Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella suomalaisella on punainen naama tai posket vaikka eivät juo?

Vierailija
05.03.2025 |

Kaappijuoppoja?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut iho. 

Vierailija
2/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenkierto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ruusufinni. 

Vierailija
4/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksikaan, että juominen olisi yleisin syy poskien punaisuuteen. 

Minun posket ja nenä on tällä hetkellä punaiset siksi, kun tulin juuri ulkoa lumitöistä. 

Vierailija
5/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä, vaalea ja ohut ihot.  Kasvoni punastuu kun on kylmä, kuuma, tuulee, sataa, ylipäätään kastuu tai liikun. Niin ja jos hermostun, jännitän tai miltei mitä tahansa.  Anteeksi, että sua häiritsee.

Vierailija
6/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen

Vierailija
7/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilmaihmisiä..vaikka raittiita,naama kuin nasse-sedällä..

Vierailija
8/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen piirre, jos geenit ovat peräisin Pähkinäsaaren rauhan itäpuolelta.

Vierailija
9/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä iho, johon tulee helposti ruusufinni tai couperosa. Mulla on auringosta vahingoittunut decolte ja nenä. Ne on kroonisen punaiset, vaikken käytä yhtään alkoholia.

Vierailija
10/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on yleensä todella kalpea iho ja punoitus erottuu hyvin. Minä olen joko lakananvalkoinen tai keitetyn ravun punainen, sori siitä.

Iho punoittaa jos olen liikaa ulkona, jos on kuuma, jos on liian kylmä, jos nolottaa tai hävettää, jos harrastan liikuntaa ja miljoonasta muusta syystä. Ja kun se iho on punaiseksi mennyt niin menee aikansa ennenkuin olen taas olmin kalpea.

En ole juoppo, enkä narkkari, mutta ihon punoituksen lisäksi silmät ovat herkät ja nekin punoittavat tai vuotavat helpost niin voi olla että näytän joltain sekäkäyttäjältä.

Vierailija
11/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat maailman valkoihoisin kansa. Onko joku ihme, että siinä näkyvät kaikki punotukset ja muut.

Vierailija
12/12 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on todellakin sellainen geeniperimä, että kestämme kylmää paremmin, koska verisuonet (ns. hiussuonet) poskissa ja kasvoilla laajenevat nopeasti kun ahava iskee.

Lisäksi tietysti joillekin kehittyy couperosa, joka tarkoittaa, että ne laajentuneet hiussuonet eivät enää kapenekaan vaan jäävät laajentuneiksi. 

Joillekin kehittyy ruusufinni, joka ei ole enää ominaisuus vaan sairaus. Toisilla on myös psoriaasia.