Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Katsoin nyt vasta nuo sisäleikkipaikkavideot ja mulla vastoin odotuksia itseasiassa parani kuva Tainasta äitinä. Leikki ja vitsaili mukana, kuunteli ja kuvasi kaikkia lapsia ja innosti sekä kannusti heitä.
Mun makuun oli vielä ihan siedettävä määrä "pelottelua" Afroditelle ja KingJamesille. Se lasilattiajuttuhan oli sekunneissa ohi ja lapset pääsivät siitä parilla askeleella pois heti, kun tahtoivat. Oppivat, että joskus asiat ei ole, miltä näyttää.
Siinä verkkoputkessa alas kiivetessä olisin itse kyllä tarjonnut pienimmille apua nopeammin; ottanut syliin ja näyttänyt, miten ne nauhat toimii, kuinka niiden päällä voi istua helposti ja miten niiden läpi pääsee alas seuraavalle tasolle. Tainalla oli tässä kamera tiellä, ei saanut oikein autettua Afroditeä. Tosin eipä tästä nähty kuin muutama minuutti. Voihan olla, että Taina heti perään laittoin kameran pois ja auttoi lapsia.
Itse olen isosiskona patistanut toista pikkuveljistäni kokeilemaan "pelottavia" (=uusia) juttuja/liukumäkiä/ruokia/harrastuksia/jne. rohkeamman veljen perässä vähintään kerran. Lähes aina sen mutrusuisen mäenlaskun (tms) jälkeen tulee kuitenkin se "no jos mä nyt vielä toisenkin kerran.." ja sit mennäänkin jo samalla innolla kuin veli. Olisi jäänyt monet kivat kokematta, jos ei kukaan olisi ollut tuuppamassa epäonnistumisen/itsensä nolaamisen/tuntemattomaan hypyn pelon yli.
Milloin sen sitten oppii, jos ei koskaan ole tarvinnut ottaa mitään riskiä tai tehdä jotain, mistä ei ole varma? Tosi vaikea se on koulussa, kun yhtäkkiä koko ohjelmanumeroa ei perutakaan siksi, että Maija-Pekka ei ole ennen kokeillut sitä. Siinä sitten kämmenet hioten yrität ensimmäistä kertaa kohdata pelon pakenemisen ja luovuttamisen sijaan, kun koko luokka ja opettaja katsovat ja hoputtavat.
Tykkäsin pari viikkoa sitten lukea tätä ketjua, koska tosi moni kertoi täällä kaikenlaista. Joka päivä tuli monta sivua keskustelua. Tosi harmi, että nykyään vain harva laittaa tänne mitään. Kyllä minusta heistä voisi vieläkin saada paljon aihetta keskusteluun.
Välillä ketju jopa tippuu suosituimmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIkös se pitänyt tulla tänään vasta puolenyön aikaan
Sen piti tulla siis viime yönä puolenyön aikaan. Eli on 20,5h jo myöhässä aikataulusta.
Aa, okei. En oo nyt enää oikein jaksanut perehtyä videoiden katseluun, tätä ketjua vaan seurannut. Kunhan tekee sen kysymysvastaus-videon niin saatan taas aktivoitua.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin pari viikkoa sitten lukea tätä ketjua, koska tosi moni kertoi täällä kaikenlaista. Joka päivä tuli monta sivua keskustelua. Tosi harmi, että nykyään vain harva laittaa tänne mitään. Kyllä minusta heistä voisi vieläkin saada paljon aihetta keskusteluun.
Välillä ketju jopa tippuu suosituimmista.
Varmaan koska videot eivät tarjoa mitään uutta keskusteltavaa. Kaikki ihmetyksen aiheet on jo puitu tässä ja mitään uutta ei ole tarjottu.
Leo sen kuin jatkaa tuota siskoläppää.
Leonardo kertoo kommenteissa, että voi alkaa pian vloggaamaan 24/7. Lisäksi jättävä Q&A:ssa vastaamatta kysymykseen, aikovatko hankkia lapsia (nyt kun ovat naimisissa).
Vierailija kirjoitti:
Leonardo kertoo kommenteissa, että voi alkaa pian vloggaamaan 24/7. Lisäksi jättävä Q&A:ssa vastaamatta kysymykseen, aikovatko hankkia lapsia (nyt kun ovat naimisissa).
Ettei olisis sitten jo pulla uunissa...
Onks nyt sit selvinnyt mitä ne siellä Pieksämäellä oikein puuhaavat? Eihän siellä edes ole kauheasti puuhattavaa. Käsittääkseni aina minimaalinen paikka.
Musta tuntuu, että Leo ja Jenna ovat Pieksämäellä jonkun harjoittelun tms. vuoksi, eikö hän sanonut videollaan, että liittyy opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että Leo ja Jenna ovat Pieksämäellä jonkun harjoittelun tms. vuoksi, eikö hän sanonut videollaan, että liittyy opintoihin.
Sanoo siis Q&A:ssa, että "I'm studying to be an electrician and that is actually why we're here on our new house right now"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa mikä Tainassa niin kauheasti ärsyttää? Täällä on niin vahvoja inhoreaktioita että ihmetyttää.
Itse olen varmaan aivan erilainen ihminen kuin Taina, enkä lataisi lapsestani videoita YouTubeen, silti ihmetyttää ihmisten suunnaton tarve dissata anonyymina.Ei tääl ketään ärsytä. Nettiin tulee aina ne negatiivisimmat kommentit, kun ne on jotenkin päästettävä ulos. Positiiviset jää sinne omaan päähän. Onhan täällä tosin ollutkin hyvääkin kommenttia jos osaat lukea.
Lisäksi voisit katsoa kaikki videot ja tulla sitten sanomaan mielipiteesi. Erityisesti My morning routine 1, 2 ja 3, Last days of summer (tai jotain, se vesisotavideo) ja Indoor Play Centre 1 ja 2.
Olen katsonut nuo mainitsemasi videot jo aiemmin. Tottakai ymmärrän ettei kaikki voi tykätä, mutta ihmettelinpa vain että miten pieni sisältö tarvitsee omassa elämässä olla, että jaksaa tänne halveksien kirjoitella jostain suurperheen äidistä ja hänen lapsistaan.
Kai siihen pieneen sisältöön elämässä juuri haetaan sisältöä kirjoittelemalla pöllöpalstoilla? Ainiin, nythän mekin kirjoitetaan täällä🤔
Parempaa sisältöä elämään saa siitä että keskittyy ihmisissä siihen mikä heissä on hyvää, eikä siihen mikä on vialla. Negatiivisuus yleensäkin heikentää elämänlaatua ja varmaan elinikääkin.
Ylipäänsä olen sun kans samaa mieltä tuosta, positiivisuus lisää itseään.
Mutta ei kai täällä kirjottelu nyt ole yhtä suuri kuin negatiivisuus?! Ei minun mielestäni.
Ei, en tarkoittanut että täällä kirjoittaminen olisi huono homma tai yhtä suuri kuin "negatiivisia."
Erittäin ikävää on lasten arvostelu, ja se että ihmiset oikein mässäilevät aiheella rumasti, eivätkä yhtään suodata kommentteja mitä lähettävät.
Istuisi nyt siihen kameran eteen 20 minuuttia ja pitäisi QnA, missä rehellisesti tai ainakin uskottavan oloisesti ilman kiemurteluja vastaisi katsojia askarruttaviin, ehkä hieman omituisiinkin kysymyksiin.
Tuntuu jopa tarkoitushakuiselta miksi ei ole tehnyt näin. Haluaa ilmeisesti pitää tiettyä salamyhkäisyyden verhoa yllä. Oiva markkinointikikka, mutta tekeekö se oman, perheen, mahdollisen uskonyhteisön jne. maineelle hyvää onkin jo eri asia.
Lasten ulkönäön tai älynlahjojen arvostelu on rumaa, mutta kenellekään ei nykyään voi tulla yllätyksenä, että sitä tulee jos perhettään tyrkyttää julkisuuteen sosiaalisessa mediassa. Ei se ole oikein, mutta sitä asiatontakin arvostelua saa, sille emme mahda mitään vaikka miten vaikeroisimme. Pitää myös osata erottaa kritiikki ja "en tykkää" kommentointi vihapuheesta.
Leolla varmaan työssäoppi, jonka vuoksi ovat muuttaneet hetkeksi. Omallakin pojalla (sähköala) ollut koko syksyn työssäoppia, jonka vuoksi joutunut matkustamaan vähän pidemmälle. Mutta eikös Leo ole 20v, vieläkin opiskelee ammattikoulussa? Ja höpöttää koko ajan työjutuista esim. snäpissä ja twitterissä. Mitkä työt?
Vierailija kirjoitti:
Istuisi nyt siihen kameran eteen 20 minuuttia ja pitäisi QnA, missä rehellisesti tai ainakin uskottavan oloisesti ilman kiemurteluja vastaisi katsojia askarruttaviin, ehkä hieman omituisiinkin kysymyksiin.
Tuntuu jopa tarkoitushakuiselta miksi ei ole tehnyt näin. Haluaa ilmeisesti pitää tiettyä salamyhkäisyyden verhoa yllä. Oiva markkinointikikka, mutta tekeekö se oman, perheen, mahdollisen uskonyhteisön jne. maineelle hyvää onkin jo eri asia.
Tuntuu kans että tää salamyhkäisyys on se tavoite heillä. Kysymyksiä oli vaan muutama eikä esim siihen lapsikysymykseen reagoinut milläänlailla. Todella ärsyttävää. Maistettuna vielä tolla pelleilyllä ja kiemurtelulla ja kaikella turhanpäiväsellä. Tarkoituksena varmaan lypsää kommentteja lisää ärsyyntyneiltä katsojilta, koska hei kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta. Not.
Leonardon Q&A-videossa kysyttiin esimerkiksi että ”mikä on sun lempiväri” ja ”mikä supersankari haluaisit olla”... jotenkin uskon, ettei ketään oikeasti kiinnosta vastaukset tuollaisiin kysymyksiin, eli onkohan kukaan oikeasti edes kysynyt mitään tuollaista? Luulisin, että kaikkia kiinnostaa heidän erikoinen elämäntyylinsä eikä mikään tuollainen. Mielestäni videolla oli aika paljon kysymysten kiertelyä eikä se antanut yhtään uutta tietoa, kuten arvelinkin.
Siis miksi ihmeessä Taina lisää videon muutamaksi minuutiksi ja sit poistaa? Ja kestää aina lähes vuorokausi että lisää sen takaisin. Eikä ole edes ensimmäinen kerta
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä Taina lisää videon muutamaksi minuutiksi ja sit poistaa? Ja kestää aina lähes vuorokausi että lisää sen takaisin. Eikä ole edes ensimmäinen kerta
Kuten on jo aikaisemminkin käynyt ilmi niin ei se niitä itse poista, vaan jos youtube havaitsee jotain "asiatonta" sisältöä niin video poistuu hyvin nopeasti. Ja sen ei oikeasti tarvitse olla mikään kummoinenkaan juttu tai oikea, perusteltu syy, koska ihmiset ei niitä ole siellä missään toimistolla poistelemassa vaan algorytmit. Monelle kansainvälisestikin isolle tubettajalle saattaa useinkin käydä samalla tavalla ja sit vaan videosta pitää itse arvuutella, että mikähän tällä kertaa oli syynä poistoon, editoida se kohta pois ja ladata video uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi Jenna keskeytti opinnot...? Ettei tarvi kuukautta asua eri paikoissa...?
siis ”kuinka HÄN opettaa lapsia kotikoulussa”😂 ei mitään vinkkejä tms.