Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Mä en kyllä tajua, että mitä ne välillä ramppaa täällä Suomessa? Vaikuttaako tukiasiat sit jotenkin, että pitää tietyin väliajoin käydä? Ja tosiaan itse näin heidät viikko sitten viimeksi Jyväskylässä...
Ties vaikka olisivat lähteneet sossuja pakoon.
Australiassahan on nyt isot tulipalot, ties vaikka olisivat säikähtäneet niitä.
No nyt on uusi rutiini video
Hmmm. Mä en ole aiemmin juuri jaksanut kritisoida heidän touhujaan, mutta en nyt oikein jaksa ymmärtää tätä ”kello 3 ylös ja urheilemaan meininkiä.”Siis Taina tekee mitä lystää, mutta että Cleo & Jer vapaaehtoisesti nousee tuohon aikaan!?
Mä myös ihmettelen tätä että noiden vanhempien lasten pitää myös herätä klo 3:00 aamuyöllä miksi ihmeessä... Jos kerta menevät 9 nukkumaan ja heräävät 3 eipä siinä paljon unta tule jos ei samantien nukanhda 🤔
Onhan noilla useita videoita, joissa hereillä ollana vielä lähempänä puolta yötä. En usko hetkeäkään, että heräävät aamulla kolmelta, se on vain jotain mistä Taina pitää sitkeästi kiinni, koska on yksi syy miksi tuli kuuluisaksi (kuten tän ketjun otsikkokin kertoo). Ei kukaan jaksa muutaman tunnin yöunilla. Olin kyllä pettynyt että edelleen jatkaa tätä esitystä ja toi mornign routine videokin olis kiva jos se olis kuvattu ihan aidoissa tilanteissa, sen sijaan että on täynnä lavastettuja kohtauksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli kiva katsoa äsken uusinta videota ja lukea chattilaisten kommentteja.Heti huomasi kyllä, että kommentoijat eivät olleet suomalaisia. Olivat eri maista, ympäri maailmaa ja niin iloisia, positiivisia kommentteja. Miten ihmeessä suomalaiset jaksavat nähdä aina (lähes) kaiken niin negatiivisena ja kuitenkin katselevat sellaista aivan vapaaehtoisesti. Vai onko se niin, että sitä vain halutaan jostain käsittämättömästä syystä oikein mässäillä ja piehtaroida synkkyydessä? Kun oma elämä on pielessä niin etsitään etsimällä jotain mihin kaiken ikävän olon voisi projisoida. Luulisi, että apua haettaisiin siitä mikä tuottaisi iloa ja hyvää oloa.
Nyt et voisi enempää väärässä olla. Luepa noita ulkomaisia foorumeita niin huomaat, että suomalaiset ovat Tainan arvostelussa kesyimmästä päästä. Tainan instaan tulee myös paljon kyseenalaistavaa kommentteja ulkomailta, mutta hän poistaa ne. Miksi luulet, että videoiden kommentointi on edelleen pois päältä? Siksi, ettei Taina pysty kontrolloimaan ja poistamaan kommentteja kun ovat tien päällä.
Itse olen huolissani mm. niistä seikoista, että tuossa perheessä lapset eivät saa kunnollista koulutusta, heidät eristetään muista ikäisistään (erityisesti teinit) ja aivopestään uskomaan, että Maa on 6000 vuotta vanha. Äiti vaikuttaa syömishäiriöiseltä ja narsistiselta persoonalta. Isä on rauhallisen ja mukavan oloinen, mutta veikkaan että ne netistä poistetut maailmanlopun julistamiset ovat myös voineet vaikuttaa lapsiin.
Luuletko, etten tajua, että negatiivisia kommentteja on poistettu.Mutta joka tapauksessa jäljellä on paljon positiivisia kommentteja.Niitä ei juuri suomalaiset kirjoittele. En minä itsekään näe kaikkea ruusunhohtoisena mutta onko niin kenenkään ihmisen kohdalla? Olen jo eläkkeellä ja niinkuin kirjoitin, olen työskennellyt elämäni (24-vuotiaasta lähtien) erilaisten ihmisten parissa. Monenlaista tarinaa,surua mutta myös iloa kohdannut. Ja jatkan vapaaehtoistyössä edelleen.En todella ole halunnut kieltää keneltäkään mielipiteen ilmaisun vapautta. Mutta voin olla eri mieltä ja kirjoittaa siitä. Aivan niinkuin muutkin minun mielipiteistä.
Melkosta pelleilyä koko aamurutiinivideo
Noi rutiinivideot on niin lavastettuja ja Taina ei edes varmaan itse muista mitä on tullut valehdeltua ja mitä ei.
Ihanko tosissaan tuo väittää, että he Cleopatran kanssa lukevat raamattua ja editoivat videoita joka aamu klo 3 pienessä asuntovaunussa pöydän ääressä, jonka vieressä kaiken järjen mukaan nukkuu osa perheestä (isommasta pöytäryhmästä piti tulla parivuode)?
Ja mitä ihmeen aamujumppaa toi oli ahtaalla lattialla istua vierekkäin ja venytellä reisiä? Olisi enemmän tilaa jos jumppaisivat vuorotellen...
Tääkin niin teennäistä että nelikymppinen mamma ja parikymppinen tytär vierekkäin harjaavat hampaat ja hiukset jne. käsikädessä Miksi piti tehdä näin teennäinnen video kun paljon enemmän katsojia saisi näyttämällä oikeaa arkea.
Mitäs mieltä palstalaiset ovat siitä, että perheen pienimmätkin neropatit lukevat? Allegedly... :D Osasi meidänkin lapset "lukea" alle kaksivuotiaina ulkoa opeteltuja lyhyitä fraaseja kirjoista, jne.
Mua lähinnä huolestutti se, että 2-vuotiaan täytyy seistä 50 kertaa päällään ja harjoitella break dancea, niinkun mi-tä?
Hullummaksi vaan touhu menee. Talvella julkaistuissa videoissa oli vielä järjen hiven. Puoli vuotta ahtaassa asuntoautossa irti normaalista arjesta ja niistä vähäisistäkin tuttavista ja sukulaisista alkaa ilmeisesti vaikuttaa.
Toivottavasti nyt kun ovat taas Suomessa tulee stoppi. Lapset kouluun ja opiskelemaan. Nukkumaan täysiä yöunia. Aikaa ystävien seurassa, kun on perheen kanssa vietetty tiiviisti niin tulee varmasti tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs mieltä palstalaiset ovat siitä, että perheen pienimmätkin neropatit lukevat? Allegedly... :D Osasi meidänkin lapset "lukea" alle kaksivuotiaina ulkoa opeteltuja lyhyitä fraaseja kirjoista, jne.
Vähän jäi epäselväksi, että osasiko KJ tavata kirjaimia vai oliko tosiaan ulkoa opeteltu.
Hän näytti katsovan jonnekin kameran taakse vähän väliä. Mietin, sanoiko joku siellä, mitä siinä lukee. Toisaalta sen viimeisen sanan päätteli Tainan avustuksella. 🤷🏻♀️
Se ärsytti, kun taas lapset ovat niin kovasti 2- ja 3-vuotiaita. En muista KJ:n synttäriä, mutta hän on varmasti lähes 4, jolloin lukemaan oppiminenkin on ymmärrettävämpää.
Aph lähes 3 v.
Juu, KingJames on täyttänyt tai täyttämässä neljä ihan näinä päivinä. Aphrodite täytti 3 vuotta 1.11. Nämä näkyvät siis Tainan Instagramista, joten ei ole varmaan kiellettyä kertoa niitä täällä?
Nelivuotiaana on tutkimusten mukaan lukemaan oppimisen herkkyyskausi. Jos silloin lapsen kiinnostusta ruokitaan, tämä tapahtuu helpostikin.
Olen itse työssäni nähnyt kuinka toisaalta jo joku 2-vuotias on tunnistanut kaikkien päiväkotikavereiden nimet, kun niitä on näytetty joka päivä erilaisissa tilanteissa nimilapuilta.
Vierailija kirjoitti:
Hullummaksi vaan touhu menee. Talvella julkaistuissa videoissa oli vielä järjen hiven. Puoli vuotta ahtaassa asuntoautossa irti normaalista arjesta ja niistä vähäisistäkin tuttavista ja sukulaisista alkaa ilmeisesti vaikuttaa.
Toivottavasti nyt kun ovat taas Suomessa tulee stoppi. Lapset kouluun ja opiskelemaan. Nukkumaan täysiä yöunia. Aikaa ystävien seurassa, kun on perheen kanssa vietetty tiiviisti niin tulee varmasti tarpeeseen.
Totta. Ei varmastikaan tee päälle hyvää tuollainen sekava ja päämäärätön harhailu isolla porukalla pienessä autossa. Tainalla jo muutenkin ongelmia.
Eivätkös viime uutena vuotena hehkuttaneet että viimeinen uusi vuosi Suomessa tms. No, nyt on joulukuu, alkaa tulla kohta kiire sinne Australiaan rakentamaan sitä ”vielä isompaa taloa” kuin se sosiaalituilla maksettu 419 neliön ”oma” vuokrapytinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän jäi epäselväksi, että osasiko KJ tavata kirjaimia vai oliko tosiaan ulkoa opeteltu.
Hän näytti katsovan jonnekin kameran taakse vähän väliä. Mietin, sanoiko joku siellä, mitä siinä lukee. Toisaalta sen viimeisen sanan päätteli Tainan avustuksella. 🤷🏻♀️Se ärsytti, kun taas lapset ovat niin kovasti 2- ja 3-vuotiaita. En muista KJ:n synttäriä, mutta hän on varmasti lähes 4, jolloin lukemaan oppiminenkin on ymmärrettävämpää.
Aph lähes 3 v.
Moni lukee nelivuotiaana jo ihan sujuvasti eikä vaan niitä ”annettuja sanoja”. Kyllä lapset tunnistavat päiväkodissa hyvinkin nuorina esim. oman nimensä naulakossa ja muita tuttuja sanoja. Ei se silti vielä lukutaito ole, sen enempää kuin kolmion erottaminen neliöstä.
En tiedä, kiinnittivätkö muut huomiota, mutta mun mielestä tuo, miten Taina korosti ITSE laittavansa aamupalaa, lasten hiuksia, jne., on vähän koomista. Taitaa olla keskustelupalstat hanskassa.
Ovatko KingJames ja Nefertiti syntyneet samana vuonna?
Luin vähän aikaa sitten jotain artikkelia, jossa kerrottiin sen olevan yhtä harvinaista kuin kolmosten syntymä.
Voi hölmöä. Ei kai ne nyt siellä chatissa kehtaa sanoa suoraan asioita. Ja ulkomailla on enemmän sellainen kulttuuri, että kivoja asioita vaan höpistään tarkoittamatta siitä mitään. Kehuskelu on sitä varten, kun niin vaan kuuluu sanoa. Suomalaiset ovat tosi suoria ja hyvä niin. Kyllä mekin osataan sanoa nätisti, mutta jos se ei ole tarpeen niin ei sanota mitään.
Ja tosiaan, ulkomaiden foorumeilla ruoditaan videot tosi tarkasti.