Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
8541/10856 |
30.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Taina tekisi joskus videon, jossa puhuu suomea. Jenna teki sellaisen videon, hänen seuraajat halusivat.

Vierailija
8542/10856 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina kirjoitti instastoryssaan "Joku nimesi minut Web Awardseihin". Hyvin näytti suomea osaavan kirjoittaa. Puhumattakaan hänen esittelytekstistä Awardsien nettisivuilla. Taisi Taina ihan itse itsensä nimittää sinne. Alhaalla teksti:

"Olen Taina, kymmenen lapsen äiti. Ensimmäiset viisi lastani syntyivät Australiassa ja viisi nuorempaa täällä Suomessa. Naimisissa olen ollut yli 22 vuotta joko englantilaisen tai australialaisen kanssa.

Synnyin Suomessa, mutta perheemme muutti Australiaan ollessani nelivuotias. Lapsena mietin usein, millainen Suomi oikein on - minun syntymämaani. Juurilta kiskaistu tunne seurasi minua aikuisuuteen, ja pyysinkin naimisiin mentyäni aviomiestäni lähtemään kanssani Suomeen. Tämä tarkoitti tietenkin sitä, että hän joutui jättämään kotimaansa, perheensä ja ystävänsä. Mutta minulle oli tärkeää, että perheemme voisi kokea olevansa myös suomalainen.

Nyt olemmekin asuneet täällä kauniissa Suomessa jo 11 vuotta, ja voin jälleen kutsua Suomea kodikseni. Rakastan sitä tunnetta, että voin todella kulkea syntymäsijoillani, kävellä samoja teitä kuin vanhempani, isovanhempani ja jopa isoisovanhempani aikanaan. Rakastan Suomen valoa, pimeyttä ja kesäsateita vietettyäni 25 vuotta Australian kuivilla ja kuumilla rannikoilla. Koko aussiperheemme on suomalaistunut ja lapset puhuvat sujuvasti suomea, tosin lievällä aussimausteella - Finglish on perheemme kolmas kieli.

Koko perheemme rakastaa Suomen metsiä ja niiden antimia. Ja Lappi - sen taikaa ei voita mikään. Lapin ainutlaatuisen loiston haluankin jakaa koko maailmalle.

Minun sukunimeni on ollut yhdistelmä italiaa ja englantia, mutta halusin juurieni näkyvän myös nimessäni. Keskusteltuani mieheni kanssa, vaihdoinkin sukunimeni italialais-suomalaiseksi, kuten näette Youtube-kanavaltani.

On kunnia tulla huomioiduksi omassa synnyinmaassaan, ja haluankin kiittää teitä kaikkia äänestäneitä ja kanavani seuraajia. Toivottavasti saan jatkossakin kertoa maailmalle rakkaasta kotimaastamme Suomesta!"

Olipa Suomi-ylistystä kerrakseen! Mistä tämä vuosikausia jatkunut muuttohinku sinne kuivaan ja kuumaan Australiaan? ”Toivottavasti saan jatkossakin kertoa maailmalle rakkaasta kotimaastamme Suomesta!” No olisihan tässä ollut useampi vuosi aikaa mutta lähinnä on katseltu perheen shoppailua Prismassa ja lasten touhuja ja näkymiä asuntoautoreissulta muualta Euroopasta. Ja kuunneltu samaa haaveilua Australiaan muutosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8543/10856 |
31.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina kirjoitti instastoryssaan "Joku nimesi minut Web Awardseihin". Hyvin näytti suomea osaavan kirjoittaa. Puhumattakaan hänen esittelytekstistä Awardsien nettisivuilla. Taisi Taina ihan itse itsensä nimittää sinne. Alhaalla teksti:

"Olen Taina, kymmenen lapsen äiti. Ensimmäiset viisi lastani syntyivät Australiassa ja viisi nuorempaa täällä Suomessa. Naimisissa olen ollut yli 22 vuotta joko englantilaisen tai australialaisen kanssa.

Synnyin Suomessa, mutta perheemme muutti Australiaan ollessani nelivuotias. Lapsena mietin usein, millainen Suomi oikein on - minun syntymämaani. Juurilta kiskaistu tunne seurasi minua aikuisuuteen, ja pyysinkin naimisiin mentyäni aviomiestäni lähtemään kanssani Suomeen. Tämä tarkoitti tietenkin sitä, että hän joutui jättämään kotimaansa, perheensä ja ystävänsä. Mutta minulle oli tärkeää, että perheemme voisi kokea olevansa myös suomalainen.

Nyt olemmekin asuneet täällä kauniissa Suomessa jo 11 vuotta, ja voin jälleen kutsua Suomea kodikseni. Rakastan sitä tunnetta, että voin todella kulkea syntymäsijoillani, kävellä samoja teitä kuin vanhempani, isovanhempani ja jopa isoisovanhempani aikanaan. Rakastan Suomen valoa, pimeyttä ja kesäsateita vietettyäni 25 vuotta Australian kuivilla ja kuumilla rannikoilla. Koko aussiperheemme on suomalaistunut ja lapset puhuvat sujuvasti suomea, tosin lievällä aussimausteella - Finglish on perheemme kolmas kieli.

Koko perheemme rakastaa Suomen metsiä ja niiden antimia. Ja Lappi - sen taikaa ei voita mikään. Lapin ainutlaatuisen loiston haluankin jakaa koko maailmalle.

Minun sukunimeni on ollut yhdistelmä italiaa ja englantia, mutta halusin juurieni näkyvän myös nimessäni. Keskusteltuani mieheni kanssa, vaihdoinkin sukunimeni italialais-suomalaiseksi, kuten näette Youtube-kanavaltani.

On kunnia tulla huomioiduksi omassa synnyinmaassaan, ja haluankin kiittää teitä kaikkia äänestäneitä ja kanavani seuraajia. Toivottavasti saan jatkossakin kertoa maailmalle rakkaasta kotimaastamme Suomesta!"

Olipa Suomi-ylistystä kerrakseen! Mistä tämä vuosikausia jatkunut muuttohinku sinne kuivaan ja kuumaan Australiaan? ”Toivottavasti saan jatkossakin kertoa maailmalle rakkaasta kotimaastamme Suomesta!” No olisihan tässä ollut useampi vuosi aikaa mutta lähinnä on katseltu perheen shoppailua Prismassa ja lasten touhuja ja näkymiä asuntoautoreissulta muualta Euroopasta. Ja kuunneltu samaa haaveilua Australiaan muutosta.

No tottakai se ylistää nyt suomea, FINNISH web awards kun on kyseessä :D

Vierailija
8544/10856 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aluevaltaus, 10 lapsen iskä! Taka-alalla pysytellyt Paul puhuu sittenkin. Kaikki keinot on käytettävä jotta rahaa virtaisi. Ja taas sitä höpötystä Australiassa on isoja hämähäkkejä..

Vierailija
8545/10856 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan kertaa Paul sanoi videolla "yummy, nuts!" :D Lapset varmaan aivopestään tykkäämään ruoista, kun tuota menoa kuuntelee. Pähkinät ovat herkullisia ja kaikki tykkäävät niistä, muuta vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
8546/10856 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koske sisiliskoon kirjoitti:

Ihan järkyttävää katseltavaa taas tuo RAUHOITETUN sisiliskon kidutus tuolla tämänpäiväisellä videolla ;( ! "Se tykkää Nefertitistä, eikä lähde karkuun" - No joopa joo, milloinkahan sillä olisi mahdollisuus edes paeta, kun ensin kersa puristaa sitä sormillaan ja hyppii sen kanssa, sitten siirtelee sitä koko ajan tarpeettomasti ja muun ajanhan se viettää jossain helvetin purkissa. Luulisi että isommat lapset ja varsinkin yli kaiken luontoa rakastavat ja kotikoulussa National geographicia suurkuluttavat luontojeesukset Romeo ja Cleopatra tajuaisivat tehdä jotain, jos ei Tainan aivokapasiteetti riitä älyämään, että viaton eläin kärsii.

Eläinsuojeluilmoitus tai rikosilmoitus.

Vierailija
8547/10856 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais tehdä myös lasun. Kun katsoo sitä videota missä Omega matkustaa ilman turvavyötä auton keskipaikalla.

Vierailija
8548/10856 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen.

Mitä ihmettä esittelytekstissä tarkoittaa, että on ”ollut yli 22 vuotta naimisissa joko englantilaisen tai australialaisen kanssa”?

Onko siis avioeronnut ennen tätä nykyistä liittoaan? Eikös se ole noissa uskovaisten piireissä forbidden?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
8549/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan et joku ajatusvirhe tms tuo ”ollut yli 22 vuotta naimisissa joko englantilaisen tai australialaisen kanssa”.

22 vuotta ollu Paulin kanssa naimisissa.

Vierailija
8550/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paul on syntyjään britti ja adoptoitu australialaiseen perheeseen lapsena.

Vierailija
8551/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen videoita on koukuttavaa katsoa, mieleen nousee aina paljon kysymyksiä ja ihmetyksen aiheita. Tässä joitakin, joista on varmaan ollut puhetta aiemminkin.

-Mökki sijaitsee upealla paikalla. Kansainväliselle yleisölle olisi varmasti kiinnostavaa nähdä suomalaisesta luonnosta paljon enemmän kuin hakkuuaukeaa ja mökin pihaa. Kevättalvella itse retkeilin Keski-Suomen lumisessa metsäluonnossa ja sain upeita kuvia. Kummastuttaa tämä missattu tilaisuus, samoina päivinä kuvattiin tuntitolkulla sisäliikuntapuistoissa.

-Miksi lapsilla ei ole useinkaan hattuja ja käsineitä? Asun samoilla leveysasteilla ja varsinkin järven rannassa tuuli on ollut jäätävä.

-Suomalaisena minut on kasvatettu hiljaisuuteen, vaatimattomuuteen ja toisen kunnioittamiseen. Epäuskoisena tulee katsoa varsin raisua toisen omaisuuden kohtelua (esim. katolla kiipeily ja veneen jäissä hinailu). Vuokralla ollessa sitä on tottunut pyrkimään jättämään omaisuuden mahdollisimman alkuperäiseen tilaan, vaikka käytön jälkeä väkisin jääkin. Luonnossa ja rannoilla varsinkin on opetettu liikkumaan mahdollisimman häiriöttä, äänettä ja jälkiä jättämättä. Olisi painajaista olla omistajana heidän naapurimökillään.

-Kotikoulusta olisi mielenkiintoista kuulla tarkemmin. Mitä opetussuunnitelmaa he noudattavat jne. Ilmiölähtöisyyttä ei Suomen mallin mukaan ainakaan ole videoilla näkynyt. Koko ajan olisi tilaisuuksia puhua tilanteissa oppimisen kannalta asioista, samalla suppea sanavarasto laajenisi niin suomeksi kuin englanniksi. Esim. koivuista mahlaa valutettaessa olisi voinut ottaa puheeksi kapillaari-ilmiön ja yleensäkin kevääseen ja vuodenkiertoon liittyvät muutokset puissa. Jäästä ja lumesta tietysti veden kiertokulku/olomuodot ja souturetkellä nähdystä pillijäästä olisi saanut hyvän aiheen fysiikan tunnille. Hypotermia-käsite olisi voinut olla hyvä käsitellä samalla videolla. Ihminen ei kauan jäisessä vedessä selviä, puhutaan minuuteista ja siinä ajassa ei toppatakki päällä rantaan selviä edes pelastusliivin kanssa (jota ei näyttänyt olevan). Euroopan reissun videoiden historiaan ja maantietoon liittyvien asioiden näkymättömyydestä onkin jo puhuttu aiemmin.

Tietysti voihan olla, että he ovat näin tehneetkin ja puhuneet kuvausten ulkopuolella uusista mielenkiintoisista opituista asioista. Itse vain huomaan puhuvani lasteni kanssa ihan arjessakin koko ajan näitä asioita ja videot ovat kuitenkin pelkästään pinnallisia ja hauskanpitoon / kuluttamiseen liittyviä. Tilanteista saisi niin paljon enemmän irti.

-Miksi vegaanius näyttää videoiden perusteella olevan pitkälle kuivatuotteiden ja säilykkeiden syömistä? Jopa silloin, kun Suomessa on satokausi parhaimmillaan. Syksyllä kaupat ovat tuoreita juureksia, vihanneksia jne. pullollaan.

-Olisi kovin kiinnostavaa kuulla heidän uskonnostaan. Itselleni kristillisyys näyttäytyy tosi erilaisena.

Iso osa heidän videoistaan onkin sitä erilaisuuden viehätystä, miten eri tavalla voi elämää elää ja olla onnellinen, kasvattaa terveitä hyvinvoivia lapsia. Tuosta ruokavaliosta on useampia videoita ja ostavat kärrykaupalla tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, tekevät mm. tomaattikastikkeet, hapankaalit, etikkasäilykkeet itse tuoreista aineksista. Joissakin videoissa näkyy vain säilykkeitä. Jokainenhan tekee välillä helppoa herkkua. Kannattaisi ensin katsoa kaikki videot ennen kuin arvostelee. Näitä herjausvideoita on muutamia youtubessa ja naurattaa miten vähällä tiedolla menevät herjaamaan ja syyttelemään. Tosin tarkoitushan näillä herjauksilla onkin ratsastaa toisen suosiolla, kun ei itse osata tehdä yhtä myyviä videoita.  

Vierailija
8552/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taina puhuu instassa jatkuvasti "cause we're moving very soon", MUTTA videolla lapset sanoi, että "tässä on meidän ranta ja vene, jolla soudamme kesällä" ja Paul myös opiskelee suomea, siitäkin Taina mainitsi storyssa. Miksi Paul opiskelisi suomea, jos he muuttaisivat ausseihin? Jokin ei nyt täsmää, taaskaan... En usko että perhe on tänä vuonna muuttamassa yhtikäs minnekään.

No eiköhän se muutto riipu ihan siitä korona-tilanteesta eikä mistään muusta :D

Vierailija
8553/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto miten tykkään siitä, mitä Taina tekee. Näyttää täydellisen kuvan super onnellisesta elämästä. Kateelliset varmaan alkaa ajatteleen omaa elämäänsä, uskikset, vanhoilliset, vihaajat ja vegaanit saavat kermaa elämäntavalleen ja Taina perheineen saavat rahaa xD Nerokasta. Katsojaluvut ovat huipussaan.

Vierailija
8554/10856 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsojaluvut ovat huipussaan.

Kiva jos ovat taas saaneet luvut kasvuun.

Vierailija
8555/10856 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea noissa Leon ja Jennan muuttovideoissa on kun kolme videota siitä kun purkavat sänkyä ja muutenkin sisältö samaa toistoa. Ja puhuuko Jenna suomeakin suu kiinni? Ainakin tota englantia puhuu suu kiinni ja siksi on melko epäselvän kuulosta ja kuulostaa tosi raivostuttavalta.

Vierailija
8556/10856 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten Leonardo ei muka tiedä suomeksi sanoja keittiö, eteinen jne. ? Olen tykännyt katsoa tämän nuorenparin videoita, mutta tämä Tainamainen Aussielaisuus tökkii nyt, tyhmää Leonardolta alkaa esittämään niin ulkomaalaista. Suomalainen kuulee heti miten hyvin ääntää, suomalaisittain kerrassaan.

Vierailija
8557/10856 |
04.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tule videota 3 viikkoon. Ovatkohan muuttaneet jo Australiaan?

Vierailija
8558/10856 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten Leonardo ei muka tiedä suomeksi sanoja keittiö, eteinen jne. ? Olen tykännyt katsoa tämän nuorenparin videoita, mutta tämä Tainamainen Aussielaisuus tökkii nyt, tyhmää Leonardolta alkaa esittämään niin ulkomaalaista. Suomalainen kuulee heti miten hyvin ääntää, suomalaisittain kerrassaan.

Nauroin ihan samaa! Tyypin äidinkieli kuitenkin suomi ja nyt yhtäkkiä perussanasto katos! 😂

Vierailija
8559/10856 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ihan samaa! Tyypin äidinkieli kuitenkin suomi ja nyt yhtäkkiä perussanasto katos! 😂

Ja joskus Leo sanonut, että puhuvat pääsääntöisesti vain suomea aina, nyt yhtäkkiä unohtunut suomenkieli? 😂

Vierailija
8560/10856 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Ketju on lukittu.