Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Julkaisisi niitä Q&A-videoita niin kiinnostaisi katsoa.
No nyt Prisma video :D kauheeta vakuuttelua kierrätyksestä ja miten terveellisesti syövät.
Mua ärsyttää toi, miten sanovat monista perusruokatarvikkeista että pitävät sitä roskaruokana heidän taloudessaan. Ihan perusruokaa se pastakin on vaikka siinä on hiilareita. Jotenkin ylikorostettua tuo terveellisyyden esittäminen joka asiassa.
Oho, ostavat näköjää koko kaupan tyhjäksi :DD Osuuskauppa Keskimaa kiittää ja kuittaa! Myöskin ne, jotka halusivat ostaa tuona samainsena päivänä myös noita kikherneitä ja punaisia linssejä, kun Tainan poppoo hamstrasivat kaiken.
Mua ihmetytti ruokaostosvideolla, miksi käyttivät noita pienempiä ostoskärryjä, kun normaaleja syviäkin oli saatavilla (vilahti videolla muiden asiakkaiden käytössä). Ja huvitti, kun vakuuttivat kierrättävänsä kaiken niin, ettei heillä synny jätettä, ja seuraavaksi ottivat kärryyn kaksi pussia nachoja 😂
Prosessoitu ruoka on pahasta ja he eivät ikinä osta prosessoitua ruokaa, paitsi tietysti silloin kun se on vegaanista ja heidän suosikkinsa.
Jaaha, mähän teen kaiken oikein, kun teen pastakastikkeeni itse enkä osta valmiina. En tosin tiennyt valmiin olevan noin suuri synti. Muutenkin ihme korostusta että tehdään kaikki itse, Suomessa ainakin tunnen paljon ihmisiä jotka eivät osta mitään valmissooseja eikä siinä ole mitään erikoista tai sen hienompaa. "Meillä ei tule mitään roskia" ja sitten muovipusseja on kymmenittäin. Ne toki voi kierrättää, mutta eikä ylipäätään olisi kätevämpää ostaa niitä muovisia isoja kestokasseja kuin käyttää miljoonaa nyssäkkäpussia.
Kärryjä myös katsoin, isoja kärryjä olisi tarvinut vain kaksi 😂 Miksei he osta jauhoja säkissä? Ja he käyvät usein kaupassa mut sitten jokaiselle oli kuitenkin tyyliin oma kurkku 3 päivälle.
Vegaanista ruokaa vastaan mulla ei ole mitään, mutta ei vaikuta monipuoliselta jos kaikkeen laitetaan samaa linssipapusekoitusta, parsakaalia ja tehdään pastakastiketta kesäkurpitsanuudelien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Julkaisisi niitä Q&A-videoita niin kiinnostaisi katsoa.
Jep, ja vastaisipa niihin kysymyksiin kunnolla. Viimeksi oli ainakin niin pintapuolisia ja lyhyitä vastauksia ja mukaan valitut kysymyksetkin oli aika peruskauraa. Niistä vastauksista ei jäänyt oikein mitään käteen.
Se muovipussien määrä oli kyllä vähän outoa, mutta toisaalta pitäisi myös raahata aika monta kestokassia mukanaan, jos tuollaisen määrän ruokaa haluaa kotiinsa kantaa. Ja olihan jossain tutkimus, että muovikassi useampaan (riittiköhän jopa vain kaksi kertaa?) kertaan käytettynä on ekologisempi kuin kestokassi, vaikka hassulta se tuntuukin.
Muuten kyllä tykkäsin tosta videosta ja se oli pitkästä aikaa mielenkiintoinen, toisinkuin moni lähiaikoina julkaistu.
Mä tykkäsin ruokaostosvideosta. Sai paljon uusia vinkkejä omaankin ruokapöytään. Ainoa mikä pisti pahasti silmään oli Romeon valkosipuleiden kuorinta.
Taina voisi käyttää satokausikasviksia
Vierailija kirjoitti:
Taina haluaa ilmeisesti luoda itsestään sellaista kuvaa, että on tosi rento mutsi ja lastensa kaveri. ”Boys will be boys”, hokee joka välissä. Kannustaa lapsia hyppimään katolta ja tubettaa vain menemään, kun yksi pojista roikkuu jalka jumissa pää alaspäin rännistä.
En ole videota nähnyt mutta tämän perusteella vaikuttaa siltä että olisi aihetta lastensuojelun puuttua asiaan. Ei kuulosta kovin tervepäiseltä touhulta.
Vierailija kirjoitti:
Oho, ostavat näköjää koko kaupan tyhjäksi :DD Osuuskauppa Keskimaa kiittää ja kuittaa! Myöskin ne, jotka halusivat ostaa tuona samainsena päivänä myös noita kikherneitä ja punaisia linssejä, kun Tainan poppoo hamstrasivat kaiken.
Eiköhän se ole kaupan vika, jos ei ole tarpeeksi tuotteita myynnissä :D
Taina näytti kyllä huolestuttavan kuihtuneelta. :( Olisi ollut mielenkiintoista nähdä ostosten loppusumma! Miksiköhän he eivät käytä täysjyväpastaa, jos he muuten pyrkivät syömään terveellisesti? Ja jos he pyrkivät mahdollisimman vähään roskamäärään niin tuotteita kannattaisi todellakin ostaa isommissa pakkauksissa! Mietin mihin he saavat mahtumaan kaikki lasitölkit, jos niitä ostetaan noin 15 viikossa?! Vaikka niitä hajoaisikin useampi viikossa niin silti heille tulee joka vuosi yli 500 uutta juomalasia. :O
Mua kiinnosti tuo kauppareissu katsoa, koska vegaani. Lapset ovat niin ihania heillä kaikki, mutta äidin halvaantunutta naamaa ja ääntä en pysty kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina haluaa ilmeisesti luoda itsestään sellaista kuvaa, että on tosi rento mutsi ja lastensa kaveri. ”Boys will be boys”, hokee joka välissä. Kannustaa lapsia hyppimään katolta ja tubettaa vain menemään, kun yksi pojista roikkuu jalka jumissa pää alaspäin rännistä.
En ole videota nähnyt mutta tämän perusteella vaikuttaa siltä että olisi aihetta lastensuojelun puuttua asiaan. Ei kuulosta kovin tervepäiseltä touhulta.
Sun kaltaiset ihmiset on se mikä tässä maassa on vialla ja miksi kenenkään ei tee mieli tehdä lapsia. Aina joku kyttäämässä ja uhkailemassa lasulla.
Lapset ovat kyllä ihania. Tosin vähän häiritsi se t-paidoissa kulkeminen kaupassa :D ei siellä ihan niin lämmin ole, mutta eiköhän se ole heidän oma valinta. Tai sit videoo varten.
Mustakin toi oli kiinnostava video muuten, paitsi että ärsyttää tuo jossain määrin tekopyhä ”me tehdään tämäkin asia paljon paremmin kuin muut” -asenne. Esim. juuri tuon prosessoidun ruoan kohdalla. Aargh. Ehkä mä vain olen liian suomalaiseen vaatimattomuuteen kasvanut itse, kun tuollainen julistaminen riepoo.
Tuli mieleen, että onko lapset ikinä maistaneet limsaa/karkkia vai onko heidät aivopesty jollain hölynpölyllä niiden ja eläinkunnan tuotteiden osalta, kun tuntuu Tainalla olevan tollainen saarnaava tyyli. Eihän niitä tietty tarvitse urakalla syöttää, mutta mitäköhän tekevät esim. kaverisynttäreillä, voiko sinne mennä ja otetaanko omat omenalohkot mukaan...?
Hiljenee tämäkin palsta kun videolleenkin suosio hiipuu. Taitaa perhe palata taasen Suomen valtion hyvien tukien elätettäväksi, eli meidän ketkä teemme töitä. Eikö tuo vanhin tyttö voisi ainakin lähteä kouluun ja töihin, kieroo tuon ikäisenä olla äidin käskytettävänä.