Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
8501/10856 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä toi spaghettisotku on?

Samaa ilmettelen. Ruoka kuuluu syötäväksi, sillä ei leikitä. Spaghetti kuuluu pääruokaan ja karkit on karkkeja! Käsittämätöntä sikaulua, aikuiset ihmisetkin ”sormiruokaili”. Tällä hetkellä kun koronaepidemia jyllää, ei monella perheellä ole muutenkaan varaa ruokaan, niin jotkut sillä vielä leikkii! Roskiin meni varmasti suurin osa noistakin. No voi, voi, tuliko Cleopatralle huono olo!?! Että on tyhmää..

Kannattaa ehkä löysätä pipoa välillä. 

Vierailija
8502/10856 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä löysätä pipoa välillä. [/quote]

No joo, toki! Itsellä teini, joka kommentoi vierestä kun katsoin. ”Mitä? Nuohan on jotain parikymppisiä tyyppejä ja kauhoo kaksin käsin, niinkuin 2 vuotias serkkupoika. Vähän ku ois itestä nolo” Että sama ku kauhois sen spaghetin sinne pipoon ja vetäis sitten vaikka siihen päähän.. yhtä järkevää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8503/10856 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvatkohan Leonardo ja Jenna todellisuudessa keskenään suomea vai aina vaan englantia kuten videoilla? Tuntuu jotenkin hassulta jos puoliksi suomalainen, lähes puolet elämästään suomessa asunut ja suomalaisen kanssa naimisissa oleva henkilö ei kotona puhuisi lainkaan suomea. Kun välillä videoilla on aika ilkeään sävyyn korjailtu tytön pieniä virheitä englanninkielessä ja kaikki videot aina vaan englanniksi. Hyvä mahdollisuus toki omaa kielitaitoa harjoittaa, laajempi katselukunta youtubessa ja muutenkin hyvä taito osata. Arkielämässä varmasti kuitenkin tasapuolisempaa, jos molemmat pystyy omalla äidinkielellään ilmaisemaan itseään.

Vierailija
8504/10856 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa valomiekkavideossa Cleopatra puhuu ihan kuin Taina, samoilla sanoilla ja samalla äänellä kuin Taina. Run-run-run!

Vierailija
8505/10856 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen videoita on koukuttavaa katsoa, mieleen nousee aina paljon kysymyksiä ja ihmetyksen aiheita. Tässä joitakin, joista on varmaan ollut puhetta aiemminkin.

-Mökki sijaitsee upealla paikalla. Kansainväliselle yleisölle olisi varmasti kiinnostavaa nähdä suomalaisesta luonnosta paljon enemmän kuin hakkuuaukeaa ja mökin pihaa. Kevättalvella itse retkeilin Keski-Suomen lumisessa metsäluonnossa ja sain upeita kuvia. Kummastuttaa tämä missattu tilaisuus, samoina päivinä kuvattiin tuntitolkulla sisäliikuntapuistoissa.

-Miksi lapsilla ei ole useinkaan hattuja ja käsineitä? Asun samoilla leveysasteilla ja varsinkin järven rannassa tuuli on ollut jäätävä.

-Suomalaisena minut on kasvatettu hiljaisuuteen, vaatimattomuuteen ja toisen kunnioittamiseen. Epäuskoisena tulee katsoa varsin raisua toisen omaisuuden kohtelua (esim. katolla kiipeily ja veneen jäissä hinailu). Vuokralla ollessa sitä on tottunut pyrkimään jättämään omaisuuden mahdollisimman alkuperäiseen tilaan, vaikka käytön jälkeä väkisin jääkin. Luonnossa ja rannoilla varsinkin on opetettu liikkumaan mahdollisimman häiriöttä, äänettä ja jälkiä jättämättä. Olisi painajaista olla omistajana heidän naapurimökillään.

-Kotikoulusta olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin. Mitä opetussuunnitelmaa he noudattavat jne. Ilmiölähtöisyyttä ei Suomen mallin mukaan ainakaan ole videoilla näkynyt. Koko ajan olisi tilaisuuksia puhua tilanteissa oppimisen kannalta asioista, samalla suppea sanavarasto laajenisi niin suomeksi kuin englanniksi. Esim. koivuista mahlaa valutettaessa olisi voinut ottaa puheeksi kapillaari-ilmiön ja yleensäkin kevääseen ja vuodenkiertoon liittyvät muutokset puissa. Jäästä ja lumesta tietysti veden kiertokulku/olomuodot ja souturetkellä nähdystä pillijäästä olisi saanut hyvän aiheen fysiikan tunnille. Hypotermia-käsite olisi voinut olla hyvä käsitellä samalla videolla. Ihminen ei kauan jäisessä vedessä selviä, puhutaan minuuteista ja siinä ajassa ei toppatakki päällä rantaan selviä edes pelastusliivin kanssa (jota ei näyttänyt olevan). Euroopan reissun videoiden historiaan ja maantietoon liittyvien asioiden näkymättömyydestä onkin jo puhuttu aiemmin.

Tietysti voihan olla, että he ovat näin tehneetkin ja puhuneet kuvausten ulkopuolella uusista mielenkiintoisista opituista asioista. Itse vain huomaan puhuvani lasteni kanssa ihan arjessakin koko ajan näitä asioita ja videot ovat kuitenkin pelkästään pinnallisia ja hauskanpitoon / kuluttamiseen liittyviä. Tilanteista saisi niin paljon enemmän irti.

-Miksi vegaanius näyttää videoiden perusteella olevan pitkälle kuivatuotteiden ja säilykkeiden syömistä? Jopa silloin, kun Suomessa on satokausi parhaimmillaan. Syksyllä kaupat ovat tuoreita juureksia, vihanneksia jne. pullollaan.

-Olisi kovin kiinnostavaa kuulla heidän uskonnostaan. Itselleni kristillisyys näyttäytyy tosi erilaisena.

Vierailija
8506/10856 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimmalla videolla soudetaan järvellä (tietysti) ilman pelastusliivejä, vaikka eipä ne toki paljon auttaisikaan kun vesi on jäätävän kylmää. Paljon muuta sanottavaa ei ole.

Tylsää ja sisällötöntä, kuten silloin ehkä pari kuukautta sitten kuin videoita viimeeksi katsoin.

Vierailija
8507/10856 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tätä kommenttia ei ymmärretä ihan täysin väärin: katsoin sen spagettivideon hiljattain ja muutama asia jäi vaivaamaan. Nämä siksi, että Tainalla on iso määrä seuraajia ja silloin mielestäni pitäisi huomioida oma vaikuttavuutensa - etenkin, jos videoita suunnataan koko perheen yhdessä katsottavaksi.

Mun mielestä on ihan ok silloin tällöin hassutella ruuan kanssa. Me saatiin tehdä ruokataidetta kotona, harjoitella itse leipomista ja muutenkin ruoka ja ruokailu sai olla hauska hetki. Samaa harrastan omien lasteni kanssa. Tämä sillä ehdolla, että ruokaa ei mene tarpeettomia määriä hukkaan. Moni voi olla eri mieltä kanssani tästä, mutta luulen, että paljon vähemmällä spagetilla ja lisukkeilla olisi pärjätty - kun kyseessä selvästi oli yhteinen hassutteluhetki eikä varsinainen ruokailutilanne.

Mielestäni tämä ei ole esimerkillistä toimintaa ja todella toivon, että Taina jatkossa ottaisi huomioon myös sen, että joku seuraajista saattaa tehdä perässä. Tiedän, ettei monenkaan maailma henkilökohtaisesti kaadu siihen, että heittää ruokaa roskiin, mutta videoilla tehdään monenlaisia muita temppuja - kuten soudellaan järvellä ilman pelastusliivejä. Perheen yhteistä ajanviettoa on mielestäni kiva seurata, mutta tuollainen (minun mielestäni) jenkkityyliin hyvin överi koheltaminen saisi jäädä.

Vierailija
8508/10856 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä olenko liian ylitulkitseva, mutta minua vähän häiritsee tainan tapa naureskella lapsille. viimeisimmässä videossa joku oli liannut ikkunan nenällään (:D) tai jotain ja taina huomautti siitä lapselle. samoin leijan puuhun ja veteen putoamisesta, ja palapelin hajoamisesta. minusta ei kuulosta kannustavalta, vaan enemmänkin siltä että odottaa että joku "mokaa" ja voi sitten kauhistella sitä. olen itse ollut samantyyppisen kasvatuksen tulos, minkä johdosta minusta tuli hyvin arka ja pelokas yrittämään mitään koska opin lopulta odottamaan vanhemman ilkkumista milloin mistäkin virheestä... 

Vierailija
8509/10856 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mainittiin videolla useasti, että kyseessä on kohtaus elokuvasta, jonka isommat lapset ovat halunneet toteuttaa jo vuosia. Ei siis ihan tyhjästä keksitty ja ainekset oli valittu vastaamaan elokuvassa olevia.

Jään seassa soutelemista en kyllä ymmärtänyt yhtään. Veneessä vielä seistiin hyvin huolettomasti. Romeokin vaan totesi, että jos eivät pääse enää takaisin rantaan niin äiti tulee hakemaan heidät.

Vierailija
8510/10856 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buddy the elf kirjoitti:

Kyllähän se mainittiin videolla useasti, että kyseessä on kohtaus elokuvasta, jonka isommat lapset ovat halunneet toteuttaa jo vuosia. Ei siis ihan tyhjästä keksitty ja ainekset oli valittu vastaamaan elokuvassa olevia.

Kyllä munkin mielestä sitä ruokaa oli aika valtava määrä, kun ottaa huomioon että kyse oli jostain noinkin höpöjutusta :D Vai eikö sun mielestä samoja annoksia olisi voitu toteuttaa vaikka puolet pienemmässä mittakaavassa? Tuliko se kaikki edes syötyä? Olen ihan samaa mieltä, että hauskaa saa olla, mutta överiksi ei tarttisi vetää.

Vierailija
8511/10856 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä Leo ja Jenna keskenään puhuvat mutta muut Licciardo-Toivolat ainakin Prismassa silkkaa suomea. Paitsi Taina vaihtoi heti englanniksi kun näki, että tunnistin perheen.

Bussissa istuin kerran Cleopatran, Leonardon ja Jerusalemin takana ja he puhuivat keskenään englantia.

Vierailija
8512/10856 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna on sanonut instassa että puhuvat 95% suomea keskenään ja vaihtavat englantiin kun kamera käynnistyy 😊 samoin myös suurin osa muusta perheestä pääosin suomea puhuvat (kaupassa kuulee)

Vierailija
8513/10856 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin tässä jokin aika sitten Tainan kanssa kaupassa yhtä aikaa. Meillä oli tilanne jonka vuoksi kommunikoimme hetken.

Hän oli minulle todella ystävällinen ja huomioonottava. tajusin vasta kotona kuka hän oli, ja mietin miten helppoa sitä on unohtaa, että he ovat ihan aitoja olemassa olevia ihmisiä.

Vierailija
8514/10856 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tuo uusin liskovideo... Eipä taida Taina tietää että sisilisko on rauhoitettu eläin. Kummasti puolukan nimikin unohtunut, vaikka ei siitä kauaa ole kun sen vielä muutama video taaksepäin muisti. Ihmesakkia.

Vierailija
8515/10856 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi toivottavaa, että lapsille opetettaisiin ettei luonnoneläimiin ole syytä koskea. Omaksi iloksi eläimen riepottelu ja stressin aiheuttaminen ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää.

Sammakot sekä sisiliskot ovat Suomessa rauhoitettuja ja syytä jättää rauhaan.

Vierailija
8516/10856 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Taina koskaan maininnut mitään tosta Nefertitin puheenkehityksestä? Eikös se ole eskari-ikäinen? Omia lapsia mulla ei ole, mutta kuvittelisin, että tuon ikäisten puheesta saisi selvää? Ymmärrän KingJamesin puhetta paremmin kuin Nefeä.

Vierailija
8517/10856 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain videolla mahdollista kuulla Nefertitin puhetta? Mulla menee noi lapset ihan sekaisin, kun on samanlaiset vaatteet ja hiukset.... :D 

Vierailija
8518/10856 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain videolla mahdollista kuulla Nefertitin puhetta? Mulla menee noi lapset ihan sekaisin, kun on samanlaiset vaatteet ja hiukset.... :D 

On useallakin jos haluat. Esim.viimeisellä videolla monta kertaa. Siinä kyllä sanotaan Nefertitin nimi aivan selvästi silloin kun tyttö on esillä videossa ja puhuu/tekee jotain. Itse en katso videoita jatkuvasti mutta minulle on kyllä selvää lasten nimet. Ja kaikkien vaatteet eivät ole ollenkaan samanlaisia. Eivät myöskään hiukset. Kannattaa katsoa jos ihan oikeasti haluat tietää.

Vierailija
8519/10856 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai nuo puhuvat videoilla englantia, koska sillä lailla saa suuremman yleisön.

Vierailija
8520/10856 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai nuo puhuvat videoilla englantia, koska sillä lailla saa suuremman yleisön.

Mutta miksi Taina toistuvasti esittää, ettei osaisi suomea? Aina hokee, ettei nyt oikein muista sitä ja tätä sanaa ja käyttää suomea vähän, kun se on hänellä niin heikko. Ääntää oman nimensäkin väärin. Silti lapset puhuvat aika lailla täydellistä suomea. Mistä kotikoulutetut lapset ovat suomen oppineet?

Ketju on lukittu.