Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo murtautui kännykkääni, millaisen tuomion voi saada?

Vierailija
03.11.2018 |

Niin. Tämä oman elämänsä Jane Bond murtautui yöllä hallussani olevaan työsuhdepuhelimeeni, koska epäili pettämisestä ja valehtelusta. Näistä asioista on viime aikoina runsaasti keskusteltu mutta olen kieltäytynyt antamasta hänen tutkia puhelintani tietoturvaan, lakiin, sopimuksiin, yksityisyydensuojaan, viestiliikenteen suojaan, luottamuksellisuuteen ja yleiseen luottamukseen vedoten. Olen kyllä avoimesti kertonut keiden tai millaisten epäilyksenalaisten henkilöiden kanssa ja millaisista asioista olen viestitellyt. Näköjään luottamusta sanani ei ole, vaan pitää ryhtyä rikolliseksi.

Olen aika tyrmistynyt tilanteesta. Tämä voi johtaa eroon, mutta ensin minun pitää ratkaista, ilmoitanko asiasta poliisille. Millaisen tuomion tästä rikoksesta voi saada? Onko kenelläkään kokemuksia? Oppiiko vaimo tuomion myötä kunnioittamaan lakeja ja toista ihmistä?

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/viestint%C3%A4salaisuuden-loukkaus

En itse lähtisi viemään asiaa poliisille saakka, mutta kyllähän tuo vakavan keskustelun paikka olisi. En kyllä ymmärrä, miten kukaan tavallinen tallaaja edes kuvittelee voivansa arvata kännykän salasanaa.

Et ole myöskään velvollinen tekemään vaimollesi minkäänlaista tiliä siitä, kenen kanssa ja mistä asioista työsuhdepuhelimella viestit.

Riippuu kuule ihan suhteesta.

Ei riipu. Työsuhdepuhelimeen ei ole lupa kajota, se on työnantajan omaisuutta. En ymmärrä miksi joku vihjailisi viestittelevänsä henkilökohtaisia asioita työsuhdepuhelimesta, kuten ap ilmeisesti on tehnyt, mutta se on oma lukunsa. Jos toinen kuitenkin alkaisi vaatia, että hänen pitää saada tietää, mitä työsuhdekännyllä on viestitty, niin sellaista oikeutta sillä toisella ei ole.

Vierailija
102/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko kansanedustaja vai kunnanvaltuutettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä sellaista vikaa luetun ymmärtämisessä, että usko suomalaiseen koulujärjestelmään on koetuksella. Tai sitten kyse on jonkinasteisesta denialismistamustasukkaisten mammojen taholta.

1. vaimo on sairaalloisen mustasukkainen (haluaa esim. tutkia puhelimen)

2. mies juopottelee illalla

3. vaimo käyttää sormenjälkitunnistinta avatakseen puhelimen ja lukee luottamuksellisia viestejä

4. Vaimo ilmeisesti itsekin ollut kunnon maistissa, kun kuvia katsellessa onnistuu tunaroimaan puhelimen lukkoon. Ehkä juonut lisää viestejä lukiessa.

5. Mies herää aamulla ja puhelin lukossa. Vaimo myöntää lukeneensa viestit ja avanneensa puhelimen sormenjäljellä (painanut tunnistimen nukkuvan sormea vasten).

6. Mies pettyy ja suuttuu. Parisuhteen jatkolle en minäkään näkisi mahdollisuutta noin törkeän yksityisyydenloukkauksen jälkeen.

Muita huomioita.

Mies voi olla esim. ylläpitäjä (IT-ala), poliitikko tms. Ei ole oleellista, toisten työpuhelimiin ei ole kellään muulla mitään asiaa ja monilla aloilla ja asemissa sanktiot oikeasti olemassa tietovuodoissa (se että vaimo lukee sisällön _ON_ tietovuoto), vaikkei sitä uskoisi. Voi tulla esim. AP:n firmalle kymppitonnien tai huomattavasti isommat sakot.

Syvällinen ja/tai intiimi -keskustelu _EI_ tarkoita seksiviestittelyä. Intiimillä ensimmäisenä ymmärrän esim. juttelun vaimon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja muista parisuhdeongelmista, sairaudet, masennukset, väsymys ja muut syvästi henkilökohtaiset aiheet. Niitä aiheita mitä nyt hyvien ystävien kesken käsitellään. Ja kyllä ihmisellä voi olla läheisiä ystäviä myös vastkkaisessa sukupuolessa. Tietenkin mammoilla suhteellisuudentaju kadonnut tätä palstaa lukiessa ja odottaa kaikkien nussivan kaikkea liikkuvaa, kuten itse haluaisivat tehdä.

Vierailija
104/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että vaikka tää tarina trolli onkin niin mä osaisin murtautua kenen vaan puhelimeen tai tietokoneeseen, salasanat on nykyään niin onnettomia että yksi pieni ohjelma murtaa perus "vahvan" salasanan muutamassa sekunnissa. Ei, en tee sitä itse tai murra kenenkään puhelimia/koneita laittomasti mutta se on mahdollista kun tietää mitä tekee.

T. Koodari

Vierailija
105/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap juuri kirjoitti käyneensä vieraiden naisten kanssa intiimejä keskusteluja. Hän ei laske sitä pettämiseksi, koska kertoi vaimolle asiasta. Sitten paheksuu, kun vaimo pyysi kännykän nähtäväksi, eikä suostunut näyttämään niitä keskusteluja vedoten poliittisiin luottamustoimiinsa.

Ap:n kertoman mukaan samalla puhelimella on toimitettu niin yrityissalaisuuksia, poliittisia luottamustoimia, kuin niitä intiimejä keskusteluja toisten naisten kanssa.

Jos tässä jonkun pitää lähteä toimiin, niin se on meidän palstalaisten. Onko tää jäbä joku kansanedustaja, tai jopa kansallisesta turvallisuudesta vastaava?

Koska tässähän on rikottu valmiiksi jo vähintään parin muunkin tahon luottamusta. Työpuhelin kun on tarkoitettu ensisijaisesti työhön liittyviin asioihin. Seksitekstiviestit sitten sillä omalla privaluurilla.

Ap on hyvä ja googlaa vaikka Ilkka Kanervan.

Voisit itse selvittää työpuhelimen ja työsuhdepuhelimen eron noin alkajaisiksi.

Vierailija
106/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syvällinen ja/tai intiimi -keskustelu _EI_ tarkoita seksiviestittelyä. Intiimillä ensimmäisenä ymmärrän esim. juttelun vaimon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja muista parisuhdeongelmista, sairaudet, masennukset, väsymys ja muut syvästi henkilökohtaiset aiheet. Niitä aiheita mitä nyt hyvien ystävien kesken käsitellään. Ja kyllä ihmisellä voi olla läheisiä ystäviä myös vastkkaisessa sukupuolessa. Tietenkin mammoilla suhteellisuudentaju kadonnut tätä palstaa lukiessa ja odottaa kaikkien nussivan kaikkea liikkuvaa, kuten itse haluaisivat tehdä.

Työpuhelimella nämä?! Miksi hel***** kukaan ikinä näitä kävisi läpi työpuhelimella?

Älä nyt jauha jaskaa. :D :D

Vierailija
107/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäys on paras puolustus. Pettäjähän aina syyttää puolisoaan kaikesta mahdollisesta, kun jää kiinni.

Vierailija
108/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne intiimit jutut ovat, joita olet viestitellyt vieraiden naisten kanssa, kun et suostunut näyttämäön keskusteluketjuja vaimolle?

Luuletko, että sairaalloisen mustasukkainen ihminen tuosta rauhoittuisi?

Vierailija
109/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelimella nämä?! Miksi hel***** kukaan ikinä näitä kävisi läpi työpuhelimella?

Älä nyt jauha jaskaa. :D :D

Meillä ainakin on työpuhelimet myös henkilökohtaisessa käytössä. Olleet jokaisessa työpaikassani. Tietoturvakäytännöissä joitain vaatimuksia, esim. salaisten ja automaattisten lukitusten osalta. Samaten sovellusten asentamisessa voi olla joitain rajoituksia esim. Googlen Play-kaupan kanssa. Työpuhelimella tämäkin on kirjoitettu, enkä henkilökohtaista puhelinta ole omistanut yli kymmeneen vuoteen.

Vierailija
110/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ne intiimit jutut ovat, joita olet viestitellyt vieraiden naisten kanssa, kun et suostunut näyttämäön keskusteluketjuja vaimolle?

Vaimo ei ole sairaalloisen mustasukkainen, vaan ap on oikeasti pitänyt peliä muiden naisten kanssa, kirjoitti niin itse. Sinun kannattaa tarkistaa, mitä sairaalloinen mustasukkaisuus on.

Itse jos olisin ap:n vaimo, ottaisin eron. Jos se riittäisi pelkästään, että mies viestittelee muiden naisten kanssa 'intiimejä ja syvällisiä', mutta myös yleinen epäluottamus, ettei pyydettäessä näytä ko naiskeskusteluja minulle ja kirsikkana kakussa tämä, että pohtii av:lla, haastako vaimonsa oikeuteen.

Vierailija
111/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo ei ole sairaalloisen mustasukkainen, vaan ap on oikeasti pitänyt peliä muiden naisten kanssa, kirjoitti niin itse. Sinun kannattaa tarkistaa, mitä sairaalloinen mustasukkaisuus on.

Itse jos olisin ap:n vaimo, ottaisin eron. Jos se riittäisi pelkästään, että mies viestittelee muiden naisten kanssa 'intiimejä ja syvällisiä', mutta myös yleinen epäluottamus, ettei pyydettäessä näytä ko naiskeskusteluja minulle ja kirsikkana kakussa tämä, että pohtii av:lla, haastako vaimonsa oikeuteen.

Jos jopa ap on vauva-palstalla, niin mikäköhän on todennäköisyys, ettei hänen vaimonsa llisi av-mamma? Taatusti on ja lukee tätä ketjua. Ap varmaan teki aloituksenkin pelotellakseen häntä rikosilmoituksella. Henk koht suosittelen jss

Vierailija
112/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi kukaan kokisi tarpeellisena kertoa puolisolleen, että juttelee syvällisiä ja intiimejä (so. henkilökohtaisia, ei seksuaalisia) asioita jonkun vastakkaista sukupuolta olevan ystävän kanssa.

Vierailija
113/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä, miksi kukaan kokisi tarpeellisena kertoa puolisolleen, että juttelee syvällisiä ja intiimejä (so. henkilökohtaisia, ei seksuaalisia) asioita jonkun vastakkaista sukupuolta olevan ystävän kanssa.

Vaimo sai muuta kautta tietää asiasta ja ap joutui selittämään, mistä, miten, miksi, milloin ja missä on viestitelty ja mitä se merkitsee ja oliko rakastumista ja oliko seksiä ja onko suhde ja mikä on tilanne nyt. Eikä uskonut ap:n rehellisyyteen tai ei saanut toivomaansa selitystä, joten päätti ottaa oikeuden omiin käsiinsä.

Vierailija
114/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo murtautui kännykkääni, millaisen tuomion voi saada?

Kymmenen vuoden kuritushuonetuomion.

Vierailija
115/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisprosessia harkitsen oman selustan turvaamiseksi. Kännykässäni on asiakkaiden liikesalaisuuksia, poliittisten luottamustoimen salassapidettäviä asioita, mahdollisesti turvaluokiteltua tietoa, sekä tietysti ihan vaan henkilökohtaisesti luottamuksella ihmisten kertomia yksityisasioita. Jos jotain näistä nyt leviää vääriin käsiin, niin minulla pitäisi olla näyttöä siitä, etten ole rikkonut itse lakeja tai sopimuksia vaan joku muu on rikollisesti nämä tiedot saanut haltuunsa. Mulla on esim. velvoite pitää puhelin aina lukittuna ja mukanani. Mutta enpä arvannut, että nukkuessani kotona lukkojen takana puhelimen pito yöpöydällä laturissa onkin suurin tietoturvariski.

-ap

Uskottavuutesi kärsii, kun et osaa päättää kykenikö vaimo arvaamaan salasanasi vai menikö känny sim-lukitukseen hänen epäonnistuttuaan.

Salasanamahdollisuuksia on niin paljon, että yksikään ihminen ei arvaamalla pysty kännykkääsi avaamaan, kyllä siihen tarvittaisiin jotain koodaamistaitoja ja muuta osaamista.

Minun ei tarvitse päättää moisia. En tiedä miten ja miksi hän sai SIM-lukituksen aikaan, eikä edes kiinnosta, mutta puhelimen avaamiseen hän käytti sormenjälkitunnistusta. Ryökäle varasti sormenjälkeni nukkuessani ja aukaisi sillä luurin.

-ap

No tämän epäuskottavampaa juttua en ole kuullutkaan😂🤣😂

Vierailija
116/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viranomaisprosessia harkitsen oman selustan turvaamiseksi. Kännykässäni on asiakkaiden liikesalaisuuksia, poliittisten luottamustoimen salassapidettäviä asioita, mahdollisesti turvaluokiteltua tietoa, sekä tietysti ihan vaan henkilökohtaisesti luottamuksella ihmisten kertomia yksityisasioita. Jos jotain näistä nyt leviää vääriin käsiin, niin minulla pitäisi olla näyttöä siitä, etten ole rikkonut itse lakeja tai sopimuksia vaan joku muu on rikollisesti nämä tiedot saanut haltuunsa. Mulla on esim. velvoite pitää puhelin aina lukittuna ja mukanani. Mutta enpä arvannut, että nukkuessani kotona lukkojen takana puhelimen pito yöpöydällä laturissa onkin suurin tietoturvariski.

-ap

Uskottavuutesi kärsii, kun et osaa päättää kykenikö vaimo arvaamaan salasanasi vai menikö känny sim-lukitukseen hänen epäonnistuttuaan.

Salasanamahdollisuuksia on niin paljon, että yksikään ihminen ei arvaamalla pysty kännykkääsi avaamaan, kyllä siihen tarvittaisiin jotain koodaamistaitoja ja muuta osaamista.

Minun ei tarvitse päättää moisia. En tiedä miten ja miksi hän sai SIM-lukituksen aikaan, eikä edes kiinnosta, mutta puhelimen avaamiseen hän käytti sormenjälkitunnistusta. Ryökäle varasti sormenjälkeni nukkuessani ja aukaisi sillä luurin.

-ap

No tämän epäuskottavampaa juttua en ole kuullutkaan😂🤣😂

Taida olla kuullut aika vähän. Otan osaa.

Vierailija
117/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasta vaimosi oikeuteen. Sehän olisi oikein miehekäs teko.

Vierailija
118/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhelin on mennyt sim-lukitukseen, niin silloinhan murto ei ole onnistunut. Pelkkä yritys vain.

On se onnistunut. Vaimo kertoi itse lukeneensa yöllä kaikki viestini kännykästä. Tupelointi tapahtui kuulemma siinä vaiheessa, kun yritti katsoa myös kuvat.

Tupeloija joka osaa murtautua läpi pin-salasanan, mutta onnistuu sössimään pinnin solmuun paikassa jossa sitä ei edes käytetä, juupajuu... Ja ihan hemmetin vähän sä työkännykkääsi käytät jos sieltä ehtii kaikki viestit lukea yhdellä istumalla. Ja tyhmäkin tämä mestarimurtautuja-tupeloija on kun ei väitä heti alkuunsa murtautumisen päättyneen. Vähän nyt on liikaa ristiriitaisuuksia tässä, tuomitaan provoksi.

Ristiriidat ovat omassa päässäsi. Kuulemma touhuun meni suurin osa yöstä. Vaimo on lisäksi rehellinen, kuten minäkin, eikä siksi valehdellut, vaikka se kaltaistesi mielestä olisikin luonnollinen toimintamalli.

-ap

Miten sillä nyt suurin osa yöstä touhuun meni, kun siis sai nopeesti sun sormella lukituksen auki. Tunnissa kerkii lukeen jo ihan järkyttävän määrän tekstiä eli niitä sun viestejä. Vai onko sun vaimo vajaaälyinen ja hidas lukija? Tunnutte molemmat olevan joitain ihme idareita. Koko sun aloitus ja kaikki sun viestit tukee kyllä tätä mun oletusta.

Vierailija
119/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorkkaraudallako väänsi auki?

Vierailija
120/120 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap juuri kirjoitti käyneensä vieraiden naisten kanssa intiimejä keskusteluja. Hän ei laske sitä pettämiseksi, koska kertoi vaimolle asiasta. Sitten paheksuu, kun vaimo pyysi kännykän nähtäväksi, eikä suostunut näyttämään niitä keskusteluja vedoten poliittisiin luottamustoimiinsa.

Ap:n kertoman mukaan samalla puhelimella on toimitettu niin yrityissalaisuuksia, poliittisia luottamustoimia, kuin niitä intiimejä keskusteluja toisten naisten kanssa.

Jos tässä jonkun pitää lähteä toimiin, niin se on meidän palstalaisten. Onko tää jäbä joku kansanedustaja, tai jopa kansallisesta turvallisuudesta vastaava?

Koska tässähän on rikottu valmiiksi jo vähintään parin muunkin tahon luottamusta. Työpuhelin kun on tarkoitettu ensisijaisesti työhön liittyviin asioihin. Seksitekstiviestit sitten sillä omalla privaluurilla.

Ap on hyvä ja googlaa vaikka Ilkka Kanervan.

No tuohan riippuu taas ihan täysin siitä mitä on työnantajan kanssa sovittu. Aika monella taitaa työpuhelin olla verollinen etu jolloin sitä nimenomaan saa käyttää myös omien asioiden hoitamiseen koska siitä kerran maksaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan