Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, niin, Tainan logiikalla heidän ammattinsa ovat varmaankin kokki ja opettaja :D (Vitsi vitsi.)
Olisi kyllä tosi kiinnostavaa kuulla perheen taustasta enemmän, siis että Taina juttelisi ihan aikuisena aikuisille. :) Missä maassa kukakin on syntynyt ja asunut, mikä vaikutti Suomesta lähtöön ja palaamiseen jne jne... Ja ihan omasta elämästäänkin ja vaikka miehen tapaamisesta. Sanoi sillä häävideolla olleensa ennen valokuvaaja ja hääsuunnittelija? Pienenä skeptikkona mietin, että onko tämä taas joku, että on ottanut harrastusmielessä tai puoliammattilaisena kuvia, ja auttanut lähinnä lähipiiriä häiden suunnittelussa? Vai onko hänellä ollut ihan oma yritys, studio, kenties valokuvaajan tutkinto?
Suunnitellut omat häänsä. Poikansa häihin ehdotti hääparille Converseja. Ja olihan se huima suksee.
Ja tulevia asiakkaita on ainakin jo yhdeksän jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Heh, niin, Tainan logiikalla heidän ammattinsa ovat varmaankin kokki ja opettaja :D (Vitsi vitsi.)
Olisi kyllä tosi kiinnostavaa kuulla perheen taustasta enemmän, siis että Taina juttelisi ihan aikuisena aikuisille. :) Missä maassa kukakin on syntynyt ja asunut, mikä vaikutti Suomesta lähtöön ja palaamiseen jne jne... Ja ihan omasta elämästäänkin ja vaikka miehen tapaamisesta. Sanoi sillä häävideolla olleensa ennen valokuvaaja ja hääsuunnittelija? Pienenä skeptikkona mietin, että onko tämä taas joku, että on ottanut harrastusmielessä tai puoliammattilaisena kuvia, ja auttanut lähinnä lähipiiriä häiden suunnittelussa? Vai onko hänellä ollut ihan oma yritys, studio, kenties valokuvaajan tutkinto?
No joo, niin olisi kiva, mutta kun ei puhu, niin puhutaan sitten me jotka ollaan Tainan kanssa puhuttu :)
On valokuvaajan koulutus ja teki töitä hääsuunnittelijana. Firmasta en tiedä.
Taina on syntynyt Suomessa ja muuttanut Australiaan pienenä tyttönä perheensä kanssa. Paul on aussi. Sijoitettu ilmeisesti teini-ikäisenä Marie Licciardon ja hänen miehensä perheeseen. Ehkä jopa adoptoitu, kun on vaihtanut sukunimensäkin. Viisi ekaa lasta syntyi siellä ja viisi heidän nuorinta lastaan täällä. Taina itse sanoi, että muuton syy oli se että paloivat loppuun lasten steppiharrastuksessa. Tainan perfektionismissa se on vaan varmaan mennyt överiksi ja oli helpointa jättää kaikki taakseen. Varmasti Suomessa oli myös jotain mikä houkutti, ja ehkä siellä oli jotain muutakin miksi halusivat lähteä.
Vahva Australia-huuma heillä on kuitenkin aina ollut. Luulen että lapsille tulee iso pettymys kun/jos sinne takaisin menevät, ei olekaan täydellinen paikka.
Taina ja Paul tapasivat Paulin äidin kautta, Taina tutustui ensin äitiin. Taina ja Paul menivät muiden kanssa johonkin kristilliseen tapahtumaan ja siellä sitten löysivät toisensa, ts. löysiviät toisistaan sen mitä etsivät... Joku Jumalan vahvistus ja merkki jutussa oli myös, mutta en muista mikä...
Aika vanhalta näyttää tuo mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, niin olisi kiva, mutta kun ei puhu, niin puhutaan sitten me jotka ollaan Tainan kanssa puhuttu :)
On valokuvaajan koulutus ja teki töitä hääsuunnittelijana. Firmasta en tiedä.
Taina on syntynyt Suomessa ja muuttanut Australiaan pienenä tyttönä perheensä kanssa. Paul on aussi. Sijoitettu ilmeisesti teini-ikäisenä Marie Licciardon ja hänen miehensä perheeseen. Ehkä jopa adoptoitu, kun on vaihtanut sukunimensäkin. Viisi ekaa lasta syntyi siellä ja viisi heidän nuorinta lastaan täällä. Taina itse sanoi, että muuton syy oli se että paloivat loppuun lasten steppiharrastuksessa. Tainan perfektionismissa se on vaan varmaan mennyt överiksi ja oli helpointa jättää kaikki taakseen. Varmasti Suomessa oli myös jotain mikä houkutti, ja ehkä siellä oli jotain muutakin miksi halusivat lähteä.
Vahva Australia-huuma heillä on kuitenkin aina ollut. Luulen että lapsille tulee iso pettymys kun/jos sinne takaisin menevät, ei olekaan täydellinen paikka.
Taina ja Paul tapasivat Paulin äidin kautta, Taina tutustui ensin äitiin. Taina ja Paul menivät muiden kanssa johonkin kristilliseen tapahtumaan ja siellä sitten löysivät toisensa, ts. löysiviät toisistaan sen mitä etsivät... Joku Jumalan vahvistus ja merkki jutussa oli myös, mutta en muista mikä...
Kiitos! :)
Vähän laittaa hymyilyttämään tuo burnout steppiharrastuksesta, mutta ehkä Taina on sitten jotenkin sotkenut itsensä ja perheensä siihen verkkoon erityisen pahasti... :D Mutta luulisi tosiaan muitakin syitä olevan.
Miehellä taitaa olla aika rankka tausta, teini-ikäisenä sijoittaminen ei ole peace of cake koskaan (no ei nuorempanakaan), puhumatta vielä tuollaisen karismaattisen saarnaajan perheeseen, jossa varmasti on omat oletuksensa siitä, miten elämää kuuluu elää. Ja hyvinhän Paul tuntuu äitinsä sanoman omaksuneen... Ehkä heille on perheenä tehnyt hyvää Suomeen muutto. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää Tainassa se, ettei hän ole rehellinen. Jos kerran lapset käyvät ihan tavallista koulua, niin miksi hän väittää pitävänsä kotikoulua?
Myös puheääni ja -tyyli ärsyttävät suunnattomasti. Pienille lapsille on ihan ok joskus puhua lässyttäen, mutta kun koko video on yhtä lässytystä myös isommille lapsille puhuessa, niin eihän sitä jaksa kuunnella!
Aukot tarinassa pistävät myös miettimään. Millä perhe oikein elää, jos mies on työkyvytön ja Taina kotiäitinä? Miksi perhe muutti Suomeen ja on jäänyt tänne peräti kahdeksaksi vuodeksi, jos he koko ajan haikailevat takaisin Australiaan? Kun he tulivat tänne, lapsia oli vain viisi. Sellaisen katraan kanssa olisi vielä pystynyt palaamaan Ausseihin, kymmenen kanssa on vaikeampaa. Miksi niitä lapsia piti tehdä koko ajan lisää ja lisää, jos mielessä siinsi palaaminen Australiaan?
Huomauttaisin, että miehen työkyvyttömyys on jonkun palstalaisen kertoma seikka, ei Tainan. Faktatietoa asiasta ei meillä täällä ole.
Siksi kirjoitinkin, että jos. Kun en kerran varmasti voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa mikä Tainassa niin kauheasti ärsyttää? Täällä on niin vahvoja inhoreaktioita että ihmetyttää.
Itse olen varmaan aivan erilainen ihminen kuin Taina, enkä lataisi lapsestani videoita YouTubeen, silti ihmetyttää ihmisten suunnaton tarve dissata anonyymina.Ei tääl ketään ärsytä. Nettiin tulee aina ne negatiivisimmat kommentit, kun ne on jotenkin päästettävä ulos. Positiiviset jää sinne omaan päähän. Onhan täällä tosin ollutkin hyvääkin kommenttia jos osaat lukea.
Lisäksi voisit katsoa kaikki videot ja tulla sitten sanomaan mielipiteesi. Erityisesti My morning routine 1, 2 ja 3, Last days of summer (tai jotain, se vesisotavideo) ja Indoor Play Centre 1 ja 2.
Olen katsonut nuo mainitsemasi videot jo aiemmin. Tottakai ymmärrän ettei kaikki voi tykätä, mutta ihmettelinpa vain että miten pieni sisältö tarvitsee omassa elämässä olla, että jaksaa tänne halveksien kirjoitella jostain suurperheen äidistä ja hänen lapsistaan.
Kai siihen pieneen sisältöön elämässä juuri haetaan sisältöä kirjoittelemalla pöllöpalstoilla? Ainiin, nythän mekin kirjoitetaan täällä🤔
Parempaa sisältöä elämään saa siitä että keskittyy ihmisissä siihen mikä heissä on hyvää, eikä siihen mikä on vialla. Negatiivisuus yleensäkin heikentää elämänlaatua ja varmaan elinikääkin.
Paul sanoo siinä facebookin ikivanhalla videolla jotain että syntyi englannissa?? Sitten eli Australiassa ja nyt tuli levittämään sanaa Suomeen.
Marie sanoo yhdellä noista TV7:n videoista heti alkuun, että on alunperin briteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitteko kertoa mikä Tainassa niin kauheasti ärsyttää? Täällä on niin vahvoja inhoreaktioita että ihmetyttää.
Itse olen varmaan aivan erilainen ihminen kuin Taina, enkä lataisi lapsestani videoita YouTubeen, silti ihmetyttää ihmisten suunnaton tarve dissata anonyymina.Ei tääl ketään ärsytä. Nettiin tulee aina ne negatiivisimmat kommentit, kun ne on jotenkin päästettävä ulos. Positiiviset jää sinne omaan päähän. Onhan täällä tosin ollutkin hyvääkin kommenttia jos osaat lukea.
Lisäksi voisit katsoa kaikki videot ja tulla sitten sanomaan mielipiteesi. Erityisesti My morning routine 1, 2 ja 3, Last days of summer (tai jotain, se vesisotavideo) ja Indoor Play Centre 1 ja 2.
Olen katsonut nuo mainitsemasi videot jo aiemmin. Tottakai ymmärrän ettei kaikki voi tykätä, mutta ihmettelinpa vain että miten pieni sisältö tarvitsee omassa elämässä olla, että jaksaa tänne halveksien kirjoitella jostain suurperheen äidistä ja hänen lapsistaan.
Kai siihen pieneen sisältöön elämässä juuri haetaan sisältöä kirjoittelemalla pöllöpalstoilla? Ainiin, nythän mekin kirjoitetaan täällä🤔
Parempaa sisältöä elämään saa siitä että keskittyy ihmisissä siihen mikä heissä on hyvää, eikä siihen mikä on vialla. Negatiivisuus yleensäkin heikentää elämänlaatua ja varmaan elinikääkin.
Ylipäänsä olen sun kans samaa mieltä tuosta, positiivisuus lisää itseään.
Mutta ei kai täällä kirjottelu nyt ole yhtä suuri kuin negatiivisuus?! Ei minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti siis sinultakin on positiivisuuden huumassa jäänyt tämänkin ketjun mukavat viestit heistä huomaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen varmaan aivan erilainen ihminen kuin Taina, enkä lataisi lapsestani videoita YouTubeen, silti ihmetyttää ihmisten suunnaton tarve dissata anonyymina.
Ei kai se mitään ärsyyntymistä ole, vaan ihmiset tykkäävät päivitellä ja kauhistellakin kaikkea eriskummallista. Ennen mentiin sirkukseen katsomaan parrakasta naista. Nykyisin kauhistellaan tv:stä, kuinka joku on kauttaaltaan tatuointien peittämä, kuinka megaläskit kilpailevat kuka laihtuu eniten, miten jotkut asuvat henkilöautossa ja niin edelleen. Samaan sarjaan menee se, että joku yrittää tehdä lapsestaan Pinkbutterflytainan tai hammastahnasta kieltäytyvillä vegaaneilla on nysät hampaat.
Kohta tulee uus video, jos 7pm pitää paikkansa. Toivottavasti ois joku kiinnostava. En jaksa kattoo yhdestä tapahtumasta (esim saunasta) NELJÄÄ eri videoo mainoksineen...
Oon kuitenkin koukussa näihin 😂 Kiinnostais tietää noiden elämäntyylistä lisää. Ois kiinnostava tietää, mitä arvoja ne kannattaa, mitä haluaa opettaa lapsilleen, miksi elää tolla tavall, mitä pitää elämässä tärkeenä jne
Tätä ketjua ois tosi tylsä lukea, jos uhkuisi vain positiivisuutta ja ihastelua. Tottakai perheessä on todella paljon hyvää, mutta keskustelu pelkästä hyvyydestä ei vaan ole niin mielenkiintoista. Mielenkiintoisempaa on se, että kun oikein tarkasti katsoo, niin heistäKIN löytyy virheitä.
Ei tullu videoo :(
EIkös se pitänyt tulla tänään vasta puolenyön aikaan
Satuin avaamaan Youtuben ja Tainalta oli tullut 56 sekuntia sitten video :D olin 19. katsoja
Vierailija kirjoitti:
Satuin avaamaan Youtuben ja Tainalta oli tullut 56 sekuntia sitten video :D olin 19. katsoja
Nyt video poistui :(
Vierailija kirjoitti:
EIkös se pitänyt tulla tänään vasta puolenyön aikaan
Sen piti tulla siis viime yönä puolenyön aikaan. Eli on 20,5h jo myöhässä aikataulusta.
Vierailija kirjoitti:
Videon aihe oli siis, että kuinka opettaa lapsia kotikoulussa
Suunnitellut omat häänsä. Poikansa häihin ehdotti hääparille Converseja. Ja olihan se huima suksee.