Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
4181/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sanoi että KJ lukee yhtä paljon kirjoja kuin Shakespeare? Taitaa tapahtua T:n sydämessä jälleen

Vierailija
4182/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisi kasvavan lapsensa syödä rauhassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4183/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Taina varmaan näyttää videoillaan kun Kj lukee vaikka päivän lehteä tai satunnaisesti valittua pätkää tabletetilta.

Mutta on kyllä totta, että kaksivuotiaanakin voi tunnistaa niitä sanoja joita usein näkee. Esim. ryhmässäni jossa aikanaan olin kerhossa ohjaajana, eräs lapsi tunnisti kaikkien kerhokavereiden nimet satunnaisesta järjestyksestäkin nimilapuista. Samoin hän tunnisti joitain muita sanoja.

En yhtään ihmettelisi vaikka olisi kolmevuotiaana osanut jo lukea.

Vierailija
4184/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika tyypillistä aspergerlapsille, että oppivat tosi nuorina lukemaan. Kuten sekin, että kuormittuvat sosiaalisissa tilanteissa niin paljon, että haluavat oma-aloitteisesti mennä nukkumaan/rauhalliseen paikkaan. Jos on yhtään kokemusta nepsylapsista niin näitä merkkejä oli aika paljon nähtävillä edellisessä videossa..

Vierailija
4185/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäänkö noilla vain yksi lämmin ruoka? Jerusalemin ruokamäärät muistuttavat oman poikani ruokamäärää silloin kun hän tulee viikonloppuna pelistä kello 16 ja syö ekan lämpimän ruokansa, kun on mennyt koko päivän pelkillä välipaloilla.

Vierailija
4186/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syödäänkö noilla vain yksi lämmin ruoka? Jerusalemin ruokamäärät muistuttavat oman poikani ruokamäärää silloin kun hän tulee viikonloppuna pelistä kello 16 ja syö ekan lämpimän ruokansa, kun on mennyt koko päivän pelkillä välipaloilla.

Ja siis tokihan nuoret pojat syö kuin hevoset, mutta yleensä ei kyllä ihan noin paljoa jos on lounas ja illallinen.

Vierailija
4187/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Taina varmaan näyttää videoillaan kun Kj lukee vaikka päivän lehteä tai satunnaisesti valittua pätkää tabletetilta.

Mutta on kyllä totta, että kaksivuotiaanakin voi tunnistaa niitä sanoja joita usein näkee. Esim. ryhmässäni jossa aikanaan olin kerhossa ohjaajana, eräs lapsi tunnisti kaikkien kerhokavereiden nimet satunnaisesta järjestyksestäkin nimilapuista. Samoin hän tunnisti joitain muita sanoja.

No ihan varmasti näyttää

Ja kyllä varmasti jotkut lapset voivat osatakin, mutta jotenkin vaan yllätti että videon mukaan Kj olisi oppinut lukemaan, se oli pointti

Vierailija
4188/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se, et tunnistaa sanoja joita näkee usein ei tarkoita, et osaa lukea. Sama esim. että mä tunnistan joitain venäläisiä sanoja joita näen usein, vaikka en osaa ees kyrillisiä aakkosia.

Vierailija
4189/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän valmiiksi kuvattu Q&A-video katoa mystisesti Tainan tiedostoista näiden kymmenen päivän aikana, jolloin hän joutuu aloittamaan urakan alusta eikä videota siis tule kuulumaan vielä moneen kuukauteen...

Vierailija
4190/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se, et tunnistaa sanoja joita näkee usein ei tarkoita, et osaa lukea. Sama esim. että mä tunnistan joitain venäläisiä sanoja joita näen usein, vaikka en osaa ees kyrillisiä aakkosia.

Juuri näin!

Vierailija
4191/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä kuussa A on syntynyt jos KJ syntymäpäivä oli jo syksyllä? Eli olivatko oikeasti KJ ja A samanikäisiä viimeisissä viidessä videossa?

Vierailija
4192/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aika tyypillistä aspergerlapsille, että oppivat tosi nuorina lukemaan. Kuten sekin, että kuormittuvat sosiaalisissa tilanteissa niin paljon, että haluavat oma-aloitteisesti mennä nukkumaan/rauhalliseen paikkaan. Jos on yhtään kokemusta nepsylapsista niin näitä merkkejä oli aika paljon nähtävillä edellisessä videossa..

Tämä! Itselläni on myös autistipoika ja olen useassa videossa kiinnittänyt huomiota tuttuihin piirteisiin KJssa. Oma poikani mm. järjesteli pienempänä kaikki lelut jonoihin samaan tapaan kuin KJ aina järjestää eläimet ja autot ym. ja luki myös sujuvasti parivuotiaana (ekkona nykyäänkin kielet ja kielioppi).

Vierailija
4193/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KJ ja A on tosi söpöjä lapsia.

Vierailija
4194/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!

joo, sitä lähinnä tarkoitin tuolla mitä kirjoitin

Vierailija
4195/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua sekin, että eivät vlogistiystävän kanssa tee yheistyötä. Yleensä vlogimaailmassa kaikki tekevät niin.

Vierailija
4196/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä kuussa A on syntynyt jos KJ syntymäpäivä oli jo syksyllä? Eli olivatko oikeasti KJ ja A samanikäisiä viimeisissä viidessä videossa?

Kolme nuorinta on syntyneet marraskuussa:

KJ 12.11.2015, Afro 1.1.2016 ja Iso-O 9.11.2017.

Vierailija
4197/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afro siis 1.11.2016

Vierailija
4198/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sitä Afron ig-fanitilin nimeä?

Vierailija
4199/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagram.com/myprincessaphrodite on ainakin yksi.

Vierailija
4200/10856 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin sitä :D Ei täällä ole puhuttu Aphroditen fanitilistä. Taitaa nyt olla perustaja itse promoamassa, vaikka eihän se väärin ole.

Kävin katsomassa ja tuo näyttää olevan enemmän Licciardojen fanitustili, mikä on vaan hyvä asia.

En ymmärrä miksi kaksivuotiaalle pitäisi perustaa fanitili. Minusta se on vääränlaista huomiota.

Ketju on lukittu.