikymppinen. Naisessa tärkeimmät omionaisuudet ovat hoikkuus ja kauneus, ja mitä komeampi/menestyneempi mies on, sitä enemmän näiden painoarvo nousee.
Lähteet: Chapman university, Åbo Akademi, maalaisjärki.
Tarkoittaa sitä että mitä enemmän naisella on ikää, sitä lähempänä oman ikäluokan kärkeä pitää olla. Siksi kun ap oli nuori, hän sai komeita ja menestyviä kolmekymppisiä. Nyt niitä viisikymppisiä. Nelikymppiset katselee parikymppisiä/kolmekymppisiä, ja ehkä ihan huippuluokan nelikymppisiä.Katsellahan voi mitä vaan, mutta kun ei niitä 20-30-vuotiaita naisia nyt vaan riitä kaikille 20-60-vuotiaille miehille.
Tosin mun lähipiirissä eronneet naiset on poikkeuksetta löytäneet itseään reilusti nuoremman miehen, yksi 8v, toinen 10v ja yksi 16v nuoremman. Ja onnellisilta vaikuttavat. Ja näistä kahdella on 2 lasta ja yhdellä 3.
Elämä kun ei ole niin yksioikoista kun täällä Av:lla yritetään esittää.
Vastasiko nämä miehet ap:n kriteerejä? Ja minkä ikäisiä he olivat kun löysivät nämä miehet? Ap:llä olisi jo huomenna kotona uusi mies, jos mitään kriteerejä ei laiteta. ”Etsitään viriiliä miestä elätettäväksi. Paperit ei ole ongelma, tarvittaessa menen kanssasi naimisiin. Voit muuttaa jo huomenna luokseni. Olen ahkera kodinhoitaja, hyvä sängyssä ja rahaa löytyy”.
Täällä on joku yksi ja sama naisvihaaja kirjoittelemassa. Tosielämässä tunnen kolme pariskuntaa, jossa nainen on miestä 10 vuotta vanhempi, yksi niistä on äitini parisuhde. Että se siitä yli nelikymppisten naisten kelpaamattomuudesta. Toisin päin olevia en tiedä yhtään, suurimmassa osassa tapauksia ovat tietysti samanikäisiä.
Suurimpana ongelmana pidän sitä, että miehissä tasokkaita on vähemmän ja yli nelikymppisissä sinkuissa usein jotain vikaa. Harvat miehet pitävät itsestään huolta yhtä paljon kuin naiset (ulkonäköpaineista johtuen) ja nelikymppisenä se alkaa jo näkyä. Lisäksi uusintakierroksella olevissa miehissä on useimmin vikaa kuin naisissa, esim. hyvin usein alko-ongelma, joka on sitten eroon johtanut.
Olen joskus miettinyt samaa nimittäin, että olisi kamalaa, jos tulisi avioero tai puolison kuolema, sillä omaani parempaa miestä en voisi löytää. On komea, kiltti, yritteliäs, loistava isä ja ennen kaikkea paras ystäväni, 17 vuoden jälkeenkin. Sellaisia ei vain ole paljon alun alkaenkaan ja hyvin epätodennäköistä, että sellaisia olisi eronneina.
Ap vaikuttaa vähän sellaiselta epäitsenäiseltä reppanalta. Ei se mies elämää hyväksi muuta. Olet naimisissa itsesi kanssa, opi nauttimaan omasta seurastasi! Ei ole yhtään hassumpi juttu vaikka olisi sinkku loppuelämän! :)
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa vähän sellaiselta epäitsenäiseltä reppanalta. Ei se mies elämää hyväksi muuta. Olet naimisissa itsesi kanssa, opi nauttimaan omasta seurastasi! Ei ole yhtään hassumpi juttu vaikka olisi sinkku loppuelämän! :)
Ja noin voi kirjoittaa vain sellainen, joka ei ole koskaan ollut miehen/naisen kanssa, joka on samalla paras ystäväsi ja parisuhde toimii. Toki yksinolo huonon parisuhteen voittaa, mutta ei missään nimessä loistavaa parisuhdetta. Ellei ole luonteeltaan erakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet että löydät nuoren miljonäärihughgrantin jonka kartanoon voit erakoitua rauhassa ja kiusata siten vapaa-aikasi kuluksi exääsi lasten tapaamisoikeuksien määrällä ja aikatauluilla niin harkitsepa vielä ihan rauhassa.
Suurin osa naisistahan yllättyy jo siitä kun eivät tyydy mihin tahansa ja sitten kolmevitosena itkevät että "minne kaikki hyvät miehet on kadonneet". Eli valikoima ei ole alkujaankaan kovin kaksinen, saati sitten tuossa iässä.
Tähän on ihan pakko tarttua: miljonäärejä en kaipaa todellakaan. Oma mieheni on fiksu/älykäs, komea, varakas, hoitaa kodin ja lapset tasaveroisesti eli näistä asioista en tinkisi. Komeudesta ehkä vähäsen, jos/kun tarpeeksi kolahtaisi. Ja oikeastaan luulen, ettei sillä ulkonäöllä ole niin kauheasti merkitystä rakkaudessa.
Itse olen tavis, mutta nuorempana vedin jostain kummaan syystä aika paljon komeita ja tavallisiakin miehiä puoleeni. Nyt nelikymppisenä tuntuu, että yli viiskymppiset ovat monesti kiinnostuneita -joka yököttää mua. Itseäni yli 5 vuotta vanhempaa en huolisi enkä paljon nuorempaakaan. Krattu olen ja siksi tiedän että vaikea löytää hyvää.
Mitään vaatimuslistoja päässäni ei sinänsä ole, mutta huomaan että älykkäät ja itseäni vähän parempituloiset ovat vaan jees. Itse olen sen verran älykäs, että mies saa ihan oikeasti olla fiksu monella tavalla. Ja fyysisesti miellyttävä, puoleensavetävä. Ja sillä ei aina ole ulkonäön kanssa mitään tekemistä.
ap
Tämän kuvauksen perusteella tulisit olemaan todella heikoilla.
Itse tunnen kaksi nelikymppistä naista joilla olisi mahdollisuudet löytää kuvaamasi mies. Molemmat olivat nuorina mallitasoa. Toinen upeavartaloinen, oikealla tavalla kurvikas. Toinen samoissa mitoissa kuin 17-vuotiaana ja huippukunnossa. Molemmat panostavat terveyteen ja ulkonäköön todella paljon, jo siksikin että toinen heistä on pienimuotoinen julkkis. Toisella 2 lasta, toisella ei lapsia.
Sen lisäksi he ovat fiksuja, mukavia, empaattisia ja hauskoja. Sillä mitä he tienaavat, ei juuri ole merkitystä koska se ei ole mitä parempituloiset miehet ensisijaisesti katsovat.
Yllätkö samaan?Voi herranjestas. Pinnallinen ei saisi olla, mutta silti saa pokkana väittää, että vain tällaiseen muottiin mahtuvilla on mahdollisuus löytää hyvä mies. Ap, etköhän sä jonkun löydä.
"Oma mieheni on fiksu/älykäs, komea, varakas, hoitaa kodin ja lapset tasaveroisesti eli näistä asioista en tinkisi." -ap
sulla on ap aika täydellinen mies puolisona, yksi huono puoli kuitenkin löytyy: se ei rakasta sua eikä ole onnellinen sun kanssa
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joku yksi ja sama naisvihaaja kirjoittelemassa. Tosielämässä tunnen kolme pariskuntaa, jossa nainen on miestä 10 vuotta vanhempi, yksi niistä on äitini parisuhde. Että se siitä yli nelikymppisten naisten kelpaamattomuudesta. Toisin päin olevia en tiedä yhtään, suurimmassa osassa tapauksia ovat tietysti samanikäisiä.
Suurimpana ongelmana pidän sitä, että miehissä tasokkaita on vähemmän ja yli nelikymppisissä sinkuissa usein jotain vikaa. Harvat miehet pitävät itsestään huolta yhtä paljon kuin naiset (ulkonäköpaineista johtuen) ja nelikymppisenä se alkaa jo näkyä. Lisäksi uusintakierroksella olevissa miehissä on useimmin vikaa kuin naisissa, esim. hyvin usein alko-ongelma, joka on sitten eroon johtanut.
Olen joskus miettinyt samaa nimittäin, että olisi kamalaa, jos tulisi avioero tai puolison kuolema, sillä omaani parempaa miestä en voisi löytää. On komea, kiltti, yritteliäs, loistava isä ja ennen kaikkea paras ystäväni, 17 vuoden jälkeenkin. Sellaisia ei vain ole paljon alun alkaenkaan ja hyvin epätodennäköistä, että sellaisia olisi eronneina.
Tuo nyt ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Sinä et voi naisena päättää tasokkuuden mittareita molemmille sukupuolille. Jos sinä arvostat miehessä ominaisuutta X, jossa olet itse vahva, ei se tarkoita sitä että miehet rankkaisivat naisia ominaisuuden X perusteella.
Miehet voivatkin katsoa ominaisuutta Y. Miehet päättävät mikä on tasokasta naisissa, naiset päättävät mikä on tasokasta miehissä.
On tutkittua että naisia kiinnostaa enemmän:
- pituus, raamikkuus, geneettiset ominaisuudet
- raha, status, ml. sosiaalinen status
- itsevarmuus, määrätietoisuus, kunnianhimo, rohkeus, reippaus
Kun taas miehiä kiinnostaa enemmän:
- hoikkuus, kiinteys
- ikä, kaiken ikäisten miesten silmissä 17-25v nainen on kaunein
- kiltteys, empaattisuus, naisellisuus
Naisen silmissä nelikymppisissä miehissä on enemmän asiansa sössineitä (sosioekonominen asema). Miesten silmissä nelikymppisissä naisissa on enemmän kauniin/hedelmällisen ulkonäön menettäneitä.
Joo, tutuissani samat miehet ketkä ollessamme parikymppisiä ihastui parikymppisiin, ihastuu nyt 15 v myöhemmin edelleen parikymppisiin..ja nekin jotka suhteessa r unkkaa teinipor nolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 44 vuotias nainen ja naimisissa oleva kolmen teinin äiti. En ole todellakaan eroamassa, mutta jos ero tulisi, niin uskon, että uusi hyvä mies löytyisi jopa liian pian. Olen sellainen ihminen, että minun on hyvin helppo tutustua uusiin ihmisiin ja löytää ystäviä.
En kuitenkaan pitäisi suhteen kanssa kiirettä ja en muuttaisi yhteen välttämättä vuosiin. Pitäisin omani ja lasteni kodin vielä sittenkin, kun lapset ovat muuttaneet pois, sillä tarvitsen työhälinän jälkeen omaa rauhaa ja tilaa. Missään tapauksessa en lähtisi perustamaan mitään uusioperhettä, se olisi täydellinen kammotus jo ajatuksenakin.
Niin on moni muukin, mutta rehellisesti sanottuna, kuinka moni näistä sinun tuntemistasi ihmisistä joihin niin helposti tutustut on sinun ikäisiä kunnollisia sinkkumiehiä?
Miksi luulet, että joku heistä haluaisi 3 pojan, eronneen äidin uudeksi puolisoksi? Koska olet niin kiva, älykäs tai kaunis?Olipa katkerasti kirjoitettu. :D Itse asiassa vaikka olenkin hyvässä avioliitossa, niin tunnen muutamankin oikein mukavan miehen, jotka olisivat enemmän kuin valmiita seurustelemaan kanssani, jos eroaisin. Eivät he lapsistani (kaksi tyttöä ja poika) ole tähänkään mennessä säikähtäneet, vaan ovat tunteneet lapset pienestä pitäen. Mutta älä huoli minun puolestani, en ole eroamassa ja aloittamassa uutta suhdetta vielä toistaiseksi. Yritä sinä hieman hillitä sitä katkeruuttasi, se ei kaunista sinua.
En ole katkera, vaan realisti. No, jos sinulla on jo muutama siinä odottamassa, niin miksi oikeasti edes kysyt muilta? Olen itse onnellisessa avioliitossa, mutta näen kuinka helposti toiset heittävät sen oman parisuhteen ihan turhaan pois kuvitellen, että siellä ulkona on jotain ihmeellistä. En näe näitä onnellisia miesupgreidaajia missään ja muutenkin puhun jo ihan periaatteessa eroja vastaan, kun perheessä on lapsia.
Tietenkin jos liittosi on huono oikeasti, niin olen ensimmäinen sanomaan, että eroa, mutta kun jokaisessa viestissäsi kerrot kuinka olet hyvässä liitossa, niin pakostakin minun tulee kirjoitettua, ettei siellä mitään satumaailmaan ole vaan prosentuaalisesti todella vähän miehiä, joiden kanssa homma paranisi. Koska haluat siis sen saman mikä sinulla on nyt, mutta miehen joka tuntee suurta rakkautta sinua kohtaan.
Ehkä nämä sinun muutama tuntemasi mies tosiaan voisi tuntea suurtakin ja syvää rakkautta sinua kohtaan. En tiedä. Mutta jos he eivät tuntisi ja haluaisivat kuitenkin suhteeseen kanssasi olisit samassa tilassa kuin nyt paitsi, että olisit käynyt läpi ehkä raastaavankin eron. Ei noita suuria rakkaustarinoita monelle yli 4-kymppiselle valitettavasti tapahdu ja vaikka toiset löytyvätkin puolison, niin monet ovat odottaneet kauan ja toiset eronneet niistä uusistakin.
Minun kauneudellaan tai siis sinusta rumuudellani ei ole merkitystä mielipiteitteni kanssa. Naamani on se sama vaikka kuinka muuttaisin mieleni ja selittelisin sinulle kuinka tuolla maailmalla on prinssejä jonossa sinua varten ja sinä jopa uskoisit sen.
Mutta jos haluat kaunisteluun mielipiteen, (ja minusta tulee samalla vähän nätimpi) niin voin sen tietenkin sinulle laittaa.
Kyllä, tuolla baanalla on vaikka kuinka paljon VAPAITA hyviä sitoutumishaluisia nuorekkaan oloisia nelikymppistä miehiä. Valinnanvaraa siis löytyy. Heillä ei ole joko entisiä avioliittoja tai ovat todella hyvissä väleissä eksän kanssa. Raha-asiat on kunnossa ja elämäntavat terveelliset. Ulkoisesti he ovat viehättäviä ja ovat pitäneet hyvää huolta kaikilla tavoin itsestään. Uralla on menestytty ja käytöstavat kunnossa. Ovat nyt olleet sinkkuina sen muutaman vuoden, jonka aikana he ovat lähinnä hoitaneet oman henkisenpuolen kuntoon, eivätkä he kärsi edellisestä erosta mitenkään. Asuvat sopivasti siinä muutaman kilometrin säteellä. Harrastuksenne ovat suht samat ja molemmat haluatte asua samantyylisesti. Tietenkin mies tulee toimeen lastesi ja ystäviesi kanssa.
Hei, nythän taisin kuvata nuo kaksi kaveriasi? Tosin itse ihmettelen miksi nämä miehet ovat sinkkuja, jos he ovat noin hyviä?
Mutta siis eroa ihmeessä, sinua odottaa tuolla ulkona prinssit ja satumaa. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet hoikka, naisellinen, kaunis, iloinen ja aktiivinen niin mahdollisuudet ovat kohtalaiset. Muuten on melko turha haaveilla.
Eivät tavalliset miehet mitään hoikkuutta ja ulkoista kauneutta niin kaipaa, eiväthän he itsekään sellaisia ole. Nelikymppinen mies arvostaa mielen kauneutta, hyviä elämäntapoja ja mukavaa luonnetta.
:D :D Uskot varmaan myös yksisarvisiin, maahisiin, joulupukkiin ynnä muihin satuolentoihin?
Mies jolla ei ole itsellä lapsia, haluaa hyvin harvoin naisen jolla on lapsia.
Sama pätee lapsettomiin naisiin.